Stievie is driving me nuts...

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Hello,

Sinds een half jaar hebben Stievie premium.
Hoewel dit in theorie de best mogelijke TV-ervaring zou kunnen zijn slaagt Medialaan er niet om dit ding zorgeloos te laten werken.
Het ligt zeker niet aan onze hardware (EDP net, en Shield TV, wired, een goede Gigabit switch ertussen), en da's ook te zien aan onze vlekkeloze Netflix ervaring. De keren dat mijn vrouw in de zetel zit te sakkeren omdat ze Stievie niet kan streamen van de tablet naar de TV zijn ontelbaar.
Vanavond was het weer prijs. Voor de zoveelste keer op een rij.

En je mag ook al niet teveel op de beeldkwaliteit letten, en dan hebben we gelukkig nog geen full HD TV.
Tot slot is het uitgesteld (her)bekijken van programma's lang geen zekerheid. Soms werkt het, soms niet. Het hangt af van de uitzendrechten. Al is dat op voorhand lang niet duidelijk aangegeven. Dit geeft telkens aanleiding tot een niet uitgesteld drama in de huiskamer.

Stievie is met andere woorden op dit moment geschikt voor éénpersoonsgezinnen die op een smartphone, tablet of een PC naar TV kijken en zeker geen HD nodig hebben. En die daarvoor 9,99 veil hebben.
Het zullen er niet veel zijn. Al de rest... gelieve u te onthouden.

De vragenlijst die we recent kregen van Stievie doet het ergste vermoeden. Ze zijn bezig om na te denken over een gezamenlijk internetaanbod (whaaaaat?) ipv te zorgen dat hun basisprodukt eerst goed werkt.

Ik heb het gehad.

En nu? Lag het aan mezelf dan had ik geen TV abonnement meer. Netflix en wat internet TV voor misschien eens het nieuws en that's it.
Maar goed, ik ben niet alleen in dit gezin.

Enige suggestie? Hoezeer ik het ook haat... terug naar Telenet TV dan maar? Is er iets op komst waar ik nog beter enige maanden geduld voor moet uitoefenen?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Stievie ''uitgesteld'' bekijken werkt meestal wel beter...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

wied schreef:Stievie ''uitgesteld'' bekijken werkt meestal wel beter...
Ja, daar hebben we eigenlijk weinig ervaring mee, omdat je - voor zover ik laatst geprobeerd heb - moet opnemen op je bv. android toestel en niet in de cloud. En bij mijn weten kan je niet tegelijk naar iets anders kijken. Klopt dat?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Sorry, opnemen doen we nooit. We gebruiken hier netflix om de gaten te vullen tussen lineaire programma's. Maar opnemen om uitgesteld te kijken is mij onbekend!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Hoppetabenjamin
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 feb 2018, 12:34
Bedankt: 1 keer

Hier in Nederland tevreden over Stievie. Opnemen om terug te kijken doe ik bijna nooit. Uitgesteld terug kijken wel en dat werkt goed.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

jutuiz schreef:Hello,

Sinds een half jaar hebben Stievie premium.
Hoewel dit in theorie de best mogelijke TV-ervaring zou kunnen zijn slaagt Medialaan er niet om dit ding zorgeloos te laten werken.
Het ligt zeker niet aan onze hardware (EDP net, en Shield TV, wired, een goede Gigabit switch ertussen), en da's ook te zien aan onze vlekkeloze Netflix ervaring. De keren dat mijn vrouw in de zetel zit te sakkeren omdat ze Stievie niet kan streamen van de tablet naar de TV zijn ontelbaar.
Vanavond was het weer prijs. Voor de zoveelste keer op een rij.

En je mag ook al niet teveel op de beeldkwaliteit letten, en dan hebben we gelukkig nog geen full HD TV.
Tot slot is het uitgesteld (her)bekijken van programma's lang geen zekerheid. Soms werkt het, soms niet. Het hangt af van de uitzendrechten. Al is dat op voorhand lang niet duidelijk aangegeven. Dit geeft telkens aanleiding tot een niet uitgesteld drama in de huiskamer.

Stievie is met andere woorden op dit moment geschikt voor éénpersoonsgezinnen die op een smartphone, tablet of een PC naar TV kijken en zeker geen HD nodig hebben. En die daarvoor 9,99 veil hebben.
Het zullen er niet veel zijn. Al de rest... gelieve u te onthouden.

