TV Vlaanderen lanceert DVB-T2 (was: nieuwe DVB-T speler op komst)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Ik denk dat je je stevig vergist... niet iedereen wil "klooien" met TV kijken op een tablet.
Dit aanbod is gericht op het kijken op een normale TV.
stievie (free), vier.be, netflix, youtube,... stream ik al lang netjes naar m'n normale tv en ik vermoed dat de overgrote meerderheid, die er bewust voor kiest om zo te kijken, net hetzelfde doet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Er zijn genoeg mensen die niet zo tech-minded zijn, ik geloof dus best dat er een doelgroep is die meer wil betalen dan 7.99 euro (geen idee waar dat getal nu plots vandaan komt).
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef:Er zijn genoeg mensen die niet zo tech-minded zijn, ik geloof dus best dat er een doelgroep is die meer wil betalen dan 7.99 euro (geen idee waar dat getal nu plots vandaan komt).
wie er bewust voor kiest om telenet/proximus buiten te gooien is er mee bezig hé :)

prijs?
stievie (registreren en mastercard) kost 9,99 zonder extra kosten
bij tv vlaanderen beginnen we, zonder abbo, bij 99 (bakje)+ 39 (kaart). dat zijn heel veel maanden Stievie. zelfs al heb je geen bakje nodig dan zijn dat nog altijd 4 maanden extra kost enkel voor het kaartje

als tv vlaanderen quasi dezelfde prijs, voor z'n 10 zenders, vraagt als stievie, zonder extra meerwaarde, dan is het gewoon teletenne 2.0.
voor mij persoonlijk is stievie al te duur. 9,99 enkel voor de zenders van vier, de rest kan ik al zien, is me het dan toch niet waard.

zijn het meer zenders, toch HD, opnamemogelijkheden,... dan verandert de situatie maar dat weten we in december
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:stievie (registreren en mastercard) kost 9,99 zonder extra kosten
En hoe krijg jij Stievie op je TV... niet dat een Chromecast duur is maar gratis is het ook niet en het blijft klooien.
1207 schreef:bij tv vlaanderen beginnen we, zonder abbo, bij 99 (bakje)+ 39 (kaart). dat zijn heel veel maanden Stievie. zelfs al heb je geen bakje nodig dan zijn dat nog altijd 4 maanden extra kost enkel voor het kaartje
Mensen gaan ook niet vergelijken met Stevie... wel met een TN/Proximus.

Je overschat gewoon jou tweakers gehalte...mensen willen gewoon iets kopen, aansluiten en met een normale afstandsbediening op een normale TV kijken.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: En hoe krijg jij Stievie op je TV....
tja, ik kan al direct 3 manieren verzinnen.
Mensen gaan ook niet vergelijken met Stevie... wel met een TN/Proximus.
serieus blijven hé

waar wil je nu eigenlijk over discussiëren? ik zeg gewoon da tv vlaanderen serieus uit z'n pijp zal moeten komen

zowel qua prijs als aanbod
ik moet hiervoor bv al een startinvestering van 140 euro maken en da zijn al direct 14 maanden stievie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:tja, ik kan al direct 3 manieren verzinnen.
En kan de bomma daar ook mee werken ? Je begrijpt duidelijk niet dat JIJ niet de referentie bent voor dit aanbod.
1207 schreef:waar wil je nu eigenlijk over discussiëren? ik zeg gewoon da tv vlaanderen serieus uit z'n pijp zal moeten komen
Ik wil je gewoon duidelijk maken dat jou prijs motivatie niet zal stroken met die van TV Vlaanderen.

Als je dus denkt dat je er met 7.99 of zelfs 9.99 euro vanaf zal komen dan vrees ik op een teleurstelling.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Ik denk niet dat mensen die voor Stievie kiezen dezelfde mensen zijn die voor DVB-T gaan. Het zenderaanbod mag dan wel gelijkaardig zijn, met DVB-T kan je geen programma's op aanvraag kijken. En laat dat nu net het voordeel zijn van Stievie. Alle programma's kijken wanneer je wil, minder reclame op de Medialaanzenders en reclame doorspoelen bij SBS en VRT.

Bij DVB-T heb je helemaal geen interactiviteit en opnemen is blijkbaar erg beperkt. De enige potentiële klanten zullen ouderen zijn die weinig tv kijken. Volgens mij is dat maar een kleine groep. En het deel van die groep dat ook nog een beperkt zenderaanbod wil aanvaarden en antennes installeren bij de TV... tjah.

