Beste oplossing om alleen tv te kijken en te telefoneren ?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Mijn schoonouders(77 jaar) willen gewoon blijven tv kijken en telefoneren.
Maar blijkbaar kan er vanaf 3 december niet meer analoog gekeken worden.
Enige optie is dan Tv Vlaanderen nemen om analoog te kijken maar dan heb je al snel een decoder nodig(€99) en eventueel nog een extra antenne(€29)
Ik stel me ook vragen over de kwaliteit hiervan en misschien is het dan toch beter om de overstap naar digitaal te maken ?

Wat is nu de goedkoopste optie hiervoor ?
Bij de meeste aanbieders is het tv-telefoon-internet.
Ik heb zelf al even gekeken voor tv en telefonie maar het zit allemaal goed weggestopt.
Van installatietarieven en dergelijke vind ik maar weinig terug.

Proximus tv + telefonie : €59
Telenet tv + telefonie : €27,10
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Proximus tv + telefonie is 39,95 geen 59 euro ;) Installatiekost is wel 59 euro.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

TV Vlaanderen antennetv is sowieso digitale tv. Voor Antenne TV heb je inderdaad een extra decodertje nodig.

Ter vervanging van analoge kabel gaat de kwaliteit zeker beter zijn, maar het blijft SD natuurlijk. Op de site van TV Vlaanderen kan je trouwens checken of er goeie ontvangst is in je regio, maar hou er rekening mee dat de binnenhuisontvangst afhangt van meerdere factoren (isolatie, hoogrendemendsglas,..)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

karine schreef:Maar blijkbaar kan er vanaf 3 december niet meer analoog gekeken worden.
Wat bedoel je met analoog? Bijna alles is reeds digitaal. Alleen Telenet-kabeltv is nog analoog.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

raf1 schreef:
karine schreef:Maar blijkbaar kan er vanaf 3 december niet meer analoog gekeken worden.
Wat bedoel je met analoog? Bijna alles is reeds digitaal. Alleen Telenet-kabeltv is nog analoog.
Bedoel analoog via de antenne.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Uitzendingen via antenne zijn reeds digitaal.
Als het signaal op 30 november zou verdwijnen zal je binnenkort in beeld wel een informatiebanner te zien krijgen met instructies.
Nog even afwachten is de boodschap. TV Vlaanderen Antenne TV zal uiteindelijk wel het goedkoopst zijn.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Karine, ze kunnen Antenne TV nemen + een GSM abonnement bij Dommel. Da's 10 EUR (TVV) + een GSM-verbruik van wellicht enkele euro's per maand (geen abonnement, geen minimumverbruik). Zo'n GSM voor senioren voelt bijna aan als een vast toestel :-).
Als Telenet tv + telefonie €27,10 is, dan lijkt dat mij ook een optie, maar als Telenet dezelfde telefonieprijzen hanteert als Proximus, dan is bellen overdag een dure affaire.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

scarlet trio pack ?
ook zo bij m'n ouders
wel internet erbij


of gewoon telenet tv
en orange koala limited edition (onbeperkt bellen)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

IK heb er geen zware studie over gedaan maar ik heb toch de indruk dat bij Telenet 27,10 euro de prijs is voor enkel en alleen televisie.

Dus men kijkt nu via DVB-T, via antenne. Behoudens een mirakel zullen ze dat nog kunnen tot en met 30 november 2018.

De goedkoopste en gebruiksvriendelijkste oplossing is verder kijken via het product AntenneTV van TV Vlaanderen. Buiten dat het iets langer gaat duren om beeld te hebben bij het zappen of opzetten van tv blijft alles dan gelijk. TV Vlaanderen kondigde recente aan dat ze VRT-zenders gaan opnemen in hun bundel.

Prijs is 9,95 euro per maand.

Dit product heeft een opstartkost. 30 euro toetredingsvergoeding omdat u werk geeft door klant te willen worden (activeringskost). 39 euro voor een CI+ module.

