Synamedia ontwikkelt software om accountsharing aan te pakken.

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Slecht nieuws voor wie zijn gegevens deelt.

Nu, voor (mogelijk) bijna NZ$ 10 miljard (6 miljard Euro) doe je al wel wat moeite al lijkt dat bedrag nogal onwaarschijnlijk veel (het gaat niet enkel om Netflix).

[Mod] misleidende topic titel gewijzigd
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wat een misleidende titel weer, puur voor de clicks. Zelfs in het artikel zelf wordt met geen woord meer gerept over dat Netflix klant zou zijn van Synamedia.
Stond gisteren trouwens ook op HLN en daar was de verslaggeving precies al wat accurater: https://www.hln.be/ihln/internet/deel-j ... ~a3b4d52c/ .
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Kan dat niet omzeild worden met een VPN server?
Deze wordt geplaatst bij de persoon die het account heeft zodat deze altijd hetzelfde ip adres heeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Internet via Mobile Vikings
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Misschien wel, wellicht niet: als er 5 verschillende films vanaf eenzelfde IP-adres op hetzelfde moment bekeken worden, dan zouden er toch ook alarmbelletjes moeten afgaan.
Trouwens: je zal al een behoorlijke lijn nodig hebben om 5 gelijktijdige streams te kunnen verwerken. Vooral de upload lijkt mij hier de beperkende factor.
Computer(k)nul
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sinna schreef:Misschien wel, wellicht niet: als er 5 verschillende films vanaf eenzelfde IP-adres op hetzelfde moment bekeken worden, dan zouden er toch ook alarmbelletjes moeten afgaan.
Dat kan sowieso al niet want het aantal simultane streams wordt beperkt door het type abonnement en 4 is het maximum. En sowieso mag dat gewoon vanaf hetzelfde IP want daarvoor is het juist bedoeld. Dus VPNen naar iemands thuis en zo streamen kunnen ze volgens mij nooit detecteren. Er zullen van de huidige account sharers er echter maar weinig zijn die dit kunnen opzetten of er toe bereid zijn.
Sowieso is het detecteren van account sharing sowieso geen rocket science. 90% van de gevallen haal je eruit omdat er 2 profielen zijn die elk altijd van hun eigen, verschillend, IP streamen. Daar heb je echt geen Synamedia voor nodig.
Laatst gewijzigd door Tomby 11 jan 2019, 08:36, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Naar wat ik las, is het vooral om account sharing aan te pakken als je maar één stream hebt (bij goedkopere accounts).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Goztow schreef:Naar wat ik las, is het vooral om account sharing aan te pakken als je maar één stream hebt (bij goedkopere accounts).
Die dan wellicht ook nog eens hun profiel sharen...
Echt alle gevallen van account sharing die ik tegengekomen ben was van mensen met het duurste abonnement, want als je ook al moet rekening houden met wanneer de andere kijkt, is er nog weinig lol aan.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Tomby schreef:W
Stond gisteren trouwens ook op HLN en daar was de verslaggeving precies al wat accurater: https://www.hln.be/ihln/internet/deel-j ... ~a3b4d52c/ .
nu ja
de titel is ook al misleidend hé :)
hier gebeurt niets stiekems, netflix kan alles open en bloot volgen. betaling, wie kijkt, waar kijkt, wat door wie gekeken wordt, hoe de kijkers heten, waar ze zich bevinden (een radius van 15 km)...
4 schermen 5 accounts, iedereen draagt financieel bij en heel af en toe gebeurt dat er ene ni op kan omdat we aan de limiet van 4 schermen tegelijk zitten, die heeft dan op die moment pech :)

als netflix da soort delen niet wil dan meoten ze gewoon hun formules van meerdere schermen schrappen
Wat is daar anders het nut van?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

1207 schreef: als netflix da soort delen niet wil dan meoten ze gewoon hun formules van meerdere schermen schrappen
Wat is daar anders het nut van?
Vriendin wilt naar iets zien op Netflix thuis, ik wil naar iets anders zien terwijl ik aan't fitnessen ben.
De ene wilt thuis iets bekijken, de andere op de trein, hotel, ...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

devilkin schreef: De ene wilt thuis iets bekijken, de andere op de trein, hotel, ...
De app zal wel "ping's" sturen als je thuis komt dat die persoon dagelijks op dit adres is, ongeacht of die op de fitness, werk, hotel enkel kijkt. Anders zou die inderdaad het account gelijk geflagged worden als "sharing".

