Minister Gatz wil doorspoelen reclame verbieden
-
- Elite Poster
- Berichten: 6595
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
- Bedankt: 273 keer
https://www.n-va.be/nieuws/omroepen-en- ... eld-kijken
5 jaar geleden werd hen al duidelijk gemaakt wat te doen!
5 jaar geleden werd hen al duidelijk gemaakt wat te doen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dat is net WEL het punt... bedrijven moeten inkomsten hebben en winst maken !1207 schreef:dat is niet het punt natuurlijk,
Natuurlijk kan dat... een BMW, iPhone, ... kan je ook maken voor de helft van de prijs en met veel minder beperkingen.1207 schreef:technisch gaat het perfect om de klant op de 1e plaats te zetten en alle vrijheden te geven.
Volgens mij geloof jij echt dat bedrijven diensten leveren voor jou mooie ogen ?
Ik zie niemand dat beweren... wel dat verandering niet noodzakelijk in de consument z'n voordeel is... noch wat betreft mogelijkheden, noch wat betreft prijs. Ik zeg alléén maar dat je tweemaal moet nadenken voor je een bestaand business model verguist en iets nieuws de hemel in prijst maar die realiteitszin is ver zoek bij sommigen hier.1207 schreef:al diegenen die dus beweren dat d huidige beperkingen onvermijdelijk zijn, incl. de overheidsgereguleerde onzin rond reclame (poging althans), lult de facto uit z'n nek.
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
- Bedankt: 592 keer
- Recent bedankt: 38 keer
Bedrijven willen winst maken, dat is normaal maar ze doen dat best door hun klanten tevreden te stellen ipv hen weg te jagen door hen dingen op te dringen die ze niet meer willen.
Een verdienmodel heeft niet de eeuwigheid en dat moeten de zenders beseffen.
Bedrijven doen de beste zaken als ze ontwikkelingen correct inschatten en goed reageren op de veranderingen in de markt. Bedrijven die gewoon zijn om de klanten onder elkaar te verdelen en hen te serveren wat ZIJ willen verkopen hebben het daar natuurlijk moeilijk mee. Voor hen geldt aanpassen of verdwijnen. Dat is niet de schuld van de klanten maar van hun eigen stugge houding en gebrek aan inzicht.
Een verdienmodel heeft niet de eeuwigheid en dat moeten de zenders beseffen.
Bedrijven doen de beste zaken als ze ontwikkelingen correct inschatten en goed reageren op de veranderingen in de markt. Bedrijven die gewoon zijn om de klanten onder elkaar te verdelen en hen te serveren wat ZIJ willen verkopen hebben het daar natuurlijk moeilijk mee. Voor hen geldt aanpassen of verdwijnen. Dat is niet de schuld van de klanten maar van hun eigen stugge houding en gebrek aan inzicht.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 96 keer
en welk beperkingen legt bmw, vanuit een monopoliepositie op, om de klant te kloten?r2504 schreef: Natuurlijk kan dat... een BMW, iPhone, ... kan je ook maken voor de helft van de prijs en met veel minder beperkingen.
je gaf nochtans aan dat alle beperkingen/pesterijen die we vandaag kennen een logisch en natuurlijk gevolg vd digitale tv is. Iets waar providers/zenders/... niets aan kunnen doen en waar we als kijker zelf maar moeten aan denken.r2504 schreef:wel dat verandering niet noodzakelijk in de consument z'n voordeel is... noch wat betreft mogelijkheden, noch wat betreft prijs.
dat was je initiële bewering althans
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
BMW geeft je ook niet de volledige vrijheid en Apple nog veel minder... sommige sectoren zijn hier gewoon gevoeliger aan.1207 schreef:en welk beperkingen legt bmw, vanuit een monopoliepositie op, om de klant te kloten?
Het feit dat dingen digitaal zijn maakt het eenvoudiger om controle uit te oefenen en beperkingen in te voeren... en dat doet iedereen, van een Telenet, via TV Vlaanderen tot een Netflix... allemaal leggen ze beperkingen op op basis van hun machtsgreep op de markt. Hoe kleiner deze is hoe zwakker de beperkingen zijn... maar we weten goed genoeg dat het daar niet bij blijft.1207 schreef:je gaf nochtans aan dat alle beperkingen/pesterijen die we vandaag kennen een logisch en natuurlijk gevolg vd digitale tv is.
