VRT schrapt dvb-t

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 690
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

frodo schreef:"Om DVB-T-uitzendingen in de ether te houden, is een upgrade naar DVB-T2 nodig. De investeringskosten die hiermee gepaard gaan, staan niet in verhouding tot het aantal gebruikers"
Waarom is een upgrade nodig. Iedereen die nu kijkt via dvb-t is toch tevreden. Vrt moet geen kosten maken,wij als kijker moeten geen nieuwe ontvanger kopen. Kortom iedereen tevreden :-D
Voila, Frodo slaat de nagel op de kop. Er is helemaal geen upgrade nodig. geen extra kosten voor de vrt.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb tijdens de uitzending wat berichtjes gestuurd in de hoop dat het zou aangekaart worden. Tevergeefs uiteraard...
Enkele vragen ivm dvb-t:
Waarom MOET er een overstap zijn naar DVB-T2? Iedereen is voorzien op DVB-T (ook al digitaal) Dat is mensen onnodig in kosten jagen, zowel de VRT zelf als de mensen die zo een waardeloze decoder krijgen. En een gratis aanbod heeft geen nood aan encryptie etc...
Ook: het argument dat het aanbod vrtnu gratis aangeboden wordt raakt kant noch wal. Je hebt internet nodig. Op dezelfde manier kun je ook gratis kijken via proximus/telenet. Het zit ook gratis in hun aanbod, alleen heb je wel een tv-abonnement nodig
chromecast/vrtnu/internet/... Bomma zal content zijn. Of de mens die in zijn caravan aan zee zit
smartphone/...
de eerste chromecast met scart moet ik ook nog zien
En wat met downloadlimieten? 24/24 live tv streamen... (dan denk ik op de oude mensen)
Antwoord van 'de inspecteur":
Beste Wouter,

Bedankt voor je berichtje. Wij hebben bij de Inspecteur algemene informatie gegeven over de afschaffing van DVB-T. Alle info hierover kan je vinden in onze webtekst: https://radio2.be/de-inspecteur/vrt-sto ... b-t-wat-nu

Voor verdere vragen verwijs ik jou door naar de klantendienst van VRT. Die kan je mailen via [email protected] . Voor meer informatie over de alternatieven kan je terecht op: https://www.vrt.be/nl/zoeken/#dvb-t

Heb je een klacht over de stopzetting, dan kan je steeds terecht bij de klachtendienst van VRT via [email protected] .

Hopelijk heb ik je iets verder kunnen helpen. Fijne dag nog, De Inspecteur
Mijn antwoord:
Ik kende hun uitleg al. Alleen zit deze vol gaten en foefjes om er vanaf te raken :wink:
Maar het is waarschijnlijk wat naïef om een kritische noot te verwachten over jullie eigen huis... Dit was eigenlijk niet meer dan een half uurtje reclame en informatie verschaffen
En mijn mailtje is onderweg naar hun [email protected]
Beste,

Ik zou graag protesteren tegen het stopzetten van DVB-T uitzendingen

Groeten,
Wouter
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

De inspecteur: https://radioplus.be/#/radio2-antwerpen ... 7b76bf47f/

fragment op 21:40:
Op 1 december, volgende week dus, stop de VRT met uitzenden via DVB-T. Wil je toch verder blijven kijken via Sateliet, dan kan je een abonnement aangaan bij TV Vlaanderen voor 10€ per maand. Toch zijn er nog andere oplossingen: je kan gratis naar de zenders kijken via vrt.nu, en dat zelfs afspelen op je televisie met een Chromecast ...
De inspecteur heeft het niet door dat TV Vlaanderen (Antenne TV) ook DVB-T is.
Of werd dat met opzet verzwegen, omdat het niet past bij hun stelling dat "DVB-T geen toekomstgericht platfotrm is" :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

@philippe_d Het is gewoon nogmaals een herbevestiging dat mensen het systeem van televisie via DVB-T/ether antenne niet (meer) kennen. Zelfs mensen die zich journalist noemen en er een item over doen.