Ze zullen wel op die manier weten waar je woont, zo'n apps / diensten hebben héél veel locatie gevoelige informatie van jou.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

los van alles weten we dat netflix geen probleem met dit soort sharing heeft en het zelfs als iets positiefs beschouwd.
integenstelling tot bv spotify, die dat technisch onmogelijk maken, dus hebben wij daar allen onze eigen account.
kun je spotify omzeilen? Interesseert me niet

als netflix begint te blokkeren zullen we wel zien
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

1207 schreef:als netflix da soort delen niet wil dan meoten ze gewoon hun formules van meerdere schermen schrappen
Wat is daar anders het nut van?
Vrijgezel zeker ?
Die formules zijn voor gezinnen bedoeld. Wij hebben thuis ook de hoogste formule en het gebeurt al eens dat we met zijn drieën tegelijk aan het streamen zijn (4 bij mijn weten nog niet gebeurd, maar het zou wel kunnen).

Nu hoedanook, bij mijn weten heeft CEO Reed Hastings zelfs al eens aangehaald dat hij het account sharing zelfs aanmoedigt. Ik denk dus niet dat Netflix ineens account sharing zomaar zal gaan bestrijden zonder er eerst ook duidelijk over te communiceren. Die krantenartikels zijn er gewoon allemaal doordat er een bedrijf op CES een demo gegeven heeft van hoe hun service streaming diensten kan helpen met o.a. het detecteren van account sharing.
Tim.Bracquez schreef:De app zal wel "ping's" sturen
Pings ? Die zijn niet eens nodig. Ze kunnen aan server-kant gewoon zien wat het destination ip is van een stream.
Laatst gewijzigd door Tomby 11 jan 2019, 11:48, in totaal 1 gewijzigd.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Tomby schreef: Pings ? Die zijn niet eens nodig. Ze kunnen aan server-kant gewoon zien wat het destination ip is van een stream.
Klopt, maar je hebt mensen die thuis niet kijken en enkel op het werk :-) Dus er start thuis geen stream, maar de soft zal wel genoeg data wisselen ook al open je de app niet.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tim.Bracquez schreef:
Tomby schreef: Klopt, maar je hebt mensen die thuis niet kijken en enkel op het werk :-) Dus er start thuis geen stream, maar de soft zal wel genoeg data wisselen ook al open je de app niet.
Ok, nu begrijp ik wat je bedoelde. Maar is dus ook niet echt nodig. Het probleem is niet een IP adres dat niet het thuis-adres is, maar gewoon het feit dat er 2 verschillende IP adressen zijn en die duidelijk ook totaal onafhankelijk van elkaar gebruikt worden.
Als het dus op basis van profiel is, dan is het natuurlijk enorm gemakkelijk te detecteren en heb je er helemaal geen AI voor nodig. En volgens mij gebruiken alle Netflix sharers toch echt wel elk hun eigen profiel, anders zit je ook constant met suggesties, verder kijken, mijn lijst, etc... van de andere.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer



vanaf min 5 deepfield.

heb daar eens een demo van gehad...kunnen ze echt alles mee volgen, waar het paketje vandaan komt en waar het naar toe gaat...

Netflix zal zo ook wel iets hebben vermoed ik
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Tomby schreef: Ok, nu begrijp ik wat je bedoelde. Maar is dus ook niet echt nodig. Het probleem is niet een IP adres dat niet het thuis-adres is, maar gewoon het feit dat er 2 verschillende IP adressen zijn en die duidelijk ook totaal onafhankelijk van elkaar gebruikt worden.
Ik ben 2 weken voor het werk in China, de zoon op skiverlof, de dochter op kot en mijn vrouw thuis.

Dit is bij ons "dagelijkse kost" en perfect mogelijk en legaal met het duurste abo. Als men dit niet meer toelaat vliegt Netflix buiten.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

johan.devos schreef:Dit is bij ons "dagelijkse kost" en perfect mogelijk en legaal met het duurste abo. Als men dit niet meer toelaat vliegt Netflix buiten.
Het is toch duidelijk dat jouw use case niet het probleem is ?! Account sharen is gewoon mensen die niet onder hetzelfde dak wonen, maar toch een abonnement delen. Wordt massaal gedaan, ook in de familie heb ik zo'n gevallen. Ik heb het altijd bizar gevonden dat Netflix dat niet echt een probleem vindt : https://techcrunch.com/2016/01/11/netfl ... ing-is-ok/ . Een beetje gelijk zeggen dat het ok is dat je software gecopieerd wordt. Nu, dat is dus al van 3 jaar geleden, en het is nog maar de vraag of zijn mening vandaag nog dezelfde is. De dag dat hun omzetgroei begint te stokken, zal hij wel anders piepen.