Blijkbaar begrijp je het niet of wil je het niet begrijpen... nieuwe dingen (of het nu technologie of een verdienmodel is) zijn NIET noodzakelijk beter voor de consument... nochtans sta jij er keihard om te roepen en verketter je het bestaande zonder dat je erbij nadenkt of je er op langere termijn wel beter van wordt. Nogmaals... vertrouwen NOOIT een bedrijf dat dingen doet voor jou mooie ogen !1207 schreef:Iets waar providers/zenders/... niets aan kunnen doen en waar we als kijker zelf maar moeten aan denken.
dat was je initiële bewering althans
En nu is het meer dan genoeg geschreven... lees het gerust nog eens na (dat blijkt al moeilijk genoeg).
-
- Elite Poster
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 96 keer
netflix staat vol buitenlandse content uit alle uithoeken vd wereldDizzy schreef:Toevallig die We een artikel over Netflix en buitenlandse content.
r2504
geef eens een voorbeeld van bmw?
je initiële bewering was dat beperkingen een logisch gevolg vd technologie is. een onvermijdelijke natuurwet die iedereen moet ondergaan.
daar reageer ik op
dat de technologie controle makkelijker maakt?
een bedrijf wil geld verdienen?
...
yep, maar irrelevant want jouw stelling betreft. die is gewoon ontkracht
ik ben een benieuwd wat het einde vd geoblocking ons zal opleveren, de EU snapt niet veel maar dit dus wel
-
- userbase crew
- Berichten: 8974
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
- Bedankt: 690 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik ben wat laat in dit topic, en heb het maar tot p3 ofzo volgehouden met het lezen van de comments, maar hier zijn mijn 2 cents:
Het probleem van reclame, of dat nu op tv, in de bioscoop, in kranten of tijdschriften, op billboards en muren, op je browser, etc etc etc is, is het volgende:
Het akkoord dat we als comsument altijd hadden met reclamemakers en zij die de reclame plaatsen is:
De reclamemaker maakt de reclame en betaalt voor het plaatsen ervan.
De krant/zender/etc plaatst de reclame.
De consument bladert hem voorbij, zapt weg, gaat drinken, praat in de bioscoop, gebruikt een adblock, ...
Iedereen content, want er bestonden geen metrics over.
De makers wisten niet hoeveel van hun reclame bekeken/gelezen werd en betaalden op basis van de kijkcijfers/oplage, en de consument keek er niet naar en had er geen last van.
Nu er ineens metrics bestaan over vele vormen van reclame (digitale tv, internet, ...), is het kot ineens te klein want de reclamemaker wil enkel nog betalen voor werkelijke views en geen idealistische cijfers.
Raar als je het mij vraagt, want in de krantenwereld heeft men daar geen last van, hoewel ik er geld op wed dat heeeel weinig mensen de reclame in kranten of tijdschriften lezen.
De oplossing van deze ganse crisis is dus zo simpel als maar kan: de reclamemaker blijft betalen op basis van de algemene kijkcijfers, en de consument zapt verder.
Een compromis dus; de makers niet content omdat ze zogezegd teveel betalen, en de consument niet content omdat het programma nog altijd te veel onderbroken wordt.
Het probleem van reclame, of dat nu op tv, in de bioscoop, in kranten of tijdschriften, op billboards en muren, op je browser, etc etc etc is, is het volgende:
Het akkoord dat we als comsument altijd hadden met reclamemakers en zij die de reclame plaatsen is:
De reclamemaker maakt de reclame en betaalt voor het plaatsen ervan.
De krant/zender/etc plaatst de reclame.
De consument bladert hem voorbij, zapt weg, gaat drinken, praat in de bioscoop, gebruikt een adblock, ...
Iedereen content, want er bestonden geen metrics over.
De makers wisten niet hoeveel van hun reclame bekeken/gelezen werd en betaalden op basis van de kijkcijfers/oplage, en de consument keek er niet naar en had er geen last van.
Nu er ineens metrics bestaan over vele vormen van reclame (digitale tv, internet, ...), is het kot ineens te klein want de reclamemaker wil enkel nog betalen voor werkelijke views en geen idealistische cijfers.
Raar als je het mij vraagt, want in de krantenwereld heeft men daar geen last van, hoewel ik er geld op wed dat heeeel weinig mensen de reclame in kranten of tijdschriften lezen.