De VRT heeft DVB-T moeten aanbieden duidelijk dik tegen hun zin. Nu is er een goed moment om daar onderuit te komen; einde contract bij Norkring , beheersovereenkomst die het aanbieden via DVB-T niet verplicht en een omschrijving die voldoende ruimte laat voor de visie dat enkel via internet goed genoeg is en als kers op de taart een Sven Gatz , OpenVLD, als voogdijminister.

Of het met een andere politieke meerderheid niet zou zijn afgeschaft weet ik niet maar de huidige samenstelling en situatie was ideaal.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het is duidelijk dat het stopzetten van de DVB-T uitzendingen van de VRT onomkeerbaar is.

We kunnen er dus nog lang over discuteren, klagen, zagen, argumenten aanbrengen enz ..., maar op hun beslissing komen ze niet terug.
Dus we gaan er moeten mee leven zeker?

Wat ze nog zouden kunnen doen als overgang is een akkoord maken met TV Vlaanderen om de uitzendingen van de VRT op Antenne TV (voorlopig) niet te versleutelen. Dat zou een win-win zijn voor beide partijen!
  • De DVB-T klanten zouden verder (gratis) kunnen kijken via het TV Vlaanderen kanaal, op voorwaarde dat ze een DVB-T2 ontvanger hebben (wat de meeste huidige TV toestellen toch hebben).
  • Voor TV Vlaanderen een goede reclame om klanten (vooral de huidige DVB-T kijkers) over de streep te trekken voor Antenne TV
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Logisch dat de kabelmaatschappijen achter deze beslissing zitten! Telenet verloor duizenden klanten en nu dus de antenne-tv kijkers verplichten een kabelabonnement te nemen!

Alternatief: Tv Vlaanderen!
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

satellitetv schreef:Logisch dat de kabelmaatschappijen achter deze beslissing zitten! Telenet verloor duizenden klanten en nu dus de antenne-tv kijkers verplichten een kabelabonnement te nemen!
Alternatief: Tv Vlaanderen!
als het niet anders kan is vrt.nu weldegelijk te doen, mits fiber.
35 euro bij edpnet bob
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

onvoorstelbaar maar vrt schakelt 3 maand vroeger uit dan nodig, verspilt dus 3 maand huur...Je houdt het toch niet voor mogelijk

https://radiovisie.eu/dvb-t-schakelt-vr ... nt-page-1/
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@kaarsenbril
thanks & een mailtje gestuurd naar een aantal commissieleden cultuur Vl-parlement met een vraag voor technische/contactuele uitleg van de minister & vrt hieromtrent... (als ik een antwoord krijg laat ik het weten)
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

satellitetv schreef:Logisch dat de kabelmaatschappijen achter deze beslissing zitten! Telenet verloor duizenden klanten en nu dus de antenne-tv kijkers verplichten een kabelabonnement te nemen!
Alternatief: Tv Vlaanderen!
't Zal wel zijn. Alsof ik plots een kabelabonnement of Tv-vlaanderen ga nemen om naar een gratis zender te zien. Dan zal het wel via VRTNu zijn, niet ideaal maar het werkt wel.
Mini-me
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 mei 2018, 16:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Waarom wordt er geen afspraak gemaakt met alle providers dat data van het VrtNu platform niet wordt aangerekend bij de maandelijkse download volume?
Blijkbaar wordt er steeds (opzettelijk?) vergeten dat in Vlaanderen de goedkoopste abonnementen nog steeds een data limiet hebben...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Mini-me schreef:Waarom wordt er geen afspraak gemaakt met alle providers dat data van het VrtNu platform niet wordt aangerekend bij de maandelijkse download volume?
waarom zouden telenet of proximus dat doen?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Mini-me schreef:Waarom wordt er geen afspraak gemaakt met alle providers dat data van het VrtNu platform niet wordt aangerekend bij de maandelijkse download volume?
Dat is praktisch onmogelijk en een doos van Pandora. Dan zal Medialaan hetzelfde regime willen, Netflix en Youtube gaan dan ook komen klagen, etc...
Waar eindigt dat?

