Kga het eens proberenSparky schreef:Via google vind ik dit:Of ik dit had gedaan weet ik niet meer.To turn on the Telnet Server in the Fritzbox, pick up your phone and then type: #96*7*

Ik heb hier momenteel een BBOX2 van een collega in test gekregen. Na enkele onvruchtbare pogingen om Dommel VOIP hierin te configureren, per ongeluk terug op deze topic terecht gekomen. Blijkt dat ik zowel bij "Telephone number" als bij "Auth. User Name" mijn SIP**** username moest invullen. Ik had daar telkens mijn telefoonnummer en username ingevuld (ook in omgekeerde volgorde geprobeerd) en ik kreeg steeds "ERROR". Nu heb ik dus gedaan wat Sparky heeft geschreven met "UP" als resultaat. Weer is Sparky de redder! BedanktSparky schreef:Je opent je webinterface van je sagem fast 3464 (of eender welke router met Voip functie*).
1. Internet Protocol -> Network Interfaces -> Wan ethoa1 VoIP (bij mij)
--> Bij Internet Protocol neem je No IP Address
2. Internet Protocol -> Telephone
--> Bij General vul je bij SIP domain, Outbound proxy en Registrar / SIP domain je gevonden IP adres in (registrar)
--> daar neem je bij Interface, ppp0
--> Dan bij line 0 (of 1/2) vul je
bij Telephone number & Auth. User Name je gevonden username (sip****)
en bij Auth. Password uiteraard je gevonden wachtwoord (passwd).
Dan eens herstarten, wachten, en het werkt.
Meer heb ik niet gedaan.
* Ik heb enkel de sagem fast 3464. Dus bij andere routers weet ik het niet.
Sowohl für Apples iPhone als auch für
Smartphones mit Android bietet AVM eine
App an, mittels derer Sie das Handy wie ein
Handteil Ihres schnurlosen Festnetztelefons
benutzen können – auch, um damit kosten-
los über Ihre Festnetz-Flatrate zu telefonie-
ren. Nachdem Sie die Handy-Software aus
dem jeweiligen App-Store installiert haben,
können Sie das Smartphone auf der Fritz-
Box-Oberfläche unter »Telefonie | Telefonie-
geräte | Neues Gerät einrichten« so einstel-
len, dass dieses bei eingehenden Anrufen
klingelt und ausgehende Festnetztelefonate
darüber laufen. Mit dem Update können die
Handy-Apps auch auf das Telefonbuch und
den Anrufbeantworter Ihrer FritzBox zu-
greifen. Sobald Sie mit Ihrem Smartphone
in die Reichweite der FritzBox kommen,
zeigt es Ihnen verpasste Anrufe an, und Sie
können direkt mit dem Handy über das
Festnetz zurückrufen.
Dit werkt alleen met FritzBoxen met ingebouwde SIP server (7170, 7270, 7390 ...).rmag schreef:Er staat een (klein) artikel deze maand in Chip 02 Deutschland.
Je moet een app downloaden op de AVM website
Zeer nuttige info. Bedankt KnalRob. Dit is ook een zeer informatieve thread.KnalRob schreef:Even ter update: het is mij gelukt om de sip gegevens van Dommel te gebruiken in Sipdroid voor Android. Nu kan ik dus waar ik ook ben, zolang ik Internet verbinding heb natuurlijk, bellen via de vaste lijn van Dommel. Waar ik over gestruikeld was is dat je "Use STUN Server" moet aanvinken bij Advanced Options, voor de rest moet je gewoon bij "Authorization username" en "Username or caller ID" je sip***** gegevens invullen. Bij "Server or Proxy" en bij "Domain" het IP en bij "Password" uiteraard het verkregen paswoord.