Minister Gatz wil doorspoelen reclame verbieden

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:@boulder: Iedereen beslist voor zichzelf wat hij goed genoeg vindt om te bekijken, dat is niet simplistisch maar gewoon de realiteit. De tijd dat mensen als kijkvee zich zaten te vervelen voor een scherm waar ze nul komma nul controle of keuze hadden is langzaam voorbij.
Moesten mensen niet kijken zou er ook niemand een probleem hebben dat je niet kan doorspoelen... feit dat deze discussie er is bewijst dus dat mensen wel kijken maar er niets voor in de plaats willen geven (een beetje reclame kijken dus). Aan iedereen die een probleem heeft kan je dus volgens jullie nu al de raad geven van gewoon niet te kijken (en Netflix als alternatief te nemen) ?
Dizzy schreef:Ze bepalen ook zelf hoeveel ze daarvoor willen geven. Zo werkt elke economische sector. Je hebt vraag en aanbod en beide veranderen na verloop van tijd. Wie zich het best aanpast zal winnen.
Pure platte commercie maakt alles kapot... het resultaat is eenheidsworst aan dumping prijzen. Een kwalitatief en gevarieerd aanbod mag je dan al vergeten want zoiets kost geld... Netflix als vervanger van al wat onze Vlaamse commerciele zenders bieden ?
Dizzy schreef:Ze streamen ook Scandinavische reeksen die soms zeer bizar zijn. The end of the f*** world" was bijvoorbeeld niet zo "gewoontjes" en toch een enorm succes. Paniek zaaien is dus niet nodig.
Als je enkel series wil zien niet... wil je entertainement en duidingsprogramma's in ruimere zin dan ga je van een kale reis terugkomen vrees ik (maar voor de klassieke binch watcher met blik op oneindig en een zak chips bij hem is dat vermoedelijk geen probleem).
Dizzy schreef:Lokale cultuur zal dus nog altijd een plaats krijgen als het maar goed genoeg gemaakt is.
Subjectief criteria... wat is goed ? We hebben nu reeds het probleem van een klein land te zijn... lokale producties kosten namelijk evenveel ongeacht of je 10 of 100 miljoen inwoners hebt... de opbrengsten is echter wel een ander verhaal (en daar dreigt het dus grondig fout te gaan als zelfs mensen al niet meer tevreden zijn met een gratis product in ruil voor enkele minuten reclame).
Dizzy schreef:Een kleine markt is geen mentaliteit maar een realiteit. Het aantal Nederlandstaligen is gewoon beperkt en Vlaanderen, zelfs incl. Nederland is een klein gebied. We kunnen navelstaren of meedoen met kwaliteit op mondiaal niveau. Met sterke content kunnen we ons meten hebben we al bewezen, met klagen en zagen bereikt men niets.
Dus alle industrie en haast alle bedrijven weg uit Belgie... de realiteit is dat alles naar Oost-Europa en Azie gaat waar men wil werken aan een fractie van jou loon. Ga jij maar stempelen, niemand vraagt achter jou... wil je echt voor die realiteit gaan ?

Iets verder kijken dan je neus lang is blijft hier duidelijk een moeilijk gegeven :roll:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ok, r2504, maar de oplossing is dan....?
Reclame niet meer door te laten spoelen? Dat gaat het tegenovergestelde effect hebben...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ddd schreef:Ok, r2504, maar de oplossing is dan....?
Dat is een terechte vraag... en ik weet het magische antwoord ook niet... maar ik weet wel dat de Vlaamse zenders (inclusief de ganse economie erachter) op de fles laten gaan en met z'n allen morgen Netflix in huis halen (en ons aanbod daarmee beperken tot puur entertainment) niet de oplossing is en ook niet goedkoper zal zijn op termijn.

Ik moet echter vaststellen dat ik één van de weinige ben die niet zo'n simplistische visie heeft.
ddd schreef:Reclame niet meer door te laten spoelen? Dat gaat het tegenovergestelde effect hebben...
Ik ga sta ook niet te springen voor deze beperking... maar ik begrijp ook de andere kant van het verhaal (en zich in die rol verplaatsen blijkt voor de jongere generatie enorm moeilijk zo niet onmogelijk te zijn, nochtans zullen zij er de keiharde gevolgen van gaan dragen en dan heb ik het over onze economie in ruime zin).
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

r2504 schreef: Ik moet echter vaststellen dat ik één van de weinige ben die niet zo'n simplistische visie heeft.
:nono:

Jouw visie: iedereen die netflix heeft, wil de Vlaamse Producties kapot... :roll:
Jij bent dan iemand die zegt "Probleem is dat een aantal mensen het hier gewoon zwart/wit bekijken en alléén in termen van uitersten kunnen denken"
(waarom toch altijd zo op de man gaan... laat ons een oplossing zoeken/bedenken)

