TV Vlaanderen lanceert DVB-T2 (was: nieuwe DVB-T speler op komst)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

DVB-T2 (dus niet DVB-T) Hoe recent moet je ontvanger dan zijn ?
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

woutervh schreef:Mochten ze het nu combineren, dus één abonnement spreiden over DVB-T/DVB-S zou het wel interessant kunnen zijn...
Dan kijk je thuis/camping via hetgene je wil...
Daar had ik ook al aan gedacht, technisch zou het wellicht mogelijk kunnen zijn om iedere actieve actieve smartcard/CI+-module-combinatie in te zetten voor beide systemen, mits ze dezelfde codering gebruiken, maar ik denk niet dat dat zal gebeuren.

En weinig klanten zullen er echt baat bij hebben, je moet al toevallig tv kijken via de correcte methode. Tegenwoordig zijn er reeds 3 manieren, binnenkort misschien zelf 5 om hun tv-aanbod te bekijken: oude smartcard (zonder module, met interne cardreader decoder, of CI(+)-module), nieuwe CI+-module met ingebouwde smartcard, decoder met ingebouwde smartcard (in combinatie met IPTV) en dus binnenkort DVB-T2 en in IPTV als losstaand product zie ik ook nog toekomst bij hen, zie dit artikel.

Ik denk dat TVV eigenlijk liever satelliet kwijt dan rijk is om in België te opereren, maar het aandeel abonnees buiten Vlaanderen zal niet te onderschatten zijn om er volledig mee te stoppen.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

fibrbuzz1 schreef:Ik zou graag eens weten wie er in de regio Gent (of tussen Gent en Zelzate) in slaagt om Nederlandse digitenne te ontvangen, en waar dat dan precies is? Op kanaal 54 heb je Ned1,2,3 en Omroep Zeeland gratis
Ik ontving op mijn dakappartement (zie mijn reactie hoger) ook de Nederlandse zenders op kanaal 54. Vreemd was wel dat me het enkel lukte met binnenhuisantenne, en de laatste jaren enkel heel goed uitgericht tegen een muur waar een koker naar het dak buiten inzat.

Met mijn passieve buitenantenne op mijn terras, die eigenlijk veel beter was, ontving ik Nederland niet (omdat het terras allicht niet helemaal de richting Goes was). En het is me ook opgevallen dat in de loop der jaren het signaal plots eens zwakker was dan in het begin. Dat heeft zich nooit hersteld.

Het dakappartement was 17 verdiepingen hoog, omgeving Groene Vallei/Ekkergem
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

woutervh schreef:Mochten ze het nu combineren, dus één abonnement spreiden over DVB-T/DVB-S zou het wel interessant kunnen zijn...
Dan kijk je thuis/camping via hetgene je wil...
Vergeet dat maar. Die ci+ module is specifiek. Of je moest dus al met twee kaarten, twee modules en twee ontvangers moeten gaan werken.
Tomsworld schreef:
petrol242 schreef:TVV :bang: :bang:
Alle hoop de kop in gedrukt dus.
Waarom ?[...]
Hoe TVV met zijn klanten omgaat is op zijn minst abominabel te noemen. En dat spruit niet alleen voort uit mijn eigen persoonlijke ervaringen.
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Interessant :-o Op CH43 blijkt een mux "actief", mijn T2-tuner vindt er 85% signaal op, maar je kan geen zenders inscannen nog...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Wat ik nergens duidelijk kan terug vinden is of het om SD of HD zenders gaat.

Echter hieruit:
De gratis zenders worden niet door TV VLAANDEREN aangeboden, maar maken deel uit van het aanbod dat vrij via DVB-T verkrijgbaar is.
Ga ik ervan uit dat het ook om SD zenders gaat, daar de VRT zenders op DVB-T SD zijn.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

MAT je leest het verkeerd.

Er zijn een deel gratis zenders en een deel zenders die niet gratis zijn.

Antenne TV krijgt een bijzonder tv-aanbod met meer dan 10 zenders waaronder vtm, Q2, 4, VIJF en meer. Het volledige zenderaanbod vind je hier vanaf midden december.

