Regelmatig disconnects met Cityconnect
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Hier is alles nog steeds down. Al sinds gisteren totaal niets meer hier. Zelfs geen ADSL-sync. Ik ga nog eens testen met een andere modem (je weet maar nooit) maar ik vrees ervoor. Het support-ticket dat gisteren is aangemaakt (en waarop de volgende werkdag, vandaag dus, een reactie zou moeten komen) is ook nog onaangeroerd.
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
oi oi
als je naar dommel een ticket opent met problemen,antwoorden ze meestal niet direct,....
probeer eens een mail te sturen met vraag naar info.... daar krijg je direct reactie op!
nogthans zijn er maar 2 mensen die actief de mails beantwoorden,en beiden schuiven ze graag direct alle oorzaak naar de klant toe,of belgacom....
mijn lijn monitoren ze telkens voor 24 uur,dit al 3 weken en nu antwoorden ze zelfs niet meer op m'n mails....
ze sluiten m'n tickets af zonder reactie!
van welke regio bent u juist?
Grtzzz
als je naar dommel een ticket opent met problemen,antwoorden ze meestal niet direct,....
probeer eens een mail te sturen met vraag naar info.... daar krijg je direct reactie op!
nogthans zijn er maar 2 mensen die actief de mails beantwoorden,en beiden schuiven ze graag direct alle oorzaak naar de klant toe,of belgacom....
mijn lijn monitoren ze telkens voor 24 uur,dit al 3 weken en nu antwoorden ze zelfs niet meer op m'n mails....
ze sluiten m'n tickets af zonder reactie!
van welke regio bent u juist?
Grtzzz
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Verrek! Zojuist de Linksys WAG200G door de SpeedTouch (met in elkaar gehackte configfiles) vervangen en het internet werkt! Nu sta ik wel compleet voor een raadsel. De Linksys WAG200G in kwestie werkt namelijk perfect op de Belgacom-lijn van een kennis (zojuist nog getest), en heeft perfect gewerkt op mijn eigen Dommel-lijn tot een paar dagen terug. Exact hetzelfde met de 2de Linksys die ik hier heb liggen (WAG320N).
Nu ja, het werkt weer als vanouds, met regelmatige disconnects. Geen idee wat ik daar nog aan kan doen.
Ik ben overigens van Hoboken (Antwerpen).
Nu ja, het werkt weer als vanouds, met regelmatige disconnects. Geen idee wat ik daar nog aan kan doen.
Ik ben overigens van Hoboken (Antwerpen).
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
ik ben ook van hoboken,en heb net hetzelfde probleem....Petervanakelyen schreef:Verrek! Zojuist de Linksys WAG200G door de SpeedTouch (met in elkaar gehackte configfiles) vervangen en het internet werkt! Nu sta ik wel compleet voor een raadsel. De Linksys WAG200G in kwestie werkt namelijk perfect op de Belgacom-lijn van een kennis (zojuist nog getest), en heeft perfect gewerkt op mijn eigen Dommel-lijn tot een paar dagen terug. Exact hetzelfde met de 2de Linksys die ik hier heb liggen (WAG320N).
Nu ja, het werkt weer als vanouds, met regelmatige disconnects. Geen idee wat ik daar nog aan kan doen.
Ik ben overigens van Hoboken (Antwerpen).
welke omgeving in hoboken juist?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 3619
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
- Bedankt: 335 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik heb ook problemen gehad, geen internet gedurende twee dagen.
In de instellingen van de modem moest ik van de helpdesk het vast ip adres verwijderen en dhcp aankruisen.
Na modem reset alles OK
In de instellingen van de modem moest ik van de helpdesk het vast ip adres verwijderen en dhcp aankruisen.
Na modem reset alles OK
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Ja - dat is me ook opgevallen. Weeral geen idee hoe het mogelijk is, maar handmatig de juiste instellingen forceren deed het niet, terwijl ik na het aanzetten van DHCP (waarbij ik exact dezelfde instellingen toegewezen kreeg) wel verbinding had. Was overigens ook nog met de Linksys (de SpeedTouch heeft die optie niet).
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
als jij een connectie krijgt merk je dan ook dat het aan een lager profiel is?Petervanakelyen schreef:adres verwijderd (privavcy).
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Da's toevallig
Dat is vlakbij. En inderdaad, als ik verbinding heb, synchroniseert hij op een lager profiel dan ik daarvoor had (hoewel het niet zo heel veel scheelt). Iets mis met de lokale DSLAM ofzo?

-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
ik haalde vroeger net geen 10 mbitsPetervanakelyen schreef:Da's toevalligDat is vlakbij. En inderdaad, als ik verbinding heb, synchroniseert hij op een lager profiel dan ik daarvoor had (hoewel het niet zo heel veel scheelt). Iets mis met de lokale DSLAM ofzo?
nu haal ik nog maar max 7.5 mbits
dommel heeft me al technieker gestuurd en me ook aangerekend want het lag aan mij zeiden ze....bekabeling enz
ik heb deze factuur niet betaald en heb aangetekend opgezegt want ik heb dit al 3 weken....
we ziten allemaal in de centrale van wilrijk aangesloten he
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Vroeger lukte de 14Mbit/s hier nog net, maar nu synchroniseert hij maar aan 13Mbit (en ik haal er net 12). En ik geloof inderdaad ook dat we in Wilrijk zijn aangesloten. Niet alleen is de afstand tot de centrale aan mijn lijnwaarden te zien best wel groot, er zijn ook nog andere users in dit topic met dezelfde problemen ook aangesloten op Wilrijk.