Ik denk meer aan een Belgische/Nederlandstalige Netflix. Met lokale content.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Ik ga sta ook niet te springen voor deze beperking... maar ik begrijp ook de andere kant van het verhaal (en zich in die rol verplaatsen blijkt voor de jongere generatie enorm moeilijk zo niet onmogelijk te zijn, nochtans zullen zij er de keiharde gevolgen van gaan dragen en dan heb ik het over onze economie in ruime zin).
misschien moet je van je paard komen

een overheidsgereguleerde dwang om reclame te kijken zal het economische probleem vd sociale dumping en andere economische wereldproblemen, echt niet oplossen :)

we praten over een entertainmentindustrie hé; en ja die evolueert, spelers verdwijnen, er komen er andere, er gebeuren aanpassingen,...
maar proberen te volharden dat sommige zaken niet mogen veranderen? wil je dat vtm blijft dan moet je er een staatszender van maken.
wil hij zelf economisch rendabel zijn dat is dat de verantwoordelijkheid vd betrokkenen, zeker niet mijn morele maatschappelijke plicht
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik zou maar wat blij zijn dat er een aantal zenders verdwijnen. Zeg nu zelf. Een regio zo belachelijk klein als Vlaanderen (en een stukske Brussel) met 10+ zenders.
De fragmentatie zorgt voor minder kijkers per zender en dus minder inkomsten per zender. Beter wat minder en beter dan de rommel die nu massaal gemaakt wordt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

zo is dat! De Zender moet zelf de knoop doorhakken en beslissen, en dit zonder gepamper van de overheid. Een beetje minder theatraal doen kan hier overigens geen kwaad. Wanneer wij iets willen bekijken van Vier of Medialaan, dan laten wij de reclame rustig voorbijkomen. Ik haat al dat geklungel met doorspoelen, adblocking e.d.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ddd schreef:Jij bent dan iemand die zegt "Probleem is dat een aantal mensen het hier gewoon zwart/wit bekijken en alléén in termen van uitersten kunnen denken"
(waarom toch altijd zo op de man gaan... laat ons een oplossing zoeken/bedenken)
Ik schrijf "een aantal mensen"... hoe vager moet ik dan nog gaan om niet op de man te gaan volgens jou ?

Die er een probleem mee heeft voelt zich duidelijk aangesproken... boodschap aangekomen dus.
ddd schreef:Ik denk meer aan een Belgische/Nederlandstalige Netflix. Met lokale content.
Mooi idee... maar dan komen we stilaan aan het feit dat je 12 euro moet betalen voor je series/films (Netflix), x euro voor je tekenfilms (Disney Channel), x aantal euro (voor je lokale content) ... met het risico dat je deze laatste nog eens mag vermenigvuldigen vanwege de verschillende productiehuizen die liever de inkomsten voor zich alléén hebben (net zoals Disney dat doet).

Kortom... wil je een ruim aanbod ga je mogelijks 50 euro of meer per maand mogen betalen... sta je nog altijd te springen ?
1207 schreef:maar proberen te volharden dat sommige zaken niet mogen veranderen?
Waar zeg ik dat dingen niet mogen veranderen... een voorstel zoals ddd is zeker een alternatief maar zijn we bereid daar ook de gevolgen van te dragen (ipv. hier met grote mond te komen vertellen dat de zenders maar de gevolgen moeten dragen - zo eenvoudig is het niet hoor - ook jij zal de gevolgen dragen).
1207 schreef:wil hij zelf economisch rendabel zijn dat is dat de verantwoordelijkheid vd betrokkenen, zeker niet mijn morele maatschappelijke plicht
F.ck cultuur en kunst... het is mijn morele maatschappelijk plicht niet... gaan we zo egoistisch/bekrompen zijn ?

En daarmee wil ik zeker niet aangeven dat VTM een staatszender moet worden maar een pay-per-view systeem zal uiteindelijk z'n impact hebben op het aanbod... zou jij bijvoorbeeld tevreden zijn moest een Vlaamse Netflix zich beperken tot http://focus.knack.be/entertainment/tv- ... 39859.html of heb je toch een andere smaak (want die zou dan misschien wel eens niet economische rendabel kunnen zijn) ?
cadsite schreef:Ik zou maar wat blij zijn dat er een aantal zenders verdwijnen.
Vermoedelijk die niet in jou persoonlijke smaak vallen... beetje egoistisch.
cadsite schreef:De fragmentatie zorgt voor minder kijkers per zender en dus minder inkomsten per zender. Beter wat minder en beter dan de rommel die nu massaal gemaakt wordt.
Fragmentatie betekend dat er mensen zijn die interesse hebben in een ander product dan de massa... het geeft net aan dat een divers aanbod iets waardevols is, tenzij je van mening bent dat we met z'n allen naar hetzelfde moeten kijken (wat jij graag ziet ?) omdat dit bedrijf dan genoeg winst kan maken ?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Waar zeg ik dat dingen niet mogen veranderen... een voorstel zoals ddd is zeker een alternatief maar zijn we bereid daar ook de gevolgen van te dragen (ipv. hier met grote mond te komen vertellen dat de zenders maar de gevolgen moeten dragen - zo eenvoudig is het niet hoor - ook jij zal de gevolgen dragen).
opnieuw het "bangmaken argument". welke gevolgen draag ik als vtm en 4 verdwijnen? geen volgens mij want ik kijk ze nu ook al niet :)
vrt blijft, opera blijft ballet blijft, sterke vlaamse productiehuizen blijven,...