EDIT: een vrij recent artikel dat claimt dat het tegenwoordig inderdaad wel een serieus business probleem wordt : https://www.cnbc.com/2018/08/19/millenn ... ords-.html
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

mja ik denk dat als ze gaan blocken, er veel hun abo downgraden of opzeggen
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Van int begin fout aangepakt vind ik.
Vraag dan voor een stream 5-6-7 euro afh vd kwaliteit.
4 mensen is 4 mensen, maakt het dan uit dat het je dochter is, of de buurman?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

ddd schreef:4 mensen is 4 mensen, maakt het dan uit dat het je dochter is, of de buurman?
Nog een vrijgezel :).
Denk dat veel gezinnen zouden sakkeren als ze voor vanalles en nog wat 3 of 4x de volle pot zouden moeten betalen :P. Het is tegenwoordig toch gemeengoed dat een dienst ook een family pricing heeft zodat iedereen in het gezin, mits een kleine meerprijs, van de dienst gebruik kan maken.

De reden dat het zo massaal gebeurt met streaming diensten is omdat het ook zo simpel is. Gewoon iemand anders userid+paswoord ingeven en je bent er. Je kan met PlayStation Network ook truuks verzinnen om gratis andermans games te spelen. Je met Apple ook truuks verzinnen om gratis andermans apps te gebruiken. Alleen is het daar gewoon een groter gedoe omdat dat deel uitmaakt van een bredere service
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Neen hoor, gezin met 2 kinderen. :-)
En een UHD abo, dat we alleen thuis gebruiken. Maar max 2 streams gelijk.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

ddd schreef:Neen hoor, gezin met 2 kinderen. :-)
En een UHD abo, dat we alleen thuis gebruiken. Maar max 2 streams gelijk.
Wel ja, dan ben je hopelijk toch ook blij dat je Netflix niet 4x zoveel kost als wat een enkeling zou betalen (of zelfs 2x als je er maar 2 tegelijk nodig hebt) ? :)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

In mijn voorbeeld, zou het 1x SD zijn aan (€5) voor op de tbalet, en 1x €7 voor UHD op TV... Nee, zou me dus minder kosten. :wink:
Maar goed, dat gaan ze niet meer terugdraaien.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

ddd schreef:In mijn voorbeeld, zou het 1x SD zijn aan (€5) voor op de tbalet, en 1x €7 voor UHD op TV... Nee, zou me dus minder kosten. :wink:
Da's nog een ander model dan, namelijk betalen per scherm. Want ik neem aan als jouw kinderen eens op de TV kijken, jij vervolgens niet een hoop kinderseries wil aanbevolen krijgen. Trouwens, ik weet niet welke prijzen je hier hanteert, maar het Basic abonnement (1 scherm SD) is al €8.
Ik vind betalen per kijker toch logischer. Waarom zou ik meer moeten betalen als ik soms beneden, soms boven of soms op mijn iPad zou willen kijken.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Tomby schreef:
Sinna schreef:90% van de gevallen haal je eruit omdat er 2 profielen zijn die elk altijd van hun eigen, verschillend, IP streamen. Daar heb je echt geen Synamedia voor nodig.
RIP kotstudenten. Ik hoop dat hun systeem toch slimmer is dan dat dan.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Hier vanaf dag één betaald voor 4 schermen: voor onszelf, en voor de kleinkinderen. Kan me moeilijk voorstellen dat een bedrijf als Netflix daar bezwaren tegen maakt!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nogmaals, dit is gewoon PR van Synamedia. Er is momenteel totaal geen indicatie dat Netflix iets gaat ondernemen. En als ze iets gaan ondernemen, zullen kotstudenten of kleinkinderen wel het laatste zijn dat ze willen bevechten. Denk dat het meer de tieners en twintigers zijn die onderling massaal hun accounts gaan delen om dan zelf maar €3.5 per maand te moeten betalen ipv €14.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