De zenders Eén, Canvas en Ketnet zijn al vrij te ontvangen via de ether.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoogstwaarschijnlijk SD, want Teletenne is ook zo. Als ze willen upgraden naar HD zijn er serieuze investeringen nodig aan de zenderzijde.
Aangezien TVV al HD heeft via SAT zullen ze dat niet doen voor DVB-T2.
Het goedkoopste is gewoon de infrastructuur gebruiken die al/nog draait voor Teletenne.
Ze moeten alleen de extra encryptie aanleveren bij Norkring. Ik ben benieuwd welk systeem ze gebruiken.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef:
woutervh schreef:Mochten ze het nu combineren, dus één abonnement spreiden over DVB-T/DVB-S zou het wel interessant kunnen zijn...
Dan kijk je thuis/camping via hetgene je wil...
Vergeet dat maar. Die ci+ module is specifiek. Of je moest dus al met twee kaarten, twee modules en twee ontvangers moeten gaan werken.
Ik bedoelde niet één ci+ module gedeeld over DVB-T/DVB-S
Wel dat je slechts één abonnement moet aangaan, en apparatuur aankoopt zoals je zelf wil. Eigenlijk net zoals iptv nu gratis is voor wie een DVB-S abonnement heeft. Leuk zou zijn dat je bij één abonnement kunt swappen tussen DVB-T/DVB-S/IPTV
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

MarkDM schreef:Ze moeten alleen de extra encryptie aanleveren bij Norkring.
Ze gaan als allereerste operator ooit VTM uitzenden via antenne. Vergeet dus maar wat Teletenne ooit was. Dit gaat om een compleet nieuw zenderaanbod.

De verschillen met Teletenne:
- geen dubbele uitzending VRT
- geen Studio100 TV
- Medialaan-zenders: VTM, Q2, Vitaya, CAZ, VTM KZOOM, KADET
- ...

Er is dus wel nét iets meer gaande dan een simpele simulcast van de Teletenne-muxen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@woutervh

TVV (alsook Orange) weten intussen dat vlamingen geen schotel willen tegen hun gevel. Om wezenlijk te groeien moeten zij dus een andere formule kiezen, in niets gehinderd door bestaande abo's...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 691
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

bravo voor tvv
Je moet het toch maar doen !
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Inderdaad, bravo voor TV Vlaanderen.
Een CI-module met smartcard voor amper 39 euro, VTM op antenne, niemand deed het hen voor.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

woutervh schreef:Ik bedoelde niet één ci+ module gedeeld over DVB-T/DVB-S
Wel dat je slechts één abonnement moet aangaan, en apparatuur aankoopt zoals je zelf wil. Eigenlijk net zoals iptv nu gratis is voor wie een DVB-S abonnement heeft. Leuk zou zijn dat je bij één abonnement kunt swappen tussen DVB-T/DVB-S/IPTV
Een CI+-module en kaart is nog steeds aan één abonnement gebonden. Het zou nogal makkelijk zijn om je abonnement dan met meerdere gebruikers te delen :-D. Zo gemakkelijk is dat uiteraard niet.

TVV was destijds aantrekkelijk net om die vrije hardware keuze, maar met hun encryptiebeleid en de toegang tot hun IPTV, zijn ze bewust die troef aan het wegwerken. Softcams worden meer en meer weg geduwd, dus die vrije hardware keuze is al lang niet meer wat ze geweest is.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Er zullen dus nog abonnementskosten gerekend worden. T is dus niet dat je 1x je smartcard koopt...

En als je abonnementskosten moet betalen mag je dan 2 smartcards op 1 abo gebruiken ?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

BertG3 schreef:Er zullen dus nog abonnementskosten gerekend worden. T is dus niet dat je 1x je smartcard koopt...

En als je abonnementskosten moet betalen mag je dan 2 smartcards op 1 abo gebruiken ?
Dit is ook wat ik bedoel. Dus dat je 2 smartcards op één abo kunt gebruiken. Eentje voor DVB-T en eentje voor DVB-S bijvoorbeeld.
Precies wat moeilijkheden om mij uit te drukken vandaag :lol:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