F.ck cultuur en kunst... het is mijn morele maatschappelijk plicht niet... gaan we zo egoistisch/bekrompen zijn ?
kom toceens van dat paard af :)
goede programma's overleven, producthuizen kunnen bij de vrt terecht.
temptation island kunst en cultuur? komen eten? er zullen kijkers voor zijn net zoals voor het echt antwerps theater
En daarmee wil ik zeker niet aangeven dat VTM een staatszender moet worden
wat wil je dan?
Ik moet de reclame zien want hij mag niet failliet gaan. trek de btw een % op en nationaliseer de vtm dan zonder reclame hé :)
behoud je je kunst en cultuur voor het 25e seizoen kotmadam
Fragmentatie betekend dat er mensen zijn die interesse hebben in een ander product dan de massa...
zonder de vtm is er geen fragmentatie meer in de wereldwijde entertainmentindustrie? serieus?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:welke gevolgen draag ik als vtm en 4 verdwijnen? geen volgens mij want ik kijk ze nu ook al niet :)
Wat doe je dan in dit topic eigenlijk... gewoon komen vertellen dat alles mag verotten waar jij niet naar kijkt :bang:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

r2504 schrijft: wil je een ruim aanbod ga je mogelijks 50 euro of meer per maand mogen betalen...

dat zijn bedragen die enkel in US gangbaar waren, uitgerekend daar waar cordcutters en netflixers momenteel terrein winnen! Nogmaals, iets minder theater aub :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Wat doe je dan in dit topic eigenlijk...
kunst en cultuur
genieten van jouw rol als dramaqueen :)
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

r2504 schreef:Ik moet echter vaststellen dat ik één van de weinige ben die niet zo'n simplistische visie heeft.
Kwestie van bescheiden te blijven...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

r2504 schreef:
ddd schreef:Ik denk meer aan een Belgische/Nederlandstalige Netflix. Met lokale content.
Mooi idee... maar dan komen we stilaan aan het feit dat je 12 euro moet betalen voor je series/films (Netflix), x euro voor je tekenfilms (Disney Channel), x aantal euro (voor je lokale content) ... met het risico dat je deze laatste nog eens mag vermenigvuldigen vanwege de verschillende productiehuizen die liever de inkomsten voor zich alléén hebben (net zoals Disney dat doet).

Kortom... wil je een ruim aanbod ga je mogelijks 50 euro of meer per maand mogen betalen... sta je nog altijd te springen ?
Ja, graag, zolang het zonder reclame is...
Of waarom geen pay-per-view voor bv Crimi Clowns, De Infiltrant en wat weet ik nog meer. Eerste afl gratis, en dan €1/aflevering of x € per sezoen. En dat hoeft dan zelfs niet bij een VTM, VIER, Telenet, Proximus ofzo te zijn... nieuwe spelers voor pay-per-view (app-je) waardoor zoveel mogelijk € naar de MAKERS gaat, en niet alles ertussen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Doorspoelproof reclame :wink: dat ik bij het doorspoelen op een stilstaand beeld van een blik Jupiler of "Belgium" moet kijken zou me niet storen, als ik maar zie wanneer 't programma terug begint. Dus ofwel gewone reclameblok zien, ofwel als je doorspoelt een stilstaand beeld van weet ik veel wat voor merken/affiches. Iedereen content, je kan doorspoelen en merken lopen nog steeds in beeld.
Zondag uitgesteld naar de mol gekeken, al zeer lang geen tv meer gekeken, die reclameblokken zijn toch lang geworden ze :eek: geef mij dan maar de reclamevrije (productplacement uitgezonderd) van Netflix.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

ddd schreef: Reclame niet meer door te laten spoelen? Dat gaat het tegenovergestelde effect hebben...
Technisch zal het mogelijk blijven (met een kleine investering, ouch nietwaar )

Het niet `kunnen`doorspoelen zal tijdelijk een betere onderhandelingspositie opleveren. Gaat het lineaire televisie met een advertentie model daarmee overeind houden? Neen maar ze zullen weer een aantal jaar verder kunnen.

Voor mij is het gewoon onduidelijk, mocht het erdoor komen, waar al die misnoegden naar toe zullen gaan.Mocht men al de centen ervoor over hebben, het gegeven van portabiliteit zal hen wellicht de pas afsnijden om het in het buitenland te zoeken. En wat hier leeft mbt het advertentiemodel, speelt ook daar. Ik stel me de vraag of porter daar ook schrik van heeft ( denk het niet) , maar denk eerder dat hij zijn flexview gratis model wil behouden en de zwarte piet aan den Gatz doorgeven. Die jongens zijn al jaren bezig met datamining en intelligente reclame, ga je mij niet wijsmaken dat ze de klant dat gaan laten overbruggen.

Het voordeel van veel van deze marktverstorende bedrijven is dat zij spelen volgens andere regels in den beginne. Netflix is actief in Nederland en daar zullen ze moeten spelen volgens de Nederlandse regels. De sympathieke Netflix zal die lokale content vooral produceren om te voldoen aan de eisen van de wetgever.

