TV Vlaanderen lanceert DVB-T2 (was: nieuwe DVB-T speler op komst)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

woutervh schreef: Grmbl, opeens halen zij nu (februari 2019) bij wijze van boete €128 van mijn rekening... Zogezegd hebben ze mijn pakket nooit ontvangen en vragen mij of ik een track-and-trace code heb. Maar ik heb dat opgestuurd met hun retoursticker, geen idee of ik daar zelfs ooit een track-and-trace van gekregen heb. Wordt vervolgd vrees ik...
niet aangetekend teruggestuurd?
dan weet je dat zulke bedrijven je met plezier rollen
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

1207 schreef:
woutervh schreef: Grmbl, opeens halen zij nu (februari 2019) bij wijze van boete €128 van mijn rekening... Zogezegd hebben ze mijn pakket nooit ontvangen en vragen mij of ik een track-and-trace code heb. Maar ik heb dat opgestuurd met hun retoursticker, geen idee of ik daar zelfs ooit een track-and-trace van gekregen heb. Wordt vervolgd vrees ik...
Daar zat een T&T bij.
De mijne staat na al die maanden nog steeds niet op afgeleverd trouwens... maar niet mijn probleem, heb bewijs dat het verzonden is.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

woutervh schreef:
woutervh schreef:Mocht iemand er in slagen om effectief een doos te plooien van die karton, toon gerust wat bewijzen. Volgens mij was het fysisch onmogelijk om daar een doos mee te bekomen waar alles in paste... Heb dan maar alles incusief origami in de originele doos terug gestuurd. Wat ik ook grappig vond was de begeleidende brief waarin ze het jammer vonden dat ik mijn abonnement opzegde omdat ze via satelliet een alternatief wilden bieden, terwijl het over antenne tv ging...
Grmbl, opeens halen zij nu (februari 2019) bij wijze van boete €128 van mijn rekening... Zogezegd hebben ze mijn pakket nooit ontvangen en vragen mij of ik een track-and-trace code heb. Maar ik heb dat opgestuurd met hun retoursticker, geen idee of ik daar zelfs ooit een track-and-trace van gekregen heb. Wordt vervolgd vrees ik...

Dus een belletje naar uw bank die 128 € komt dan morgen terug op uw rekening.
Uw volgende stap is dan via de bank of zelf uw domiciel blokkeren.
Probleem opgelost.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Testpakket deze zomer (2018) ontvangen en hen gemeld dat het niets voor mij was.
Retoursticker ergens in november ontvangen en zootje teruggestuurd. Zat al onder het stof.
Vandaag, 19 februari 2019, brief in de bus met de vraag de retourzending in orde te brengen binnen de 14 dagen of dat ze anders 128 euro van mij moeten hebben. Merkwaardig: de brief is gedateerd op 4 november 2018.
Uiteraard geen enkel bewijs meer in handen van die retourzending.
Gelukkig hebben ze mijn bankrekening niet.
Benieuwd hoe dit afloopt. In elk geval blij dat ik met zo'n firma niet in zee ben gegaan :nono:
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ik heb zopas nog eens de T&T bekeken van mijn retourzending, en typisch: de code is zo oud dat deze niet meer vindbaar is.
Lekker handig moesten ze hier ook passeren met dat bericht...
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Heb ze een mail gestuurd met verklaring dat het verstuurd werd.

Tvv kennende zullen ze wellicht niet antwoorden wat ik dan later tegen hen kan gebruiken.

Feit dat t&t niet meer werkt speelt natuurlijk ook in mijn voordeel.

Is me dat een bende achterbakse gangsters zeg...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

sdecoster schreef: Is me dat een bende achterbakse gangsters zeg...
Nee, niet echt. Gewoon simpelweg incompetentie.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Sorry voor de zware woorden.
Zo'n zaken maken je machteloos hé

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zeker.

Maar incompetentie is blijkbaar deel van het DNA van TV Vlaanderen. Laat ons puur eens kijken naar keuzes die het bedrijf gemaakt heeft met hun product AntenneTV en de praktische afhandeling en ondersteuning even negeren.

