Dommel SpeedConnect + WeePee

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

silencer schreef:Welk voip appparaat van dommel gebruik je? fritzbox of zo'n siemens toestel ? (workaround om je paswoord en andere gegevens te achterhalen op userbase voor de fritzbox die dommel gebruikt, mss is die er ook voor de siemens router?)
Momenteel is dit de Siemens. Maar dat is ADSL technologie. Welke modem dit voor VDSL (SpeedLine) zal zijn, is nog niet bekend. Mogelijks wordt dit ook de Sagem (die Dommel nu voor SpeedConnect gebruikt).

Hoe dan ook.. Als ik mijn telefonie via WeePee (in + uit), Jumblo en Poivy (enkel uit) kan doen, hoef ik geen VOIP gegevens zitten uit te lezen. Een abbonement bij een nieuwsserver regel ik zelf ook wel. Heb ik in feite niet veel meer nodig...

Enkel een VDSL internet abonnement (liefst met raw copper of internet lijn inbegrepen).
En dit aan de beste prijs (met zo weinig mogelijk omschakelingskosten).

Het is jammer dat Scarlet bv geen VDSL aanbiedt, aan 40 euro/maand (met raw copper inbegrepen).
VDSL bij Scarlet is enkel mogelijk, mits je hun TV abbo of telefonie abbo erbij neemt.

Ik denk dat Belgacom momenteel mijn beste koop is...

Dommel blijft duur voor bestaande klanten.
Idem voor EdpNet overigens.

Tenzij je jaarlijks bij Dommel zou betalen (maar dit wil ik niet).
Ik wou de raw copper jaarlijks betalen en het abbo maandelijks (dit is echter niet mogelijk)

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gent32m,

Scarlet heeft wel degelijk een VDSL2 abbo aan 40€ incl de lijnkost, nl. Scarlet internet en telefonie. Je bent niet verplicht die telefonie ook daadwerkelijk te gebruiken hé. Momenteel zelfs aan 30€ de eerste 4 maand. En het volume is onbeperkt. Toch wel een mooi aanbod, nee ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

VOiD schreef:Gent32m,

Scarlet heeft wel degelijk een VDSL2 abbo aan 40€ incl de lijnkost, nl. Scarlet internet en telefonie. Je bent niet verplicht die telefonie ook daadwerkelijk te gebruiken hé. Momenteel zelfs aan 30€ de eerste 4 maand. En het volume is onbeperkt. Toch wel een mooi aanbod, nee ?
Klopt. Maar wat doe ik dan met die telefonie ? Als ik mijn telefoonnummer naar Scarlet overdraag. Kan ik de inkomende en uitgaande oproepen (via de analoge telefoon) via Scarlet doen. En mijn uitgaande (via Poivy en Jumblo) op de VOIP telefoon boven. Ik heb dan in feite geen WeePee (en nummer overdracht) meer nodig.

Het is zeker ook een optie. Aan 40 euro in de maand (42,5 met nieuwsgroepen inbegrepen) is dit wel de beste koop van het moment.

Edit: Ik kan ook altijd een nieuw telefoonnummer bij Scarlet aanvragen. En dit nummer nooit gebruiken. Waarbij ik mijn bestaand telefoonnummer naar WeePee overdraag. Is dan wel een speciale constructie natuurlijk. Telefonie afnemen bij Scarlet, die je niet gebruikt :wink:

Bijkomende bedenking hierbij, is dat het wel een Scarlet box betreft. In welke mate is die box open ? Zodat ik mijn eigen VOIP gegevens van WeePee daarin kan steken. Al kan ik altijd de Siemens Gigaset er eventeel achter hangen (in geval van problemen).

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Wel voor mij hoef je geen Weepee nummer te nemen maar het is zo'n beetje als een e-mail adres. Iemand die z'n e-mail adres bij dezelfde provider neemt als z'n internet zal minder snel de neiging hebben om over te stappen naar een concurrent (wat natuurlijk de bedoeling is bij al die packs).

Persoonlijk kies ik er voor om m'n diensten zo veel mogelijk afzonderlijk te houden om ten allen tijde flexibel te kunnen overstappen. Maar da's iedereen z'n eigen keuze natuurlijk.