Ik kijk niet meer leest voor mij even gewichtig als ik wil er wel voor betalen, daar zal wellicht niet veel van in huis komen> Ah ja wachten op Apple TV dan maar zeker? :P
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

@r2504 :
Ik begrijp perfect je geplogenheden. De jongere generatie wil echter vooruit. Stel dat het huidige concept in duigen valt, dan ben ik er zeker van dat er leven is na de dood. Dat is er altijd geweest. Een vacuüm wordt altijd opgevuld. Onder welke voorwaarden, dat valt uiteraard af te wachten. Of het nu Global Liberty zal zijn waar we onze centen aan geven of aan Netflix, wat zou dan het verschil uitmaken?
En misschien dat we daar wel een uitweg in moeten zoeken. Maar voorlopig zal de consument/kijker alleen ondergaan zolang die zijn bek niet roert. Een evenwicht tussen commerce en cultuur... het is een vraag die al jaren bestaat en meer bestrijkt dan onze avondlijke afleiding.

Misschien dat we al eens meer een spel moeten boven halen, een paar goei vrienden erbij en een fleske, en gegarandeerd zal je avond meer gevuld zijn dan naar die lichtbakken te zitten kijken. Buiten den drank en de éénmalige aankoop van het spel is het niet duur en je sociaal leven vaart er wel bij.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Mensen willen sommige programma's wel bekijken maar hebben er gewoon geen uren tijd voor. De keuze is dus ruimer dan niet of wel willen kijken. Het is eerder willen kijken als er tijd voor is en wanneer er tijd voor is. Reclame pakt mensen tijd af die ze tekort hebben. Ikzelf kies daarom inderdaad om veel programma's niet meer te bekijken en enkel nog op te nemen omdat je kan skippen. Als ze dat skippen beperken kijk ik gewoon niet meer naar die programma's. Ik heb echt geen tijd, noch zin om uren voor een scherm te hangen en te kijken naar zaken die me afstompen. Blijkbaar denk ik niet alleen zo.

Eén van de pro's van Netflix is net dat gebrek aan reclame. Moesten de zenders iets gelijkaardigs kunnen bieden zouden ze veel sterker staan. Het koekje van zeer groot aanbod zonder tijdverlies is gewoon iets dat de hedendaagse klant lust, reclame wordt uitgespuwd. Wie dan kiest om voor verplichte reclame te gaan pleegt zelfmoord.

De commerciële zenders zijn zelf platte commerce en hun gebrekkig aanpassingsvermogen kan hen duur te staan komen. Het is niet de fout van de klant dat zij tegen de tijdsgeest willen ingaan als Don Quichote's.

Het resultaat van Netflix is GEEN eenheidsworst aangezien je er veel en diverse programma's kan vinden. Weet je wat eenheidsworst is, 30 jaar hetzelfde programma uitmelken of iedere avond een dwaze show met mensen die enkel bekend zijn... uit dwaze shows. Of programma's die enkel dienen om de platte commerce van sms-jes te verkopen aan pubers.

Netflix & co investeren meer in content dan al onze Vlaamse zenders op heel hun bestaan bijeen. De content wint dan ook veel prijzen en wordt gewaardeerd door het publiek.

Voor duiding zijn er openbare zenders en wij hebben er zeer goede.

"Goed" is voor mij wat door zowel door mezelf, het grote publiek en als sector gewaardeerd wordt. Series die goed zijn verkopen door streaming mogelijk nog beter dan vroeger, zij hoeven dus niet bang te zijn. Wie platte brol maakt zal eruit gaan, volledig terecht.

Men wil wel degelijk betalen voor goede content en zeker als je die overal kan bekijken en zonder reclame. Miljoenen mensen bewijzen dat. Kijken wanneer het een zender goed uitkomt en u urenlang gijzelen met 4 keer dezelfde dwaze spots wordt - raar maar waar - minder gesmaakt.

Wat een dramatisering en overdrijving alweer alsof alle industrie zou vertrekken omdat mensen voor een nieuw gegeven kiezen. Goede producties hoeven niet te vertrekken en kunnen zelfs winnen. Slechte gaan eruit, zo werkt dat in de natuur ook, good riddance.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik zit hier net aan mijn PC verslagen van her en der door te nemen en gelijktijdig wat wordpress dingetjes te doen en moeder de vrouw zit TV te kijken. In prime time zien we dan één of ander koppel in een B&B een douche controleren en mekkeren over een lamp op de nachtkast. Ook voor deze producties worden betaald en moet reclame dat rond krijgen?

