TV Vlaanderen lanceert DVB-T2 (was: nieuwe DVB-T speler op komst)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als men bij TVV/Alpha11 meeleest, dit zijn de zenders die ik eigenlijk niet wil missen: :wink:
Eén - Canvas - VTM - Q2 - CAZ - Vier/Vijf/Zes - NPO 1/2/3 - BBC 1/2/WorldNews - CNN - LaUne/LaDeux - Discovery - NatGeo - Dobbit - Ring TV - TV OOST
En als het ook zonder triple play beschikbaar is, kweken ze serieuze goodwill bij mij. Hopelijk ook met een gratis opzegperiode indien de antenne niet werkt op de gewenste locatie.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

2 zenders vtm en vt4 is voldoende. eventueel nog de regionale erbij
en een lage prijs (5 euro/maand bvb)

kan het zeker doen slagen

in de jaren 80 hebben mensen massaal antenne TV verlaten enkel en alleen voor VTM
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik heb een tv antenne op mn zolder staan en ontvang momenteel, de VRT zenders, deze van de RTBF en een 30-tal Franse, de antenne zal wel geen probleem zijn...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

In het nieuwsblad vandaag stond dat de prijs minder dan €15 per maand zal zijn.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

14,99€ dus 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cptKangaroo schreef:Als men bij TVV/Alpha11 meeleest, dit zijn de zenders die ik eigenlijk niet wil missen: :wink:
Eén - Canvas - VTM - Q2 - CAZ - Vier/Vijf/Zes - NPO 1/2/3 - BBC 1/2/WorldNews - CNN - LaUne/LaDeux - Discovery - NatGeo - Dobbit - Ring TV - TV OOST
En als iedereen zo z'n persoonlijk lijstje maakt heb je uiteindelijk terug 100 zenders. Men richt zich hier op de "gemiddelde" Vlaming en dan komen zenders zoals oa. BBC 1/2/WorldNews - CNN - LaUne/LaDeux - Dobbit - Ring TV - TV OOST zeker niet in aanmerking.
cptKangaroo schreef:Hopelijk ook met een gratis opzegperiode indien de antenne niet werkt op de gewenste locatie.
Dit kan je vandaag de dag al testen aangezien er nog steeds een gratis DVB-T aanbod is van de VRT zenders.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

nickz schreef:
fredo66 schreef:In Frankrijk is nog helemaal geen DVB-T2 ! Wel schakelden ze meer dan 1 jaar geleden over naar mpeg4, alle zenders werden HD (1080p) ipv voorheen maar enkele. Mooi beeld en goede uitrol daar, daar niet van. Maar dus nog geen DVB-T2.
Hoeveel zenders zitten er daar dan in één multiplex? Volgens de VRT is het niet mogelijk om haar drie zenders in HD-kwaliteit uit te zenden via één DVB-T multiplex. Ze zouden daarvoor moeten overschakelen naar DVB-T2.
5 !
zie http://www.tvradio-nord.com/divers/chaines_tnt.html

Misschien kan de vrt met hun installatie niet in mpeg 4 uitzenden ... ik ben maar aan het raden.
Maar ik hoorde die uitleg dat ze geen plaats hadden ook al en dacht toen ook meteen aan het veel betere Franse verhaal.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

fredo66 schreef:Misschien kan de vrt met hun installatie niet in mpeg 4 uitzenden ...
Mogelijks, maar dit is een politieke beslissing. VRT heeft miljoenen euro's geïnvesteerd in HD-productie en installaties vernieuwd om in 1080i HD te kunnen uitzenden op de platformen van Telenet, Proximus en TV Vlaanderen.

De hamvraag blijft dus waarom men via antenne en internet(VRT NU) kiest voor SD-kwaliteit in 576i en 540p.
Dit terwijl je overal in de omringende regio's ziet dat men minstens 720p aanbiedt via internet. Zelfs in Wallonië.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Men richt zich hier op de "gemiddelde" Vlaming en dan komen zenders zoals oa. BBC 1/2/WorldNews - CNN - LaUne/LaDeux - Dobbit - Ring TV - TV OOST zeker niet in aanmerking.
de 5 à 6 Vlaamse, 1 à 2 Waalse en de openbaren vd onmiddellijke buurlanden + een italiaan voor de Limburg. Dan dek je toch vlotjes 80% vd gemiddelde vraag af
die 20 die we vroeger bij integan hadden maw

hopelijk sturen ze ook nog wat radiozenders mee :)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

de radiozenders zitten op DAB+ he
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

In het lijstje van cptKangaroo tel ik 22 zenders... als je maar twee muxen hebt voor 5 zenders dan heb je dus duidelijk een probleem.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

maar als ze 10 zenders doorgeven voor 6 á 7 €/maand dan is er geen probleem :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

De 2 shared muxen in DVB-T2 kunnen elk 8 kanalen aan. Samen dus 16 in SD-kwaliteit.
De VRT-mux in DVB-T kan er maar een 5-tal aan, maar aantal heeft geen belang: zij hebben toch minder kanalen van hun eigen.

