Plex Live TV & DVR

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Nu dat de TV Belgium app gaat wegvallen, of toch minstens geen updates meer zal krijgen (dikke zonde). Ga ik dus op zoek naar alternatieven. Ik vond hier op het forum (ook via de zoekfunctie) niets terug over de Live TV functie van Plex.
Heeft iemand hier daar ervaring mee? Op welke manier dan ook. Via Antenne TV, Orange, Telenet noem maar op. Ik vind niet meteen wat de meerwaarde is, tenzij je effectief programma's zou kunnen opnemen op je server (wat in mijn geval een NAS is).
Het zou gewoon heel gemakkelijk zijn om live tv in mijn Apple TV te kunnen blijven afspelen, kwestie dat ik er al alles in doe van tv producten.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Plex Live TV werkt bij mijn weten enkel en alleen maar op free-to-view kanalen, dus op zich zou je met de juiste tuner (officieel of community supported) wel de vrije DVB-T/DVB-C kanalen moeten kunnen gebruiken. Zelf geen ervaring mee eerlijk gezegd, denk dat de mindere kwaliteit van die kanalen hier in BE de meeste mensen tegenhouden om er echt voor te gaan als volwaardig alternatief.
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Ik dacht het ook van die free-to-view kanalen. Maar ik vraag me dan af waarom ze deze opties bieden.
https://photos.app.goo.gl/XqG1bGcc7B8cAgjn1
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Blijkbaar zou het ook werken met de andere zenders maar dan moet je wel met een kaartje werken. Als dit zou werken kan de digicorder dus weg. Een Plex-pass heb ik al dus is enkel nog ontvanger zoeken.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

punk schreef:Ik dacht het ook van die free-to-view kanalen. Maar ik vraag me dan af waarom ze deze opties bieden.
https://photos.app.goo.gl/XqG1bGcc7B8cAgjn1
Lijkt me dat dit een geautomatiseerd proces is waar een foutje is ingeslopen. Men toont ook alle zenders, maar de meeste zijn versleuteld en dus niet afspeelbaar.
iktjilp schreef:Blijkbaar zou het ook werken met de andere zenders maar dan moet je wel met een kaartje werken.
Daar ben ik benieuwd naartoe, bron?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Dit is interessant, indien iemand dit gaat proberen: hou ons op de hoogte! :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Vreemd wat ik zie overal op het forum terug keren dat CI+ kaarten niet mogelijk zijn omdat Plex geen geëncrypteerde kanalen ondersteund. Dus vraag me ook af waar die info vandaan komt dat het wel zou kunnen (heb zelf ook Plex Pass en kan niets erover vinden in de fora). So do tell :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

punk schreef:Ik dacht het ook van die free-to-view kanalen. Maar ik vraag me dan af waarom ze deze opties bieden.
https://photos.app.goo.gl/XqG1bGcc7B8cAgjn1
Gewoon voor de kanaal indeling... maar dus enkel de ongecodeerde.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Het is perfect mogelijk om versleutelde kanalen in Plex te laten afspelen met een gele module van onze kabel vrienden. Er is een truuk..

Wie zoekt die vindt!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Uiteindelijk doet Plex niets... je hebt een DVB-C ontvanger nodig en per definitie moet die de CI+ standaard volgen.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

In het algemeen doet plex niet veel. Ze voorzien gewoon een spotless integratie met uitzonderlijk gebruiksgemak en hoge accpetance factor.

Een beetje zoals apple dus, verkopen van iets dat bestaat, maar dan op een heel gebruiksvriendelijke manier.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16725
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Zeggen dat Plex niets doet is nogal kort door de bocht: automatisch een bibliotheek beheren, metadata matchen, probleemloze integratie met hun eigen apps, automatische transcoding op basis van afspelende device, en vooral: ze geven zichzelf een bestaansreden door legitieme oplossingen te verzinnen die gebruiksvriendelijk zijn en gewoon werken.

