Netflix op non-smarttv

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Mijn vader zou graag zijn Sony non smarttv zonder zijn laptop via HDMI te moeten aansluiten. Ik had voor hem een klein android mediaplayertje gekocht (https://www.xiaomiproducts.nl/mxq-pro-4 ... id-71.html Hierop stond dus een Netflix app geïnstalleerd maar deze werkt niet. Na wat ge-google blijkt dat deze box een custom android draait en daarom door Netflix geweigerd wordt.

Mijn vraag is dus de volgende: heeft er iemand tips voor een lightweight, goedkoop mediaplayertje dat kan gebruikt worden om Netflix te streamen via HDMI naar zijn TV?

Thanks!
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8270
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Roku Express (geen smartphone nodig, afstandsbediening heeft Netflix knop)
Chromecast (wel smartphone nodig)
Amazon Fire TV Stick (geen smartphone nodig, geen Netflix knop)

https://www.digitaltrends.com/home-thea ... -tv-stick/

Indien het echt enkel voor Netflix is lijkt Roku mij de beste keus. Roku staat historisch dicht bij Netflix en gaat er nooit "boel" mee hebben want Roku produceert geen eigen content dat concurreert met Netflix (itt Google/YouTube en Amazon). Ooit, lang geleden, is Roku ook ontstaan uit Netflix, vandaag zijn ze zelfstandig maar zitten nog altijd in hetzelfde gebouw (officieel wel een ander straatnummer).

Noot dat oktober wel altijd de maand is dat Roku nieuwe modellen op de markt brengt, alhoewel ik *denk* dat de Express dit jaar niet aan de beurt is.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik denk dat er voor de 905 een Linux versie bestaat even zoeken via google voor uw versie en de installatie handleiding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als er reeds een tablet/smartphone beschikbaar is dan lijkt mij een Google Chromecast het eenvoudigste. Dat is een simpel ding dat werkt. En mensen hebben toch steeds hun smartphone in hun handen. Bediening is heel eenvoudig via de app.

Aanvulling; eigenlijk is een tablet/smartphone niet nodig. Via de Google Chrome browser kun je ook casten
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Een WD Live Streaming (gen 3) mediaspelertje op de kop tikken op 2dehands of marktplaats ?
https://www.marktplaats.nl/z.html?query ... distance=0
Let op, het nieuwste model Personal Edition ondersteund geen Netflix.
Laatste firmware best ook niet gebruiken, enkel de voorlaatste zou het best doen met Netflix.
Meer op het Tweakers forum (topic gestart eind 2011, maar mediaspelertje doet de laatste jaren nog flink z'n best met 1080p).
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... /1483198/0
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

WalterB1 schreef:Als er reeds een tablet/smartphone beschikbaar is dan lijkt mij een Google Chromecast het eenvoudigste. Dat is een simpel ding dat werkt. En mensen hebben toch steeds hun smartphone in hun handen. Bediening is heel eenvoudig via de app.

Aanvulling; eigenlijk is een tablet/smartphone niet nodig. Via de Google Chrome browser kun je ook casten
volledig akkoord.
een simpele chromecast van 35 euro, en een laptop/tablet/smartphone is alles wat er nodig is
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Toevallig geen proximus tv? Daar zit Netflix omdersteuning bij.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

CCatalyst schreef:Roku Express (geen smartphone nodig, afstandsbediening heeft Netflix knop)
Chromecast (wel smartphone nodig)
Amazon Fire TV Stick (geen smartphone nodig, geen Netflix knop)
Thans, die roku lijkt me wel een valabele oplossing. Mijn vader heeft immers geen smartphone of tablet.

Heb je zelf ervaring met roku? Werkt die met de Belgische netflix?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8270
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

fryelectro schreef: Heb je zelf ervaring met roku? Werkt die met de Belgische netflix?
Officiele endorsement van Netflix voor Belgie: https://help.netflix.com/nl/node/23886/be

Ik heb een Roku, maar die gebruikt een tunnel naar de VS, omdat er daar zoveel meer content is. Echter, als je enkel Netflix wilt met de Belgische Netflix-cataloog, hoef je geen tunnel te gebruiken (zie link hierboven). YouTube zal ook werken zonder tunnel.

Roku kan je vinden op de Europese Amazon sites en ook de Amerikaanse Amazon wil die naar hier sturen (kan soms met verzending en import nog steeds goedkoper uitkomen).

Roku heeft geen Nederlandstalige interface. Enkel Engels, Duits, Spaans of Frans. Dit speelt enkel een rol als je in het configuratiemenu van de Roku gaat, want voor de rest is de (simplistische) navigatie en het gebruik puur visueel zonder tekst.
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

fryelectro schreef:Mijn vader zou graag zijn Sony non smarttv zonder zijn laptop via HDMI te moeten aansluiten. Ik had voor hem een klein android mediaplayertje gekocht (https://www.xiaomiproducts.nl/mxq-pro-4 ... id-71.html Hierop stond dus een Netflix app geïnstalleerd maar deze werkt niet. Na wat ge-google blijkt dat deze box een custom android draait en daarom door Netflix geweigerd wordt.