Dat aantal in een mux is flexibel: het is redundantie (dekking binnenshuis) afwegen tegen aantal kanalen.
In HD krijg je max 4 kanalen op een mux in mpeg4.

In UK gebruiken ze minder redundantie in hun signaal en dus meer kanalen. Maar daar veronderstellen ze dakantenne.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik stam nog uit het tijdperk dat er reusachtige harken op de daken stonden. Wat maakt dat DVB-T2 in vele gevallen nu met een kleine binnenhuisantenne te ontvangen is?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat is omdat het signaal nu digitaal is. Reflecties op obstakels (muren) geven een secundair signaal dat met enkele microsonden vertraging op de antenne en bij de ontvanger komt.
In het analoge tijdperk resulteerde dit in zgn spookbeelden. Vandaar dat je best een goede buitenantenne had zonder obstakels in de buurt.
Bij DVB-T is dit slechts een stoorsignaal, zoals ruis. Maar er zit redundantie in de signaalstroom. De ontvanger kan de juiste datastream terug opbouwen. Ik zei hierboven dat Norkring deels inzet op binnenhuisonvangst en daarom het aantal kanalen beperkt.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Liko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 nov 2017, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Wie beheert de dvb-t in wallonië?
Bestaat daar een vergelijkbaar aanbod.

Is de dbv-t2 een betere zendkwaliteit?
Want betalen om dan bij slecht weer geen goede ontvangst te hebben is er zwaar over
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Is dat nie télésat? --> tv vlaanderen kloon :-D
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

boonpwnz schreef:Is dat nie télésat? --> tv vlaanderen kloon :-D
Dat wil daarom niet zeggen dat ze daar ook DVB-T2 aanbieden.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

In Wallonië is het zenderpark nog in handen van de RTBF. Ik meen te weten dat men destijds ook wou privatiseren maar dat er geen kandidaten waren. Volgens hun decreet is het een situatie zoals met VDSL/Proximus. Er kan een operator komen voor de private zenders en die kan capaciteit huren bij de RTBF.
Waarschijnlijk heeft niemand interesse. Norkring heeft ook jaren gezocht naar een opvolger voor Teletenne.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Jammer dat het inderdaad naar vermoeden SD gaat zijn , maar als de prijs goed is overweeg ik toch om het te nemen .

Veel jaren heb ik er eens mee geëxperimenteerd hier in Limburgse grensstreek . En als ik me niet vergis kreeg ik met een passieve yagi een 65 tal zenders , gecodeerd en ongecodeerd binnen . Genk , Luik en Maastricht , zelfs de steunmast in aaken kwam met een 65% snr vrij goed binnen zonder mast versterker ( . Die waarde kan natuurlijk beter , maar op 2 meter hoogte in de tuin met een huis en enorm bos dat in de weg stond was ik enigszins verbaasd ( heb ook hoger gehaald bij koud mistig weer ,woon je aan de kust krijg je zo ook de engelse binnen met dat weer) .

De antene was een UHF antenne 57 elementen | ANTUV10KN
Afbeelding
https://www.brigatti.nl/contents/nl/d1041_01.html .

Ook al waren er nadelen om al die masten te pakken , er moest gedraaid worden , of meerder yagi richt antennes plaatsen met een coupler ( voor luik en maastricht een aparte kleinere yagi ) .Voor de zender van genk maakte het ook niet uit of die yagi horizontal of vertical , juis gericht of niet stond , met 20KW en heel kortbij knalde zelfs de vrt kanalen in de kelder onder het huis heel hard binnen , ongeacht het weer :lol: .
Nog een punt om op te letten voor wie het wil gaan proberen , onweer , laat de yagi nooit het hoogste punt wrden in de buurt , en als je met een mast versterker werkt , van de stroom leggen , of het kan eens heel wat geld gaan kosten .
Afbeelding
Liko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 nov 2017, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Bestaan er voor coax overspanningsbeveiligers, in geval van blikseminslag?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Geen idee , voor kabel tijdperk hebben we het hier ooit voor gehad . Onweer ongeslagen op 20 meter hoge mast , omdat stekker er niet uitgetrokken was . Tv's in 3woningen kapot die erop hingen , ook de coax zelf , die in de muren stak . Maar nu spreek ik over begin jaren 80 van vorige eeuw , toen ze in Limburg nog niet van kabel tv gehoord hadden 8) . Beste is gewoon coax uit tv of ontvanger , die ook de voeding voor de mast versterker kan leveren (stand Alone ontvangers hebben meestal die optie in het menu , 12_24v uit op coax aansluiting , een tv niet denk ik , daar heb je speciale inserts voor om ertussen te steken ) .