Akkoord dat producties geld kosten, maar mogen we dan nog een beetje bepalen waar we naar kijken en voor betalen? En dan krijgen we dat reclameblok over inlegkruisjes of incontinentiedoekjes. En dat mogen we niet doorspoelen? Allez ja die doekjes niet want dat geeft problemen met de afvoer. Ik heb me hier heel lang moeten inhouden om niet de grens van het sarcasme op te zoeken. Waar zijn we mee bezig.:bang:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dizzy schrijft: Voor duiding zijn er openbare zenders en wij hebben er zeer goede.

laten we daar dankbaar voor zijn en toezien dat het dan zo blijft, want vanuit het Talpa/SBS kamp klinkt een nieuwtje:
https://www.volkskrant.nl/media/wat-wil ... ~a4585229/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

wied schreef:dat zijn bedragen die enkel in US gangbaar waren, uitgerekend daar waar cordcutters en netflixers momenteel terrein winnen!
De US had reeds een rijk aanbod van pay-TV via cable... wat zich nu verschuift naar streaming diensten maar indien je het volledige aanbod (want in andere topics klagen jullie ook dat X bij Netflix zit, Y bij Amazon, Z bij Disney, ...) wil moet je daar gaan combineren en kom je aan gelijkaardige prijzen (prijzen die dus op die manier ook naar hier komen).
petrol242 schreef:De jongere generatie wil echter vooruit. Stel dat het huidige concept in duigen valt, dan ben ik er zeker van dat er leven is na de dood. Dat is er altijd geweest.
Natuurlijk is er leven na de dood... maar is dat beter ? Iedereen wou digitale TV... maar uiteindelijk blijkt dat je meer beperkingen krijgt dan vroeger, nog steeds een programma niet deftige kan opnemen van begin tot einde, je je opnames niet kan bewaren, ... en dus misschien ook je reclame niet meer kan doorspoelen. Het kan dus nooit kwaad op voorhand eens kritisch te kijken wat de gevolgen zijn van vooruit willen.
Dizzy schreef:Het resultaat van Netflix is GEEN eenheidsworst aangezien je er veel en diverse programma's kan vinden.
Serieus... kunst, cultuur, talkshows, reality, wetenschap, ... ga je heus niet vinden bij Netflix.
Dizzy schreef:Netflix & co investeren meer in content dan al onze Vlaamse zenders op heel hun bestaan bijeen. De content wint dan ook veel prijzen en wordt gewaardeerd door het publiek.
Amerikaanse content... eenheidsworst dus. De lokale content is louter om te voldoen aan de wetgeving, maar als alle landen dit gaan eisen van Netflix zal hun productkost ook enorm gaan stijgen... en moeten de inkomsten gewoon mee volgen.
Dizzy schreef:"Goed" is voor mij wat door zowel door mezelf, het grote publiek en als sector gewaardeerd wordt.
Het grote publiek kijkt naar Thuis, Familie, ... en destijds naar Dallas en Dynasty. Goed is dus een rekbaar begrip.
Dizzy schreef:Men wil wel degelijk betalen voor goede content en zeker als je die overal kan bekijken en zonder reclame.
Waarom delen de meeste dan de kosten van hun Netflix abonnement ? Nee, men wil er heus niet voor betalen... als morgen iedereen z'n 12 euro zelf zou moeten betalen zullen de Torrentsites weer overuren draaien.
petrol242 schreef:In prime time zien we dan één of ander koppel in een B&B een douche controleren en mekkeren over een lamp op de nachtkast. Ook voor deze producties worden betaald en moet reclame dat rond krijgen?
Tja... mensen kijken ernaar... er is dus een doelgroep.
petrol242 schreef:maar mogen we dan nog een beetje bepalen waar we naar kijken en voor betalen?
Niemand verplicht jou toch naar een zender te kijken (en betalen hoef je er al helemaal niet voor) ? Iedereen spreekt hier trouwens steeds maar over VTM en Vier... maar uiteindelijk zijn alle TV zenders wereldwijd gebaseerd op ditzelfde concept, het is dus heus geen lokaal probleem met louter FC De Kampioenen.
1207 schreef:genieten van jouw rol als dramaqueen
Gratis entertainment... we hebben duidelijk een andere visie en beide zijn hier meer dan duidelijk aan bod gekomen. Van simplistisch en naief tot dramaqueen... de waarheid zal wel ergens in het midden liggen en dingen zullen inderdaad veranderen in positieve of negatieve zin.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

r2504 schreef: Amerikaanse content... eenheidsworst dus.
Breaking! :eek: :lol:
http://www.sgxl.nl/bassie-en-adriaan-ko ... op-netflix
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

r2504 schreef:Iedereen wou digitale TV...
Nee, niemand wou per se digitale TV.

Het is Telenet die af wou van analoge TV om meer bandbreedte vrij te maken op hun kabel. Zie daar, je schuift weer de schuld volledig in de schoenen van de consument, maar zoals vaak is dat één kant van het verhaal en vergeet je weer de bedrijven hun schuld aan te kaarten. Graag volledig blijven, dus.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

r2504 schreef:Iedereen wou digitale TV... maar uiteindelijk blijkt dat je meer beperkingen krijgt dan vroeger, nog steeds een programma niet deftige kan opnemen van begin tot einde, je je opnames niet kan bewaren, ... en dus misschien ook je reclame niet meer kan doorspoelen. Het kan dus nooit kwaad op voorhand eens kritisch te kijken wat de gevolgen zijn van vooruit willen.
Al die beperkingen zijn niet eigen aan digitale TV, maar aan keuzes die de provider/zender wel of niet maakt. Men zou perfect analoge TV kunnen encrypteren en enkel met eigen analoge settopboxen laten ontvangen inclusief beperkingen die we nu kennen bij digitale TV.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

r2504 schrijft: indien je het volledige aanbod wil...

tja, leven is keuzes maken! Een enkeling is misschien gek genoeg om alles te willen, voor mij blijft het slechts een TV filmke uit een hele reeks. Trouwens de mythe dat netflixers hun kosten delen betekent juist dat zij de prijs erg aanvaardbaar vinden en het bestaan ervan zelfs (kosteloos) delen met anderen. Netflix is een perfecte aanvulling, geen vervanging voor de lokale VRT content :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bij mij is netflix ook maar een aanvulling en ik denk dat er velen zo zijn.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Goh, zou ik er 50€ in de maand voor over hebben ? Ja
Dat betalen velen nu bij TN toch ook ? als je er nog mee toekomt, want met Sport mag je voor dat bedrag geen PPV filmpje meer meepakken.