Ook in het geval van die 'verplichte' modems ben ik altijd van het principe: ik gebruik ze maar zo minimaal mogelijk. Dus bv. enkel als modem met daarachter m'n eigen router. Dan heb je nooit geen gezever of discussie van niet ondersteund en heb je toch de volledige controle. Zonder al te veel hacking etc. (cfr. Fritbox VDSL2).
gregmans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Ik ben dus van plan om Scarlet te nemen inclusief telefonie.
Mijn bestaande nummer porteren naar Weepee en een nieuw nummer nemen bij Scarlet.

De vraag is of ik dan 2 accounts tegelijk kan instellen in de Sagem. Dus het scarlet nummer er laten
instaan en daarmee uitgaand bellen (gratis) en dan Weepee gebruiken voor inkomende oproepen.

Het zou natuurlijk nog mooier zijn als ik de SIP gegevens van Scarlet kan uitlezen uit de Sagem.
Weet iemand of dit mogelijk is?

De Siemens SX762 kan als SIP server fungeren. Is dit ook mogelijk met de Sagem?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster

Gregmans,

Ik heb geen ervaring met de Sagem maar vermits deze technisch quasi identiek is met de BBOX2 denk ik dat dit niet kan. Je kan maar 1 SIP provider instellen. De Sagem kan niet zoals de Siemens SIP server spelen. Dus ofwel stel je 1 provider in in de Sagem ofwel gebruik je de Sagem al dan niet in combiantie met een SIP client achter de Sagem (dus bv. een Siemens Ip Dect of de Siemens die je al hebt of Fritz!box etc.)
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

VOiD schreef:Gregmans,

Ik heb geen ervaring met de Sagem maar vermits deze technisch quasi identiek is met de BBOX2 denk ik dat dit niet kan. Je kan maar 1 SIP provider instellen. De Sagem kan niet zoals de Siemens SIP server spelen. Dus ofwel stel je 1 provider in in de Sagem ofwel gebruik je de Sagem al dan niet in combiantie met een SIP client achter de Sagem (dus bv. een Siemens Ip Dect of de Siemens die je al hebt of Fritz!box etc.)
Klopt, slechts 1 SIP provider is mogelijk.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Scarlet heeft zeker de beste prijs. Wat me wel wat zorgen baart is dit:
Biedt Scarlet voor 40 euro in de maand effectief 25 Mbps down aan ?
Of plaatsen je ze maar maximum op een 12 Mbps profiel (ook al adverteren ze hoger).
In welke mate valt Scarlet als ISP te vertrouwen ? (ik heb er totaal geen ervaring mee)

VOID, ik ga alvast een account bij WeePee nemen (dit lijkt me interessanter).
Zo kan ik mijn inkomende oproepen op mijn VOIP telefoon binnenkrijgen.

Vraag is of ik daar nu één dan wel twee accounts bij WeePee moet voor aanmaken.
Dat is me nog niet duidelijk...

Gent32m
gregmans
Plus Member
Plus Member

Ik heb daarstraks met Scarlet gebeld. Ze hebben me verteld dat internet only aan 12mbps is.
Vanaf dat je het icm telefonie (en evt TV) neemt krijg je 25 mbps. In hoeverre ze te vertrouwen zijn weet ik niet...

Ik denk een oplossing voor mijn (telefonie) probleem te hebben gevonden.
Ik wil op één analoog DECT toestel zowel mijn scarlet lijn binnenkrijgen als weepee en/of betamax kloon.

En aangezien in de Sagem maar één SIP server ingesteld kan worden was het daarmee dus niet mogelijk.

Ik ga de Phone1 uitgang op de Sagem verbinden met de 'Line in' ingang op mijn Siemens SX762.
In de Siemens SX762 heb ik dus de "vaste lijn" aka VoIP van scarlet en mijn andere VoIP server die ik kan instellen (ik geloof tot 5).
De Siemens voorzie ik dan van internet door een PPPoE-sessie.

Op deze manier verandert er ook niks aan mijn netwerk topologie en kan ik zowel Scarlet telefonie als andere SIP server gebruiken
op één en hetzelfde toestel en kan ik nog altijd met softclients of IP telefoons intern registeren op mijn Siemens SX762.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Hoi gregmans,

Ik twijfel nog tussen Scarlet en Belgacom.