@woutervh, we begrijpen heus wel wat je bedoelt. Maar 1 kaart = 1 abonnement, dat is onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Het is trouwens zo dat je momenteel bij TVV voor een extra kaart, een extra abonnement moet aangaan, wat niet meer dan logisch is. Ongeacht of dat nu in de toekomst over een andere drager gaat zoals DVB-T(2). Zoals gezegd zou dat anders wel heel gemakkelijk zijn om een kaartje aan de buren, je lief, je ouders,... te geven voor de prijs van één.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

boonpwnz schreef:MAT je leest het verkeerd.
Wat lees ik verkeerd?
De zenders die nu gratis op DVB-T zitten (een, canvas, ketnet), worden door TVV handig gebruikt om het betalende aanbod van antenne TV te vervolledigen. Deze zenders zijn SD, dus vraag ik mij af waarom we zouden aannemen dat de betalende commerciele zenders op DVB-T2 wel HD zouden zijn.


Na meerdere artikels gelezen te hebben kunnen we er echt wel voor 99,9% van uit gaan dat het SD is. Een gemiste kans :cry:
Mobiele tv-ontvangst

Yannick Altruy, country manager Belgie bij M7 Group zegt desgevraagd dat Antenne TV richt zich vooral op diegenen die simpel televisie willen kijken, dus mobiel gebruik op boten en auto’s, recreatief gebruik in bijv. vakantiehuizen en tweede televisies in huis. Het produkt richt zich niet op high end klanten die met bijvoorbeeld een grote televisie een hoge kwaliteit willen kijken en met interactieve toepassingen tv willen ontvangen. Het aanbod is bedoeld voor kleine schermen.
https://mediamagazine.nl/tv-vlaanderen- ... aanbieden/

TVV gaat hiermee dus niet de concurrentie aan met telenet en proximus (en hun eigen satteliet aanbod).
Het is dus de nieuwe teletenne met hier en daar een extra zender.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Zoals verwacht dus Viaccess Orca :bang: Vergeet die enigma ontvangers dus maar al.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

In een Enigma2 (Linux) ontvanger met CI-slot zou dat moeten werken. Je zal dan waarschijnlijk wel maar één programma tegelijk kunnen bekijken/opnemen. Of zou deze CI-module in staat zijn om twee programma's tegelijk te decoderen, aangezien men enkel een CI-module uitbrengt en geen recorder met ingebouwde smartcardlezer?
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Alle vooruit:

2017 in Frankrijk en Duitsland: DVB-T2 (in Duitsland dan nog met HEVC!) - full HD

2017 in België: Als je chance hebt kan je DVB-T ontvangen in SD kwaliteit.

<sarcasm on>
Al een geluk dat we een minister hebben van telecommunicatie, die zijn loon meer dan waard is.
<sarcasm off>
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef:@woutervh, we begrijpen heus wel wat je bedoelt. Maar 1 kaart = 1 abonnement, dat is onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Daar ben ik niet mee akkoord. Dat zou willen zeggen dat je per tv een abonnement zou moeten hebben? Momenteel kun je toch bij tv-vlaanderen ook meerdere decoders/kaarten hebben per abonnement? Ook bij Telenet is dit het geval. Wat maakt dan het verschil?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Nob schreef:Al een geluk dat we een minister hebben van telecommunicatie, die zijn loon meer dan waard is.
DVB-T-spectrum is de bevoegdheid van Sven Gatz, Vlaams Minister van Media.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Hopelijk schermen ze dit product niet af door het enkel in een eigen triple play aan te bieden.

Wat is de technische limiet op het aantal kanalen (of algemeen: de bandbreedte) dat men zo kan aanbieden? Is 4K doenbaar via deze techniek?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

nickz schreef:In een Enigma2 (Linux) ontvanger met CI-slot zou dat moeten werken.
Viacces Orca is gesloten software en de pairing van de CI moet gekend zijn bij de imagebouwers. Dus vergeet het maar.
woutervh schreef:
petrol242 schreef:@woutervh, we begrijpen heus wel wat je bedoelt. Maar 1 kaart = 1 abonnement, dat is onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Daar ben ik niet mee akkoord. Dat zou willen zeggen dat je per tv een abonnement zou moeten hebben? Momenteel kun je toch bij tv-vlaanderen ook meerdere decoders/kaarten hebben per abonnement? Ook bij Telenet is dit het geval. Wat maakt dan het verschil?
Hoe ze het ook mogen noemen als "Toevoegen aan het abo" , voor een extra kaart betaal je extra. Extra abonnement dus...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Nob schreef:Alle vooruit:2017 in Frankrijk en Duitsland: DVB-T2 (in Duitsland dan nog met HEVC!) - full HD
Die kwakkel blijft maar voortleven ...