De regels zijn eenvoudig: iemand die betaalt mag kijken, iemand die niet betaalt en kijkt is in overtreding en is illegaal!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

satellitetv schreef:De regels zijn eenvoudig: iemand die betaalt mag kijken, iemand die niet betaalt en kijkt is in overtreding en is illegaal!
Da's nogal heel kort door de bocht. Je hebt ook nog zoiets als terms & conditions die zeggen hoe je de service mag gebruiken. Het is niet omdat je betaalt, dat alles gepermiteerd is. Trouwens, mijn kinderen betalen ook niets, en die mogen perfect legaal kijken. En als ik het paswoord aan mijn pa geef, en hij betaalt mij de helft van mijn abonnement, dan betaalt hij ook, maar zijn we wel in overtreding.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Modbreak:
off topic
satellitetv schreef:De regels zijn eenvoudig: iemand die betaalt mag kijken, iemand die niet betaalt en kijkt is in overtreding en is illegaal!
Kijk wie spreekt. Als het over satelliet televisie of IP tv gaat, dan kan je tussen de lijnen door lezen dat hij zich bezondigt aan cardsharing. En nu gaat hij de schijnheilige uithangen???
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

lolwut?

Neflix kan gerust zelf accountsharing detecteren moesten ze dat willen, daar is geen fancy "AI" voor nodig. Wat een brol artikel, de link met Netflix is waarschijnlijk volledig zelf verzonnen door de auteur.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Die formules van Netflix zijn er een beetje op gemaakt dat men al vlug met meerdere gelijk kan kijken,(met UHD is het direkt met twee schermen)voor mij is dat ok,maar daar zit het hem dan ook dat men scharing in de hand werkt,het mag niet akoord,maar men zou er op moeten letten dat het eigenlijk ook niet zo gemakkelijk kan.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

fluppie schreef:Die formules van Netflix zijn er een beetje op gemaakt dat men al vlug met meerdere gelijk kan kijken,(met UHD is het direkt met twee schermen)voor mij is dat ok,maar daar zit het hem dan ook dat men scharing in de hand werkt,het mag niet akoord,maar men zou er op moeten letten dat het eigenlijk ook niet zo gemakkelijk kan.
AFAIK is UHD 4 schermen:
* Basic (€7.99) : SD, 1 scherm
* Standaard (€10.99) : HD, 2 schermen
* Premium (€13.99) : UHD/HDR, 4 schermen

En ja, het werkt inderdaad wel misbruik in de hand. Maar ik zie niet in hoe ze het 'moeilijker' kunnen maken. Om te beginnen moet het ook werken on-the-go of op verplaatsing. Dus het moeilijker maken gaat niet echt, het enige dat ze kunnen is misbruik detecteren (bvb 2 profielen die steevast elk vanaf hun eigen verschillend IP gebruikt worden) en ik denk dat ze zich daar dan vooral zorgen maken over false positives. Want stel bvb dat door misconfiguratie de iPad van de dochter altijd connecteert met je Telenet WiFree ipv je eigen Wifi, dan heeft zij gewoon altijd een ander IP adres. Of een setup met een modem-only waar elk device een ander public IP heeft. Is dat trouwens met IPv6 zelfs niet altijd het geval ? Je wil je klant echt niet wegjagen door hem op de vingers te tikken voor iets dat niet eens klopt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tomby schreef:En ja, het werkt inderdaad wel misbruik in de hand. Maar ik zie niet in hoe ze het 'moeilijker' kunnen maken. Om te beginnen moet het ook werken on-the-go of op verplaatsing.
Het is iets complex maar via "AI" kan je wel gedragspatronen herkennen en misschien conclusies trekken ?
Tomby schreef:het enige dat ze kunnen is misbruik detecteren (bvb 2 profielen die steevast elk vanaf hun eigen verschillend IP gebruikt worden)
Een kotstudent dus ? Nee, het is echt wel complex maar ik geloof wel dat men vroeg of laat strenger gaat controleren (het gaat om veel geld dat men misloopt).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Het is iets complex maar via "AI" kan je wel gedragspatronen herkennen en misschien conclusies trekken ?
...
Een kotstudent dus ?
Die kotstudent gaat sowieso andere patronen hebben dan zijn ouders wiens abonnement hij (legitiem) gebruikt. Tenzij de kotstudent ook regelmatig in het weekend van thuis Netflix gebruikt, is het onmogelijk om de kotstudent te onderscheiden van een random vriend die op dat abonnement meesurft.

Natuurlijk gaat de kotstudent in de zomermaanden dan wellicht wél juist van thuis zijn abonnement gebruiken, maar het illustreert wel dat het zelfs met AI enorm moeilijk is om geen false positives te hebben. Enige oplossing is als Netflix in zijn T&C ondubbelzinnig bepaalt wat wel en niet mag, en zelfs dan nog zal het allesbehalve waterdicht zijn. Nu staat er gewoon : "niet worden gedeeld met personen buiten de huiselijke kring".
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Netflix staat dit bewust toe. Veel mensen hebben nu Netflix en leren het kennen op die manier. Zo bouwen ze aan een grotere groep gebruikers.