Da's zoals zeggen dat een aannemer niets veel doet bij het bouwen van een huis. De mortel-man heeft immers voor de fundering gezorgd, de baksteenfabriek voor uw muren, waar wat moet komen heeft de architect bepaald, d'er lopen ook nog wat leidingen die door de resp. beroepsmensen geplaatst zijn... Tuurlijk kan je die taken ook zelf op je nemen en alles met mekaar proberen te doen matchen, maar soms schakel je liever een kant-en-klaar oplossing in :).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5779
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 11 keer

Robert Ford schreef:Het is perfect mogelijk om versleutelde kanalen in Plex te laten afspelen met een gele module van onze kabel vrienden. Er is een truuk..
Die trucs hebben niets met Plex te maken. Plex moet altijd gevoed worden met ongeëncrypteerde DVB- of IP-streams.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Dat beweer ik toch helemaal niet... Ik zeg gewoon het gaat, meer niet. :bang:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6586
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Misschien ook een goed alternatief voor TS...

https://computertotaal.nl/artikelen/int ... -met-kodi/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:Zeggen dat Plex niets doet is nogal kort door de bocht
Ik spreek dan in de context van dit topic... Plex doet niets aan de DVB-C ontvangst of decodering (daarvoor heb je aparte hardware nodig).
Robert Ford schreef:Dat beweer ik toch helemaal niet... Ik zeg gewoon het gaat, meer niet.
Je zegt dus gewoon dat er CI+ ontvangers bestaan die niet voldoen aan de eisen van CI+.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Dat zeg ik ook niet... :nono:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je laat het uitschijnen dan... die gele module van Telenet moet uiteindelijk in een CI+ decoder.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

meon schreef:Zeggen dat Plex niets doet is nogal kort door de bocht: automatisch een bibliotheek beheren, metadata matchen, probleemloze integratie met hun eigen apps, automatische transcoding op basis van afspelende device, en vooral: ze geven zichzelf een bestaansreden door legitieme oplossingen te verzinnen die gebruiksvriendelijk zijn en gewoon werken.

Da's zoals zeggen dat een aannemer niets veel doet bij het bouwen van een huis. De mortel-man heeft immers voor de fundering gezorgd, de baksteenfabriek voor uw muren, waar wat moet komen heeft de architect bepaald, d'er lopen ook nog wat leidingen die door de resp. beroepsmensen geplaatst zijn... Tuurlijk kan je die taken ook zelf op je nemen en alles met mekaar proberen te doen matchen, maar soms schakel je liever een kant-en-klaar oplossing in :).
Klopt, ikzelf heb ook plex pass. Wou eigenlijk zeggen dat plex niks innovatief doet, maar wel superhandig en als ze iets doen is het meestal op een redelijk hoog niveau en "af".
Maar uiteindelijk zijn er vaak (zeker in geval van live tv) oplossingen die veel potenter zijn, maar kosten ook veel meer moeite/effort.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

r2504 schreef:Je laat het uitschijnen dan... die gele module van Telenet moet uiteindelijk in een CI+ decoder.
Toch niet...
Laatst gewijzigd door Robert Ford 14 mei 2018, 10:25, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dima_2005 schreef:Wou eigenlijk zeggen dat plex niks innovatief doet, maar wel superhandig en als ze iets doen is het meestal op een redelijk hoog niveau en "af".
Ik ben ook al heel wat jaren een tevreden Plex gebruiker (de app zit op m'n Samsung) maar "af" zou ik het zeker niet durven noemen. Spijtig genoeg gaat bij dergelijke software de meeste aandacht naar het video gedeelte wat spijtig is, ik zou namelijk ook graag wat vooruitgang zien in de andere functionaliteiten (bv. enkel foto's tonen met een bepaalde minimum rating).
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Robert Ford schreef:
r2504 schreef:Je laat het uitschijnen dan... die gele module van Telenet moet uiteindelijk in een CI+ decoder.
Toch niet...
Zou het niet beter zijn uit te leggen hoe het moet ipv wat in raadseltjes te spreken?
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

jollito schreef: Zou het niet beter zijn uit te leggen hoe het moet
Dat vind ik ook, anders hebben we er niets aan hier op UB...
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 12:35, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Ja leuk, maar beperkt aantal zenders en geen HD :nono:
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Tim.Bracquez schreef:Er is een plex plugin die gewoon live tv (streaming kan laten zien)

https://github.com/wernerkarlheisenberg/plex-stieve

Samen met RasPlex wel leuk
Is er geen mogelijkheid om YeloTV zo te integreren in Plex?
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Tim.Bracquez schreef:Er is een plex plugin die gewoon live tv (streaming kan laten zien)