Belgacom is duurder (zeker op lange termijn). Maar biedt daarvoor wel een goede support, daarnaast zit je ook bij de bron (in geval van firmware flashes of andere VDSL aanpassingen) en gebruik je daarvoor hun modem (de BBOX2). Op die modem kan ik mijn VOIP (WeePee inkomend) zelf instellen.

Kanttekening hierbij: Mogelijks werkt de VOIP via de BBOX2 niet zo goed.

Scarlet biedt een heel goede prijs. Hun support (en ondersteuning) is volgens sommigen wel zo goed als nihil. Het telefonie gedeelte van Scarlet wens ik niet te gebruiken. Mijn telefoonnummer wens ik over te dragen naar WeePee en op de Scarlet BOX in te stellen. Al vrees ik dat dit misschien niet mogelijk zal zijn (wegens Scarlets eigen firmware flashes ?). Workarround lijkt me de Siemens Gigaset achter de Scarlet BOX te hangen. En op de Siemens mijn VOIP te configureren.

Al vraag ik me hierbij wel af, hoe ik die Siemens dan moet aansluiten. LAN poort ScarletBox op de WAN poort van de Siemens aansluiten ? En dan het modem gedeelte in de Siemens uitschakelen. Zou dit voldoende zijn ?

Kanttekening hierbij: Welke garanties heb je dat Scarlet je effectief 20 Mpbs geeft voor die prijs ? Als ze je op 12 Mpbs zetten terwijl je 20 Mbps kunt halen, kun je evengoed het goedkoper abbo bij Belgacom nemen...

Speed is dus de issue (dit is tenslotte de reden waarvoor we veranderen)
Dus daarin mogen we niet ontgoocheld zijn (vind ik).

Ik zelf ben +- 250 m van de VDSL Rop verwijderd. Die Rop staat op het einde van mijn straat (aan een kruispunt). Al weet ik natuurlijk niet hoe de bekabeling naar mij loopt. Rechtstreeks via mijn straat of via twee andere parallelle straten.

Gent32m
gregmans
Plus Member
Plus Member

Hoi Gent32m,

Indien je Scarlet Internet + telefonie afneemt word je automatisch op VDSL geplaatst. (volgens scarlet)
Ik heb hier een ROP voor de deur staan, ik hoop maar dat ik daar rechtstreeks op ben aangesloten en dat
de bekabeling niet eerst door de rest van de straat loopt.

Ik zou de Siemens gewoon als router gebruiken en zelf een PPPoE sessie laten starten. De Scarlet box dus
gewoon als bridge instellen.

Over de service van Scarlet, heb gelezen (en gisteren ook ondervonden) dat je gewoon lang in wacht staat
bij de klantendienst. Maar eens je iemand aan de lijn hebt wel vriendelijk wordt verdergeholpen.
Ik denk dat dit is zoals bij Dommel indertijd... (valt wel mee te leven)

Speed is bij mij ook de reden dat ik overstap, maar aangezien Scarlet op zijn website zet dat je voor internet + voice
25 mbps krijgt en voor internet only maar 12 mbps, en dat ze dit gisteren aan de telefoon bevestigd hebben, ben
ik er toch min of meer gerust in.

Ik begin toch meer en meer overtuigd te geraken om naar Scarlet internet + voice over te stappen. Belgacom komt
een pak duurder uit en als we op de Dommel "SpeedLine" moeten wachten gaat het nog lang duren vrees ik...

Ik weet wel nog niet goed of ik mijn nummer naar Scarlet ga overdragen ofwel een nieuw nummer bij hun aanvraag
en mijn bestaand nummer naar Weepee porteer. Moet de voordelen nog even overwegen.

Gregmans
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

gregmans schreef:Ik weet wel nog niet goed of ik mijn nummer naar Scarlet ga overdragen ofwel een nieuw nummer bij hun aanvraag en mijn bestaand nummer naar Weepee porteer. Moet de voordelen nog even overwegen.
Ik porteer mijn nummer naar WeePee voor twee redenen:

1) Voor mijn telefonie gedeelte ben ik dan niet meer provider afhankelijk. Als ik later terug naar Dommel migreer, kan ik mijn telefoon aansluiting bij WeePee behouden (geen nummer overdracht noodzakelijk). Enkel een modem die VOIP ondersteunt heb ik nog nodig, maar daarvoor kan ik altijd de Siemens gebruiken.