Laat staan dat alle operatoren hieraan willen meewerken. Het is slimmer om de huidige netneutraliteit te behouden en de smalbandsnelheden op te trekken of de harde datalimieten te vervangen door een fair use policy.

Met EDPnet VDSL XS kan je voor 24,95 euro/maand zonder beperking VRT NU gebruiken. Wellicht is dat zelfs goedkoper dan je huidig beperkt internetabonnement.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Bart Carron weert zich als een duivel in een wijwatervat:

https://www.youtube.com/watch?v=8wKOFKI ... u.be&t=388

Gatz dient hem van antwoord : We hebben gewoon te weinig klachtenmails gestuurd naar hem, daar komt het op neer....

Userbasers, je weet wat je te doen staat :-D

Het laatste gedeelte van Gatz begrijp ik niet goed: zou 'm de vrt laten verspeiden via de rtbf masten misschien? Dan kan ik 'm verder nemen via Doornik, de rtbf komt hier goed binnen.....
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Het hangt ervan af wat je als klacht mee wil tellen hé. Ik neem aan dat alle klachten welke NIET werden beantwoord ook niet in zijn statistiekje zitten. Mijn laatste klacht zal er dus niet bijgeteld zijn :-)

@rtbf Gaat waarschijnlijk over toegang tot vrt nu (toegang voor Walen dan welteverstaan)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Klachten via antennekijker.be worden dus duidelijk niet in overweging genomen.

Eigenlijk zou je in naam van iedereen daar een klacht moeten sturen... dan waren het er meer dan een dikke 100.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef:Klachten via antennekijker.be worden dus duidelijk niet in overweging genomen.

Eigenlijk zou je in naam van iedereen daar een klacht moeten sturen... dan waren het er meer dan een dikke 100.
Scriptje maken en versturen in naam van [email protected] :angel:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

woutervh schreef:
Scriptje maken en versturen in naam van [email protected] :angel:
Tijdens een van de laatste vergadering van de commissie Media (Vlaams Parlement) wees Bart Caron (Groen, oppositie) er op dat die e-mails over DVB-T maar bleven toekomen. En van diverse personen , inhoudelijk anders met andere argumenten. Dus echte mensen die echte e-mails schrijven.


In verhouding met het onbekende aantal DVB-T kijkers blijft dat weinig maar dat is wel veel waardevoller dan politici zitten spammen met een script (meen ik).

@woutervh ik weet dat je dat niet echt meende, dit is een reactie op het concept, niet op een concreet idee.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Klopt. Maar was de VRT echt geïnteresseerd in onze mening (en hoeveel kijkers ze bereiken) Dan toonden ze een jaar geleden al een banner in de zin van: 'We overwegen deze uitzendingen te stoppen. Bel me schrijf me laat me vlug iets weten indien je bezwaar hebt. Tel, mail,tweet,.. ' Dan zouden hun conclusies representatief geweest zijn. Volgens mij zien velen nu zelfs die banner zondet echt te beseffen dat dit over hen gaat.
Herman58
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 nov 2018, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Lees op Radiovisie https://radiovisie.eu/dvb-t-schakelt-vr ... vroeg-uit/ die trekken ook van leer. Heren tis bijna zover ' tijd voor actie '
Herman

Citaat : "Zout water is niet zoet , en zoet water is niet zout. Maar wat is het dan eigenlijk wel ? Haha beide zijn water natuurlijk. " :idea:
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

https://www.demorgen.be/tvmedia/gedaan- ... -b6dfeb1e/

In dat artikel:
Maar het kan ook via een digitalemedia-ontvanger zoals Apple TV. “Tot voor kort werkte dat goed, maar sinds deze zomer zijn er vaak haperingen en onderbrekingen tijdens het doorsturen naar de tv”, merkt Dooms op. “Vorige week wilden mijn kinderen uitgesteld kijken naar de intrede van Sinterklaas. De kwaliteit was erbarmelijk, en bovendien zijn we nooit voorbij minuut acht geraakt. Gevolg: twee huilende kinderen. Als alternatief is VRT NU niet stabiel genoeg.”
Dat heb ik dus ook aan de hand. Vroeger werkte dat goed. Nu helemaal niet meer.
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Ik vind het vrij laat dat de kranten dit oppikken. Blijkbaar is dit niet belangrijk genoeg voor onze lokale nieuws kranten.