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
ik vind het spijtig dat ik nog maar recent weet dat dit geen individueel probleem is wnat ik heb al enorme discussies met dommel gehad en uiteindelijk nu sinds 17 september aangetekend opgezegd:(Petervanakelyen schreef:Vroeger lukte de 14Mbit/s hier nog net, maar nu synchroniseert hij maar aan 13Mbit (en ik haal er net 12). En ik geloof inderdaad ook dat we in Wilrijk zijn aangesloten. Niet alleen is de afstand tot de centrale aan mijn lijnwaarden te zien best wel groot, er zijn ook nog andere users in dit topic met dezelfde problemen ook aangesloten op Wilrijk.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Tja... ik ben blij dat ik medestanders op Userbase gevonden heb en dat ik het niet alleen ben. Ik moet overigens eerlijk zeggen dat ik ook al naar de concurrentie ben aan het kijken geweest, als ze op mijn support ticket als antwoord eens niet gaan zeggen dat het aan mij ligt en het probleem oplossen ben ik weer tevreden, als dat niet het geval is weet ik nog niet direct wat het wordt, eerst nog even afwachten.
Sowieso moet dit probleem worden opgelost en ik hoop dat ze zich er een beetje op focussen, want na 2 maanden internet dat eigenlijk maar half werkt wordt het wel eens flink tijd.
Sowieso moet dit probleem worden opgelost en ik hoop dat ze zich er een beetje op focussen, want na 2 maanden internet dat eigenlijk maar half werkt wordt het wel eens flink tijd.
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
je mag gerust mij ook aanhalen bij dommel,ze kennen mij daar ondertussen al goed genoeg maar een technieker sturen,die dan zegt dat het aan het netwerk ligt en dat er bij mij niks aan kan gedaan worden en die technieker vertrekt nadien ,zonder een oplossingPetervanakelyen schreef:Tja... ik moet eerlijk zeggen dat ik ook al naar de concurrentie ben aan het kijken geweest, als ze op mijn support ticket als antwoord eens niet gaan zeggen dat het aan mij ligt en het probleem oplossen ben ik weer tevreden, als dat niet het geval is, weet ik nog niet wat ik ga doen maar het zal alleszinds minder positief zijn.
Sowieso moet dit probleem worden opgelost en ik hoop dat ze zich er een beetje op focussen, want na 2 maanden internet dat eigenlijk maar half werkt wordt het wel eens flink tijd.
en dan stuurt dommel nog eens een factuur van 147 euro interventiekosten aan???
en als ik zeg dat ik die niet wil betalen zeggen ze dat iedere interventie moet betaald worden als er geen oorzaak gevonden word!
dommel sluit ondertussen al mijn tickets af zonder antwoord....
echt schandalig!!!
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Dat is inderdaad ook niet erg positief. We hebben in het begin overigens ook eens problemen gehad met onze lijn (2009 nog ergens) en de Belgacom-technieker vond niets en is ook nog geen 10 minuten binnengeweest maar liet ook een rekening achter. Gewoon betaald, maar het was best hoog voor 10 minuten 'testen' waar we zelf ook al achter gekomen waren...
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
ja maar ik vind dat ze dit niet mogen doorrekenen de fout ligt niet bij de klant....Petervanakelyen schreef:Dat is inderdaad ook niet erg positief. We hebben in het begin overigens ook eens problemen gehad met onze lijn (2009 nog ergens) en de Belgacom-technieker vond niets en is ook nog geen 10 minuten binnengeweest maar liet ook een rekening achter. Gewoon betaald, maar het was best hoog voor 10 minuten 'testen' waar we zelf ook al achter gekomen waren...
maar dan maken ze je dat wel wijs.....
als ze dat bij 20 klanten doorrekenen kunnen ze op onze kosten hun apparatuur veranderen dat stuk is....allezja
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Ik vind ook dat ze maar moeten bewijzen dat de fout bij mij ligt (dat kunnen ze toch niet) voor ze een rekening uitdelen, als dat niet het geval is (zoals hier) mogen ze met hun rekening opkrassen.
Enfin, ik ga me er niet al te druk in maken, ik ben al blij dat ik terug iets van internet heb en ik wacht geduldig af op het antwoord op m'n ticket.
Enfin, ik ga me er niet al te druk in maken, ik ben al blij dat ik terug iets van internet heb en ik wacht geduldig af op het antwoord op m'n ticket.

-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
Petervanakelyen schreef:Ik vind ook dat ze maar moeten bewijzen dat de fout bij mij ligt (dat kunnen ze toch niet) voor ze een rekening uitdelen, als dat niet het geval is (zoals hier) mogen ze met hun rekening opkrassen.