De oplossing van deze ganse crisis is dus zo simpel als maar kan: de reclamemaker blijft betalen op basis van de algemene kijkcijfers, en de consument zapt verder.
Een compromis dus; de makers niet content omdat ze zogezegd teveel betalen, en de consument niet content omdat het programma nog altijd te veel onderbroken wordt.
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 311 keer
En dat die metrics bestaan hebben de zenders volledig aan zichzelf te danken (volgens telenet althans).
Zoals altijd willen commerciële instellingen de volledige controle over hun product en de laatste cent winst eruit persen. Dat lukt meestal maar kom dan niet klagen dat de cijfers niet zijn wat je verwacht om dan via overheidsregulering je falend model proberen te redden.
Wie zijn gat brand....
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... de-vragen/
- Programmamakers en zenders wensen in vele gevallen niet dat hun programma's in hoge digitale kwaliteit ongecontroleerd verspreid worden, zelfs als het gaat om zenders in het basispakket.
- Daarom vragen zij Telenet de digitale tv-signalen te versleutelen. Daardoor zijn ze alleen te bekijken via goedgekeurde toestellen, vandaag de Telenet-decoders, waarop alle beschermingsmaatregelen zijn toegepast.
- Bovendien hebben de zenders zo een exact idee van het aantal potentiële kijkers dat hun programma's digitaal kan bekijken, wat relevant is voor bepaalde vergoedingen.
Zoals altijd willen commerciële instellingen de volledige controle over hun product en de laatste cent winst eruit persen. Dat lukt meestal maar kom dan niet klagen dat de cijfers niet zijn wat je verwacht om dan via overheidsregulering je falend model proberen te redden.
Wie zijn gat brand....
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
- Berichten: 6595
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
- Bedankt: 273 keer
Iedereen is natuurlijk even hypocriet: alsof TN afstand zou willen doen van digibox/digicorder!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Gelukkig zijn Netflix, Spotify, Youtube, ... geen commerciële instellingenMaT schreef:Zoals altijd willen commerciële instellingen de volledige controle over hun product en de laatste cent winst eruit persen.
Het zijn allemaal non-profit organisaties die jullie komen redden van het grote evil Telenet
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 2084
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 311 keer
De rest van de alinea vergeten we maar even nietwaar...
Dat geld evengoed voor de spotify's en netflixen van vandaag.
Dat geld evengoed voor de spotify's en netflixen van vandaag.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
@ r2504 : Uiteraard zijn dat ook commerciële instellingen. Maar het gaat over de manier waarop ze ingenesteld zijn en de consument proberen te binden. Bij de klassieke TV-aanbieders ben je gebonden aan hardware en onozele kul als Ci-modules, gesloten dozen waar je als kijker 0,0% controle over hebt. Het zijn die foliekes die TV-Vlaanderen bijvoorbeeld ook door de kijker zijn strot probeert te rammen en waarop ik afgehaakt ben en heb moeten kiezen tussen de pest of de cholera. Is dat niet triestig?
Sinds de digitalisering van TV draait het voor die aanbieders maar over één ding en dat is controle. En eens de controle binnen is, gaat het van kwaad naar erger. Als dat de consument moet charmeren...
Netflix en consoorten zijn zeker ook niet heilig makend. Maar misschien dat door de komst van die spelers er wat verandert in het vast geroest medialandschap in België. Je hebt zeker een punt van kritiek over Netflix zoals het constant veranderen van het aanbod, en dat nieuwe concepten niet altijd of bijna nooit in het belang van de kijker/consument zullen zijn. Maar alleen al het feit dat indertijd de top van TN op zijn achterste poten stond bij de introductie van Netflix, zegt dat genoeg over de verschuiving die volop aan de gang is en die zijn effect hopelijk zal hebben tot een breed opentrekken van ons medialandschap.
Sinds de digitalisering van TV draait het voor die aanbieders maar over één ding en dat is controle. En eens de controle binnen is, gaat het van kwaad naar erger. Als dat de consument moet charmeren...