De vragenlijst die we recent kregen van Stievie doet het ergste vermoeden. Ze zijn bezig om na te denken over een gezamenlijk internetaanbod (whaaaaat?) ipv te zorgen dat hun basisprodukt eerst goed werkt.

Ik heb het gehad.

En nu? Lag het aan mezelf dan had ik geen TV abonnement meer. Netflix en wat internet TV voor misschien eens het nieuws en that's it.
Maar goed, ik ben niet alleen in dit gezin.

Enige suggestie? Hoezeer ik het ook haat... terug naar Telenet TV dan maar? Is er iets op komst waar ik nog beter enige maanden geduld voor moet uitoefenen?
Apple TV/AirPlay werkt met Stievie stabieler dan ShieldTV/chromecast.
Als het om live TV gaat dan kan je de plex plug-in installeren op de shield en dan heb je noch tablet noch chromecast meer nodig.
Idealiter komt Stievie met een androidTV of appleTV app, maar dat lijkt er maar niet aan te komen. Als je het minder nauw neemt met de wet dan heb je ook iptv providers die je rechtstreeks kan laden in jouw Shield.
wotr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2016, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Stieve expert hier, since 2013 
Ik kan mij voorstellen dat het ongelofelijk frustrerend is om op die manier TV te kijken, maar ik heb een compleet tegenovergestelde ervaring.

Ik heb ook geen HD TV, dus dat is alvast een non-issue voor mij. Uitgesteld kijken: de keren dat ik niet kon wegens rechten zijn in al die jaren op één hand te tellen. Het aanbod is voor mij ruim voldoende. Uiteraard zijn deze twee dingen persoonlijk.

De reden waarom ik Stievie heb is meer historisch: ik verhuisde naar een pand waar ik enkel internet had (via de buren, weet je wel ) en klassieke analoge kabel. Geen digitale TV meer. Ik was dus een verplichte cable-cutter.

Ik kijk meestal via iPad gestreamd naar Apple TV -> zelden een hapering, dit werkt zo goed als vlekkeloos. Anders kijk in op iPad. Vrouw net hetzelfde. Is het dan deze combinatie die duidelijk beter werkt dan “tablet van merk x” in combinatie met “ShieldTV/chromecast”? Het is in ieder geval niet de eerste keer dat ik dit hoor: je moet er maar de facebook pagina van Stievie bijhalen, en je zal zien dat de meeste problemen op Android gemeld worden.

En inderdaad: idealiter komt Stievie met een Apple TV app. Ik zat zelf ook in de testgroep van de TV Belgium app en ben heeeel triest dat dit er niet meer is 
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

wotr schreef:Stieve expert hier, since 2013 
Ik kan mij voorstellen dat het ongelofelijk frustrerend is om op die manier TV te kijken, maar ik heb een compleet tegenovergestelde ervaring.

Ik heb ook geen HD TV, dus dat is alvast een non-issue voor mij. Uitgesteld kijken: de keren dat ik niet kon wegens rechten zijn in al die jaren op één hand te tellen. Het aanbod is voor mij ruim voldoende. Uiteraard zijn deze twee dingen persoonlijk.

De reden waarom ik Stievie heb is meer historisch: ik verhuisde naar een pand waar ik enkel internet had (via de buren, weet je wel ) en klassieke analoge kabel. Geen digitale TV meer. Ik was dus een verplichte cable-cutter.

Ik kijk meestal via iPad gestreamd naar Apple TV -> zelden een hapering, dit werkt zo goed als vlekkeloos. Anders kijk in op iPad. Vrouw net hetzelfde. Is het dan deze combinatie die duidelijk beter werkt dan “tablet van merk x” in combinatie met “ShieldTV/chromecast”? Het is in ieder geval niet de eerste keer dat ik dit hoor: je moet er maar de facebook pagina van Stievie bijhalen, en je zal zien dat de meeste problemen op Android gemeld worden.