Heb me nu een minix u9-h aangeschaft en deze wil wel de app VRTnu installeren dit in tegenstelling op de minix 7 zelfs niet in kodi.

Heb werkt, daar is ook alles mee gezegd. Gedaan met onderweg snel even naar het nieuws te kijken of zo. Mijn data bundel is niet groot genoeg om overal zonder beperkingen te kijken. Of gaat Proximus of de anderen VRTnu gratis doorgeven?? Waarschijnlijk niet zeker. Dan is er nog het probleem met snelheid van de zelfde internet. Niet overal gaat het snel genoeg om live tv te kijken. :bang:
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gaat dat dan ook blijven werken op die minix u9-h? Hoe graag ze ook het tegendeel willen beweren bij de VRT, ze leveren geen waardig alternatief voor dvb-t.

In het artikel van "De Morgen" vond ik het volgende argument ook best belangrijk. Ik kwam het nog niet tegen tijdens de discussie van de voorbije maanden:
Je snijdt zo een hele sociale klasse af. Ik denk bijvoorbeeld aan onze poetsvrouw op de VUB, die via een schotelantenne naar de Marokkaanse televisie kijkt. Aanvullend ontvangt zij de openbare omroepen via DVB-T. Vanaf zaterdag heeft zij dus geen toegang meer tot de Vlaamse tv.
Jammer dat ze het artikel bij De Morgen achter de betaalmuur steken. Dat bevordert ook de verspreiding van het nieuws over de afschaffing niet.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Deze zaak stinkt.
Ik hoop dat de verantwoordelijken hun straf niet ontlopen....


hln wel vrij toegankelijk, geen reacties :-(

https://www.hln.be/showbizz/tv/geen-gra ... ~a7efb399/
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Niettegenstaande beide kranten tot dezelfde groep behoren, komt de VRT in het artikel van HLN er wel beter mee weg.
Het artikel in De Morgen belicht meer de standpunten en argumenten van de gedupeerde kijker. Het is meer gefundeerd.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

kaarsenbril schreef:Deze zaak stinkt.Ik hoop dat de verantwoordelijken hun straf niet ontlopen....
Dat de zaak stinkt dat is zeker zo. De VRT had verplichtingen welke ze nu niet meer waar zal maken.
Wie daarop moest letten heeft veel boter op het hoofd.
Maar de VRT verantwoordelijken gaan daar niet gestraft voor worden hoor. Voor hen is het een beslissing waar niemand anders iets zou mogen over zeggen.

Hun asociale beslissing kan wel grote gevolgen hebben voor de dotatie in de volgende Vlaamse regering. Stel dat die terug fors naar beneden gaat gaan ze weer besparen en zullen ze het nog moeilijker maken om aan cablecutting te doen. VRT NU aanbod grotendeels achter betaalmuur eens het netjes werkt etc.

Jammer dat VRT kabelkijkers er niet van wakker liggen. De dag dat ze beslissen om ook cablecutting te doen zullen ze het betreuren dat de openbare omroep niet meer te ontvangen valt. Ook al betaal je daarvoor.