Netflix en consoorten zijn zeker ook niet heilig makend. Maar misschien dat door de komst van die spelers er wat verandert in het vast geroest medialandschap in België. Je hebt zeker een punt van kritiek over Netflix zoals het constant veranderen van het aanbod, en dat nieuwe concepten niet altijd of bijna nooit in het belang van de kijker/consument zullen zijn. Maar alleen al het feit dat indertijd de top van TN op zijn achterste poten stond bij de introductie van Netflix, zegt dat genoeg over de verschuiving die volop aan de gang is en die zijn effect hopelijk zal hebben tot een breed opentrekken van ons medialandschap.
-
- userbase crew
- Berichten: 8974
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
- Bedankt: 690 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Mja. Want Netflix werkt idd ook zonder DRM, zodat ik episodes kan downloaden en backuppen zodat ik ze offline kan zien, of nog kan bekijken wanneer ze niet meer bij Netflix beschikbaar zijn. En uiteraard speel je dat ook af op elke mogelijke player met elk mogelijk toestel. Kuch.petrol242 schreef:Bij de klassieke TV-aanbieders ben je gebonden aan hardware en onozele kul als Ci-modules, gesloten dozen waar je als kijker 0,0% controle over hebt.
[...]
Netflix en consoorten zijn zeker ook niet heilig makend.
Netflix is allang in hetzelfde bedje ziek; alleen heeft Netflix het voordeel/nadeel dat ze niet je infrastructuur provider zijn en dus geen monopolie kunnen afdwingen op die basis; iets wat je ISPs wel proberen.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Dat is toch exact wat ik zei? Misschien dat er wel andere modellen aan bod gaan komen die een uitdaging zijn voor alle spelers. En héél misschien dat het dan wat open getrokken zal worden? Ik zeg wel, héél misschien, want ik blijf ook sceptisch zoals r2504 als het over het belang van de kijker gaat.
-
- userbase crew
- Berichten: 8974
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
- Bedankt: 690 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ongeveer, maar volgens mij niet helemaal
Je liet uitschijnen dat netflix en co geen "gesloten dozen" zijn, terwijl ze dat net wel zijn.
Je kan nl geen netflix series bekijken met eigen viewers (VLC bv), streamen naar eender welk toestel met eender welk programma, downloaden, etc etc etc... In se is dat dus niet verschillend van een CI+ module.
Je liet uitschijnen dat netflix en co geen "gesloten dozen" zijn, terwijl ze dat net wel zijn.
Je kan nl geen netflix series bekijken met eigen viewers (VLC bv), streamen naar eender welk toestel met eender welk programma, downloaden, etc etc etc... In se is dat dus niet verschillend van een CI+ module.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1058
- Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 26 keer
En anders zaten we vast in het model van begin 2000.iceke schreef:sssst
[youtube]tWwZF1JnUXo[/youtube]
Een CD kostte toen minstens 20€.
Laatst gewijzigd door warpozio2 01 apr 2018, 20:57, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2382
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
- Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
- Bedankt: 165 keer
Netflix is idd gebaseerd op een verhuur-model. Als de licentie van de content verlopen is, verdwijnt het. Wat verwacht je anders voor vanaf €7.99/mnd... (boeit mij persoonlijk niet, krijg toch alles niet gezien wat ik wil, al mag men het waarschuwen wel beter doen ipv gewoon weg te halen).ITnetadmin schreef:Mja. Want Netflix werkt idd ook zonder DRM, zodat ik episodes kan downloaden en backuppen zodat ik ze offline kan zien, of nog kan bekijken wanneer ze niet meer bij Netflix beschikbaar zijn. En uiteraard speel je dat ook af op elke mogelijke player met elk mogelijk toestel. Kuch.
Wat jij wil kan ook via andere aanbieders, iTunes bv (al zit je dan weer vast aan de Apple-wereld), of een (4K) Blu Ray kopen.
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
- Bedankt: 592 keer
- Recent bedankt: 38 keer
De reactie van de zenders op de degout voor reclame is even dwaas als na shootings te pleiten voor... meer wapens!
Reclamegeld gaat nu eenmaal ook deels naar andere (nieuwe) media en dus moet de kleinere koek verdeeld worden onder de zenders. Mensen haken daarenboven af door teveel reclame en nieuwe alternatieven en de zenders willen dat counteren door... meer reclame en deze te verplichten Een kind ziet in dat dat niet zal werken.
