Settop box tv met Netflix - Stievie - Spotify - DLNA

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Ik ben op zoek naar een toestel met volgende specs:

* HDMI aansluiting (maar welk heeft dat niet)
* Volledig bedienbaar met afstandsbediening, kleine kinders proof
* Netflix
* Spotify connect
* Stievie
* indien mogeiljk: afspelen films op die op netwerkshare en/of DNLA share staan (Kodi en zo)
* indien mogelijk: optische of coax digitale uitgang voor geluid

Ik vermoed dat een box met Android TV dat allemaal ondersteunt? Belangrijk is vooral alles volledig kanbediend worden met een gewone afstandsbediening, dus geen toetsenbordjes/muis trackpad toestanden, geen Chromecast waarbij je eerst op smartphone of tablet moet zoeken en dan casten. Behalve dan die Spotify connect, dat is dus net wel uw keuze maken op uw smartphone en laten afspelen op het toestel. Geen idee eigenlijk of dat puur op afstandsbediening werken mogelijk is met Stievie in combinatie met Android TV, van Netflix ben ik vrij zeker dat het kan.

Ik dacht dus aan een toestel met Android TV, geen idee of bovenstaande allemaal kan. Mogelijk voldoet een Apple TV ook, behalve dan misschien de films op de share afspelen. Geen idee hoe het met Stievie op Apple TV zit.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zelfde requirements
Ik heb me een xiamoi mi box aangeschaft
* HDMI aansluiting -> ok
* Volledig bedienbaar met afstandsbediening -> ok
* Netflix -> ok
* Spotify connect -> ken ik niet
* Stievie -> na sideloaden, crasht echter
* indien mogeiljk: afspelen films op die op netwerkshare en/of DNLA share staan (Kodi en zo) -> kodi werkt
* indien mogelijk: optische of coax digitale uitgang voor geluid -> denk ik niet

Voor mij zou het ook een grote plus zijn dat stievie en yelo play werken, maar dat lijkt niet out of the box te gaan
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

nvdia shield tv?

Nog steeds erg goed. voordeel is dat android er nadeloos op werkt.
dior dna
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 215 keer
Bedankt: 15 keer

vverbeke schreef:Ik ben op zoek naar een toestel met volgende specs:

* HDMI aansluiting (maar welk heeft dat niet)
* Volledig bedienbaar met afstandsbediening, kleine kinders proof
* Netflix
* Spotify connect
* Stievie
* indien mogeiljk: afspelen films op die op netwerkshare en/of DNLA share staan (Kodi en zo)
* indien mogelijk: optische of coax digitale uitgang voor geluid

Ik vermoed dat een box met Android TV dat allemaal ondersteunt? Belangrijk is vooral alles volledig kanbediend worden met een gewone afstandsbediening, dus geen toetsenbordjes/muis trackpad toestanden, geen Chromecast waarbij je eerst op smartphone of tablet moet zoeken en dan casten. Behalve dan die Spotify connect, dat is dus net wel uw keuze maken op uw smartphone en laten afspelen op het toestel. Geen idee eigenlijk of dat puur op afstandsbediening werken mogelijk is met Stievie in combinatie met Android TV, van Netflix ben ik vrij zeker dat het kan.

Ik dacht dus aan een toestel met Android TV, geen idee of bovenstaande allemaal kan. Mogelijk voldoet een Apple TV ook, behalve dan misschien de films op de share afspelen. Geen idee hoe het met Stievie op Apple TV zit.
Persoonlijk vind ik een Amlogic TV BOX met 'kszaq' LibreELEC/Kodi erg handig. Kies best een s905x met minstens 2GB RAM.
Als je een DIY avontuurlijk type bent is de Khadas VIM2 een ideaal device. Maar s912 LibreELEC is (nog niet) 100% stabiel.
Er is geen Stevie of Yello voor LibreELEC/Kodi maar wel een 'VRT Nu' addon.
Er is een Netflix addon maar enkel voor LE9 die nog niet helemaal klaar is (op dit moment is 'kszaq' LE8).
Er zijn ook ook DVB client en server addons/services (ik kijk DVB-T met LibreELEC/Kodi tvheadend42/pvr.hts)
https://forum.libreelec.tv/
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Ik zoek iets gelijkaardig. En wat ook gewoon werkt.

Ik wil ook netflix in 4k, dus een heleboel van die rare chinese bakjes vallen al af.

Verder wil ik ook dat plex werkt en dat mijn plex server niet voortdurend moet re-coden. Dus de client moet X264 en X265 kunnen afspelen.

Daarom dat mijn oog ook is gevallen op de nvidia shield.
Al is die vrij prijzig.