Uw schoonouders hebben een DVB-T2 ontvanger nodig. Misschien, mogelijke, hopelijk, heeft het toestel dat ze nu gebruiken om naar de vrije DVB-T uitzendingen te kijken ondersteuning voor DVB-T2 en heeft het een CI+ slot. (vrij dik en min of meer formaat van een bankkaart)

Ik heb een DVB-T2 ontvanger van TVV te koop indien nodig;
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=53637

Ik heb op deze Facebookpagina een reeks postings gedaan over mijn ervaringen met TV Vlaanderen en AntenneTV;
https://www.facebook.com/pg/dvbtinvlaan ... sel/posts/

Beetje naar onderen scrollen. (AntenneTV reeks)

Voor telefonie ... zonder internetverbinding kun je niet anders dan naar mobiele telefonie gaan. Ik denk ook aan een GSM abonnement bij Dommel. Bij veel andere aanbieders komt het er op naar dat je gaat betalen om dan 'gratis' te kunnen bellen. Bij Dommel betaal je niets behalve voor uw gesprekken. En die prijzen zijn zeer redelijk.

Er bestaan trouwens toestellen die er uitzien als een vaste telefoon met een hoorn verbonden met kabel maar die eigenlijk een gsm is, als dat van belang zou zijn.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Allereerst: Bij Tv Vlaanderen is al jaren alles digitaal; nog lang voor de kabel ermee begon. Via geen enkele aanbieder kan je nog iets analoog ontvangen. Zowel Telenet/Proximus/satelliet: alles digitaal. Voordelen: Goedkoper om uit te zenden (meerdere zenders op 1 kanaal) en betere beeldkwaliteit!

De meeste hebben "bundels" (is dan veel moeilijker om naar een andere provider over te stappen omdat je dan alles kwijt bent)

** Sat Tv: sedert 1994
** Tv Vlaanderen: Sedert 2006
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

satellitetv schreef:Allereerst: Bij Tv Vlaanderen is al jaren alles digitaal; nog lang voor de kabel ermee begon. Via geen enkele aanbieder kan je nog iets analoog ontvangen. Zowel Telenet/Proximus/satelliet: alles digitaal. Voordelen: Goedkoper om uit te zenden (meerdere zenders op 1 kanaal) en betere beeldkwaliteit!

De meeste hebben "bundels" (is dan veel moeilijker om naar een andere provider over te stappen omdat je dan alles kwijt bent)

** Sat Tv: sedert 1994
** Tv Vlaanderen: Sedert 2006
Wel bij mij thuis nog steeds telenet analoog signaal.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Net bij mijn ouders gekeken en die hebben Telenet tv + telefonie.
Telenet tv kost inderdaad €27,1 maar dan heb je geen telefoon.
Telefoon pakket = €22,60
Wanneer je ze beiden neemt krijg je beetje korting en dan zit het op €45

Tv-vlaanderen net nog eens bekeken maar dat zijn blijkbaar heel weinig zenders beschikbaar.
Zenders als Discovery bv.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Ik denk dat je enkele zaken door elkaar verwart.
Dat Telenet niet stopt met analoog in december heb je wellicht al door. Dit geldt enkel voor de gratis digitale verspreiding van de VRT via DVB-T.
Er is dus nog geen haast om te veranderen, al is analoog natuurlijk ook een aflopend verhaal.
Jouw ouders kunnen momenteel nog geen €27,10 per maand betalen voor tv.
Het tv-abonnement kost momenteel €17,90, ongeacht dit analoog (22 zenders) of digitaal (+/- 85 basiszenders) is. Aan €27,10 geraak je enkel als je een digicorder huurt.
Als ze over een tv beschikken die niet ouder is dan maximum 7-8 jaar, is er een grote kans dat ze kunnen kijken via een CI+-module. Dit is natuurlijk duurder dan Antenne TV, maar ze zullen een veelvoud aan zenders ontvangen in een betere kwaliteit en dat aan hetzelfde tarief als wat het hen vandaag kost.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Mijn ouders betalen bij Telenet €27,20 want zij huren inderdaad een digicorder.(die ze alleen gebruiken om tv te kijken)
Misschien daar ook eens uitkijken voor een CI+-module.

Schoonouders kunnen voorlopig nog analoog blijven kijken dus.
danchrista
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 apr 2012, 14:35
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 3 keer