Het blijft me verbazen dat sommige mensen nog steeds denken dat de VRT er alles gaat aan doen om VRT NU zonder problemen te laten werken op smart tv's of mediaspelers aangesloten op tv. Dream on. De VRT heeft gekozen je niet langer te bedienen en dat zal niet veranderen tenzij ze er verplicht toe worden van hogerhand.
stefke schreef:Heb me nu een minix u9-h aangeschaft en deze wil wel de app VRTnu installeren.
Het werkt, daar is ook alles mee gezegd.
Werkt de livestream daarop ? En kan je de livestream ook eens testen met de browser op de minix ipv de app ? Vermoedelijk werkt 1 wel en 2 niet.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Flippi schreef:In het artikel van "De Morgen" vond ik het volgende argument ook best belangrijk. Ik kwam het nog niet tegen tijdens de discussie van de voorbije maanden:
Je snijdt zo een hele sociale klasse af. Ik denk bijvoorbeeld aan onze poetsvrouw op de VUB, die via een schotelantenne naar de Marokkaanse televisie kijkt. Aanvullend ontvangt zij de openbare omroepen via DVB-T. Vanaf zaterdag heeft zij dus geen toegang meer tot de Vlaamse tv.
Een ander argument dat eigenlijk ook zeer weinig aan bod gekomen is in deze discussie, is de ontvangst van de VRT Zenders in Frans-Vlaanderen.

Gezien in Frankrijk DVB-T zéér goed ingeburgerd is (TNT of "Télévision numérique terrestre"), kunnen kijkers in het Noorden van Frankrijk ook alle VRT zenders gratis ontvangen (mast: Egem, kanaal 22 of 482MHz, 20KW zender met antenne op 290m).
De Vlaamse regering doet zoveel inspanningen om de "Vlaamse cultuur" uit te stralen naar buurlanden, en ook levendig te houden in Frans-Vlaanderen.

Het stoppen van DVB-T is hier ook een gemiste kans, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef: Een ander argument dat eigenlijk ook zeer weinig aan bod gekomen is in deze discussie, is de ontvangst van de VRT Zenders in Frans-Vlaanderen.
Heb je daarover een e-mail gezonden naar Bart Caron Philippe? Hij is daarover begonnen in de laatste vergadering van de commissie Cultuur. Zie video Youtube in mijn vorige post.

Het is zeker een argument pro DVB-T. Geen primair noch secundair maar een argument. Ik had daaraan niet gedacht.

Al had ik indien ik meer in het Noorden zou wonen waarschijnlijk een buitenantenne staan om via DVB-T naar de VRT en de Nederlanden te kijken.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Ik zie sinds vandaag (nieuws verscheen in de kranten) een sterke toename van de petitie ondertekenaars
http://petitie.be/petitie/de-vrt-dvb-t- ... pt-worden-

Blijkbaar leeft dvb-t toch nog meer dan gedacht onder de bevolking. Ik denk als zaterdag het beeld er niet meer is, nog meer mensen
wakker gaan schieten, jammer dat het dan telaat is.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik vind nog altijd dat de meeste elegante oplossing zou zijn dat Antenne TV de VRT zenders onversleuteld in hun aanbod steekt.
Dat moet nu toch niet zo moeilijk voor de VRT en TV Vlaanderen om tot zo'n akkoord te komen, en een echte win-win ...
  • - geen gezichtsverlies voor de VRT, en wellicht een veel mindere kost dan zelf te investeren in DVB-T2
    - Antenne TV kan op die manier klanten aantrekken (voor mijn part door om het uur een korte banner te laten zien dat je de andere Vlaamse zenders via hen kan ontvangen tegen betaling ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Of ze kunnen misschien een andere naam vinden voor hun 'openbare omroep' want openbaar zijn ze niet meer vanaf volgende week.
Straks schaffen ze ook de FM af en is t daar ook gedaan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

bruma schreef:Straks schaffen ze ook de FM af en is t daar ook gedaan.
Met het verschil dat je nog altijd het signaal zonder extra abonnement vrij via DAB+ kunt ontvangen.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Flippi schreef: Met het verschil dat je nog altijd het signaal zonder extra abonnement vrij via DAB+ kunt ontvangen.
De vraag is dan voor hoelang nog. Zelfs al veegt men de FM ook van de kaart, wat overigens de volgende stap wel zal wezen.
Nooit zie ik me daarna voor lange tijd VRT radio vrij te ontvangen via DAB, zoals het was met FM radio, wat sinds het jaar 1973 al gebeurd.