Heeft hier iemand ervaringen mee? Het streamen van games vanaf mijn pc, daar heb ik geen interesse in, maar ik wil wel een standalone spel spelen op de shield, lukt dat goed? Is er wat aanbod, ... ?
Laatst gewijzigd door Nob 16 nov 2017, 17:35, in totaal 1 gewijzigd.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

dior dna schreef:[
Persoonlijk vind ik een Amlogic TV BOX met 'kszaq' LibreELEC/Kodi erg handig....
Maw, koop zeker geen Chinese broll, maar geef dat ietske meer uit aan een degelijke android tv box (Shield/Mi box).
Nob schreef:Ik zoek iets gelijkaardig. En wat ook gewoon werkt.

Heeft hier iemand ervaringen mee? Het streamen van games vanaf mijn pc, daar heb ik geen interesse in, maar ik wil wel een standalone spel spelen op de shield, lukt dat goed? Is er wat aanbod, ... ?
Ja dat lukt goed, zowel de android games (die kan je dus ook gewoon testen op je smartphone of tablet) als de betalende dienst van Nvidia (heb ik na 3 maand opgezegd, ik ben niet echt een gamer.)
Als games je niks zeggen doet de mibox krak hetzelfde als de shield natuurlijk, wel zien dat je de europese versie koopt met de juiste afstandbediening.
De Chinese versie is er ook met ir ab zonder microfoon (dus geen oké google) en deze worden herflashed met android tv, maar daar werkt Netflix dan weer niet op.
Kodi & co werken gewoon even vlot op de mibox als op de shield (ttz in fullhd, ik heb geen 4k)
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

https://www.banggood.com/Xiaomi-Mi-Box- ... rehouse=HK

Is dat een goeie? Zijn er betere versies (meer ram)? Gaat die een update krijgen naar android 7?
Kan je de taal instellen? Start die wat snel op?
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Waarom niet gewoon een eenvoudige PC samenstellen? Dan heb je heel veel mogelijkheden. Hang er een "flymouse" aan. En voor elke app een snelkoppeling op bureaublad. Een ssd erin voor een vlotte start.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

- Kost veel meer ten opzichte van een adroid tv box
- Verbruikt veel meer stroom ten opzichte van een android tv box
- Omslachtiger om alles up te daten.
- ...
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
dior dna
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 215 keer
Bedankt: 15 keer

iceke schreef:Maw, koop zeker geen Chinese broll, [...]
Misschien is dit ietwat kort door de bocht.
Ik denk dat er in elk land meer en minder kwaliteit verkocht wordt (en bijna alles is in China samengesteld en/of gemaakt).
Op gevaar van reclame te maken zou ik, bijvoorbeeld, de Khadas VIM2 geen brol durven noemen. Wel integendeel.
Op dit moment draai ik een 3-in-1 systeem op kvim2 waar men op elk moment kan kiezen tussen standaard Android Nougat, LibreELEC 8 en Ubuntu.
Bovendien kan men met wat initiatief elk van de 3 systemen vervangen door een aanbod van alternatieven,
bijvoorbeeld kan men Linux Ubuntu met wat knutselen vervangen door een andere Linux distributie.
Er is een bekwame userbase van developers voor de amlogic toestellen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nob schreef:https://www.banggood.com/Xiaomi-Mi-Box- ... rehouse=HK

Is dat een goeie? Zijn er betere versies (meer ram)? Gaat die een update krijgen naar android 7?
Kan je de taal instellen? Start die wat snel op?
Geen idee, je kan het bos door de bomen niet meer zien tegenwoordig. aan de afbeelding van de doos te zien niet. Je hebt de oranje doos nodig, de bruine doos is de Chinese versie.
Er is trouwens maar 1 hardware versie denk ik, MAAR er zijn 2 afstandsbedieningen en er zijn verschillende softwareversies (waarvan de gereflashedte(is dat een woord?) geen netflix ondersteund)
Ik had er een 4-tal besteld op ALiexress waarvan er maar 2 goeie waren (de goedkoopste waren de goeie trouwens ;-) ),
Voor mij was dit geen probleem, deze waren om mangosigns op te laten draaien 24/24 wat trouwens perfect werkt

Ja dat start snel op (even snel als mijn Shield),
Ja je kan de taal instellen
Update is volgens mij minder belangrijk op deze dingen.Uiteindelijk gebruik je dit om naar Youtube/Netflix/Spotify te kijken en Kodi/Plex te draaien.


