Netflix mogelijk duurder

jantje81
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 59 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer

Re: Netflix mogelijk duurder

Berichtdoor jantje81 » 22 Jul 2018, 08:22

Ik begrijp niet goed waarom Netflix vaak op dezelfde lijn wordt gezet als een lineair tv-abonnement of Stievie. Zowel op het vlak van experience als inhoudelijk is dat compleet onvergelijkbaar. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat iemand die zijn kabel opzegt ten voordele van Netflix ooit nog terug een normaal tv-abonnement neemt, ongeacht prijsaanpassingen bij één van beide. Wie nu exclusief de voorkeur geeft aan Netflix heeft daarvoor toch altijd een tv-aanbod gehad dat inhoudelijk totaal niet voldeed aan zijn smaak. Daar keer je dan toch ook niet meer naar terug, ook niet als Netflix volgend jaar 20 euro per maand kost.

Ik heb in juni een abonnement bij Netflix genomen, omdat er in de zomer minder te beleven is op de lineaire tv en dan ook nog WK voetbal :? erbij. Ik heb de eerste 3 weken elke avond iets naar mijn zin gevonden maar deze maand niet meer gebruikt. Er staat niets meer op dat me boeit. Eind deze maand gaat het dan ook weer de deur uit. Misschien doe ik het volgend jaar opnieuw tijdens de zomer in de hoop dat er dan weer wat nieuwe films en series zijn die me interesseren.

Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar het lineaire aanbod, graag met de flexibiliteit van Stievie. Netflix is geen alternatief, het is een totaal ander product. Je kijkt het allebei op een scherm maar daar houdt de vergelijking wat mij betreft dan ook op.
EDPnet VDSL XL 100/30 (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
Canal Digitaal BasisHD + VRT DVB-T (Dreambox 8000 HD) + Stievie Premium
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
WeePee VOIP + EDPnet VOIP

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 132 keer

Berichtdoor boulder » 22 Jul 2018, 09:16

Gray schreef:in het begin gaat het enkel om marktaandeel verwerven, daarna gaat de prijs omhoog en wordt accountsharing beperkt/afgeschaft en is het kassa kassa voor Netflix.

Dat heb ik al vaak gezegd, en ik snap niet dat mensen die strategie nog altijd niet doorhebben.
Het is niet typisch Netflix, we hebben dit al bij heel veel producten en diensten gezien, en toch blijven mensen erin lopen.
Onbegrijpelijk, wat mij betreft.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...

wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 196 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 290 keer

Berichtdoor wied » 22 Jul 2018, 13:43

jantje81 schrijft: Eind deze maand gaat het dan ook weer de deur uit. Misschien doe ik het volgend jaar opnieuw...

Duidelijk een zeer bruikbaar argument om voor Netflix te kiezen! Trouwens, met enkele muisklikken ga ik van 4 schermen naar 1 scherm en beperk mijn maandkost, niemand doet (voorlopig) beter lijkt mij :-D
Proximus Start, OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix, Astra 1&2...

Slafes
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 180 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer

Berichtdoor Slafes » 22 Jul 2018, 23:53

boulder schreef:Dat heb ik al vaak gezegd, en ik snap niet dat mensen die strategie nog altijd niet doorhebben.
Het is niet typisch Netflix, we hebben dit al bij heel veel producten en diensten gezien, en toch blijven mensen erin lopen.

Dus, illegaal downloaden is not done. Netflix komt met een alternatief maar we mogen er niet intrappen dus ook niet nemen. Mja... Zo werkt het inderdaad niet! Dus zo onbegrijpelijk is het echt niet. Als de content met elke prijsverhoging recht evenredig zou stijgen zou ik er nog niet te veel mee inzitten, maar zoals ik al zei, de laatste tijd pulp, docu's,... Wou het eigenlijk deze zomer gewoon afzeggen omdat er weinig animo meer is, maar goed, eind deze maand dan weer Orange Is The New Black dus ja... :s

1207
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 48 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Berichtdoor 1207 » 23 Jul 2018, 01:00

boulder schreef:
Gray schreef:in het begin gaat het enkel om marktaandeel verwerven, daarna gaat de prijs omhoog en wordt accountsharing beperkt/afgeschaft en is het kassa kassa voor Netflix.

Dat heb ik al vaak gezegd, en ik snap niet dat mensen die strategie nog altijd niet doorhebben.

het is aan neyflix om het evenwicht tussen aanbod en vraag te vinden.
worden ze te duur grijpen mensen snel terug naar torrents

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 132 keer

Berichtdoor boulder » 23 Jul 2018, 12:59

Slafes schreef:Dus, illegaal downloaden is not done. Netflix komt met een alternatief maar we mogen er niet intrappen dus ook niet nemen.

Natuurlijk mag jij Netflix nemen, maar ik vind het wel hopeloos naïef om dan plots in uiterste verbazing vast te stellen dat die super goedkope prijs van in het begin omhoog gaat.
Als iets op de markt gezet wordt aan een prijs die verdacht laag is, dan weet je dat ze marktaandeel kopen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...

buthead
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 32 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Berichtdoor buthead » 23 Jul 2018, 13:34

Je kan als je wilt netflix kopen via ander land :)
50% goedkoper hier
Internet = Whoppa + WirelessBelgië( todo )
Telefonie/GSM = Orange Dolfijn 15 + Chatsim
TV = Stevie Free + Telenet TV + Netflix

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 121 keer
Recent bedankt: 17 keer
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer

Berichtdoor Dizzy » 23 Jul 2018, 14:14

Netflix wordt duurder, da's inderdaad logisch maar of het echt een probleem is?