Uiteindelijk gaat we wel weer te horen krijgen dat ook dit stopgezet word wegens besparingen, en omdat de nieuwe satelliet-, en internettechnologie steeds algemener beschikbaar is. Beschikbaar wel, maar niet voor iedereen.
Heel veel ouderen kunnen zich het niet veroorloven om deze extra kost bovenop hun karig pensioen te betalen. En net deze groep wordt nu ook bij de VRT en het Vlaams parlement uitgesloten.

We gaan trieste tijden tegemoet...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Flippi schreef:Met het verschil dat je nog altijd het signaal zonder extra abonnement vrij via DAB+ kunt ontvangen.
En dan komen ze in 2028 met het argument: er luistert maar x % van de Vlamingen via DAB+, het is te duur om dat netwerk te onderhouden en we bieden onze streams "gratis" aan via Telenet en Proximus.

Andere argumenten die je van N-VA/OpenVLD kan verwachten:
Er is maar x % gehandicapt, het is te duur om...
Er rijdt maar x % met de trein, het is te duur om...
Er gaat maar x % naar de opera, het is te duur om...
Er gaat maar x % naar de kerk, het is te duur om...
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

raf1 schreef: ...Andere argumenten die je van N-VA/OpenVLD kan verwachten...
Ach laat dit geen politieke discussie worden, mijn idee is dat dit net zo zou gegaan zijn bij een ander bestuur.
Het zijn de politiekers zelf, om het even welk vaandel ze kiezen, die niet meer in de werkelijkheid staan en onder de mensen leven.
En die, als het 'gewone' volk eens de vinger naar hen opheft, zich altijd verschuilen met: Europa zegt...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

timmermc schreef:Ach laat dit geen politieke discussie worden, mijn idee is dat dit net zo zou gegaan zijn bij een ander bestuur.
Doe je oogkleppen eens af, de RTBF schakelt DVB-T niet uit.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

raf1 schreef:
timmermc schreef:Ach laat dit geen politieke discussie worden, mijn idee is dat dit net zo zou gegaan zijn bij een ander bestuur.
Doe je oogkleppen eens af, de RTBF schakelt DVB-T niet uit.
Het gaat hier wel over een beslissing van de VRT die zijn soep moet klaarmaken in het Vlaamse huishouden, wat heeft de RTBf en Wallonië met deze beslissing te maken?
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Nog eens je oogkleppen afdoen:
Wallonië ==> links bestuur
Vlaanderen ==> rechts bestuur

En beweer nu nog eens dat er geen verschil is tussen rechts en links.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Raf heeft, zoals meestal trouwens overschot van gelijk.
Het zou me trouwens niet verbazen dat men de vrt's verder gratis blijft verspreiden, maar dan enkel via de rtbf masten. Ik hoorde Gatz zoiets zeggen in een video van enkele post's eerder.

Oh, Het is allemaal zo corrupt, zo een opgezet spel. De brave burger is terug de dupe. Verminder gewoon een paar snoepreizen
van enkele bv's onder het mom van amusement voor de bevolking, en het dvb-t gebeuren is jarenlang betaald...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Uiteraard is dit ook een politieke beslissing. Er is toezicht en controle op de VRT als openbare omroep. Vb. mediacommissie. Als je dan merkt dat daar de meerderheid VLD/NVA is en de bevoegde minister ook al VLD en die er allemaal voor kiezen hun kop in het zand te steken kan je moeilijk ontkennen dat de politieke kleur er niets mee te maken had.

Uiteraard is daarmee niet bewezen dat een linkse coalitie dit had tegen gehouden. Maar ze zouden zeker harder geprobeerd hebben. Nu had de VRT directie het wel heel gemakkelijk.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”