dior dna schreef:
iceke schreef:Maw, koop zeker geen Chinese broll, [...]
Misschien is dit ietwat kort door de bocht.
Ja natuurlijk is dat kort door de bocht, maar een Amlogic met 2gb ram is dat ook ;-)
Dan kom je bij de 30-40 Dollar bakjes terecht die echt niet de gebruikservaring geven van een Mii box of een Shield.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

dior dna schreef:Persoonlijk vind ik een Amlogic TV BOX met 'kszaq' LibreELEC/Kodi erg handig. Kies best een s905x met minstens 2GB RAM.
Als je een DIY avontuurlijk type bent is de Khadas VIM2 een ideaal device. Maar s912 LibreELEC is (nog niet) 100% stabiel.
Er is geen Stevie of Yello voor LibreELEC/Kodi maar wel een 'VRT Nu' addon.
Er is een Netflix addon maar enkel voor LE9 die nog niet helemaal klaar is (op dit moment is 'kszaq' LE8).
Er zijn ook ook DVB client en server addons/services (ik kijk DVB-T met LibreELEC/Kodi tvheadend42/pvr.hts)
https://forum.libreelec.tv/
No offence (écht niet), maar euh..
Onstabiel OS, addons die 'niet helemaal klaar zijn', kijken naar hoeveel RAM je bakje heeft, ... valt dat echt onder 'erg handig'?
Da's leuk als hobbyproject etc, maar gebruik je dat echt als daily driver waar je constant naar die codec/driver/OS/update/... zooi moet kijken?

Aangezien er hier gevraagd wordt naar een device dat out-of-the-box werkt en een hoge WAP heeft, denk ik dat de meeste van die dingen wel afvallen. Voor mij is de keuze dan enigzins simpel: Nvidia Shield of Apple TV (evt 4K). Doen zowat alles wat er in de requirements van OP staat denk ik.

Ook een pc met 'flymouse' en snelkoppelingen op het bureaublad is toch verre van te vergelijken met het gebruiksgemak van een Shield/Apple TV.
dior dna
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 215 keer
Bedankt: 15 keer

butskristof schreef:
dior dna schreef:Persoonlijk vind ik een Amlogic TV BOX met 'kszaq' LibreELEC/Kodi erg handig. Kies best een s905x met minstens 2GB RAM.
Als je een DIY avontuurlijk type bent is de Khadas VIM2 een ideaal device. Maar s912 LibreELEC is (nog niet) 100% stabiel.
Er is geen Stevie of Yello voor LibreELEC/Kodi maar wel een 'VRT Nu' addon.
Er is een Netflix addon maar enkel voor LE9 die nog niet helemaal klaar is (op dit moment is 'kszaq' LE8).
Er zijn ook ook DVB client en server addons/services (ik kijk DVB-T met LibreELEC/Kodi tvheadend42/pvr.hts)
https://forum.libreelec.tv/
No offence (écht niet), maar euh..
Onstabiel OS, addons die 'niet helemaal klaar zijn', kijken naar hoeveel RAM je bakje heeft, ... valt dat echt onder 'erg handig'?
Da's leuk als hobbyproject etc, maar gebruik je dat echt als daily driver waar je constant naar die codec/driver/OS/update/... zooi moet kijken?

Aangezien er hier gevraagd wordt naar een device dat out-of-the-box werkt en een hoge WAP heeft, denk ik dat de meeste van die dingen wel afvallen. Voor mij is de keuze dan enigzins simpel: Nvidia Shield of Apple TV (evt 4K). Doen zowat alles wat er in de requirements van OP staat denk ik.

Ook een pc met 'flymouse' en snelkoppelingen op het bureaublad is toch verre van te vergelijken met het gebruiksgemak van een Shield/Apple TV.
No problem, butskristof :-)

Ja, ik gebruik LE (op dit moment kszaq 8.2.0.1) 64-bit (zelf ge-build overigens) op een s905x p212 box met 2GB als 'daily driver' voor al mijn (weliswaar bescheiden) media behoeften.
Ik ondervind geen nadelen.

https://forum.libreelec.tv/thread/9319- ... #post68223

Prettige dag.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Is er een verschil tussen een Shield en een Mi Box? Buiten de game controller dan, maar die is hier niet echt van belang. En Stievie, op Apple TV, marcheert dat een beetje puur op afstandsbediening? Als ik het hier lees werkt het op Android TV (dus Shield en Mi) eigenlijk niet. Maar op een Apple TV kan je dan weer geen films die op een share staan afspelen.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Films via share zou normaal toch moeten lukken via VLC of zo? Zou me sterk lijken dat dat niet gaat.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik sta op het punt een Mi Box te kopen. Heeft er iemand een idee hoe het zit met Stievie op Mi box?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”