TV Vlaanderen heeft besloten einde 2017 een (voor Vlaanderen) nieuwe wijze van lineaire televisie aan te bieden op de markt. Men is vanaf 0 begonnen met hun eigen hardware-specs en zonder concurrentie voor ether-televisie. Ze voeren dat uit onder deze voorwaarden;
- ze bieden een zeer beperkt aantal zenders aan
- geen enkele zender is in HD, ook al kan dit platform het aan. Men kies meer zenders boven een of twee HD zenders
- ze verkopen hun eigen hardware, eigen ontvanger. Die hardware kan in theorie opnames maken/time shift maar dat werkt niet in praktijk. Iets opnemen werkt niet. (!!) - Ik herhaal; in 2017 bewust een televisie-product lanceren zonder dat iets opnemen werkt!
- buiten uitzonderlijke promo-voorwaarden is de minimale kost voor nieuwe klanten 39 euro (CI+-module) + 29,95 euro 'activeringskosten' = 68,95 euro , geen optie om die hardware te huren of af te betalen in het abonnementsgeld. Activeringskost is trouwens geen echte kost. Hoge drempel dus en een drempel die te voorkomen is.
- nieuwe klanten kunnen het niet testen. Niet bij hen thuis, uitgezonderd die zomer-promo. En TV Vlaanderen zelf kan niet zeggen welke van hun dealers AntenneTV verkoopt, en zeker niet welke dealer een demo-opstelling heeft. De klant moet zelf dealers contacteren om dat te ontdekken.
- TV Vlaanderen besluit om plaats te maken voor de zenders van de VRT door Nederland 1, 2 en 3 te schrappen. Dit zonder een consultatie bij hun klanten over welke zenders ze het meest kunnen missen. - IMHO waren NPO123 een van de meest waardevolle zenders van de beperkte bundel.

Dat zijn allemaal beslissingen die de directie van TV Vlaanderen heeft genomen. Niet stommiteiten bij de uitvoering die je als klant kunt ervaren.

Ik zie een bedrijf dat een nieuw product in de markt zet en blijkbaar zijn best doet om dat product zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Niet zoals Telenet gedaan heeft met Teletenne.

Ik geloof echt wel dat TV Vlaanderen niet de bedoeling heeft dit product te doen falen. Anders zouden ze er geen reclame voor gemaakt hebben of gaan onderhandelen met de VRT. Maar ze maken toch heel vreemde beleidskeuzes voor een bedrijf dat wil dat hun product succesvol is.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Ondertussen antwoord gehad om mijn mail:

Onze excuses voor het ongemak. Deze retourzending zal met vertraging toegekomen zijn..
Inmiddels zie ik wel dat wij deze goed ontvangen hebben. Er zal dus geen € 128 aangerekend worden.

Oef... :beerchug:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

WalterB1 schreef:Zeker.

Maar incompetentie is blijkbaar deel van het DNA van TV Vlaanderen.
Ook bij het grotere Canal Digitaal dat tot dezelfde groep behoort, lees je voortdurend klachten over foute afrekeningen, al jarenlang.
Het zit dus echt in het DNA van het bedrijf.
WalterB1 schreef:Laat ons puur eens kijken naar keuzes die het bedrijf gemaakt heeft met hun product AntenneTV en de praktische afhandeling en ondersteuning even negeren.
Hetzelfde soort ergernissen vind je ook al jaren bij hun satelliet product.
Deze maand Basic+ weer één euro duurder per maand, tegelijk minder zenders...
Alle ergernissen die je opnoemt voor Antenne TV gelden eveneens voor hun sat product, zij het dat het dan over andere zenders gaat die plots verdwijnen, of overgaan naar IPTV only, of het terugschroeven van de geluidskwaliteit, enz.
Hoge activatiekosten zijn er daar ook.
Mij lijkt het dat ze die klanten die het behouden gewoon tot de laatste eurocent willen uitwringen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Vandaag 3 (!!!) brieven gekregen van TV Vlaanderen, alle 3 verzonden op verschillende dagen begin november.
Je kan me veel zeggen over onze nationale postverlening, maar niet dat brieven die zogenaamd op verschillende momenten verzonden zijn er 5 maanden zouden over gedaan hebben.

Ik heb 1 brief gekregen, net zoals hierboven, met dreigementen dat ze de decoder niet terug gekregen hadden, en mij een boete willen aanrekenen.
En daarna 2 brieven dat ze het ontvangen hebben.

Wat loopt er daar allemaal mis? :bang:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Idd, ik 3 weken terug ook eerst e-mail bevestiging dat alles ok was. Dan 2 brieven op dezelfde dag dat alles ok was. (Kwestie van zekerheid zeker?) Maar gisteren terug een brief die mij herinnert om het testpakket terug te sturen... Ik heb ze onmiddellijk gemaild om te zeggen dat er precies toch wat spaak loopt in hun administratie.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”