Reclamegeld gaat nu eenmaal ook deels naar andere (nieuwe) media en dus moet de kleinere koek verdeeld worden onder de zenders. Mensen haken daarenboven af door teveel reclame en nieuwe alternatieven en de zenders willen dat counteren door... meer reclame en deze te verplichten Een kind ziet in dat dat niet zal werken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6595
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
- Bedankt: 273 keer
Dizzy schrijft: Een kind ziet in dat dat niet zal werken.
in een landje dat denkt 6 regeringen nodig te hebben!? Beter waakzaam blijven dus
http://www.marketingtribune.nl/media/ni ... /index.xml
interessant om weten hoe onze buren denken over dit fenomeen. Doet ons ook begrijpen dat TN, als provider, begint te beseffen dat de status van monopolist ook nadelen heeft...
https://insights.abnamro.nl/2017/12/de- ... geen-optie
in een landje dat denkt 6 regeringen nodig te hebben!? Beter waakzaam blijven dus
http://www.marketingtribune.nl/media/ni ... /index.xml
interessant om weten hoe onze buren denken over dit fenomeen. Doet ons ook begrijpen dat TN, als provider, begint te beseffen dat de status van monopolist ook nadelen heeft...
https://insights.abnamro.nl/2017/12/de- ... geen-optie
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 135 keer
Amai, zo pleiten in het voordeel van bedrijven. Sebiet gaat r2504 Oxfam-Fairtrade-gewijs een label oprichten dat de mensen bedrijfswinstbewust moet kunnen doen kiezen, want het zijn zo'n egoïstische sloebers die enkel aan zichzelf denken!r2504 schreef:Ik zie niemand dat beweren... wel dat verandering niet noodzakelijk in de consument z'n voordeel is... noch wat betreft mogelijkheden, noch wat betreft prijs. Ik zeg alléén maar dat je tweemaal moet nadenken voor je een bestaand business model verguist en iets nieuws de hemel in prijst maar die realiteitszin is ver zoek bij sommigen hier.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6595
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
- Bedankt: 273 keer
r2504 schrijft: ...een bestaand business model...
juist, een model waarbij providers naar de pijpen van omroepen moeten dansen
This must be Belgium...
juist, een model waarbij providers naar de pijpen van omroepen moeten dansen
This must be Belgium...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Weer iemand die andere dingen leest dan ik schrijf... nu ja, we zijn het al gewoonJamesEarlGray schreef:Amai, zo pleiten in het voordeel van bedrijven.
Ik dacht dat ik het had over "de consument" z'n mogelijkheden en prijs (maar dan wel op iets langere termijn).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1058
- Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 26 keer
Doet me denken aan de CD-kopieerbeveiligingen van 20 jaar geleden...
Alleen mensen die legaal kopen hadden er last van.
Verbod op vooruitspoelen zal inderdaad niet de Amazon Prime/Bittorent/Netflix/Youtube gebruikers treffen...
Alleen mensen die legaal kopen hadden er last van.
Verbod op vooruitspoelen zal inderdaad niet de Amazon Prime/Bittorent/Netflix/Youtube gebruikers treffen...
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 135 keer
Als de consument geen reclame wil, dan zal geen enkel pleiten hen van gedacht veranderen!r2504 schreef:Weer iemand die andere dingen leest dan ik schrijf... nu ja, we zijn het al gewoonJamesEarlGray schreef:Amai, zo pleiten in het voordeel van bedrijven.
Ik dacht dat ik het had over "de consument" z'n mogelijkheden en prijs (maar dan wel op iets langere termijn).
Jij bent hier de teloorgang van TV en eigenlijk alle videomedia aan het verkondigen omdat de consument geen reclame wil zien, terwijl ik denk dat elk niche die vrijkomt wel opnieuw zal worden opgevuld.
Dus pleit je in het voordeel van de consument door reclame te verdedigen? Dan heb je een verkeerd beeld van wat de consument wilt, volgens mij, ongeacht jouw economische wijsheden.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik wil ook geen belastingen betalen maar ik ben wel verstandig genoeg om te beseffen dat het afschaffen ervan niet in het voordeel van de gewone man is. Tijdelijk zal het leuk zijn tot je merkt dat de voordelen die eraan vasthangen stilletjes één voor één zullen verdwijnen vanwege het gebrek aan inkomsten. Maar inderdaad... commercieel onderwijs (als voorbeeld) zal de niche invullen... maar tegen welke prijs ?JamesEarlGray schreef:Als de consument geen reclame wil, dan zal geen enkel pleiten hen van gedacht veranderen!