https://github.com/wernerkarlheisenberg/plex-stieve

Samen met RasPlex wel leuk
Als dit met de betalende Stievie zou werken en ook voor terugkijken, dan is het verlies van de Belgium Apple TV app een beetje opgevangen.
Als Pieter hier iets zou mee kunnen doen? :angel:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

jollito schreef:Zou het niet beter zijn uit te leggen hoe het moet ipv wat in raadseltjes te spreken?
Ik vrees dat het geen legale oplossing is.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Kenniey schreef: Als dit met de betalende Stievie zou werken...
plex-stieve
Plex Plugin to view Medialaan channels (VTM, Q2, Vitaya, VTM Kzoom, Kadet, CAZ) live using Stievie FREE. Now also supporting Stievie Premium
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Kenniey schreef:
Tim.Bracquez schreef:Er is een plex plugin die gewoon live tv (streaming kan laten zien)

https://github.com/wernerkarlheisenberg/plex-stieve

Samen met RasPlex wel leuk
Als dit met de betalende Stievie zou werken en ook voor terugkijken, dan is het verlies van de Belgium Apple TV app een beetje opgevangen.
Als Pieter hier iets zou mee kunnen doen? :angel:

Werkt met betalende Stievie, maar alleen live-tv denk ik (terugkijken niet mogelijk)
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Ik dacht deze plug-in even te installeren. Maar ik ben blijkbaar te dom om de folders van de plex server te vinden op mijn NAS.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5779
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 11 keer

r2504 schreef:Ik vrees dat het geen legale oplossing is.
Het kan inderdaad onmogelijk een legale oplossing zijn, de CI+ 1.3-specificatie laat technisch gezien gewoon niet toe dat geëncrypteerde DVB-streams worden gedecodeerd en onbeveiligd naar een externe interface worden gestuurd.
zeromancer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 feb 2013, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Tim.Bracquez schreef:Er is een plex plugin die gewoon live tv (streaming kan laten zien)

https://github.com/wernerkarlheisenberg/plex-stieve

Samen met RasPlex wel leuk
Heb de plugin hier draaien , werkt perfect voor te streamen naar Iphone.
Werkt wel niet naar android shield bij mij. Zegt dat ie file niet kan bekijken.
Nog niet getest op Apple Tv
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Die plugin nu voorbije maand meerdere keren gebruikt, is niet alles eigenlijk. Stopte soms na het einde van een programma, als je VRT wilt zien, nieuwe plugin openen... De WAF is niet goed :-D

Eindelijk terug storage in de plex bak en TV on-demand hoe het werkelijk moet zijn: WAF-proof thanks to youtube-dl
Afbeelding
composite
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 maa 2018, 09:36
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Tim.Bracquez schreef:De WAF is niet goed :-D

WAF-proof thanks to youtube-dl
WAF? :think:
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 12:35, in totaal 1 gewijzigd.
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Robert Ford schreef:Dat beweer ik toch helemaal niet... Ik zeg gewoon het gaat, meer niet. :bang:
Beste,

Kan je je kennis aub delen? Ik vind nergens hoe je plexlive tv middels de officiele CI+ module van telenet kan gebruiken...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16725
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Voor zover ik begrijp geen simpele next-next-finish oplossing, maar wellicht kan je een idee krijgen van wat nodig is door te zoeken naar [g]Ziggo Plex[/g], wat wellicht gelijkaardig is en wat info rond te vinden is.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Meon, Ziggo heeft wel een groot verschil met Telenet => Geen CI+ nodig voor de basiszenders.
Bij Telenet enkel één en Canvas, zou dit ook niet verklaren waarom dit makkelijker gaat?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5779
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 11 keer

De Ziggo-oplossing is legaal, je kan de kaart gewoon doen werken in OSCam en klaar.

Bij de Telenet-kaarten kan dit niet, die werken alleen in de CI+module.
Dus je hebt Linux-software nodig die kan communiceren met de CI+-module.
Communicatie met CI+-modules is volledig versleuteld met behulp van SSL-certificaten, dus niet te kraken.
Je kan het dus alleen doen werken als je ergens werkende SSL-certificaten en de bijhorende private key steelt.
Bijgevolg is de oplossing illegaal.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”