Nu, dat gezegd zijnde overlappen heel veel Streaming diensten elkaar natuurlijk.

Netflix overlapt met Prime
Youtube red met SPotify
Fightpass met Elevensports (voor mma)
enz...
In de toekomst zal het dus voornamelijk 2 of 3 premium streaming diensten worden, aangevuld met gratis diensten+reclame.

of PPV echt zal aanslaan in Vlaanderen ? Dat denk ik niet, ik ga echt geen 2.49€ betalen voor een serie van 30/60 minuten
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

en niet alleen ''streaming'', want DVB-T en DVB-S2 lineair blijven populair ook hier thuis :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef:
Natuurlijk is er leven na de dood... maar is dat beter ? Iedereen wou digitale TV... maar uiteindelijk blijkt dat je meer beperkingen krijgt dan vroeger, nog steeds een programma niet deftige kan opnemen van begin tot einde, je je opnames niet kan bewaren, ... en dus misschien ook je reclame niet meer kan doorspoelen. Het kan dus nooit kwaad op voorhand eens kritisch te kijken wat de gevolgen zijn van vooruit willen..
denk jij nu echt dat al die beperkingen louter en alleen zuiver een logisch gevolg van een iets betere beeldkwaliteit is. dan heb jeje dus succesvol laten manipuleren
ik zal verwijzen naar integan voor hun overname door telenet

https://www.demorgen.be/plus/indi-breng ... 183800452/
dit is 2007
dat werden er 30 tv en nog eens een stuk of 50 radio
vrij, ongecodeerd, je kon er als klant mee doen wat je wou,...

rond 2010 nam telenet integan over en een dag later verdwenen die zenders achter slot en grendel
eerst mocht het zogezegd niet vd wet en een tijdje later werd dan de uitleg dat men de zenders verschoven had.

integan niet privatiseren en cadeau doen aan telenet zou betekenen dat tot op de dag van vandaag beeldkwaliteit hd is en je als consument de volledig vrije keuze hebt op alle mogelijk denkbare vlakken.
de vlakken/voordelen die volgens jou logischerwijze verdwenen zijn omdat klanten een betere beeldkwaliteit wilden
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:denk jij nu echt dat al die beperkingen louter en alleen zuiver een logisch gevolg van een iets betere beeldkwaliteit is
In jullie afkeer tot iedere rationaliteit lezen jullie gewoon dingen die er niet zijn !

Het feit is dat nieuwe dingen niet altijd beter zijn... sommige aspecten ervan misschien wel, anderen helemaal niet.

Content is macht... en als de provider ervan maar genoeg marktaandeel heeft zal hij die ook gaan gebruiken voor de minder prettige dingen.

Nu voor mij stopt deze discussie... diverse argumenten zijn aan bod gekomen en de toekomst zal het uitwijzen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Natuurlijk is er leven na de dood... maar is dat beter ? Iedereen wou digitale TV... maar uiteindelijk blijkt dat je meer beperkingen krijgt dan vroeger, nog steeds een programma niet deftige kan opnemen van begin tot einde, je je opnames niet kan bewaren, ... en dus misschien ook je reclame niet meer kan doorspoelen. Het kan dus nooit kwaad op voorhand eens kritisch te kijken wat de gevolgen zijn van vooruit willen..
kun je dan eens verduidelijken wat je hier bedoelt?

iedereen leest toch echt hetzlefde.
volgens jou zijn al die beperkingen een logisch en noodzakelijk gevolg van digitale tv, een soort van natuurwet. een keuze die de kijker bewust en eenzijdig gemaakt heeft

de realiteit is natuurlijk dat die bewering flauwe kul is
integan heeft, zolang het ging, bewezen dat alles perfect hand in hand kon gaan met alleen maar voordelen voor de klant. zelfs nog voor er van ci+ sprake was

het kan en het mag,
superieur beeld, met vrije hardwarekeuze en totaal vrije keuze voor de kijker wat je met het beeldmateriaal doet.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

kom r2504, niet afhaken zeg! Nu Medialaan dreigt slachtoffer te worden van het duopolie wordt het pas echt spannend 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:volgens jou zijn al die beperkingen een logisch en noodzakelijk gevolg van digitale tv, een soort van natuurwet.
Waar blijf je die dingen toch lezen :bang: Nieuwe spelers, nieuwe machtsverhoudingen... en het daaraan verbonden "cashen".