Denk ook dat telenet met ci+ module de beste en gemakkelijkste oplossing is.
Geen gedoe met decoders of netwerkkabels. Gewoon alle kanalen digitaal zonder uiteraard opnamemogelijkheden.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Zal waarschijnlijk die oplossing worden zo snel ze niet meer analoog kunnen kijken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

danchrista schreef:Denk ook dat telenet met ci+ module de beste en gemakkelijkste oplossing is.
Geen gedoe met decoders of netwerkkabels. Gewoon alle kanalen digitaal zonder uiteraard opnamemogelijkheden.
Is inderdaad de meest eenvoudige oplossing... en combineer het gewoon met GSM bij TN (zonder abonnement) tenzij ze veel bellen.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Gaan we doen.
Bedankt voor de tips.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

danchrista schreef:Gewoon alle kanalen digitaal zonder uiteraard opnamemogelijkheden.
De telenetpropaganda voor de digicorders moet je niet blindelings geloven. Op sommige TV's kan je een externe schijf of USB stick hangen via USB waarop je kan opnemen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MaT schreef:Op sommige TV's kan je een externe schijf of USB stick hangen via USB waarop je kan opnemen.
Je kan inderdaad opnemen maar wat betreft functionaliteit is het totaal niet te vergelijken met de mogelijkheden van een Digicorder.

Alles heeft dus z'n kost !
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef:
MaT schreef:Op sommige TV's kan je een externe schijf of USB stick hangen via USB waarop je kan opnemen.
Je kan inderdaad opnemen maar wat betreft functionaliteit is het totaal niet te vergelijken met de mogelijkheden van een Digicorder.
Alles heeft dus z'n kost !
mja
tv's met ingebouwde harde schijven zijn natuurlijk ook superieur aan elk usb-stickje
tv's met 2 ci+ slots zijn nog een andere klasse en daartegenover is zo'n telenetbakje eerder een communistische trabant :)

telenet met kaartje is maar 2 dagen epg en dat is gewoon een pestmaatregel van telenet.
ok, u kennende zult ge zeggen dat ze technisch niet anders kunnen :)

ach enne digicorder is altij extra bakje, extra afstandsbediening (of kutn ge die stilaan per app bedienen), extra stroomverbruik tov een tv die gewoon alles kan (en zo zijn er veel vandaag). dat willen die 70jarigen niet
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:tv's met ingebouwde harde schijven zijn natuurlijk ook superieur aan elk usb-stickje
tv's met 2 ci+ slots zijn nog een andere klasse en daartegenover is zo'n telenetbakje eerder een communistische trabant :)
Ga je soms een nieuwe TV kopen om te besparen op een Digicorder... trouwens veel geluk in het vinden van dergelijke TV's (en dan kan je nog steeds geen twee programma's opnemen en kijken naar een derde).
1207 schreef:telenet met kaartje is maar 2 dagen epg en dat is gewoon een pestmaatregel van telenet.
ok, u kennende zult ge zeggen dat ze technisch niet anders kunnen
Ik zal TN steeds objectief beoordelen en niet goedpraten... terwijl jij wel altijd op de eerste rij staat om ze af te breken.
1207 schreef:ach enne digicorder is altij extra bakje, extra afstandsbediening (of kutn ge die stilaan per app bedienen)
Ik heb al vanaf dag één dat ik een Digicorder heb maar één bakje (dat van TN) in gebruik... objectieve commentaar graag !
1207 schreef:extra stroomverbruik tov een tv die gewoon alles kan (en zo zijn er veel vandaag). dat willen die 70jarigen niet
Ik ken geen enkele 70'er dit wakker ligt van dat extra bakje... die willen gewoon iets dat werkt (en gaan geen nieuwe TV kopen om gebrekkige opnames te kunnen doen).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Als je rekening houdt met de leeftijd en het huidige tv-aanbod van de gebruikers zijn mijn inziens volgende voorwaarden nodig:
- behoud vast telefoonnummer
- behoud tv-toestel en afstandsbediening
- behoud Eén, Canvas en Ketnet

De beste optie voor deze oudere mensen zal dan altijd zijn om zoveel mogelijk van de huidige vertrouwde ontvangst-apparatuur te behouden.
Concreet zal dat dan voor telefonie de Proximus vaste lijn zijn van 23,13 euro/maand.
Voor televisie moet dat dan zeker en vast een standaard lineaire oplossing zijn via digitale antenne (DVB-T2) of kabel (analoge PAL en digitale DVB-C).

Als het huidige tv-toestel over een DVB-T2-tuner en CI+ sleuf beschikt, dan is de CI+ module van 39 euro van TV Vlaanderen Antenne TV het goedkoopst en betaal je maandelijks 9,95 euro voor het tv-abonnement.