Eens ze strenger worden, zullen veel van die mensen afhaken, maar anderen zullen ook gewoon betalen. Het is een kwestie van ze lang genoeg gewoon te maken aan je dienst, een oude truc. Eigenlijk is het een uitbreiding van de testperiode :)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb een Netflix-abonnement al van voor het beschikbaar was in België. Een jaar of meer eerder. Dat is een account bij Netflix Canada.

In het begin gebruikte ik een VPN. Wat werkte maar een geknoei was en vaak technische problemen gaf. Maar sinds Netflix officieel in België beschikbaar is doe ik dat niet meer, doe ik de moeite niet meer. Trouwens, tegenwoordig geven de meeste VPN-servers waar ik toegang tot heb een fout omdat Netflix die blokkeerde.

Ik ben dus al jaren een Canadees account (dat veel goedkoper is) permanent in België aan het gebruiken. Als ik inlog in mijn Netflix account is daar een optie waar je kunt zien welke toestel allemaal uw account gebruikt hebben recent. En via welk netwerk.

Ik ben hier natuurlijk zeer blij mee. Ik heb een HD account en betaal 11 CAD$, naargelang de wisselkoers iets van een 7,5 euro. En lang is het iets van een 5,5 euro geweest.

Dat is toch een serieus prijsverschil met België, 11 euro.

Maar als netflix al niets doet aan zoiets, wat extreem eenvoudig vast te stellen is, lijkt het onwaarschijnlijk dat ze iets gaan doen aan accountsharing dat moeilijker aan te pakken is.

YeloTV werkt met een systeem dat men maximaal X aantal toestellen mag gebruiken met hun dienst. Je moet een apparaat activeren voor gebruik. En als je een apparaat in uw instelling wil wissen dan is er een wachtperiode voordat het slot van dat toestel terug beschikbaar komt. Dat lijkt mij de meest werkbare wijze als Netflix delen van logins wil beperken.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

r2504 schreef:

Een kotstudent dus ? Nee, het is echt wel complex maar ik geloof wel dat men vroeg of laat strenger gaat controleren (het gaat om veel geld dat men misloopt).
Of net niet, iemand die deelt doet dat omdat hij bvb 4 profielen voor UHD krijgt maar er maar 1 nodig heeft. Die gaat dus niet plots 4 keer zoveel betalen omdat het niet meer mag maar gaat terug downloaden. Als ze geluk hebben kiest 1 van die 4 om toch te betalen en draaien ze break even op hun actie maar ik denk dat het vaker niet zo zal zijn.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

MClaeys schreef:Of net niet, iemand die deelt doet dat omdat hij bvb 4 profielen voor UHD krijgt maar er maar 1 nodig heeft. Die gaat dus niet plots 4 keer zoveel betalen omdat het niet meer mag maar gaat terug downloaden.
Ja, maar hij vindt het blijkbaar wel normaal dat hij UHD heeft en zo €3.50 betaalt terwijl iemand die gewoon het goedkoopste abonnement voor zichzelf neemt wel €8 betaalt voor SD.
Nu, op dat vlak vind ik die koppeling van kwaliteit met aantal schermen eigenlijk ook niet bepaald logisch. Als ze gewoon met de bestaande prijszetting iedereen UHD geven, en dus louter onderscheid op aantal schermen, gaan er mogelijk al veel gewoon een abonnement van 1 scherm nemen voor zichzelf.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Wat is een gezin? Ik denk dat het wel heel complex kan zijn. Ik kijk bij mij thuis op de TV, mijn partner woont echter niet voltijds bij mij ivm haar kinderen. Als ik bij hen ben log ik ook in op mijn account om daar te kijken. Ik kijk eveneens op het werk regelmatig Netflix terwijl zij bij haar thuis ook op hetzelfde moment Netflix kijkt en vaak kijken de kinderen ook nog eens Netflix op hun persoonlijke GSM. In principe is dit laatste tegen de regels,... Toch zou het geen extra abo opleveren moest men dit niet meer toelaten en nog straffer, ik zou mijn abo downgraden moest ik alleen nog maar kunnen kijken.

Nu, ik had het artikel al gelezen op HLN en de titel is puur een clickbait. Op dit moment gewoon complete onzin. De titel had evengoed kunnen zijn, Telenet gaat accountsharing aanpakken maar dan was het zo geen lokkertje meer geweest natuurlijk. :)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”