Dan zijn er voor Stievie meer potentiële gebruikers als je 't mij vraagt.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

gisteren mn tv laten scannen maar vind enkel Canvas, Ketnet, de RTBF Muxen de Franse Muxen maar geen VTM, Q2 etc...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: En kan de bomma daar ook mee werken ? .
yep
ons moemoe kent het knopje in haar browser om vrt.nu naar haar tv te sturen, en da marcheert :)
(kan natuurlijk ook aan apple liggen dat het gewoon werkt)
Als je dus denkt dat je er met 7.99 of zelfs 9.99 euro vanaf zal komen dan vrees ik op een teleurstelling.
mij maakt het niet uit, ik moet het niet hebben en zal niet teleurgesteld zijn. Ik zou het wel leuk vinden.

ik weet alleen, wat ik nu lees, dat mijn installatiekosten alleen al bijna 1,5j stievie betalend is. niet erg maar dan moet de rest echt wel kloppen anders zit je rap bij teletenne 2.0
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

r2504 schreef:Ik wil je gewoon duidelijk maken dat jou prijs motivatie niet zal stroken met die van TV Vlaanderen.

Als je dus denkt dat je er met 7.99 of zelfs 9.99 euro vanaf zal komen dan vrees ik op een teleurstelling.
TV Vlaanderen kennende, denk ik inderdaad dat ze weer het onderste uit de kan gaan willen hebben, en dan achteraf teleurgesteld zijn over de matige interesse.
Persoonlijk juich ik het initiatief toe, maar ik denk dat het too little, too late en too expensive zal zijn...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tja, wat is het onderste uit de kan halen ?

Zolang je niet weet wat men moet betalen aan Norkring voor het huren van het zenderpark, alsook de licenties aan de zenders kan je hier geen uitspraak over doen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

r2504 schreef:Tja, wat is het onderste uit de kan halen ?

Zolang je niet weet wat men moet betalen aan Norkring voor het huren van het zenderpark, alsook de licenties aan de zenders kan je hier geen uitspraak over doen.
Feit is dat ze als provider er op satelliet niet in slagen een interessante prijs/kwaliteit te bieden.
14,90€ voor wat ze bieden is niet echt interessant te noemen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

We zijn dan als landje ook veel te klein... uiteindelijk moet je de vaste (sat of DVB-T maakt niet uit) kost delen door het aantal klanten.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

r2504 schreef:We zijn dan als landje ook veel te klein... uiteindelijk moet je de vaste (sat of DVB-T maakt niet uit) kost delen door het aantal klanten.
Je ziet het verkeerd.
Veel zenders worden gedeeld ook met andere landen. bvb de Nederlanders kijken ook naar onze vrt netten.
te klein ... gaat toch over 25 miljoen potentiele kijkers :eek:

Boulder geeft gelijk, ze verhogen telkens maar de prijs, er hebben al veel mensen sat terug verlaten...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Op sat. heb je dat voordeel van sharing nog enigsinds... bij DVB-T zal het er dus al zeker niet zijn.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Och, het succes zal afhangen van de prijs. In Duitsland zijn ze deze zomer nog gestart met betaal-TV via DVB-T2.
En daar moeten ze concurreren met gratis satelliet en open kabel. https://www.freenet.tv/#start
Natuurlijk 5,75 € /maand voor 20 kanalen in HD, dat zal Antenne TV niet geven.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een positief element tegenover een aantal jaren geleden om het succes van DVB-T2 te verhogen is de vernieuwing van de televisies.

Zeer veel tv-toestellen hebben nu een ingebouwde DVB-T2 tuner en de functie, mits aansluiting van een harde schijf, voor opname en live-pauzeren, televisiegids, een PVR-functie dus.

De meeste klanten hebben reeds alle nodige hardware, buiten de CI-module natuurlijk.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

MarkDM schreef:In Duitsland zijn ze deze zomer nog gestart met betaal-TV via DVB-T2.
En daar moeten ze concurreren met gratis satelliet en open kabel. https://www.freenet.tv/#start
Natuurlijk 5,75 € /maand voor 20 kanalen in HD, dat zal Antenne TV niet geven.
Nog een groot verschil is dat je daar nu al een 25-tal zenders gratis kan ontvangen via DVB-T, ze krijgen er met €5,75/maand een 20-tal extra kanalen in HD. Kleine stap als je naar DVB-T kijkt; je moet voor Freenet natuurlijk ook nog de CI+ module aankopen (€79.99) of hun ontvanger (€66.00)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

WalterB1 schreef:Een positief element tegenover een aantal jaren geleden om het succes van DVB-T2 te verhogen is de vernieuwing van de televisies.

Zeer veel tv-toestellen hebben nu een ingebouwde DVB-T2 tuner en de functie, mits aansluiting van een harde schijf, voor opname en live-pauzeren, televisiegids, een PVR-functie dus.