2) In mijn bureau kamer beschik ik over geen analoge telefoonaansluiting. Een draadloos DECT zendstation wens ik niet te gebruiken. Paar weken geleden heb ik me daarom een VOIP telefoon aangeschaft (TIPTEL 280 IP). Als ik mijn nummer naar WeePee overdraag, kan ik hierop ook inkomende telefoongesprekken ontvangen. In het andere geval is dit niet mogelijk, doordat zowel Dommel, Scarlet als anderen hun VOIP gegevens afschermen. Je kan die altijd proberen uitlezen. Maar ik doe dit liever op een nette manier (dan te zitten hacken).

Gent32m
gregmans
Plus Member
Plus Member

Gent32m schreef: 2) In mijn bureau kamer beschik ik over geen analoge telefoonaansluiting. Een draadloos DECT zendstation wens ik niet te gebruiken. Paar weken geleden heb ik me daarom een VOIP telefoon aangeschaft (TIPTEL 280 IP). Als ik mijn nummer naar WeePee overdraag, kan ik hierop ook inkomende telefoongesprekken ontvangen. In het andere geval is dit niet mogelijk, doordat zowel Dommel, Scarlet als anderen hun VOIP gegevens afschermen. Je kan die altijd proberen uitlezen. Maar ik doe dit liever op een nette manier :wink:

Gent32m
Waarschijnlijk ga ik mijn nummer ook naar Weepee porteren om niet meer afhankelijk te zijn van mijn ISP.
Maar om op 1 analoge of IP phone zowel mijn scarlet lijn als weepee en nog andere VoIP providers te kunnen gebruiken
ga ik eenk licht omslachtige methode gebruiken:

De analoge telefoonuitgang op de Scarletbox aansluiten op de analoge 'line in' ingang op de Siemens.
In de Siemens stel ik dan al mijn VoIP accounts in en kies ik een primaire lijn (scarlet of weepee).
Dan sluit ik mijn analoge DECT toestel op de 'phone 1' uitgang aan op mijn Siemens en kan ik zo alle verschillende lijnen op 1 toestel gebruiken.
In het geval van een IP telefoon is het heel simpel. In plaats van deze met Weepee te laten registreren, registreer je hem op de Siemens (192.168.2.1)
en vul je als gebruikersnaam en wachtwoord allebei '*3' in (of *4, *5, *6, ...).
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Hoi Gregmans,

Klinkt alvast allemaal leuk (en ok) in de oren :-)

Ik heb wel geen enkele ervaring met een tweede router/modem achter een bestaande aan te sluiten.
Is dit moeilijk ? Zijn er struikelblokken ?

Als de Scarlet Box is aangesloten. Hoe verbind je de Siemens Gigaset hier dan mee ?
1) UTP kabel leggen tussen LAN poort Scarlet box en WAN poort Siemens Gigaset ?
2) De Scarlet box als bridge instellen. En een PPPoE sessie (naar de Siemens) laten starten. Hoe doe je zoiets ? Is dit moeilijk...
3) De Siemens fungeert dan als router, de Scarlet box als VDSL modem (als ik het goed begrepen heb)
4) WeePee gaat toch geen problemen vinden om in te bellen op de Siemens (als die Scarlet Box ervoor zit).

Klinkt alvast allemaal spannend...

Als ik hiervoor kies, hoop ik alvast dat dit me zal lukken...
Zoniet, kunnen we elkaar misschien wat helpen :wink:

Gent32m

Edit: Via Google heb ik hier al wat info gevonden (over Scarlet Box als bridge instellen). Hopelijk is deze info correct.
gregmans
Plus Member
Plus Member

Hey Gent32m,

1) Klopt.
2) Hoe je de Scarlet als bridge moet instellen (is volgens mij niet absoluut nodig) is hier meermaals uitgelegd op het forum. Zeker niet moeilijk.
De PPPoE starten op de Siemens is heel eenvoudig. Je kiest onder geavanceerde instellingen bij internet, 'Ethernet' als verbindingstype.
Het enige dat je dan moet doen is je login gegevens van scarlet ingeven.
3) Klopt.
4) De Siemens heeft dankzij de PPPoE sessie een rechtstreekse verbinding met het internet en passeert niet langs de router van de Scarlet box.
Weepee kan hier dus geen enkel probleem bij ondervinden.