Edit : die bestaan , https://www.allekabels.be/antenne-satel ... iging.html
Afbeelding
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

dopke schreef:Nog een punt om op te letten voor wie het wil gaan proberen , onweer , laat de yagi nooit het hoogste punt wrden in de buurt
Vaak is dat juist wel het geval, maar je kunt ze toch aarden?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Flippi schreef:Ik stam nog uit het tijdperk dat er reusachtige harken op de daken stonden. Wat maakt dat DVB-T2 in vele gevallen nu met een kleine binnenhuisantenne te ontvangen is?
zelfs het colablikje zou moeten lukken.
de iets gesofisticeerdere versie kostte mij een handvol euro's bij gamma of brico (een jaar of 10-12 geleden)
zal nu tussen 10 en 15 zijn

aanbod, prijs en mogelijkheden
gaat tvv een bakje opleggen of volstaat tv, laten ze evtl opnames toe, ... (alles wat een moderne tv kan)

ben benieuwd
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik heb ook nu nog zo'n yahi gekocht, veel beter dan al die andere brol, neemt wel wat plaats in, op de zolder gezet, en via splitters kan je meerdere tv's aansluiten ... https://www.todotipo.nl/radio-tv-ontvan ... -elementen
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn sprietantenne van 10cm voldoet nu al om binnen goede ontvangst te hebben voor de VRT zenders. :D

Als TVV nog zoekt naar nichemarkten kunnen ze misschien met EDPNET ook iptv aanbieden zoals ze in NL doen met online.nl? Op zich werkt het nu al met chromecast, maar native op de tv zou wel nog ietsje beter zijn.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

fredo66 schreef:
Nob schreef:Alle vooruit:2017 in Frankrijk en Duitsland: DVB-T2 (in Duitsland dan nog met HEVC!) - full HD
Die kwakkel blijft maar voortleven ...

In Frankrijk is nog helemaal geen DVB-T2 ! Wel schakelden ze meer dan 1 jaar geleden over naar mpeg4, alle zenders werden HD (1080p) ipv voorheen maar enkele. Mooi beeld en goede uitrol daar, daar niet van. Maar dus nog geen DVB-T2.
Mochten ze uitzenden in dvb-t2 dan had ik met mijn ontvanger niets meer ontvangen !
Inderdaad. DVB-T2 in Frankrijk zal komen met HEVC en 4k, maar het is nog niet voor morgen!
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Mag ik vragen:

Is er iemand op de hoogte wanneer er gestart worden met uitzenden? Wanneer worden die 2 muxen aktief ?
Gaat het over kanaal 43 en 46 (zendmast egem) ?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

kzal vanavond eens opnieuw scannen, verwacht wel uiterlijk half december, wanneer de hardware beschikbaar is en de eerste dagen zal er ws ook nog wel ongecodeerd uitgezonden worden ook?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

kaarsenbril schreef:Is er iemand op de hoogte wanneer er gestart worden met uitzenden?
De uitzendingen van Teletenne zijn nooit gestopt, alleen op zwart gegaan. Dus vandaag kan je met een DVB-T2 tuner nog steeds een signaal oppikken:

Antwerpen, Limburg en Oostelijk Vlaams Brabant: Kanaal 41 (634 MHz), Kanaal 44 (658 MHz), Kanaal 47 (682 MHz)
West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Westelijk Vlaams-Brabant: Kanaal 40 (626 MHz), Kanaal 43 (650 MHz), Kanaal 46 (674 MHz)

Meer info over de DVB-T(2) uitzendingen op http://www.satbroadcasts.com/DVB-T_tran ... lgium.html
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

raf1 schreef:
kaarsenbril schreef:Is er iemand op de hoogte wanneer er gestart worden met uitzenden?
De uitzendingen van Teletenne zijn nooit gestopt, alleen op zwart gegaan. Dus vandaag kan je met een DVB-T2 tuner nog steeds een signaal oppikken:

