Netflix lijkt met een virusje te kampen

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Ben ik de enige die na het lezen van dit stuk denkt "leer uw kinderen met hun eigen account te kijken?"
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hij haalt het toch aan op het einde van zijn artikel ?
Ik vind wel dat hij een punt heeft. Zeker op mobiele devices is het te idioot voor woorden dat je toch alle profielen voorgeschoteld krijgt en je gewoon ene kiest, zonder enige vorm van authenticatie. Ik zou het veel logischer vinden dat elke huisgenoot zijn eigen account met eigen paswoord heeft. Kijk bvb naar iTunes, PlayStation Network, etc... Het zou overigens nog leuker zijn dat je kunt aanduiden dat je met meerderen tegelijk naar een bepaalde film kijkt, zodat die ook in ieders kijkgeschiedenis verschijnt.
Ik vind sowieso dat Netflix qua features gewoon enorm achterblijft. Kijk bvb naar hoe er gemeld wordt dat een serie zal verdwijnen. Heb al meermaals voorgehad dat ik iets in 'My List' zitten had, om dan ineens te merken dat het weg is omdat het ook niet meer in het Netflix aanbod zit. Nochtans weten ze al weken op voorhand dat dat gaat gebeuren. Hoe moeilijk kan het nu zijn om dan een waarschuwing te tonen, of een mailtje te sturen, om je daarop te wijzen ?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Tomby schreef:Hij haalt het toch aan op het einde van zijn artikel ?
Ik vind wel dat hij een punt heeft. Zeker op mobiele devices is het te idioot voor woorden dat je toch alle profielen voorgeschoteld krijgt en je gewoon ene kiest, zonder enige vorm van authenticatie. Ik zou het veel logischer vinden dat elke huisgenoot zijn eigen account met eigen paswoord heeft. Kijk bvb naar iTunes, PlayStation Network, etc... Het zou overigens nog leuker zijn dat je kunt aanduiden dat je met meerderen tegelijk naar een bepaalde film kijkt, zodat die ook in ieders kijkgeschiedenis verschijnt.
Ik vind sowieso dat Netflix qua features gewoon enorm achterblijft. Kijk bvb naar hoe er gemeld wordt dat een serie zal verdwijnen. Heb al meermaals voorgehad dat ik iets in 'My List' zitten had, om dan ineens te merken dat het weg is omdat het ook niet meer in het Netflix aanbod zit. Nochtans weten ze al weken op voorhand dat dat gaat gebeuren. Hoe moeilijk kan het nu zijn om dan een waarschuwing te tonen, of een mailtje te sturen, om je daarop te wijzen ?
de zoekfunctie is een drama

soms ga ik bij familie piepen om leuke dingen te ontdekken :) op geen enkele manier verschijnen die bij mij
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Eerlijk gezegd is dit een artikel om mee te lachen. Wat een on-nieuws. De titel alleen al.
Er zijn manieren genoeg om die kijkersprofielen gescheiden te houden. Om daar nu moeilijk over te doen :roll:

Waar ik wel in mee ga is de manier waarop het kijkersprofiel geordend is. Daar geraak ik soms ook niet aan uit. Het artikel had enorme meerwaarde gehad als dat eens onder loep genomen zou zijn.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tot ik dit artikal las, waren mensen die hun oprit niet stofzuigen m'n grootste ergernis.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Je moet voor je kinderen inderdaad een eigen profiel maken en beter opvoeden en dan heb je dit probleem niet.

Maar wat heeft dit met een virus te maken?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Gezichtsherkenning lijkt me helemaal idioot, dat werkt prima bij smartphones, tablets en laptops met een webcam, maar helemaal niet bij TV's. Een wachtwoord ingeven is eveneens terug handig bij smartphones, tablets en laptops, maar op een tv is het een ramp om dat met "het bakske" te doen en zou dit dus een domper op de vreugd kunnen zijn.

Enige oplossing die zou kunnen werken voor alle devices lijkt me een code bestaande uit 4 cijfers?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

krisken schreef:Gezichtsherkenning lijkt me helemaal idioot, dat werkt prima bij smartphones, tablets en laptops met een webcam, maar helemaal niet bij TV's. Een wachtwoord ingeven is eveneens terug handig bij smartphones, tablets en laptops, maar op een tv is het een ramp om dat met "het bakske" te doen en zou dit dus een domper op de vreugd kunnen zijn.
Enige oplossing die zou kunnen werken voor alle devices lijkt me een code bestaande uit 4 cijfers?
Bij de PS4 kan je ook elk profiel een paswoord geven met behulp van toetsindrukken, dus een cijfercode via de afstandsbediening lijkt me toch redelijk evident. Overigens zou gezichtsherkenning juist perfect zijn. TV ziet wie er allemaal in de zetel zit en op basis daarvan gaat de Netflix app voorstellen doen en ook van ieder profiel de bekeken film toevoegen aan de kijkgeschiedenis. Nu verliest dat hele idee van een kijkgeschiedenis met suggesties eigenlijk al een stuk van zijn waarde als je regelmatig met meer dan 1 naar iets kijkt.
Dat vereist natuurlijk wel dat de TV een hoge resolutie-camera heeft zodat hij gezichten herkent die maar een fractie van het camera-beeld beslaan, en dat dan puur voor die authenticatie. Zal nog wel een tijd duren eer dit courant wordt op TVs, denk ik. Anderzijds heeft de PS4, dacht ik, ook al gezichtsherkenning, maar heb het nog nooit uitgeprobeerd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik had een klein vraagje mbt netflix en proximus.

Ik heb nu netflix op mijn decoder van proximus dus in een abbonement.

Ik heb via netflix die facturatie veranderd naar paypal dus ik zal hem niet meer op decoder hebben en dit gaat in vanaf 6 december.

Zal Proximus na die datum nog factureren op de factuur of ben ik ervan verlost?
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Of hij via Proximus meteen verdwijnt weet ik niet, maar de Netflix app zelf blijft wel beschikbaar op je decoder. Je kan Netflix dus perfect op je decoder gebruiken met je eigen account.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boonpwnz schreef: Zal Proximus na die datum nog factureren op de factuur of ben ik ervan verlost?
normaal mogen ze het niet meer factureren, onze duopolisten kennend het komende half jaar de factuur in de gaten houden.
enkele jaren geleden alles bij proximus buitengegooid op een simpel internetabbonementje na. het duurde 5 maand tegen dat de 1e factuur toekwam die effectief klopte
de 1e 4 waren allemaal verkeerd en uiteraard in mijn nadeel :)
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

boonpwnz schreef:Ik had een klein vraagje mbt netflix en proximus.

Ik heb nu netflix op mijn decoder van proximus dus in een abbonement.

Ik heb via netflix die facturatie veranderd naar paypal dus ik zal hem niet meer op decoder hebben en dit gaat in vanaf 6 december.

Zal Proximus na die datum nog factureren op de factuur of ben ik ervan verlost?
Als je je login gegevens ingeeft in de proximus decoder dan kan je gewoon met je netflix account kijken op je decoder... Ik doe het ook zo en betaal al van in den beginne via paypal
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”