Als het huidige tv-toestel geen DVB-T2-tuner heeft en het tv-toestel is nog niet aan vervanging toe dan kan je ook opteren voor Telenet kabeltelevisie voor 17,90 euro/maand zonder CI+ module. De digitale VRT-kanalen zijn niet versleuteld en dus zonder extra apparatur te ontvangen. Daarnaast ontvang je ook nog enkele internationale digitale kanalen en een twintigtal analoge kabelkanalen. Meer dan voldoende voor mensen die al 70 jaar lang met een handvol tv-kanalen tevreden zijn.

Ik wil ook nogmaals op wijzen dat je best wacht om te beslissen tot in november wanneer de VRT via een tekstbanner in beeld aankondigt dat het antenne-signaal wordt uitgeschakeld. Als je nu reeds overschakelt is dat weggegooid geld, want meer dan waarschijnlijk komen er nog eindejaarspromoties om de benadeelde antennekijkers tegemoet te komen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Concreet zal dat dan voor telefonie de Proximus vaste lijn zijn van 23,13 euro/maand.
En waarom moet die vaste lijn van Proximus komen... en bv. niet van Telenet ?

Telenet is namelijk 53 cent/maand goedkoper en heeft gratis bellen reeds vanaf 16u ipv. 17u
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

r2504 schreef:En waarom moet die vaste lijn van Proximus komen... en bv. niet van Telene
Omdat Proximus onmiddellijk een PSTN-signaal levert op de passieve NTP en Telenet stroomzuipende bakjes plaatst op de passieve NTP om uiteindelijk een PSTN-signaal te kunnen "genereren".
De Telenet-lijn mag dan 53 cent/maand goedkoper zijn, je betaalt gemakkelijk een paar euro's per maand meer op je elektriciteitsfactuur.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Eén keer enkele minuten bellen tussen 16-17u en je bent goedkoper af.

Toch wel belangrijk aangezien veel publieke diensten na 17u nog amper te bereiken zijn.

De optie voor Freephone 24 (interessant voor oudere mensen die gans de dag thuis zijn) is trouwens veel goedkoper bij Telenet.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

In het slechtse geval 40€ dus.

Raf zou het dan mits een kleine aanpassing dan niet aangeraden zijn om een goedkoop pakket te nemen.
Bv scarlet.


Het voordeel is dan een factuur en gratis internet voor de klein mannen.
Gebruikersavatar
nibble
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 sep 2018, 13:58
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik was ook net aan het denken om bij mijn grootmoeder telefoon en analoge tv te veranderen naar iets wat goedkoper is,
€40,2 vind ik wel heel veel en dan wetende dat die telefoon niet veel word gebruikt om uit te bellen, en tv waar enkel de vrt en vtm wordt bekijken.

telenet catv: €17,6 naar TVV dvb-t2: €10

terug verdien tijd ongeveer 13 maanden wegens aankoop ci+ module
vrij zicht op zenders van Egem met een ontvangst van 56dBµV op de vrt mux


telenet freephone: €22,6 naar mobiel vikings van €10
dan wel met verlies van vastnummer, en aankoop van een telefoontoestel die simkaarten ondersteunt
dus ook na een jaar €151 uitgewonnen om dat toestel aan te kopen

bij die sim van MV van €10 zit natuurlijk ook data bij; graag had ik die ook bruikbaar gemaakt wat niet mogelijk is met zo'n simtelefoontoestel,
maar vind nog geen zeker werkende oplossing

Er zouden 4g routers bestaan die dit zouden kunnen nl. 4g routers met CSFB of cs voice opties, maar vind op internet niet veel daarover
hiermee zou je gewone pots telefoontoestel kunnen blijven gebruiken.
De Huawei B315s-22 4G LTE router zou dit moeten kunnen.
Heeft hier iemand ervaring mee of 4g router waarmee dit zou kunnen worden getest?


Zo dit was mijn eerste post, so plz be kind :-D

Grtz
Laatst gewijzigd door nibble 18 sep 2018, 13:22, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@nibble

TVV met antenne is zeker de betere keuze qua TV abo...

https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/voip/
Voor telefonie misschien overwegen vast nummer te porteren naar OVH en daar een ligne decouverte te bestellen MET telefoontoestel. Je grootmoeder zal niet eens werken dat ze over internet belt daarmee! En ze behoudt haar telefoonnummer...
Je kunt ook kiezen voor een ATA, wat mogelijk zelfs bruikbaar is met haar bestaande toestel.
Succes :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
nibble
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 sep 2018, 13:58
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

klopt maar dan heb je een internet lijn nodig die al minimum 25 euro kost, tenzij je die over 4G modem kan laten connecteren?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Tja, dat is inderdaad een voorwaarde... Maar 3G kan mogelijk ook een (goedkopere) oplossing zijn!?
Laatst gewijzigd door wied 18 sep 2018, 13:41, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Tenzij je bij orange die 15 euro betaalt voor een easy internet @ home en daar de ovh op neemt maar of dat zoveel voordeliger uit zal komen weet ik niet.