Digitale TV door Telenet is daar slechts één voorbeeld van... maar ook niet het enige in de wereld (wat zo doet men hier vaak).
1207 schreef:integan heeft, zolang het ging
Integan was een kleine speler... net zoals Netflix dat ik globale termen nog steeds is.
1207 schreef:superieur beeld, met vrije hardwarekeuze en totaal vrije keuze voor de kijker wat je met het beeldmateriaal doet.
Volgens mij geloof jij nog in Sinterklaas :roll:
wied schreef:kom r2504, niet afhaken zeg! Nu Medialaan dreigt slachtoffer te worden van het duopolie wordt het pas echt spannend 8)
Nog eentje die niet kan lezen... 95% van de Europese TV zenders leven van een advertentiemodel... dit gaat niet over Medialaan.

Nu ja, als je het niet wil begrijpen heeft discussieren ook geen zin... alles is trouwens al meermaals geschreven.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

r2504 schreef:De US had reeds een rijk aanbod van pay-TV via cable... wat zich nu verschuift naar streaming diensten maar indien je het volledige aanbod (want in andere topics klagen jullie ook dat X bij Netflix zit, Y bij Amazon, Z bij Disney, ...) wil moet je daar gaan combineren en kom je aan gelijkaardige prijzen (prijzen die dus op die manier ook naar hier komen).
Wie heeft in godsnaam tijd voor een volledig aanbod? Ik neem maar een paar maanden Netflix tijdens de winter omdat ik dan de tijd heb om TV te kijken. Ik kijk dan 1 of 2 series en wat losse films of wat comedy. Ik zou niet weten waar ik de tijd zou halen om diverse Netflixen te kijken. Ik kijk sowieso al weinig TV maar dan ook omdat er nooit iets deftigs op is als ik tijd heb. Uitgesteld kijken is praktisch de enige reden dat ik nog TV kijk. Ik kies wanneer ik naar wat kijk en spoel de reclame zo snel mogelijk door.
r2504 schreef:Serieus... kunst, cultuur, talkshows, reality, wetenschap, ... ga je heus niet vinden bij Netflix.
Reality is echte trash maar net zoals voor junkfood is er een publiek voor. Mc Donalds bestaat ook nog. Kunst, cultuur en wetenschap hebben perfect hun plaats op openbare omroep. Culture club en Alleen Elvis zijn goede programma's die onze openbare omroep brengt. Talkshows stellen hier geen zak voor en zijn enkel reclame voor mensen die bekend zijn... uit talkshows. Van Gils en gasten catalogeer ik eerder bij horror :lol:

Nu ik heb geen probleem met mensen die willen betalen om uren naar trash of andere reality talkshows te kijken tussen de reclame door maar ik doen liever iets anders. Ik stel vast dat ik niet alleen ben en dat de groep steeds groter wordt terwijl anderen de vinger in de dijk steken.
r2504 schreef:Amerikaanse content... eenheidsworst dus. De lokale content is louter om te voldoen aan de wetgeving, maar als alle landen dit gaan eisen van Netflix zal hun productkost ook enorm gaan stijgen... en moeten de inkomsten gewoon mee volgen.
Niet waar, Netflix is zelf geïnteresseerd in lokale content en ik heb er dingen ontdekt uit andere landen. Dat de overheid hen pusht om nog meer op lokale inhoud in te zetten is een teken dat het eerder de goede kant uit gaat ipv nodeloos te panikeren.

Je hebt inderdaad comakijkers die hun dagelijkse shot moeten hebben maar die kan je werkelijk alles voorschotelen. Het is zoals de junkfood. Warm een stuk karton op en gooi er wat saus tussen en ze vreten het. De tijden van Dallas waren anders, toen was er amper aanbod, het was Dallas of uw bed in. Ik stel vast dat goede series OOK veel volk trekken en oa Netflix heeft dat ook door.
R2504 schreef:Waarom delen de meeste dan de kosten van hun Netflix abonnement ? Nee, men wil er heus niet voor betalen... als morgen iedereen z'n 12 euro zelf zou moeten betalen zullen de Torrentsites weer overuren draaien.
Onzin alweer. Dat gebeurt omdat Netflix dat toestaat maar is zeker niet de meerderheid. Ze redeneren dat mensen die nu gedeeld kennismaken later misschien een volledig abo kopen. Ik kan hen begrijpen. Wie midden in een paar series zit zal minder snel afhaken. Je trekt zo ook studenten aan die soms gewoon het geld niet hebben omdat ze al genoeg uitgemolken worden via hun GSM-verslaving.

Netflix biedt een alternatief voor torrents maar als ze te duur worden of niet meer beantwoorden aan de eisen van de consument zal illegale content weer toenemen. Hetzelfde bij spotify. Veel illegale zaken zouden ook nooit gekocht worden mochten ze betalend zijn. Men haalt het soms ook af omdat het gratis is en omdat het kan. Dat maakt het niet goed maar het is wel begrijpelijk en zelfs niet altijd schadelijk. Mensen geven nu meer geld uit aan optredens terwijl ze minder spenderen aan CD's. Bands kunnen daarop inspelen door meer optredens te doen en zo meer te verdienen.