De huidige aanbieders zijn nog veel duurder dus Netflix is nog altijd interessant en biedt een keuze. Gaan ze te ver met hun prijsverhogingen dan kan de klant opnieuw overwegen om elders te gaan. Vroeger zaten we met praktische monopolies en had je geen echte keuze.

De komst van Netflix en co heeft er wel voor gezorgd dat er nu eens naar de (nieuwe) behoeften van de klanten wordt gekeken ipv ze louter als klapvee te beschouwen. VOD, uitgesteld kijken, bingewatchen etc... zijn nu dingen die niet meer terug te draaien zijn.

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1891 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 391 keer

Berichtdoor r2504 » 23 Jul 2018, 15:01

boulder schreef:Als iets op de markt gezet wordt aan een prijs die verdacht laag is, dan weet je dat ze marktaandeel kopen.

Het probleem is echter dat hiermee de perceptie is gezet dat het zo goedkoop kan... en zo hebben we een nieuwe standaard.

Alles wat nu duurder is dan 3 a 4 euro per maand (want je kan het delen) is per definitie nu een rip-off volgens sommigen... maar men vergeet dat men voor dat bedrag nog niets eens een deftige biertje kan drinken.

JamesEarlGray
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Berichtdoor JamesEarlGray » 23 Jul 2018, 15:26

r2504 schreef:maar men vergeet dat men voor dat bedrag nog niets eens een deftige biertje kan drinken.

Rare vergelijking, een goed is geen dienst.

Slafes
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Slafes » 24 Jul 2018, 06:38

De bierprijs is ook de hoogte ingeschoten... :) Eerst was het een duur pintje van 3 euro, nu al 3 a 4 euro voor een biertje... De vergelijking blijft toch echt wel mank lopen.

Kijk he, ze maken nu al gestaag meer winst, dus het is een rip off als ze mensen een verhoging opdringen voor hetzelfde abo en dat als premium verkopen. Dat is enkel nog om de aandeelhouders te plezieren lijkt mij.

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 24 Jul 2018, 08:47

JamesEarlGray schreef:Rare vergelijking, een goed is geen dienst.

En dus vervallen meteen alle economische wetten ?

Slafes schreef:Kijk he, ze maken nu al gestaag meer winst

Als je als bedrijf een lange termijn visie nastreeft dan gaat het over meer dan NU winst maken.

JamesEarlGray
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor JamesEarlGray » 24 Jul 2018, 09:06

r2504 schreef:En dus vervallen meteen alle economische wetten ?

Neen, maar schaalvoordeel is voor een dienst als Vod wel van een heel andere orde dan voor bier: voor beide is er een gigantische vaste kost die wordt verdeeld, maar de variabele kost is voor Vod een pak lager dan voor bier, zou ik denken, plus schaalt de variabele kost bij bier amper mee, terwijl dat bij Vod quasi volledig is.

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 24 Jul 2018, 09:23

Maar de productiekost van een pintje is ook van een totaal andere orde dan een film.

JamesEarlGray
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor JamesEarlGray » 24 Jul 2018, 10:20

De kost van een pintje bestaat uit vaste kost (brouwerij) en variabele kost (grondstoffen, energie, arbeid, transport; oftewel productie en distributie ).

De kost van een kijkbeurt bestaat uit vaste kost (film maken en promoten, digitaal distributieplatform opzetten) en variabele kost (distributie). Wanneer distributie volledig automatisch digitaal gebeurt, zit daar bijna geen variabele kost aan vast. Dat wilt zeggen dat zo goed als enkel de vaste kost van belang is en die dus wordt verdeeld over het aantal kijkbeurten.

De kost van een pintje zit relatief veel meer in het variabele deel van de kost, dus telt schaalvoordeel daar minder.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 196 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 290 keer

Berichtdoor wied » 24 Jul 2018, 11:06

Dizzy schrijft: Netflix wordt duurder, da's inderdaad logisch maar of het echt een probleem is?

4 jaar geleden PX Start besteld tegelijkertijd met Netflix. PX prijs is ondertussen met meer dan 2€ verhoogd, Netflix met 1€!!!
Proximus Start, OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix, Astra 1&2...

Slafes
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Slafes » 24 Jul 2018, 13:08

Je moet dat bekijken in procenten, niet in centen. :)

Als je als bedrijf een lange termijn visie nastreeft dan gaat het over meer dan NU winst maken.

Ze maken jaar na jaar meer winst. Prijs verhogen om nog meer winst maken is enkel om de aandeelhouders tevreden te stellen, en zoals we weten, dat stopt nooit. Meeer. Meeeeeer....

Winnie
Member
Member
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor Winnie » 24 Jul 2018, 15:21

Één optie: aandeelhouder worden :banana:

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 24 Jul 2018, 16:16

Nope... zelf zo'n bedrijf starten, is poepsimpel en je hebt massa winst :roll:

Slafes
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Slafes » 25 Jul 2018, 01:21

Dan ga ik beter bier verkopen aan 3 a 4 euro... Blijkbaar ook veel mensen die dat daaraan willen spenderen. :)

Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor Bart_Herbots » 28 Jul 2018, 01:14

Sinds gisteren komt een serie in hdr niet hoger binnen dan 5,53 Mbps waar dit vroeger rond de 15Mbps lag. Nog bij iemand?

Terug naar “Andere: DVB-T, TV over Internet (Bhaalu, Stievie, Yelo, ...), TV algemeen, ...”