De meeste klanten hebben reeds alle nodige hardware, buiten de CI-module natuurlijk.
Hmm, ja, maar diezelfde vernieuwing van TV's zorgt er wel voor dat quasi iedereen naar HD kan kijken.
Is die Antenne TV HD of is het weer SD?
Stel dat je 12€/maand (gewoon een eigen gokje) vraagt en je biedt een tiental zenders in SD aan, gaat dat nog bekoren anno 2017?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

MarkDM schreef:Och, het succes zal afhangen van de prijs. In Duitsland zijn ze deze zomer nog gestart met betaal-TV via DVB-T2.
En daar moeten ze concurreren met gratis satelliet en open kabel. https://www.freenet.tv/#start
Natuurlijk 5,75 € /maand voor 20 kanalen in HD, dat zal Antenne TV niet geven.
voor zo'n aanbod teken ik onmiddellijk in

heb ik ineens een reden om m'n >10j oude tv op pensioen te sturen
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik denk dat de beeldkwaliteit, zelfs als het geen (echte) HD is, wel zal meevallen. Omdat mijn TV stuk was gegaan heb ik recent een nieuwe gekocht. Een LG 4K tv, een smart TV. Eigenlijk niet eens een vreselijk dure tv al heb ik die wel gekocht in super-promotie. Iets van een 350 euro betaalde ik.

Ik was zeer verrast tussen de beeldkwaliteit van de VRT via DVB-T op die tv via de ingebouwde tuner. Waarschijnlijk doet die tv intern iets met het signaal maar uiteindelijk maakt dat niets uit. Als ik schakelde tussen Een in HD van Scarlet TV en het zelfde via DVB-T .... ok, via Scarlet was beter.

Maar ik diende toch al heel aandachtig kijken. Voor eenvoudige beelden, het journaal, een tv-serie, gaat het verschil niet echt opvallen. Als je kijkt naar iets met vele flitsende kleuren en snelle bewegingen gaat dat meer een verschil maken.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef:Tja, wat is het onderste uit de kan halen ?

Zolang je niet weet wat men moet betalen aan Norkring voor het huren van het zenderpark, alsook de licenties aan de zenders kan je hier geen uitspraak over doen.
We kunnen dat toch wel ergens inschatten, alleen al maar naar te kijken hoe ze de kijker hebben behandeld in hun sat verhaal.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

TV Vlaanderen heeft niet de luxe van een TN of Proximus die gerust wat klanten kunnen missen als de rest extra moet betalen.

Ik betwijfel dus of TV Vlaanderen ook die strategie zou volgen... ze maken er hun eigen business model mee kapot.

Langs de andere kant is het potentieel aan sat kijkers in Belgie volgens mij beperkt en redelijk stabiel... meer inkomsten kan je dan ook enkel krijgen door je prijs te verhogen maar dit doet afbreuk aan m'n vorige regel.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Telenet heeft momenteel nog 250 000 analoge tv-kijkers aan 16,90 euro/maand

Het Norkring-platform is perfect in staat om een vergelijkbaar product minstens 5 euro/maand goedkoper aan deze klanten aan te bieden.
Er is dus zeker potentieel, op voorwaarde dat TV Vlaanderen de overstap van kabel naar antenne tv zo eenvoudig en goedkoop mogelijk maakt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

http://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-zit-d ... nt-zakken/

ben benieuwd of ons landje anders reageert...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoe serieus TV Vlaanderen het meent met hun AntenneTV zullen we merken bij de lancering.

Aan de prijs en vooral aan de lanceringspromo. Of er eentje is en zoja wat die zal zijn.

Ze zouden de CI module gratis kunnen aanbieden mits contract voor X jaar (1 jaar?) / DVB-T2 ontvanger met CI-module voor Y jaar (2 jaar?).

Misschien ook nog; betaal X euro per maand of Y euro per jaar (dat dan goedkoper is) .

Als ze niets van dat doen dan geloven ze er zelf niet in.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik denk aan een bedrag v/e 10€ per maand,(voor een10-tal tv zenders)het bedrag mag natuurlijk minder zijn,als het echt meer is zie ik het ook nooit van de grond komen,mensen moeten daarbij nog internet hebben ook,apart maar ook te betalen Per Maand.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het kaartje bij Norkring is al aangepast. Zie http://www.norkring.be/zenderpark/zendmasten-in-kaart/
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Hier nog een art. over dit onderwerp.

http://muziekmuseum.skynetblogs.be/arch ... dvb-t.html
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

fluppie schrijft: Ik denk aan een bedrag v/e 10€ per maand

TVV sat is indertijd begonnen met ca 9 €/maand, wat echter snel opgetrokken werd tot hoger niveau...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

r2504 schreef: Langs de andere kant is het potentieel aan sat kijkers in Belgie volgens mij beperkt en redelijk stabiel... meer inkomsten kan je dan ook enkel krijgen door je prijs te verhogen maar dit doet afbreuk aan m'n vorige regel.
TV Vlaanderen zit ondertussen aan +/- 15€/maand voor hun "goedkoopste" aanbod.
Indertijd startten ze met 10€/maand.
Dat is dus 50% duurder op zoveel jaar.
Tegelijkertijd is hun laagste aanbod serieus verminderd qua kwaliteit.
Je mag dat gerust eens vergelijken met de andere aanbieders op de markt.
Dus dat spreekt dat verhaal toch wel wat tegen.