Zoals in Youtube waar er ondertussen ook meer en meer reclame in de filmpjes zit ?JamesEarlGray schreef:Jij bent hier de teloorgang van TV en eigenlijk alle videomedia aan het verkondigen omdat de consument geen reclame wil zien, terwijl ik denk dat elk niche die vrijkomt wel opnieuw zal worden opgevuld.
Ben je nu echt zo naief om te denken dat een wereld zonder reclame ooit zal bestaan ?
De consument kan veel willen... ik zou ook graag alles gratis hebben in de vorm (zonder DRM, 4K, 7.1 klank, ...) dat ik het wil... maar zo zit de wereld niet in elkaar... bizar dat mensen dit niet willen begrijpen ? Ik pleit trouwens nergens voor de verbieden van reclame doorspoelen (dat is jou conclusie op basis van mijn terughoudendheid om zomaar alles als evil te beschouwen).JamesEarlGray schreef:Dus pleit je in het voordeel van de consument door reclame te verdedigen? Dan heb je een verkeerd beeld van wat de consument wilt, volgens mij, ongeacht jouw economische wijsheden.
Tussen je Robin-Hood gehalte door zou het niet misstaan om af en toe eens terug met twee voeten op moeder aarde neer te dalen.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 135 keer
Geen belastingen betalen is niet hetzelfde als kiezen voor bedrijven die minder of geen reclame bieden voor dezelfde prijs, dus slechte analogie.
Verder stel je dat een gebrek aan reclame gelijkstaat aan een gebrek aan inkomsten, maar hoe kun jij die bewering hard maken? Denk je dat reclame een onoverkomelijk iets is indien we in de toekomst nog beeldmateriaal willen kunnen kijken? Een straffe bewering, maar niet gestoeld op feiten of onderzoek.
Wat heeft commercieel onderwijs ermee te maken? Impliceer je dat de oude contentleveranciers nu gelijk staan aan openbare omroep en netflix aan vieze privatisering? Dat klopt helemaal niet, VTM is even commercieel en privaat als netflix, maar ze zijn veel oubolliger.
Wanneer Youtube te veel reclame begint te tonen, zullen de mensen die dat niet willen wel afhaken. Het is een vrij land, niet waar?
Ik denk niet dat een wereld zonder reclame ooit zal bestaan, maar ik hoop wel dat mensen in de toekomst de keuze gaan krijgen om die reclame niet te hoeven zien, uiteraard tegen een vergoeding of een andere manier. Momenteel geven ze die keuze niet, dus dan moeten mensen kiezen met hun voeten of met hun geld. Ik ga geen distributie én een settopbox of kaart van Telenet betalen om dan een kwart van mijn tijd opgesoupeerd zien worden door reclame, nee. DVB-T, streaming video, digitale media kopen en archiveren om via netwerk af te spelen. Allemaal goed voor mij.
Verder stel je dat een gebrek aan reclame gelijkstaat aan een gebrek aan inkomsten, maar hoe kun jij die bewering hard maken? Denk je dat reclame een onoverkomelijk iets is indien we in de toekomst nog beeldmateriaal willen kunnen kijken? Een straffe bewering, maar niet gestoeld op feiten of onderzoek.
Wat heeft commercieel onderwijs ermee te maken? Impliceer je dat de oude contentleveranciers nu gelijk staan aan openbare omroep en netflix aan vieze privatisering? Dat klopt helemaal niet, VTM is even commercieel en privaat als netflix, maar ze zijn veel oubolliger.
Wanneer Youtube te veel reclame begint te tonen, zullen de mensen die dat niet willen wel afhaken. Het is een vrij land, niet waar?
Ik denk niet dat een wereld zonder reclame ooit zal bestaan, maar ik hoop wel dat mensen in de toekomst de keuze gaan krijgen om die reclame niet te hoeven zien, uiteraard tegen een vergoeding of een andere manier. Momenteel geven ze die keuze niet, dus dan moeten mensen kiezen met hun voeten of met hun geld. Ik ga geen distributie én een settopbox of kaart van Telenet betalen om dan een kwart van mijn tijd opgesoupeerd zien worden door reclame, nee. DVB-T, streaming video, digitale media kopen en archiveren om via netwerk af te spelen. Allemaal goed voor mij.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
door omstandigheden zaterdagavond de film cat run 2 maar voor de helft kunnen zien op Q2, ik heb Orange, maar replay bestaat daar niet, ik heb tevens Tv Vlaanderen, enkel replay op enkele minderzeggende zenders, en bij Stevie staat die film er nu net niet bij in de tvgids om terug op te vragen... ik was niet thuis en smartphone niet bij, kon geen opname activeren.....