En inderdaad: idealiter komt Stievie met een Apple TV app. Ik zat zelf ook in de testgroep van de TV Belgium app en ben heeeel triest dat dit er niet meer is 
Zelfde hier, streamen van iPad/iPhone naar Apple TV werkt vrij goed, zelden haperingen of zo. Maar die native app van TV Belgium was wel veel handiger... 'k had vanmorgen nog een ticket geopend bij Stievie ivm een streaming probleem bij VRT (Eén - ondertussen opgelost) en terwijl gevraagd naar de stand van zaken voor een native app, maar dit staat niet op de roadmap voorlopig.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

road rebel schreef: Apple TV/AirPlay werkt met Stievie stabieler dan ShieldTV/chromecast.
Als het om live TV gaat dan kan je de plex plug-in installeren op de shield en dan heb je noch tablet noch chromecast meer nodig.
Idealiter komt Stievie met een androidTV of appleTV app, maar dat lijkt er maar niet aan te komen. Als je het minder nauw neemt met de wet dan heb je ook iptv providers die je rechtstreeks kan laden in jouw Shield.
Goede tip!
Heb net even de Plex plugin geïnstalleerd, maar het ding werkt niet.
Laadt wel als Plugin in de media server, ik kan ook inloggen via browser, maar krijg ik niet aan de praat op de shield, wel in de browser.
Ik krijg een keuze scherm met zwart wit logo's van kanalen (VTM,...). Kan een kanaal kiezen en op afspelen klikken maar dan krijg ik "niet mogelijk media af te spelen"".
Enig idee?
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

jutuiz schreef:
road rebel schreef: Apple TV/AirPlay werkt met Stievie stabieler dan ShieldTV/chromecast.
Als het om live TV gaat dan kan je de plex plug-in installeren op de shield en dan heb je noch tablet noch chromecast meer nodig.
Idealiter komt Stievie met een androidTV of appleTV app, maar dat lijkt er maar niet aan te komen. Als je het minder nauw neemt met de wet dan heb je ook iptv providers die je rechtstreeks kan laden in jouw Shield.
Goede tip!
Heb net even de Plex plugin geïnstalleerd, maar het ding werkt niet.
Laadt wel als Plugin in de media server, ik kan ook inloggen via browser, maar krijg ik niet aan de praat op de shield, wel in de browser.
Ik krijg een keuze scherm met zwart wit logo's van kanalen (VTM,...). Kan een kanaal kiezen en op afspelen klikken maar dan krijg ik "niet mogelijk media af te spelen"".
Enig idee?
Update.

Sinds de recente update van Android TV naar Oreo is de Plug-Ins map van Plex zelfs niet meer te benaderen (Shield, rooted).
Het ziet er niet naar uit dat er snel een workaround zal zijn via Plex op Android TV.

Zucht.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

@ jutuiz Misschien een idee om eens AntenneTV te testen? Volledig zonder kosten 4 weken het eens proberen. Ik zou het nooit genomen hebben tegen de gewone voorwaarden maar onder de test-voorwaarden denk ik dat ik het ga behouden. Kost ook 9,95 euro per maand.

AntenneTV heeft diverse negatieve punten (het is TV Vlaanderen, geen opname optie via aangeboden decoder, beeldkwaliteit is op het randje) maar een echt pluspunt is dat het gewoon werkt. Geen gedoe met streaming. TV opzetten en je kunt kijken. Zoals vroeger, met analoge kabel. En voor een TV-abonnement te zijn niet duur.
https://www.tv-vlaanderen.be/testantennetv/
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Je hebt maar weinig zenders met Antenne TV.
Ik zou naar VRT NU kijken, dan kan je nog uitgesteld kijken ook.
Tot daar offtopic.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Stievie gebruiker hier vanaf dag 1 (zomer 2015?). Werkt nog steeds meer niet dan wel :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Update.

Wat tijd gespendeerd aan Kodi deze middag.
Kodi en de xmbc plugin laten me toe de Belgische kanalen te streamen op Shield.

https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/overview

Stievie werkt ook eenmaal je je medialaan login opgeeft maar Premium content toont hij niet.
VRT nu en zo werken allemaal behoorlijk, ook in HD.

Nog spijtig dat Kodi geen kanalen pusht naar het beginscherm van Android TV Oreo (zoals Plex wel doet).
Maar goed... ben tevreden, is toppie.