Hoeveel uren bellen je ouders?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

OVH kost ca 1,20€/maand, ongeacht het aantal beluren...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
nibble
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 sep 2018, 13:58
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Lijkt mij ook nog een goede oplossing, er wordt nauwelijks uitgebeld, de bereikbaarheid is belangrijker. Dit was ook al een van de opties die ik in mijn hoofd had, maar het was me niet duidelijk dat ATA box kon aangesloten op de flybox wegens het ontbreken van publiek ip, en van tunelling heb ik weinig verstaand. :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

9livesuni schreef:Raf zou het dan mits een kleine aanpassing dan niet aangeraden zijn om een goedkoop pakket te nemen.
Bv scarlet.
Scarlet heeft geen CI+ en vereist een netwerkkabel aan je TV.

Voor de ene persoon is dit een probleem... voor de andere niet... het zijn allemaal keuzes die je moet maken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@nibble

I.v.m. enkele uren (3G) uitbellen spreken we over honderden MB verbruik, zeker geen GB! Ik betwijfel echter of een ATA zal werken met een flybox!? Misschien veilig spelen dan en voor een goedkope 8€ simkaart kiezen zoals:
https://www.scarlet.be/nl/postpaid/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 26 keer

Zelfde scenario zelfde discussie bij zowel mijn ouders als schoonouders.

Uiteindelijk bij de schoonouders overgestapt op Scarlet Trio wegens internet + tv + telefoon én goedkoper dan bestaande Telenet + Digicorder en Proximmus vaste lijn. Internet is er eigenlijk alleen voor de kleinkinderen, maar die gaan nu zonder protest mee op bezoek terwijl dat voorheen wel anders was.

Bij mijn ouders ligt het wat lastiger: situatie is identiek (Telenet + digicorder en Proximus vaste lijn) maar de proximus lijn komt aan de andere kant van het huis binnen en er is niet direct een kabel te trekken die ergens bij de TV uitkomt. PowerLan zou misschien kunnen, maar of dat in een oud huis goed gaat werken is ook nog maar de vraag... Voorlopig dus nog niets beslist.

Conclusie: onderschat de aantrekkingskracht van "er is nu Wifi bij oma" niet :-D
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Noem me gerust van kwaaie wil maar ik zou voor een kleine meerkost de bomma internet aansmeren.

Ver iedereen die hier over de vloer komt loopt te schooien voor wifi toegang. Als bompa zijnde zou ik alleszins internet in huis halen om het weinige volk dat over de vloer komt geen excuses te geven om weg te blijven. Lopen hier geen draadjes over studerende kleinkinderen en gebrek aan internet?

Als je in bovenstaande idee van 40€ en de kosten van het bellen nog neemt, dan ben je met 45€ voor een trio pakket beter gediend.

Ik zou wel eens willen weten wat voor tv toestel ze nu hebben, hoeveel hun huidige telefoonfactuur is. Waar ze wonen ( mogelijkheid tot schotel, buiten antenne) Al koper, coax aanwezig...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Internet basic/start + OVH + VRTNu/VTM app (samen ca 30€/maand) en iedereen gelukkig! Behalve grootmoeder dan, tenzij smartphone en chromecast haar ook gelukkig kunnen maken :-( Of tenzij een stem-bediende player (Apple TV, Nvidia Shield) deze app`s kan laden!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer

wied schreef: https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/voip/
Voor telefonie misschien overwegen vast nummer te porteren naar OVH en daar een ligne decouverte te bestellen MET telefoontoestel. Je grootmoeder zal niet eens werken dat ze over internet belt daarmee! En ze behoudt haar telefoonnummer...
Je kunt ook kiezen voor een ATA, wat mogelijk zelfs bruikbaar is met haar bestaande toestel.
Succes :-)
Let wel met VOIP kan je meestal geen hulpdiensten opbellen. Hopelijk heb je het nooit nodig, maar om die reden zou ik niemand aanraadden om alleen met VOIP te werken.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”