Zonde dat ik meerdere abonnementen betaal, nog over een cloudservice beschik en nog niet eens de mogelijkheid heb, om ALLES in replay op te vragen...
Zonde dat ik meerdere abonnementen betaal, nog over een cloudservice beschik en nog niet eens de mogelijkheid heb, om ALLES in replay op te vragen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 1058
- Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 26 keer
Ik denk dat reclame doorspoelen een druppel op een hete plaat zal zijn.
Volgens Telenet is het aantal bingewatchers bijna verdubbeld op 3 jaar (https://www.demorgen.be/tvmedia/bingewa ... -b44ed4f8/)
Een nieuwe aanbieder voor streaming "arthouse" films dient zich aan (https://www.demorgen.be/film/belgische- ... -b3c5de4c/)
Volgens Telenet is het aantal bingewatchers bijna verdubbeld op 3 jaar (https://www.demorgen.be/tvmedia/bingewa ... -b44ed4f8/)
Een nieuwe aanbieder voor streaming "arthouse" films dient zich aan (https://www.demorgen.be/film/belgische- ... -b3c5de4c/)
-
- Elite Poster
- Berichten: 5198
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
- Bedankt: 226 keer
Het is hier een beetje een welles-nietes spelletje geworden, en daarom reageer ik ook niet zoveel meer.
Ik heb eens snel de reacties bekeken, en ik denk dat er één iets is dat de Netflix lovers, die ook voortdurend naar Spotify verwijzen als model van hoe het moet vergeten :
Spotify boekt recordverlies, gaat naar de beurs (https://www.onemorething.nl/2018/03/spo ... ies-beurs/)
En Netflix?
Internationaal stoomt de aanbieder van internettelevisie op volle kracht door, alleen zijn die activiteiten nog verlieslatend.
https://www.tijd.be/ondernemen/entertai ... ei/9655511
Dus al die mensen met hun "slimme nieuwe economische modellen" zitten iets te promoten dat op verlies draait.
Het zogenaamde "slimme nieuwe model" duurt alleen maar zolang de leveranciers dat verlies willen slikken omdat ze marktaandeel aan het kopen zijn.
Economische berichten die dus precies bevestigen wat ik al van in het begin zeg : dat er geen toveroplossingen zijn.
Dat ofwel de prijs van die alternatieven serieus de hoogte zal ingaan, ofwel er ook daar reclame zal komen, of een combinatie van beide.
Ik heb eens snel de reacties bekeken, en ik denk dat er één iets is dat de Netflix lovers, die ook voortdurend naar Spotify verwijzen als model van hoe het moet vergeten :
Spotify boekt recordverlies, gaat naar de beurs (https://www.onemorething.nl/2018/03/spo ... ies-beurs/)
En Netflix?
Internationaal stoomt de aanbieder van internettelevisie op volle kracht door, alleen zijn die activiteiten nog verlieslatend.
https://www.tijd.be/ondernemen/entertai ... ei/9655511
Dus al die mensen met hun "slimme nieuwe economische modellen" zitten iets te promoten dat op verlies draait.
Het zogenaamde "slimme nieuwe model" duurt alleen maar zolang de leveranciers dat verlies willen slikken omdat ze marktaandeel aan het kopen zijn.
Economische berichten die dus precies bevestigen wat ik al van in het begin zeg : dat er geen toveroplossingen zijn.
Dat ofwel de prijs van die alternatieven serieus de hoogte zal ingaan, ofwel er ook daar reclame zal komen, of een combinatie van beide.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 28 keer
Dus Netflix maakt op hun internationale tak voorlopig verlies, maar maken in het geheel winst zoals ze al sinds hun oprichting doen. Netflix toont dus aan dat hun model werkt en dit al meer dan 20 jaar.boulder schreef:Het is hier een beetje een welles-nietes spelletje geworden, en daarom reageer ik ook niet zoveel meer.