Jurgen
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

De laatste dagen kan ik niet meer live naar de Tour de France kijken, aangezien ik in het buitenland zit. Zelfde voor Vive le Velo en nog een paar andere programma's...Vorige week werkte dat nog wel. 'k Vraag me af waarom we dan een maandelijkse bijdrage betalen. 'k Heb een ticket geopend bij Stievie maar nog geen antwoord.
Hoppetabenjamin
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 feb 2018, 12:34
Bedankt: 1 keer

Dit is geblokkeerd door de VRT zelf. Ik meende alleen buiten de EU. STIEVIE kan hier niks aandoen.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Hoppetabenjamin schreef:Dit is geblokkeerd door de VRT zelf. Ik meende alleen buiten de EU. STIEVIE kan hier niks aandoen.
Klopt, heb antwoord gekregen van Stievie dat VRT het blokkeert buiten de EU... dan maar via VPN.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

... zo, dat heeft niet zo lang geduurd. Afbeelding
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Dat lijkt mij dan geen "Belgische Netflix" te zijn als "adverteerders doelgericht gaan adverteren".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Big Brother will be watching you!!!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

jutuiz schreef:
jutuiz schreef:
road rebel schreef: Apple TV/AirPlay werkt met Stievie stabieler dan ShieldTV/chromecast.
Als het om live TV gaat dan kan je de plex plug-in installeren op de shield en dan heb je noch tablet noch chromecast meer nodig.
Idealiter komt Stievie met een androidTV of appleTV app, maar dat lijkt er maar niet aan te komen. Als je het minder nauw neemt met de wet dan heb je ook iptv providers die je rechtstreeks kan laden in jouw Shield.
Goede tip!
Heb net even de Plex plugin geïnstalleerd, maar het ding werkt niet.
Laadt wel als Plugin in de media server, ik kan ook inloggen via browser, maar krijg ik niet aan de praat op de shield, wel in de browser.
Ik krijg een keuze scherm met zwart wit logo's van kanalen (VTM,...). Kan een kanaal kiezen en op afspelen klikken maar dan krijg ik "niet mogelijk media af te spelen"".
Enig idee?
Update.

Sinds de recente update van Android TV naar Oreo is de Plug-Ins map van Plex zelfs niet meer te benaderen (Shield, rooted).
Het ziet er niet naar uit dat er snel een workaround zal zijn via Plex op Android TV.

Zucht.
De plug-ins zijn toch op de server?
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Voila.
Exit Stievie premium.
Voorlopig geen liveTV abonnement meer ten huize.
Vermoedelijk geen groot gemis... we gaan zien.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Hier thuis Stievie Free vervangen door de VTM app, in afwachting van VTM Go app!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

wied schreef:Hier thuis Stievie Free vervangen door de VTM app, in afwachting van VTM Go app!
Stievie Premium geannuleerd en vervangen door VRT.NU en VTM app. Stievie heeft geen enkele meerwaarde (geen HD, max. 7 dagen terugkijken, ...)
Er zou snel een deftig alternatief op de markt moeten komen. Ben er zeker van dat mensen graag enkele euro's per maand willen betalen voor een app die je native op Apple TV / Android box kan draaien, waarbij je dan 30 dagen "terugkijken" kan, HD streams, ...
Helaas zal het bij dromen blijven vrees ik.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

jollito schreef: Stievie Premium geannuleerd en vervangen door VRT.NU en VTM app. Stievie heeft geen enkele meerwaarde (geen HD, max. 7 dagen terugkijken, ...) Er zou snel een deftig alternatief op de markt moeten komen. Ben er zeker van dat mensen graag enkele euro's per maand willen betalen voor een app die je native op Apple TV / Android box kan draaien, waarbij je dan 30 dagen "terugkijken" kan, HD streams, ...
Helaas zal het bij dromen blijven vrees ik.
Da's een correcte analyse. Native. Meer streams. HD. 6d of 30d maakt me niet uit. Ik kijk toch niet zo heel vaak naar Vlaamse programma's, net omwlle van de reclame. Advertising vind ik best boeiend en het stoort me niet geheel, maar reclamespots op TV is totaal achterhaald en ook puur tijdsverlies voor de kijker. Dus een opleg van nog eens een paar euro als je het zonder reclame wil (zoals Youtube doet) is ook ok voor me.

Mijn gevoel is dat dit geenszins op de agenda staat. Ze willen allemaal die kijker die in prime time in zijn zetel zit en braaf naar dat scherm staart. Maar die kijker is gewoon verdwenen, of ie zit in rusthuizen.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”