Antwerpen, Limburg en Oostelijk Vlaams Brabant: Kanaal 41 (634 MHz), Kanaal 44 (658 MHz), Kanaal 47 (682 MHz)
West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Westelijk Vlaams-Brabant: Kanaal 40 (626 MHz), Kanaal 43 (650 MHz), Kanaal 46 (674 MHz)

Meer info over de DVB-T(2) uitzendingen op http://www.satbroadcasts.com/DVB-T_tran ... lgium.html
Ik kan vrt nemen en alle Franse in HD maar kanalen 43 en 46 zegt de tv geen signaal. Zijn er mensen die op deze kanalen wel al signaal hebben? (via Egem dus)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Op een pc met DVB-T2 tuner en de juiste software kan je iets meer details zien dan alleen maar het bericht "geen signaal".
Misschien kan dat op je tv ook, als je eens de handleiding volledig doorneemt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

kaarsenbril schreef:Ik kan vrt nemen en alle Franse in HD maar kanalen 43 en 46 zegt de tv geen signaal. Zijn er mensen die op deze kanalen wel al signaal hebben? (via Egem dus)
Mijn satelliet ontvangertje (SAB Titan III Combo) ondersteunt naast DVB-S, ook DVB-T en DVB-C

Ik zal vanavond eens scannen op DVB-T
Waregem is ca 20 km vogelvlucht van Egem (en <25 km van de Franse grens), zal dus wel een en ander ontvangen ...

Ik laat eens iets weten wat ik ontvang (en eventuele details)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

raf1 schreef:
kaarsenbril schreef:Is er iemand op de hoogte wanneer er gestart worden met uitzenden?
De uitzendingen van Teletenne zijn nooit gestopt, alleen op zwart gegaan. Dus vandaag kan je met een DVB-T2 tuner nog steeds een signaal oppikken:

Antwerpen, Limburg en Oostelijk Vlaams Brabant: Kanaal 41 (634 MHz), Kanaal 44 (658 MHz), Kanaal 47 (682 MHz)
West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Westelijk Vlaams-Brabant: Kanaal 40 (626 MHz), Kanaal 43 (650 MHz), Kanaal 46 (674 MHz)

Meer info over de DVB-T(2) uitzendingen op http://www.satbroadcasts.com/DVB-T_tran ... lgium.html
De zenders te Egem en te Genk staan nochtans uit (de andere zenders heb ik al te lang niet meer gezien om te oordelen).
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Norkring heeft inderdaad lang 'niets' in de lucht gebracht, maar ik denk toch ook dat alles al een hele poos off-air is ondertussen.
Sinds deze zomer hier als toevoeging DVB-T in gebruik (met T2-tuner), maar niets te ontvangen toen en nu (zender Oostvleteren, kanaal 40, 43 en 46, net als Egem).
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Zonet even gescand (tv met ingebouwde tuner)

Kanaal 43 Egem is aktief gekomen met een zestal zenders gecodeerd vtm vt4 q2 zes vitaya en vijf.
Komt hier loeihard binnen 100 % (met antenne opzolder)
Kan niet zien op TV welke codering of sd of HD
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Warempel, toen ik daarnet postte nog niets, nu hier ook K43 650 MHz on-air. "MUX A2(ID 3403)".

Uiteraard hier ook geen beeld, maar EPG en teletekst zijn aanwezig en voor audio komt hier HE-AAC v1.2.0 op.
De teletekst van VTM en Q2 zijn de HD-versie, die van Vitaya de SD-variant (zie ident bovenaan), al acht ik de kans groot dat de HD-versie gedownscaled zal worden naar SD.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

is natuur lijk wel een nadeel dat je een ci module nodig hebt per tv of ontvanger, benieuwd of er iets te doen valt via oscam of zo....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

laroyj schreef:is natuur lijk wel een nadeel dat je een ci module nodig hebt per tv of ontvanger, benieuwd of er iets te doen valt via oscam of zo....
ik denk dat je toch best december afwacht

de richtlijn is die stievie voor 9,99 want da's ongeveer hetzelfde aanbod momenteel.
voor 7,99 gaat niemand beginnen klooien met kaartjes of een extra bakje in z'n kot
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:voor 7,99 gaat niemand beginnen klooien met kaartjes of een extra bakje in z'n kot
Ik denk dat je je stevig vergist... niet iedereen wil "klooien" met TV kijken op een tablet.

Dit aanbod is gericht op het kijken op een normale TV.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”