Veel is al gezegd en de tijd zal uitwijzen wat het wordt maar de richting is wel redelijk duidelijk voor wie de ogen open trekt en vooruit kijkt. De kracht van verandering is niet te stoppen hebben sommigen mij al gezegd :lol:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

r2504 schrijft: 95% van de Europese TV zenders leven van een advertentiemodel...

ja, 95% van de zenders die voldoende kijkers hebben om te overleven...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Integan was een kleine speler...
jouw stelling was dat digitale televisie allerlei beperkingen met zich meebrengt.
integan heeft bewezen dat alle beperkingen exclusief en uitsluitend georganiseerd worden door de providers/zenders en geen gevolg zijn van digitale tv as such.
jouw stelling klopt dus niet
Volgens mij geloof jij nog in Sinterklaas :roll:
van 2007-2010 speelde integan dus sinterklaas
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef: Serieus... kunst, cultuur, talkshows, reality, wetenschap, ... ga je heus niet vinden bij Netflix.
Dat is er wel te vinden. Het gaat er maar om wat jouw definitie is voor kunst, cultuur,... Kijk maar eens onder "Filmhuis". Maar, smaken verschillen uiteraard. Dus uiteindelijk vind ik je uitspraak vrij plat. En tegelijkertijd zeg je, naar shit wordt gekeken er is dus markt/doelgroep? Zie onderstaande.
r2504 schreef:
petrol242 schreef:In prime time zien we dan één of ander koppel in een B&B een douche controleren en mekkeren over een lamp op de nachtkast. Ook voor deze producties worden betaald en moet reclame dat rond krijgen?
Tja... mensen kijken ernaar... er is dus een doelgroep.

Dus dan is alles ok? Zie bovenstaande...
r2504 schreef:Het grote publiek kijkt naar Thuis, Familie, ... en destijds naar Dallas en Dynasty. Goed is dus een rekbaar begrip.
Zie bovenstaande.
r2504 schreef:Waarom delen de meeste dan de kosten van hun Netflix abonnement ? Nee, men wil er heus niet voor betalen... als morgen iedereen z'n 12 euro zelf zou moeten betalen zullen de Torrentsites weer overuren draaien.
Dat is dikke zever. Ik betaal de volle pot voor mijn Netflix abonnement. Mijn "downloadgedrag" is als het ware bijna tot nul herleid. Jij bent de moraalridder die hier verkondigt dat illegaal downloaden diefstal is. Er is een alternatief, en dat is dan ook niet goed? Eigenlijk zeg je :"Als ons kat een koe was, gaf ze melk achter de stoof"?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:jouw stelling was dat digitale televisie allerlei beperkingen met zich meebrengt.
integan heeft bewezen dat alle beperkingen exclusief en uitsluitend georganiseerd worden door de providers/zenders en geen gevolg zijn van digitale tv as such.
jouw stelling klopt dus niet
Begrijpend lezen is toch oh zo moeilijk... het gaat niet over digitale TV an sich, wel over nieuwe methodes in ruime zin (en de overgang van lineair kijken naar on-demand kijken is er zo één, alsook van provider based naar OTT is er zo één, ... kortom evolutie is de ruime zin).
1207 schreef:van 2007-2010 speelde integan dus sinterklaas
Inderdaad... ze hebben hun macht in dat opzicht niet maximaal benut voor het commerciele gewin (maar ik denk dat je naief bent als je gelooft dat dat laatste zal verdwijnen).
petrol242 schreef:Dat is er wel te vinden. Het gaat er maar om wat jouw definitie is voor kunst, cultuur,... Kijk maar eens onder "Filmhuis".
Je blijft het toch allemaal maar heel nauw zien... kunst in z'n rede vorm... ik had het dan niet over een artistieke film :bang:
petrol242 schreef:Dat is dikke zever. Ik betaal de volle pot voor mijn Netflix abonnement.
Jij wel... maar de overgrote meerderheid die ik ken niet. Spijtig dat hiervan geen statistieken bekend zijn.
petrol242 schreef:Er is een alternatief, en dat is dan ook niet goed?
Waar lees je dat nu weer... iedere alternatief is positief, zolang het niet het enige alternatief wordt op termijn (want dan kan je binnen enkele jaren weer gaan klagen over monopolies, machtsmisbruik, geldgewin, ... zoals je nu doet met Telenet).
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

1207 schreef: van 2007-2010 speelde integan dus sinterklaas
Stond INDI niet op het randje van het faillisement en waren de intercommunales dat liever kwijt dan rijk?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

xayana schreef: Stond INDI niet op het randje van het faillisement en waren de intercommunales dat liever kwijt dan rijk?
dat is niet het punt natuurlijk,

technisch gaat het perfect om de klant op de 1e plaats te zetten en alle vrijheden te geven.
Integan heeft het 3-4j gedaan dus juridisch was er ook totaal geen probleem.

al diegenen die dus beweren dat d huidige beperkingen onvermijdelijk zijn, incl. de overheidsgereguleerde onzin rond reclame (poging althans), lult de facto uit z'n nek.
zie je ook aan r2504 z'n reacties die continu uitweidt naar andere dingen gelijk de sint
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”