Site timeouts
- honda4life
- Moderator
- Berichten: 6153
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Ik begin zo stilaan te denken dat de dynamische ip's door BC beheerd worden, toch iets dat ze beter kunnen dan de rest 

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruik Dommel DNS + OpenDNS.
Echter timeouts hebben niets met DNS te maken, want eens de omzetting gedaan is duurt het toch lang voor er opnieuw een DNS-request gedaan wordt.
Time-to-live setting in het DNS.
Doe een tracert x.x.x.x of tracert www.xxxx.xxx en je ziet direct waar het fout gaat.
Er ergens een route probleem is laat dat zich direct zien via enorm hoge tijden.
Niet vergeten dat een ISP (Dommel of wie ook) daar vaak niets aan kan doen.
Echter timeouts hebben niets met DNS te maken, want eens de omzetting gedaan is duurt het toch lang voor er opnieuw een DNS-request gedaan wordt.
Time-to-live setting in het DNS.
Doe een tracert x.x.x.x of tracert www.xxxx.xxx en je ziet direct waar het fout gaat.
Er ergens een route probleem is laat dat zich direct zien via enorm hoge tijden.
Niet vergeten dat een ISP (Dommel of wie ook) daar vaak niets aan kan doen.
- foxhound
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 19 keer
Die firmware had ik eerst ook, daar had ik dus de problemen mee. Tot nu toe lijkt alles opgelost te zijn. Natuurlijk heb ik nog niet lang genoeg kunnen testen om 100% zeker te zijn. Nouwja, Firmware updaten kan eigenlijk nooit echt kwaad dus je kan het altijd eens proberen.
Ik had de link naar de nieuwe firmware versie gevonden in een andere thread, met dank aan Trojan.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 37#p323585
Om firmware te kunnen updaten moet je ingelogd zijn als administrator, dat doe je via de volgende URL.
http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=BGCVDSL2 Voor de BBox2.
http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=OLOVDSL2 Voor de Sagem.
De firmware is eigenlijk bedoeld voor de BBox2, maar aangezien deze eigenlijk dezelfde hardware bevat en dus gewoon een herpakte sagem is, werkt ze dus ook voor de sagem. Wel krijg je overal een Belgacom logo te zien op de configuratie pagina, maar dat maakt natuurlijk niets uit
.
Tot nu toe nog geen enkel probleem tegengekomen met de nieuwe firmware. Hoop dat je er ook mee geholpen bent.
Ik had de link naar de nieuwe firmware versie gevonden in een andere thread, met dank aan Trojan.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 37#p323585
Om firmware te kunnen updaten moet je ingelogd zijn als administrator, dat doe je via de volgende URL.
http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=BGCVDSL2 Voor de BBox2.
http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=OLOVDSL2 Voor de Sagem.
De firmware is eigenlijk bedoeld voor de BBox2, maar aangezien deze eigenlijk dezelfde hardware bevat en dus gewoon een herpakte sagem is, werkt ze dus ook voor de sagem. Wel krijg je overal een Belgacom logo te zien op de configuratie pagina, maar dat maakt natuurlijk niets uit

Tot nu toe nog geen enkel probleem tegengekomen met de nieuwe firmware. Hoop dat je er ook mee geholpen bent.

-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik moet toch zeggen dat het gisteren avond en vandaag na firmware update een pak beter gaat. gisteren avond waren sites wat traag, paar geen echte time outs. Nu vanavond gaat het vrij vlot tot nu toe.
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Yups, hier ook wat beter. Blijf wel vreemd usenet gedrag hebben. Soms "geknipt" op 2MB, soms "onstabiel" 2,3MB. Nooit meer de 2,45MB van voordien, maar ach.
Jammer wel dat het gratis domein voor niks kan dienen.
Jammer wel dat het gratis domein voor niks kan dienen.
- foxhound
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 19 keer
Nee, de instellingen blijven behouden. Je kan ook als je niet helemaal zeker bent een back-up maken van je configuratie bestand en dit na de firmware update terug inlezen, mochten je settings toch veranderen. Maar hier bleven ze alleszins behouden.