In Frankrijk is nog helemaal geen DVB-T2 ! Wel schakelden ze meer dan 1 jaar geleden over naar mpeg4, alle zenders werden HD (1080p) ipv voorheen maar enkele. Mooi beeld en goede uitrol daar, daar niet van. Maar dus nog geen DVB-T2.
Mochten ze uitzenden in dvb-t2 dan had ik met mijn ontvanger niets meer ontvangen !
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Wel, liever HD zenders op DVB-T zoals Frankrijk, dan SD zenders op DVB-T2 zoals hier straks.
Anno 2018 afkomen met een volledig SD zenderaanbod... :bang:
Laatst gewijzigd door MaT 09 nov 2017, 17:15, in totaal 1 gewijzigd.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

petrol242 schreef:Viacces Orca is gesloten software en de pairing van de CI moet gekend zijn bij de imagebouwers. Dus vergeet het maar.
Waarom? De huidige Viaccess Orca CI-modules voor satelliet-tv van TV Vlaanderen werken toch ook in Linux-ontvangers? Bij mijn weten werken die zelfs nog in legacy CI-modus (geen CI+). Zelfs als men ze enkel nog in CI+ modus zou laten werken hoeft dat niet echt een probleem te zijn; er bestaan verschillende images met CI+ ondersteuning.
fredo66 schreef:In Frankrijk is nog helemaal geen DVB-T2 ! Wel schakelden ze meer dan 1 jaar geleden over naar mpeg4, alle zenders werden HD (1080p) ipv voorheen maar enkele. Mooi beeld en goede uitrol daar, daar niet van. Maar dus nog geen DVB-T2.
Mochten ze uitzenden in dvb-t2 dan had ik met mijn ontvanger niets meer ontvangen !
Hoeveel zenders zitten er daar dan in één multiplex? Volgens de VRT is het niet mogelijk om haar drie zenders in HD-kwaliteit uit te zenden via één DVB-T multiplex. Ze zouden daarvoor moeten overschakelen naar DVB-T2.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

nickz schreef:[[...] er bestaan verschillende images met CI+ ondersteuning.
Ci+-ondersteuning is geen garantie dat Orca werkt. Voor zover ik weet is deze laatste nog niet open.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

TV VLAANDEREN LANCEERT TV-ABONNEMENT VIA DIGITALE ANTENNE
LUXEMBURG, 9 november 2017 - TV VLAANDEREN lanceert eind dit jaar een tv-abonnement via antenne in Vlaanderen en Brussel. Het zogenaamde DVB-T2 tv-signaal komt hierbij niet via satelliet, de kabel of het internet, maar via een kleine antenne voor binnen of buiten die verbonden is met een decoder. TV VLAANDEREN wilt hiermee een nieuwe wind slaan in de huidige trend van mobiel tv-kijken.

MEER DAN TIEN ZENDERS VOOR VLAANDEREN EN BRUSSEL
Het tv-abonnement krijgt de naam Antenne TV en komt half december op de markt. Het zal bestaan uit een tiental zenders waaronder de tv-zenders van Medialaan (vtm, Q2, Vitaya,…), SBS Belgium (4, VIJF en ZES) e.a. De zenders van de VRT (Eén, Canvas en Ketnet) zijn al vrij te ontvangen via DVB-T. "Er is een grote vraag in de markt naar een zenderaanbod met enkel de meest bekeken tv-zenders aan een scherpe prijs," zegt Yannick Altruy, Country Manager voor België bij M7 Group. "Antenne TV is voor ons de ideale aanvulling op satelliet-tv om daarop in te spelen. Met het kleinere zenderaanbod zal de abonnementsprijs ook lager liggen dan de huidige tv-formules bij TV VLAANDEREN."

MOBIEL TV-KIJKEN ZONDER KABEL OF INTERNET
DVB-T2 is een beproefde technologie die inspeelt op de huidige opmars van mobiel tv-kijken. "Overal willen we tegenwoordig live tv kunnen kijken," zegt Hans Troelstra, CEO van M7 Group. "Alleen speelt thuis de kabel, of onderweg het bereik en het dataverbruik daar vaak parten in. Met Antenne TV willen we daarvoor een offline oplossing bieden die volledig vrij is van satelliet, kabel of internet."