Het enige waar ik me nog vragen bij stel is bij de overgang van dommel naar Scarlet en weepee zonder dat ik zonder internet en telefoon val.

Is dit een juist scenario?
Scarlet internet en telefonie aanvragen met een nieuw telefoonnummer.
Van zodra Scarlet werkt portatie aanvragen van mijn bestaande nummer naar Weepee.
Als mijn telefoonnummer geporteerd is, Dommel opzeggen.

Of kan het eenvoudiger en sneller? :-D
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Gent32m schreef:Ik heb wel geen enkele ervaring met een tweede router/modem achter een bestaande aan te sluiten.
Is dit moeilijk ? Zijn er struikelblokken ?
Niet echt... Zolang je nog weet wat je doet en gedaan hebt is 't goed... ;-)
Gent32m schreef:1) UTP kabel leggen tussen LAN poort Scarlet box en WAN poort Siemens Gigaset ?
Ja.
Gent32m schreef:2) De Scarlet box als bridge instellen. En een PPPoE sessie (naar de Siemens) laten starten. Hoe doe je zoiets ? Is dit moeilijk...
Daarover kan je heel wat topics vinden op Userbase en/of Google om je verder te helpen. Moeilijk is het niet.
Gent32m schreef:3) De Siemens fungeert dan als router, de Scarlet box als VDSL modem (als ik het goed begrepen heb)
Inderdaad.
Gent32m schreef:4) WeePee gaat toch geen problemen vinden om in te bellen op de Siemens (als die Scarlet Box ervoor zit).
Neen. WeePee ziet enkel de Siemens.
Gent32m schreef:Edit: Via Google heb ik hier al wat info gevonden (over Scarlet Box als bridge instellen). Hopelijk is deze info correct.
Volledig correct.
gregmans schreef:2) Hoe je de Scarlet als bridge moet instellen (is volgens mij niet absoluut nodig) is hier meermaals uitgelegd op het forum. Zeker niet moeilijk.
Is inderdaad niet speciaal nodig, maar als je een server hebt of iets wilt bereiken van buitenaf heb je dubbele NAT(ting)...
gregmans schreef:4) De Siemens heeft dankzij de PPPoE sessie een rechtstreekse verbinding met het internet en passeert niet langs de router van de Scarlet box. Weepee kan hier dus geen enkel probleem bij ondervinden.
Correct.
gregmans schreef:Is dit een juist scenario? Scarlet internet en telefonie aanvragen met een nieuw telefoonnummer. Van zodra Scarlet werkt portatie aanvragen van mijn bestaande nummer naar Weepee. Als mijn telefoonnummer geporteerd is, Dommel opzeggen.
Correct.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Ken schreef:
gregmans schreef:2) Hoe je de Scarlet als bridge moet instellen (is volgens mij niet absoluut nodig) is hier meermaals uitgelegd op het forum. Zeker niet moeilijk.
Is inderdaad niet speciaal nodig, maar als je een server hebt of iets wilt bereiken van buitenaf heb je dubbele NAT(ting)
Ken ...
Van zodra je de router een PPPoE connectie doet maken, heb je geen dubbele NAT meer, of je nu de Scarlet "als bridge" instelt of niet.

Er is hier trouwens mettertijd een ongelooflijke spraakverwarring ontstaan over de definitie van "bridge". Het enige wat je (eventueel) doet is de PPPoE sessie van de Scarlet modem cq bbox2 uitschakelen: dit heeft eigenlijk niets met "bridging" te maken ...

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Gregmans,

Heb je dit al gelezen ?