-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
heb dan toch maar support ticket gestuurd :
t'is vrij triestig, maar ik surf nu via remote desktop met men laptop die ik op men werk achterlaat. De remote verbinding in stand houden lijkt geen probleem en surfen op men werk ook niet.
t'is vrij triestig, maar ik surf nu via remote desktop met men laptop die ik op men werk achterlaat. De remote verbinding in stand houden lijkt geen probleem en surfen op men werk ook niet.
Beste,
Ik kan sinds een kleine maand niet meer normaal surfen(wel vrij normaal downloaden aan 15 mbit, ben nog niet omgezet naar 20 mbit). De verbinding blijft ook behouden volgens de modem, maar sites hebben constant timeouts en laden zeer traag.
Zou het mogelijk zijn om mij terug om te zetten naar een dynamisch IP adres. Samen met nog een paar mensen op het userbase forum hebben we allerlei zaken uitgetest om het probleem op te lossen(andere dns servers , voip af/aan , firmware upgrade, ...), maar het enige dat we allemaal gemeen hebben, is de verandering naar statisch IP adres. Vanaf dan zijn de problemen begonnen, alles ging perfect met dynamisch, ik had wat afgewacht om te kijken of het probleem vanzelf opgelost raakte.
Dus het laatste waarmee er misschien beterschap zou komen is om terug naar een dynamisch adres te gaan. Er was toch niet echt een voordeel aan het statisch adres, aangezien ik niet op voorhand wist dat de dagelijkse disconnect toch nog uitgevoerd wordt.
dank bij voorbaat
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik geloof dat ik het ook maar ga doen.
Gisteren avond en vanochtend waren de problemen weer helemaal terug. IGN, bereikbaar, maar timeouts voor de plaatjes verschijnen. Gathering of tweakers... totaal onbereikbaar. Digg, volledig naar de kloten. Youtube, niet haalbaar.
Zeg het, als dit hetzelfde netwerk is dat ze aan bedrijven verpatsen...
Ugh.. en ziehier, de icing on the cake:
Gisteren avond en vanochtend waren de problemen weer helemaal terug. IGN, bereikbaar, maar timeouts voor de plaatjes verschijnen. Gathering of tweakers... totaal onbereikbaar. Digg, volledig naar de kloten. Youtube, niet haalbaar.
Zeg het, als dit hetzelfde netwerk is dat ze aan bedrijven verpatsen...
Ugh.. en ziehier, de icing on the cake:
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
t'is gefixed bij mij. Kreeg vraag om een tracert door sturen van support, maar heeft nu niet veel zin meer. Aan andere topic bleek precies al dat mensen opeens terug konden surfen vandaag.
Had gevraagd om terug te zetten naar dyn adres, maar daar is het dus niet tot gekomen.
Had gevraagd om terug te zetten naar dyn adres, maar daar is het dus niet tot gekomen.
Ik dacht dat ik alleen was in dit probleem, maar blijkbaar niet 
Wat ik lees als oplossingen:
1. Zet VOIP af -> Staat af
2. Upgrade Firmware -> Ga ik proberen
3. Terug naar dynamisch IP -> Na 5 dagen geen internet gehad te hebben tijdens overstap naar fixed ip, denk ik dat ik dit even ga zo laten.
Zijn er mensen die terug geschakeld zijn, dat kunnen bevestigen dat het opgelost is?
Thx