Enfin, ik ga me er niet al te druk in maken, ik ben al blij dat ik terug iets van internet heb en ik wacht geduldig af op het antwoord op m'n ticket.
lol die rekening boeken ze gewoon op je klantnummer en je zit ermee hoor;-)
Na de overstap van Belgacom adsl naar Dommel Cityconnect Lite vorige week, zijn er disconnects s'avonds vanaf de eerste dag van aansluiting.
Tijdens de werkdag lijkt alles normaal.
Is dit een kapotte dslam bij dommel of gewoon over belasting van de infrastructuur ?
Locatie : Berchem omgeving belgielei
Tijdens de werkdag lijkt alles normaal.
Is dit een kapotte dslam bij dommel of gewoon over belasting van de infrastructuur ?
Locatie : Berchem omgeving belgielei
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
ninja1 schreef:Na de overstap van Belgacom adsl naar Dommel Cityconnect Lite vorige week, zijn er disconnects s'avonds vanaf de eerste dag van aansluiting.
Tijdens de werkdag lijkt alles normaal.
Is dit een kapotte dslam bij dommel of gewoon over belasting van de infrastructuur ?
Locatie : Berchem omgeving belgielei
hallo,
op 16/09/2010 stuurde ik dommel een aangetekend zenden voor de opzeg van mijn verbinding
normaal op 16/10/2010 is de opzegperiode voorbij....
nu blijkbaar sluit dommel me pas af op 15/11 kan dit zomaar?
ik moet ze normaal niet meer betalen,want ik betaal 1 maand voorruit...
Is het bij iedereen ondertussen opgelost? Bij mij valt de verbinding nog steeds weg na 4,5 tot 5,5 minuten. Na een minuutje kan ik dan weer rond de 5 minuten verder. Begin het ondertussen wel moe te worden. Zelfs een youtube filmpje kijken gaat op deze manier niet eens deftig. En van dommel zelf nog steeds geen reactie gehad...
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Bij mij werkt het zeer acceptabel op dit moment, mijn snelheid is nog steeds wat minder en af en toe ligt de verbinding er weer uit, maar minder dan daarvoor. Ik gebruik echter nog steeds de Thomson SpeedTouch 706 van tijden terug, de verschillende modem/routers die ik hier heb liggen die daarvoor wel perfect werkten, doen het om de een of andere reden nu niet meer...
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
dommel heeft bij mij een techniekler opgestuurd omwille die disconnectieproblemen....duizend schreef:Alles werkt ok sinds ik het fixed ip adres/ subnet, dns blank laat en dhcp ingeschakeld heb
die technieker vond geen problemen in mijn appartement en zei dat het aan dommel zelf lag....
2 dagen nadien een mail van dommel met een factuur van 127 euro voor die technieker....
ik mail naar dommel dat ik deze niet betaal en krijg deze reactie:
Geachte,
Op 13 september 2010 heeft u contact gehad met onze technische dienst waarbij u uitdrukkelijk om een technieker gevraagd heeft en dat u deze ook zou betalen.
Proforma factuur 360118 dient u dan ook te voldoen.
Alvast bedankt
ik had gezegt als ik een fout in mijn binneninstallatie had dat ik dit zou vergoeden,maar dit was niet het geval....
of is het normaal dat dommel altijd interventies aanrekend ook al zijn de fouten door dommel??
ik wil deze factuur niet betalen....ik heb ook niks getekend van die technieker....
Sinds ik de Fritzbox heb vervangen door m'n vorige modem/router (van SMC) heb ik precies geen problemen meer gehad en m'n lijnwaarden lijken iets beter te zijn. Voor mij is het in Wilrijk (nabij Bist) dus opgelost heb ik de indruk.
- honda4life
- Moderator
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Normaalgezien mag dat héél weinig verschil maken hoor welke modem je gebruikt.
Oké ik geef toe, heb ook wel een lichte verbetering hoor met m'n nieuwe modem, maar om nu te zeggen dat dit al jouw problemen zou oplossen lijkt me wel sterk.
Oké ik geef toe, heb ook wel een lichte verbetering hoor met m'n nieuwe modem, maar om nu te zeggen dat dit al jouw problemen zou oplossen lijkt me wel sterk.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 2510
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik merkte gisteren dat de DHCP lease die ik van Dommel krijg op een Cityconnect lijn slecht 5min is ! Iemand een idee waarom ze dit doen ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Ik heb echter dezelfde ervaring. Met de SpeedTouch werkt alles nu perfect, maar met 2 (!) Linksys modem/routers (die perfect werken) werkt het niet?honda4life schreef:Normaalgezien mag dat héél weinig verschil maken hoor welke modem je gebruikt.
Oké ik geef toe, heb ook wel een lichte verbetering hoor met m'n nieuwe modem, maar om nu te zeggen dat dit al jouw problemen zou oplossen lijkt me wel sterk.

Dat moet ik eens controleren. Die 5 minuten moet haast wel een foutje zijn.VOiD schreef:Ik merkte gisteren dat de DHCP lease die ik van Dommel krijg op een Cityconnect lijn slecht 5min is ! Iemand een idee waarom ze dit doen ?