Welke apple tv

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Bo.
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 dec 2018, 20:31
Bedankt: 2 keer

Hallo,

nu de vrt stopt met uitzenden ga ik een apple tv gaan kopen

Wat is aan te raden? De 4k of de versie 4 (dus vorig model)

zou er een verschil in update zijn als ik een oude appletv 4 zou kopen?
Of beter een apple tv 4k voor langer updates te hebben?

Het prijsverschil is niet zo groot, maar ik heb geen 4k tv.
Dus zou het enkel voor de updates doen.

Neem je best een 32gb of 64 gb?

Heeft de versie van hdmi van de tv een invloed op de keuze?
Moet de tv arc audion return channel hebben?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

AntoinetteV schreef: Wat is aan te raden? De 4k of de versie 4 (dus vorig model)
In principe zeg ik dat wie reeds de 4th Gen heeft, niet moet investeren in upgrade naar 5th Gen wegens de moeite niet, tenzij bij aankoop van 4K TV.

Wie echter nog geen Apple TV heeft, raad ik wel de 5th Gen aan, maar meer vanuit een algemene politiek dat ik niet aanraad om oudere Apple modellen te kopen als er een nieuwer model uit is. De 5th gen is iets krachtiger model dat in principe langer ondersteund zal worden, al denk ik niet dat de 4th gen met z'n 2 GB RAM en 1.5 GHz processor binnenkort afgeschreven zal worden, deze specs horen nog altijd bij de top inzake streamingdevices.

Apple toestellen krijgen erg lang updates en Apple wil meer marktaandeel in de streamingdevices, dus ik denk niet dat ze binnen de eerste jaren aan de 4th gen zullen raken inzake support. 3th gen en eerder moet je natuurlijk mijden, dit is echt de vorige generatie van Apple TV dat niet de TV app store ondersteunt.
AntoinetteV schreef: Neem je best een 32gb of 64 gb?
32 GB zal volstaan.
AntoinetteV schreef:Heeft de versie van hdmi van de tv een invloed op de keuze?
Nee, HDMI is vrij backwards compatible, beide toestellen zouden probleemloos moeten werken op TV's die in dit decennium gemaakt zijn.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik vind trouwens dat HDMI één van die aansluitingen is die altijd werken en nooit prul mee, net zoals het hoort :-)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Is het niet zo dat Apple TV 6 op komst is voor begin 2019 ?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

wat wilt ge doen?

as het u er enkel om te doen is om netflix, vrt, laptop streamen of youtube op den tv te zien.
mijn 3e generatie doet de job ook nog altijd feilloos en ik denk dat 2e gen. da ook nog kan
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Ze werken daar aan een nieuw model, iets Chromecast-achtig, volgens de geruchten... Maar dan kan je nog lang wachten, uiteraard.

https://www.onemorething.nl/2018/11/app ... oncurrent/
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

jackho schreef:Is het niet zo dat Apple TV 6 op komst is voor begin 2019 ?
Gho, alles kan maar de apple TV zit op een trage update cyclus, en aangezien de huidige appleTV HDMI 2.0b met Dolby Atmos (via DD+) en Dolby Vision (HDR) ondersteunt zou ik niet persé zien wat een nieuwere zou bijbrengen. Tenzij ze met een goedkopere variant op de markt komen, maar die wordt sowieso niet beter dan de huidige. Het enige bediscussieerbare is de afstandsbediening, maar dat is niet anders bij andere streaming boxes.
demenne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jan 2011, 19:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 9 keer

Als je een HDMi return channel hebt kan je gewoon de afstandsbediening van de TV gebruiken. Zo doe ik het toch met mijn Panasonic.
Die apple remote vind ik ook niet zo fantastisch.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

demenne schreef:Als je een HDMi return channel hebt kan je gewoon de afstandsbediening van de TV gebruiken. Zo doe ik het toch met mijn Panasonic.
Je bedoelt HDMI-CEC.

"HDMI Return Channel", je bedoelt wellicht Audio Return Channel, is iets anders.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

https://www.cordcutters.com/apple-tv-4k ... -shield-tv

... of een shield natuurlijk. Tenzij je al in het Apple ecosysteem zit.
demenne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jan 2011, 19:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 9 keer

CCatalyst schreef:Je bedoelt HDMI-CEC.
"HDMI Return Channel", je bedoelt wellicht Audio Return Channel, is iets anders.
Ja klopt. om het dus correct te formuleren; ik gebruik HDMI-CEC tussen mijn TV en Apple TV en het HDMI-ARC protocol tussen mij TV en hifi.
Alles gaat mooi samen aan en uit en de 3 afstandsbedieningen zijn perfect onderling combineerbaar.

Ik kan dus kiezen welke van de 3 afstandsbediening ik gebruik.
Werkt alleszins naadloos en ben er zeer tevreden van.

Door gebrek aan een VRT app op TVOS zet ik meestal eerst een flmpje op via mijn iphone, dan selecteer ik de Apple TV en dan springt de hele installatie automatisch aan.
Bo.
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 dec 2018, 20:31
Bedankt: 2 keer

Bedankt aan iedereen voor de uitleg.

De apple tv is besteld via apple, blijkbaar dit weekend met een kadobon van 25 euro erbij.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”