Wat ik lees als oplossingen:
1. Zet VOIP af -> Staat af
2. Upgrade Firmware -> Ga ik proberen
3. Terug naar dynamisch IP -> Na 5 dagen geen internet gehad te hebben tijdens overstap naar fixed ip, denk ik dat ik dit even ga zo laten.
Zijn er mensen die terug geschakeld zijn, dat kunnen bevestigen dat het opgelost is?
Thx
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik heb voip afgezet en firmware geupgrade. Was op punt om dynamisch adres aan te vragen, toen het plots vandaag gefixed was, na een kleine maand te sukkelen met rampzalig surfen. Support had wel men ticket over terug schakeling naar dynamisch adres, maar had het nog niet uitgevoerd. Vind het wel bizar dat het opeens allemaal terug goed gaat, de dag dat men ticket beantwoord wordt.
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Het is inderdaad met vlagen hoor. Zo is het eigenlijk al die ganse maand geweest. Soms wel, meestal niet. Beste test: Digg.com. Dat is voor mij de beste indicatie. Werkt Digg, geen problemen. Werkt Digg niet, dan is't weer van dat. (Zoals nu dus. De pagina opent gewoon niet. De links naar Digg staan netjes in m'n iGoogle, maar er op klikken en gedaan. Enfin, het komt er wel een beetje door hoor, maar dat kan gemakkelijk een halve minuut duren. Soms lukt het gewoon helemaal niet.)
-
- Plus Member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
tja , ik heb nog een reply gedaan op men laatste ticket met 4 extra tracerts. Ik ben vrij geduldig, is al maandje aan de gang, ik zal waarschijnlijk nog een maand afwachten of ze het in orde krijgen, maar dan ga ik toch echt naar een alternatief uitkijken als het dan nog niet gefixed is. Ik vond deze maand al geen 50 euro waard.
Weeral problemen, sommige sites niet bereikbaar
Ik gebruik nu zelfs een proxy thuis (dynamisch ip Dommel) om verder te kunnen!
Gisteren delays gemeten van meer dan 30 sec naar opendns servers, thuis werkte alles perfect op hetzelfde tijdstip, delay ~28ms
Heb dan maar eens gebeld en ze gingen er eens naar kijken??? Wat hebben ze dan al die tijd dan gedaan, ik heb al een ticket open vanaf 1 April???
Volgens de technieker van dienst was het onmogelijk om terug over te schakelen naar een dynamisch IP,
we betalen dus meer om minder te krijgen
Wat ik mij afvraag is of het IP adres zelf en dus de connectie ATM - backbone er iets met te maken heeft. De meeste dynamische IP's voor mij zijn in de 83.101.34.xxx of 83.101.1.xxx range, nu is dit statisch IP 83.101.5.xxx (ipXXX.dyn1.gretry.schedom-europe.net).
traceroute naar buiten:
1 gateway.dyn1.gretry.schedom-europe.net (83.101.5.129) 16.141 ms 16.318 ms 16.666 ms
2 ge5-0-0.router4.bru2.schedom-europe.net (83.101.0.18) 20.516 ms 20.863 ms 21.023 ms
3 atm-11-32.redback.paille.schedom-europe.net (83.101.0.33) 25.234 ms 25.629 ms 26.376 ms
Heeft er nog iemand een 83.101.5.XXX adres?

Gisteren delays gemeten van meer dan 30 sec naar opendns servers, thuis werkte alles perfect op hetzelfde tijdstip, delay ~28ms
Heb dan maar eens gebeld en ze gingen er eens naar kijken??? Wat hebben ze dan al die tijd dan gedaan, ik heb al een ticket open vanaf 1 April???
Volgens de technieker van dienst was het onmogelijk om terug over te schakelen naar een dynamisch IP,
we betalen dus meer om minder te krijgen

Wat ik mij afvraag is of het IP adres zelf en dus de connectie ATM - backbone er iets met te maken heeft. De meeste dynamische IP's voor mij zijn in de 83.101.34.xxx of 83.101.1.xxx range, nu is dit statisch IP 83.101.5.xxx (ipXXX.dyn1.gretry.schedom-europe.net).
traceroute naar buiten:
1 gateway.dyn1.gretry.schedom-europe.net (83.101.5.129) 16.141 ms 16.318 ms 16.666 ms
2 ge5-0-0.router4.bru2.schedom-europe.net (83.101.0.18) 20.516 ms 20.863 ms 21.023 ms
3 atm-11-32.redback.paille.schedom-europe.net (83.101.0.33) 25.234 ms 25.629 ms 26.376 ms
Heeft er nog iemand een 83.101.5.XXX adres?
- pm
- Premium Member
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb ook een 83.101.5.XXX ip dusty
Surf vanuit Berchem.
ik surf momenteel via Base 3G aan 60KB/s via tethering...
Triestig internet van Dommel momenteel. Als dit nog lang gaat duren heb ik dik spijt van men switch naar Dommel.
[
Post made via mobile device ]
Surf vanuit Berchem.
ik surf momenteel via Base 3G aan 60KB/s via tethering...
Triestig internet van Dommel momenteel. Als dit nog lang gaat duren heb ik dik spijt van men switch naar Dommel.
[

Laatst gewijzigd door pm 28 apr 2010, 21:24, in totaal 1 gewijzigd.
Ik heb Dommel thuis al jaren als provider, werkt perfect en dat is ook de reden waarom ik hen op het werk aangeraden heb. Het heeft daar ook altijd heel goed gewerkt sinds vorig jaar Augustus tot eind vorige maand.
Als je begint te sukkelen ben je overal de pineut. Heb je al eens met het callcenter van Belgacom aan de lijn gehangen? God, ik zou er zelfs niet van verschieten dat Belgacom ook met dit probleem iets te maken heeft
Als je begint te sukkelen ben je overal de pineut. Heb je al eens met het callcenter van Belgacom aan de lijn gehangen? God, ik zou er zelfs niet van verschieten dat Belgacom ook met dit probleem iets te maken heeft