DE BESTE TV-OPLOSSING OVERAL
Digitale tv via de ether is de beste tv-oplossing om live tv te kijken in de auto, op de camping, op de boot, ... enz. Uiteraard is een tv-abonnement thuis, op kot, of als tweede tv in huis ook mogelijk. Antenne TV zal beschikbaar zijn via het zenderpark van Norkring in heel Vlaanderen en Brussel. Hiermee zijn het een van de laatste regio's in Europa waar de commerciële zenders ook via de ether te ontvangen zijn.

Voor €39 haal je een CI+module voor Antenne TV in huis met geïntegreerde smartcard. Als je tv-toestel geen DVB-T2 tuner heeft, kan je de CI+module ook samen met een decoder kopen voor €99. Beide hardware combinaties zijn vanaf half december beschikbaar.
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Het moet niet open zijn om te kunnen werken hoor..
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

er is wel een bestaand topic nickz maar de titel is dubbelzinnig, de threath bovenaan het bericht was een topic over Proximus , en waar idd een tipje van de sluier werd gelicht door user Blaatpraat met als reactie 'voer voor een ander topic'" vandaar ik er een nieuw topic van gemaakt heb, anders heel moeilijk terug te vinden....
de bestaande topic ging dan weer over een nieuwe dvb-t speler wat ik dan weer aanzag als een topic over dvb-t hardware( player ).
Enfin, deze titel is duidelijker en zegt waarover het gaat...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

vervolg op het DVB-T verhaal is hier te vinden... https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ead#unread
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ik vraag mij nu vooral af of ze het zo vlug bekend gemaakt hebben omdat ik hier al iets heb laten vallen.
Is immers nog maar 3 dagen geleden dat ik er iets van postte op UB...
Of was de aankondiging al een tijd op 9/11 voorzien...
:angel:

Nu, zoals ik inderdaad al liet vallen: ik was op de hoogte gesteld dat TVV de nieuwe melkkoe van Norkring geworden was, en in plaats van Telenet nu op DVB-T zou uitzenden.
Van het aanbod of iets dergelijks wist ik niets, al zaten wij (= de mensen die al van iets wisten) te hopen dat ze inderdaad HD zouden uitzenden...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zou dit een goedkopere formule worden?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nu blijft de vraag natuurlijk;
Hoeveel gaat dat kosten?

Stievie premium kost 9,99 euro. (heden)
WeePee TV was 12 euro per maand of 120 euro per jaar (10 euro per maand) (2013)
Teletenne koste 11,50 euro (2012)

Dat zou toch zeker niet meer dan 10 euro mogen kosten om een kans te hebben. En dan moeten er toch nog iets van zenders moeten bijkomen. Een Discovery of National Geographic. BBC World of CNN.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik heb het bericht als journalist van hun persdienst ontvangen, denk eerlijk gezegd niet dat het iets met uw mededeling te maken heeft, maar over een dikke maand is de hardware wel reeds beschikbaar en gezien er tegenwoordig steeds minder ruimte is voor publicatie moet men deze tijdig kunnen reserveren, dus moet ook het persbericht tijdig worden uitgestuurd...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

WalterB1 schreef:Nu blijft de vraag natuurlijk;
Hoeveel gaat dat kosten?
Dat zou toch zeker niet meer dan 10 euro mogen kosten om een kans te hebben. En dan moeten er toch nog iets van zenders moeten bijkomen. Een Discovery of National Geographic. BBC World of CNN.
10 waarvan ik er 6 al heb is toch iets te weinig, dan blijven er nog 4 over waarvoor ik dan 10euro zou betalen?
gooi er nog een paar buitenlanders bij (hollander, duits, bbc, hd,) geen te zware beperkingen met bakjes,... en we kunnen klappen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

1207 dat zijn de voorlopig bekende zenders normaal komen er erbij in december wanneer het effectief gelanceerd zal worden.

Wel vervelend als je je antenne zou moeten buiten plaatsen want dat lukt niet bij mij. En woon net in een vage omgeving qua dekking.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”