Ik heb eens snel de reacties bekeken, en ik denk dat er één iets is dat de Netflix lovers, die ook voortdurend naar Spotify verwijzen als model van hoe het moet vergeten :
Spotify boekt recordverlies, gaat naar de beurs (https://www.onemorething.nl/2018/03/spo ... ies-beurs/)
En Netflix?
Internationaal stoomt de aanbieder van internettelevisie op volle kracht door, alleen zijn die activiteiten nog verlieslatend.
https://www.tijd.be/ondernemen/entertai ... ei/9655511
Dus al die mensen met hun "slimme nieuwe economische modellen" zitten iets te promoten dat op verlies draait.
Het zogenaamde "slimme nieuwe model" duurt alleen maar zolang de leveranciers dat verlies willen slikken omdat ze marktaandeel aan het kopen zijn.
Economische berichten die dus precies bevestigen wat ik al van in het begin zeg : dat er geen toveroplossingen zijn.
Dat ofwel de prijs van die alternatieven serieus de hoogte zal ingaan, ofwel er ook daar reclame zal komen, of een combinatie van beide.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6790
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
- Bedankt: 614 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Spotify koopt marktaandeel, maakt verlies omdat het "teveel" aan de platenmaatschappijen uitdeelt, gaat naar de beurs, wordt 1 a 2 jaar later voor een record bedrag overgenomen door Amazon of Apple. Soms is het "nog" makkelijk dan investeren in Bitcoin
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 5785
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 1771 keer
- Recent bedankt: 4 keer
De internationale divisie van Netflix maakt onafgebroken winst sinds juli 2017.boulder schreef:En Netflix?
Q3 2017: 62 miljoen dollar winst
Q4 2017: 135 miljoen dollar winst
Q1 2018: 272 miljoen dollar winst
Q2 2018: wellicht meer dan 274 miljoen dollar winst
Artikel uit juli 2015!boulder schreef:https://www.tijd.be/ondernemen/entertai ... ei/9655511
-
- Elite Poster
- Berichten: 7918
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
- Bedankt: 734 keer
Nog maar eens een stok in het hoenderhok gooien. Bij de gemeente kan ik een sticker aanvragen, gratis, met daarop de tekst "GEEN RECLAME". Die sticker plak ik op de brievenbus en hopla.... geen tonnen papier meer met reclame in mijn brievenbus. Dus als we het voor onze brievenbus kunnen verbieden, waarom dan niet op tv?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 1894
- Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Lijkt mij geen correcte vergelijking. Als jij een abonnemment neemt op een tijdschrift of krant. Dan zal die sticker 0,0 % van de reclame in die krant of tijdschrift tegenhouden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7918
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
- Bedankt: 734 keer
Lezen wat er staat: ik heb het over reclame(folders), niet over kranten of tijdschriften. Trouwens, kranten of tijdschriften waar je een abonnement op neemt, daar staat een adres op. Dus alles wat op naam staat en waar een adres op staat wordt verplicht in je brievenbus gestopt. Maar zuiver reclame kan ik gewoon uit mijn brievenbus houden door die sticker te plakken. Wel een volledig correcte vergelijking. Op reclamefolders staat geen adres en wordt ook door iedereen zijn strot geramd, tenzij je zo een sticker plakt. Dus als het met brievenbussen perfect mogelijk is, waarom dan niet met televisie? Het zou al erg zijn moest ik geld gaan betalen om reclamefolders uit mijn brievenbus te houden.
Lijkt mij ook een hypocriete houding van sommigen in heel deze discussie: reclame op tv vinden ze de meest normale zaak van de wereld en mag of kan niet doorgespoeld worden, tenzij er voor betaald wordt. Maar iedereen die het beu is om reclamefolders in zijn brievenbus te vinden plakt een sticker en de zaak is opgelost. En daar hebben ze dan geen probleem mee.
Lijkt mij ook een hypocriete houding van sommigen in heel deze discussie: reclame op tv vinden ze de meest normale zaak van de wereld en mag of kan niet doorgespoeld worden, tenzij er voor betaald wordt. Maar iedereen die het beu is om reclamefolders in zijn brievenbus te vinden plakt een sticker en de zaak is opgelost. En daar hebben ze dan geen probleem mee.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW