Radionomy

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Zijn er hier gebruikers van ?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Radio Accent (lokale radio te Wetteren) maakte hier gebruik van voor ze op FM mochten (toen ze pure webradio waren).

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Moet je daar nu iets voor betalen (bedoel dan aan SABAM en andere diensten) ? Af en toe lees ik wat verwarrende postings ?

Blijkbaar moet je na x-aantal maanden wel 130u/dag halen... toch niet mis (aan 3u per dag moet je dan al > 40 luisteraars hebben).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik gebruik hzt zelf niet maar mijn buurman wel en sabam moet in orde zijn heb ik van hem begrepen. Hij gebruikt alleen zelfgecomponeerde muziek dus dat is geen probleem. Al heeft hij dat wel moeten aantonen geloof ik.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Mmm... ik ben voor de fun eens een radio gestart... hopelijk krijg ik dan geen factuur in de bus.

Volgens wat ik gelezen had zorgt Radionomy normaal voor SABAM dmv. de reclame die ze op je radio zetten.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

klopt idd, radionomy betaald de sabam, ooit ook een account aangemaakt maar nooit gebruikt omdat er nogal veel negatiefs over te lezen viel, zo loopt het over hun servers, onderbreken ze het programma regelmatig voor hun reclames , wanneer je niet genoeg luisteraars haalt, smijten ze je buiten, en valt het platform regelmatig uit...

De meeste webradios hebben maar een handvol luisteraars, zelfs redelijk goed draaiende fm zenders hebben soms maar een paar webluisteraars..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

laroyj schreef:zo loopt het over hun servers
Dat lijkt me normaal... het is dan ook een dienst die ze je aanbieden. Je hebt tegenwoordig wel de mogelijkheid om zelf een live stream aan te bieden want hun "Radio Manager" is maar een droevige bedoening.
laroyj schreef:onderbreken ze het programma regelmatig voor hun reclames
Maximaal 2 x 2 minuten per uur... valt dus best mee.
laroyj schreef:wanneer je niet genoeg luisteraars haalt, smijten ze je buiten
Dat lijkt me één van de grotere issues... 130u/dag halen (en dat iedere dag gedurende verschillende maanden) is geen eenvoudige opdracht als je het niet massaal kan promoten.
laroyj schreef:en valt het platform regelmatig uit...
Ik hoor af en toe inderdaad onderbrekingen... maar ik luister dan ook niet constant.
laroyj schreef:De meeste webradios hebben maar een handvol luisteraars, zelfs redelijk goed draaiende fm zenders hebben soms maar een paar webluisteraars..
Onlangs heb ik hiervan statistieken gezien en het was inderdaad bedroevend... webradio (met alles erop en eraan, dus niet louter non-stop) maken voor een handjevol luisteraars is niet echt motiverend.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

met webradio kan je het gewoon meten, met FM kan je alleen maar gissen...en jezelf iets wijsmaken :)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Maar de cijfers van de webradio kloppen ook niet altijd, destijds gebruikten wij een gratis tool, daarnaast hielden we zelf via onze adminpages ook onze streams in de gaten en deden we een controle op de shoutcast server en hebben we ook een tijdje extern een abonnement genomen om al de servers te monitoren voor ons, de resultaten waren altijd verschillend, wanneer we dan zelf testen en enkele pc opstarten om de streams te beluisteren kwamen er soms een veelvoud van listeners bij, en soms veranderde het aantal ook niet....je hebt wel een benaderd cijfer,
de meeste internetradio's hebben minder dan 10 luisteraars, enkle enkle 10tallen en de uitzonderingen een paar honderd, Topradio bvb een peak van 700, wat nog niet denderend is....vandaar de grote heisa nu geweest wanneer ze enkel online of op dab+ voor een handvol luisteraars een product kunnen brengen... maar sinds een half uurtje is het nieuws de wereld ingestuurd dat ze de licentie als netwerkradio nu toch krijgen, nu de Raad van state deze van HitFm vernietigd heeft...
....maar idd via fm, of dab+, of de analoge kabel heb je er het gissen naar, en de CIM enquetes zijn een lachertje, en voor lokale radio worden ze al lang niet meer afgenomen....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

laroyj schreef:Maar de cijfers van de webradio kloppen ook niet altijd
Eigenlijk wel bizar want een server moet perfect kunnen bepalen hoeveel connecties hij heeft.
laroyj schreef:Topradio bvb een peak van 700, wat nog niet denderend is....vandaar de grote heisa nu geweest wanneer ze enkel online of op dab+ voor een handvol luisteraars een product kunnen brengen
Adverteerders gaan nu inderdaad kijken naar het bereik... en vermoedelijk geen reclame meer maken als ze weten dat het louter een handvol luisteraars waren. Voor FM heb je de CIM cijfers maar of die betrouwbaar waren is een ander verhaal natuurlijk.
laroyj schreef:maar sinds een half uurtje is het nieuws de wereld ingestuurd dat ze de licentie als netwerkradio nu toch krijgen, nu de Raad van state deze van HitFm vernietigd heeft...
Ik ben dan wel geen TopRadio luisteraar maar het is een terechte beslissing... veel radio's zijn namelijk hun vergunning verloren vanwege nieuwe kandidaten met een dossier vol gebakken lucht. Ik las eerder al het idee van een nieuwe erkenningsronde maar dat zou absurd zijn... je laat ook geen koers opnieuw rijden als de winnaar betrapt is op doping (dan schuif je iedereen netjes één plaats op). Gatz heeft er één grote knoeiboel van gemaakt !
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik ben zelf een van de nieuwe radios met 2 freq die een radio na 37j moeten verstoten heeft van de fm band, nu ja.. wij zijn destijds ook in 1981 gestart, enkel licentie omwille van prive redenen, echtscheiding, kinderen, aan Topradio overgelaten in 2000, en nu zijn de kinderen groot en sinds 2014 waren we terug als internetradio en sinds 2015 ook enkele keren per jaar terug op fm als evenementenradio...
Ons dossier was er geen van gebakken lucht we zijn er ruim een jaar elke dag mee bezig geweest, we haalden een score van 87% de verliezende radio amper 64%, maar stelde dan ook niet veel meer voor, een handvol medewerkers, dan nog voicetracks en 2 live programma's, nergens interactie met de luisteraar etc... Maar heb wel vastgesteld dat het niet makkelijk was om het dossier in orde te krijgen, meer nog de vormvereisten, max aantal paginas, de omvang van de bijlages etc... dan werden de spelregels nog eens bijgestuurd en mocht je weer aanpassingen doen..medewerkers die na het verkrijgen van de erkenning door andere radios benaderd worden en bepaalde keuzes maken, of wijzigen....
je kan ook met niemand contracten afsluiten als je niet weet als je zal erkent worden... je kan natuurlijk clausules voorzien, maar niet iedereen wil op dergelijke basis werken.... dus ieder dossier is altijd wel een beetje theoretisch, zeker voor nieuwkomers, en een beetje bijsturen moet kunnen.
Wanneer een programma te weinig kijkcijfers haalt wordt het ook bijgestuurd of afgevoerd op tv... en er zaten idd nogal wat dossiers met luchtkastelen in, zeker van een anantal ex-ketens met nogal wat stromannen in de nieuwe besturen ook, ze zijn er nu reeds kuis in aan het houden..

Spijtig genoeg zijn er enkle radio's zoals Pros en Bingo ea die echt wel goed bezig waren en toch moeten stoppen zijn wegens niet de beste scores, echter het puntenverschil was daar meestal gering en had te maken met de schoonheid van het financieel dossier..

..en de verliezers die zonder kosten digitale radio willen maken kunnen idd terecht bij RADIONOMY...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

laroyj schreef:ik ben zelf een van de nieuwe radios met 2 freq die een radio na 37j moeten verstoten heeft van de fm band, nu ja..
Op zich blijft het een bizar gegeven voor mij... stel dat commerciele bedrijven ook op die manier zouden werken. Om de zoveel jaren een erkenningsronde waarbij men gewoon je zaak kan sluiten omdat iemand anders het al dan niet beter zou doen op papier :bang:

Ik ben eerder voor een constante evaluatie van het huidige aanbod (en daar zaten reeds genoeg radio's tussen die in de verste verte niet voldeden aan hun oorspronkelijk dossier) waarbij vrije plaatsen dan worden gegeven aan nieuwe kandidaten... maar iemand die 37 jaar bezig is zomaar laten stoppen op basis van een papieren dossier blijft toch zuur.
laroyj schreef:Ons dossier was er geen van gebakken lucht we zijn er ruim een jaar elke dag mee bezig geweest. Maar heb wel vastgesteld dat het niet makkelijk was om het dossier in orde te krijgen, meer nog de vormvereisten, max aantal paginas, de omvang van de bijlages etc... dan werden de spelregels nog eens bijgestuurd en mocht je weer aanpassingen doen
Tja, gaat het dan om de kunst een goed dossier te maken of over goede radio te maken ? Dat laatste is trouwens een relatief begrip, radio Minerva in Antwerpen waar zowat iedere DJ een probleem heeft met z'n valse tanden heeft langs de andere kant wel een trouw luister publiek en dus een zekere bestaansreden (zij het dan eerder als cultureel erfgoed).
laroyj schreef:je kan ook met niemand contracten afsluiten als je niet weet als je zal erkent worden...
Inderdaad... trouwens uiteindelijk zouden de technische aspecten ook niet mogen meespelen wat mij betreft. Iedere zender moet bijvoorbeeld een keuring hebben, dus of je nu iets eenvoudigs gebruikt of een model dat alle toeters en bellen heeft maakt wat mij betreft niets uit. In princiepe kan je trouwens met één PC even goed radio maken als met een volledige state of the art studio.
laroyj schreef:echter het puntenverschil was daar meestal gering en had te maken met de schoonheid van het financieel dossier..
Wederom iets bizar... als een radio reeds 37 jaar bestaat dan kan je ervan uitgaan dat ze financieel weten hoe men het hoofd boven water moet houden, los van wat er in het dossier staat. Wederom heeft iemand die ervaring heeft met het maken van "nette dossiers" hier een voordeel... en we hebben al heel wat grote radioprojecten op de fles zien gaan om te weten dat een "net dossier" geen garantie is (wat we niet kunnen zeggen van de kleintjes die nu hun vergunning hebben verloren).

Los hiervan... veel succes met jullie project (ik ben trouwens al zo'n 25 jaar uit het wereldje gestapt... teveel ego en eenheidsworst).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Er zijn anders genoeg bedrijven waar "om de zoveel jaar" een nieuwe RFO wordt uitgeschreven voor één of ander stuk ge-outsourced werk. Heeft jouw werkgever dat nu en volgende keer niet meer, dan kan je met wat 'geluk' (al is dat relatief) overstappen naar de nieuw gekozen leverancier maar anders ben je pineut.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dat is een totale andere situatie... mis je de nieuwe aanbesteding dan heb je nog tal van andere klanten waar je werk hebt.

Hier is het gewoon de boeken dicht doen... einde verhaal... vaak nog vanwege leugens van de andere partijen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Voor liefhebbers van oldies... altijd welkom op http://thisisradio.playtheradio.com/
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”