Mijn vraag is dus de volgende: heeft er iemand tips voor een lightweight, goedkoop mediaplayertje dat kan gebruikt worden om Netflix te streamen via HDMI naar zijn TV?

Thanks!
deze Xiaomi MI box doet dat wél feilloos en een heeft Android TV 6.0 als besturingssysteem

Ik heb zo eentje in gebruik tot volle tevredenheid, uiteraard 100% perfect voor Netflix + ik nog een tweede, spinternieuwe identieke hier beschikbaar, nog met de cellofaanverpakking errond. Indien interesse, doe gerust een pm.

Ik heb hier ook nog een (gebruikte) Roku stick liggen, compleet met de afstandsbediening: eveneens perfect geschikt voor Netflix.
voordeel van beide (zowel de Roku als de Xiaomi TV box): beiden hebben een echte afstandsbediening, dus als je bijvoorbeeld even wilt pauzeren moet je al niet gauw naar de smartphone grijpen, terwijl dat wél het geval is met een chromecast.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

+1 voor de MiBox! Goed ding voor z'n prijs!
ooh. shiny.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

+2 voor de mibox!

Mijn twee vierjarigen kunnen daar ook al mee werken ;)
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

Een Amazon Fire stick is eveneens een eenvoudig te installeren en te gebruiken apparaat. Plug and Play!
https://www.amazon.fr/Fire-TV-Stick-Bas ... s=tv+stick
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

fryelectro schreef:Heb je zelf ervaring met roku? Werkt die met de Belgische netflix?
Roku 3, aangekocht in US werkt in ieder geval. Waar je de Roku koopt maakt een verschil (niet voor netflix, die app zit er altijd wel op) maar voor de andere kanalen: in us besteld zal je de us content zien, in uk besteld uk content tenminste als je je roku account in dat land gaat aanmaken. Zonder vpn speelt dan sommige content af (netflix altijd, maar alleen be catalogus) en sommige niet (regiobeperking).
Wat er gebeurd als je een roku koopt en die gewoon hier in be registreert weet ik niet (misschien heb je dan enkel de netflix app).

Denk er ook aan: indien je pa GEEN kabel of vdsl televisieabonnement heeft en via antenne naar de VRT kijkt dat stopt op 1/12 ...
In dat geval kijkt hij beter uit naar zo'n android box omdat de kans bestaat dat VRT NU daarop werkt evenals netflix.
Roku is 1x dat het gebruiksklaar is heel gebruiksvriendelijk maar 1 groot nadeel: eigen o.s. eigen apps gesloten systeem. Dus geen VRT NU mogelijk bv.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8270
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

fredo66 schreef: Roku is 1x dat het gebruiksklaar is heel gebruiksvriendelijk maar 1 groot nadeel: eigen o.s. eigen apps gesloten systeem. Dus geen VRT NU mogelijk bv.
Da's waar, Roku is een heel "dumb" toestel. Maar dat kan ofwel een pro ofwel een nadeel zijn.

Een Roku is m.i. ideaal voor iemand die vooral op zoek is naar een toestel dat eenvoudig is (op het simpele af), zichzelf uitwijst, en "gewoon werkt". Zelf geniet ik er ook wel van hoor, 's avonds gewoon de TV aan, Roku is meteen wakker en gebruiksklaar, op de Netflix-knop op de remote klikken en meteen ontspannen, meer is er niet aan. Geen tonnen updates te downloaden elke keer. Gezien Roku ook niets op de achtergrond doet, gaat streamen zeer vlot. Eigenlijk heb je nooit last met een Roku.

Roku is echt nog een "old-school"-toestel van "ik doe 1 ding en ik doe het goed". Dat zal ook wel de reden zijn waarom het zo'n brede demografie kent in de gebruikers. Ook het feit dat het een zeer eenvoudige remote is en dat de UI in al die jaren geen sikkepit veranderd is in in bepaalde kringen een grote plus. Fancy nieuwigheden ga je nooit zien op Roku.

Gesloten systeem draagt weer bij tot de eenvoud en vermijdt problemen van malware. Maar je hebt ook gelijk: als je aanbod wilt dat niet op Roku zit, neem dan een ander toestel. VRT Nu ga je niet snel op Roku zien. Sideloaden is al helemaal geen optie en gaat nooit een optie zijn.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

@yezzer, zou 1 van beiden aan de praat te krijgen zijn met een 25 jaar oude tv met enkel scart in combinatie met een telenet digicorder?
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

cadsite schreef:@yezzer, zou 1 van beiden aan de praat te krijgen zijn met een 25 jaar oude tv met enkel scart in combinatie met een telenet digicorder?
hallo, beide werken uiteraard via hdmi, dus ik vermoed dat je toch een scart naar hdmi convertor gaat moeten hebben, zoiets in dit genre dus:

https://www.bol.com/nl/p/scart-naar-hdm ... lsrc=aw.ds

ofwel met zo een kabel dacht ik
https://www.quora.com/How-can-I-plug-a- ... thout-HDMI



maar, ik heb daar wel geen enkele ervaring of ondervinding mee in de praktijk, dus misschien is hier iemand meer in thuis?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bedankt!
Ik laat het dan aan me passeren, ik ga geen cent meer investeren in dat oud TV'tje.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”