Mijn overstap naar WeePee is zeker.
Mijn overstap naar scarlet nog niet (ik blijf wat twijfelen over hun professionalisme)

Zonet ook gelezen dat Belgacom 50 Mbps testen aan het uitvoeren is.
Mogelijks worden de VDSL abbo's hier binnenkort nog aan aangepast...

Man, man, ik blijf dit moeilijk vinden...

Een abbo bij Belgacom kost me het eerste jaar: 496 euro
Bij Scarlet is dit 540 euro.

Het tweede jaar kost Belgacom me: 636 euro (12 * 53 euro)
Scarlet kost dan: 480 euro (12 * 40 euro)

Wat het eerste jaar bij Belgacom toch goedkoper maakt.
Ik kan daarna nog altijd zien, naar wie of wat ik omschakel...

Detail berekening (eerste jaar Belgacom vs Scarlet):
* Belgacom Internet Favorite (inclusief raw copper + FUP) = 25 euro * 5 + 53 euro * 7 = 496 euro
* Scarlet Internet + Telefonie (inclusief raw copper, Onbeperkt) = 30 euro * 4 + 40 euro * 8 + 100 euro = 540 euro

Voetnoot:
Voor Dommel is dit plaatje echt navenant (en niet interessant meer): 13 euro raw copper + 40 euro speedconnect = 53 euro * 12 = 636 euro (+ activatie raw copper aan 50 euro + sagem modem aan 140 euro) = 826 euro (de activatie twv 100 euro krijg ik wel gratis)

Dit is een verschil van 330 euro met Belgacom het eerste jaar :!: En daarna loopt het gewoon gelijk (53 euro/maand bij Belgacom, 53 euro/maand bij Dommel). Dus bij Dommel blijven is verre van interessant nog. Ik betwijfel dan ook dat SpeedLine hier nog een oplossing voor me kan/zal bieden...

Gent32m
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Gent32m schreef: Man, man, ik blijf dit moeilijk vinden...
Een abbo bij Belgacom kost me het eerste jaar: 496 euro
Bij Scarlet is dit 540 euro.
Altijd moeilijk als je niet kan beslissen hé ;).
Ik zou dit alles op korte termijn plannen, het internet landschap wijzigt zo snel ...
Dus gezien Belgacom zoveel goedkoper is in jaar 1: overstappen naar Belgacom. Na 1 jaar de analyse opnieuw maken.
- misschien bestaat Scarlet niet meer ...
- misschien zijn er andere goedkopere spelers (vb afschaffen van extra voor raw copper) ??
- misschien zijn de snelheden veel hoger en kan je op een lager abbo overstappen ...
- misschien zijn de limieten verhoogd, en hoef je geen 10€ meer bij te leggen voor "onbeperkt" ...

Ik bedoel maar: er zijn zoveel onbekenden, dat ik gewoon zou gaan voor de besparing in jaar 1.
Gezien je de telefoon overdraagt naar WeePee, kan je heel gemakkelijk van internet ISP veranderen zonder negatieve impact op je telefoon.

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Hey philippe,

Bedankt voor je advies :-D

Ik was ondertussen zelf ook tot deze conclusie gekomen.
Heb deze avond (rond 18u) de knoop samen met mijn vriendin doorgehakt.

We gaan naar Belgacom (Favorite + FUP).

Scarlet is misschien de goedkoopste (op lange termijn).

Echter heb ik geen zin in slechte helpdesk, planning, opvolging, etc.
Ik zal mijn buik al genoeg vol hebben aan het hele VOIP gebeuren met WeePee.
Hopelijk verloopt de omschakeling + configuratie wat vlotjes.

Ik ben alvast benieuwd om weer wat bij te leren.
En heel gemotiveerd om deze stap te zetten.

Gent32m
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ik hoop dat we ook bij BGC pagina's lange teksten met uitleg krijgen, zoals we gewend zijn ;).
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Ik hoop dat we ook bij BGC pagina's lange teksten met uitleg krijgen, zoals we gewend zijn ;).
Hoi Goztow,

Ik heb een nieuw topic aangemaakt in het Belgacom forum. Gezien ik naar Belgacom overstap, heeft het niet veel zin meer, er hier in het Dommel forum nog verder over te schrijven.

Dit topic mag van mij gesloten worden.

Groetjes,
Gent32m
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”