Wat ik ook niet begrijp : volgens mij zouden ze toch een iets grotere markt kunnen aanboren als ze hardware zouden verkopen, die met één CI+ module zowel van het DVB-T2, als het satellietaanbod, als het IPTV aanbod gebruik zou kunnen maken.
Voor zover ik begrijp is het weer een nieuw hardwareaanbod, dat naast het bestaande sat of sat+ip aanbod komt.
Ik vermoed dat er mensen zijn die nu al sat + IPTV hebben, en die wel een paar euro per maand extra zouden geven om er ook DVB-T2 bij te hebben, voor die keren dat ze op een plaats zijn waar ze geen internet hebben, en de schotel ook niet bij de hand hebben,.

Op de site van TV Vlaanderen staat hun aanbod ondertussen (nog niet compleet qua zenderaanbod).
Zo te zien zal dat SD zijn.
Ik zie staan : VTM, Vier, Vijf, Zes, Q2, Vitaya VTMKzoom, één, Canvas, Ketnet.
Maar één, Ketnet, Canvas, die had je eigenlijk al, ik vermoed dat de DVB-T2 versie iets beter van kwaliteit zal zijn dan de gratis versie, maar feitelijk heb je maar 7 zenders extra door zo'n abonnement te nemen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

boulder schreef:Maar één, Ketnet, Canvas, die had je eigenlijk al, ik vermoed dat de DVB-T2 versie iets beter van kwaliteit zal zijn dan de gratis versie, maar feitelijk heb je maar 7 zenders extra door zo'n abonnement te nemen.
VRT zal niet apart doorgegeven worden. In mijn geval woon ik op 5 km van een Norkring-mast die geen VRT doorgeeft. In de praktijk zorgt dit bij mij dat ik 100% signaalkwaliteit heb bij de 'Antenne TV'-zenders en de VRT, dat van +40 km verder komt, ontvang ik helemaal niet, weliswaar met een momenteel slecht opgestelde buitenantenne.

Ter zijde: TV Vlaanderen kostte bij de start 8,95 per maand. Ga er maar van uit dat Antenne TV snel enkele euro's hoger zal zijn.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Amazor schreef:Ter zijde: TV Vlaanderen kostte bij de start 8,95 per maand. Ga er maar van uit dat Antenne TV snel enkele euro's hoger zal zijn.
Ik overweeg het product voor mezelf totaal niet, of het zou moeten zijn dat ik plots compleet andere wensen heb qua TV kijken.
Ik stel mij gewoon de vraag : gaan ze hier nu een interessant product mee lanceren waarmee ze veel nieuwe klanten gaan winnen?
Ik denk het eigenlijk niet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

boulder schreef:Ik overweeg het product voor mezelf totaal niet, of het zou moeten zijn dat ik plots compleet andere wensen heb qua TV kijken.
Ik stel mij gewoon de vraag : gaan ze hier nu een interessant product mee lanceren waarmee ze veel nieuwe klanten gaan winnen?
Ik denk het eigenlijk niet.
Dit is voor iedereen anders. Ik overweeg het wel ( voer moeder ) . Hangt er vanaf in welke streek je woont . Hier in de grensstreek is het alvast prima alternatief voor en telenet .Pak ze vragen er 10 € voor ,je bespaart al direct 30 € in ankoop ci module 39 tov 69 . Ook het nutteloze analoge kabel abbo valt weg , weer en 7 €p/m uitgespaard . De NPO en duitse openbare en waalse pak je zo ook hier.

Daarnet nog eens na jaren gekeken naar de vrt dvb-t uitzendingen , en die zien er behoorlijk uit op en 4K 48" toestel in SD . Maar zoals je weet , het leven is geven en nemen :wink: :wink:
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

dopke schreef:
boulder schreef:Ik overweeg het product voor mezelf totaal niet, of het zou moeten zijn dat ik plots compleet andere wensen heb qua TV kijken.
Ik stel mij gewoon de vraag : gaan ze hier nu een interessant product mee lanceren waarmee ze veel nieuwe klanten gaan winnen?
Ik denk het eigenlijk niet.
Dit is voor iedereen anders. Ik overweeg het wel ( voer moeder ) . Hangt er vanaf in welke streek je woont . Hier in de grensstreek is het alvast prima alternatief voor en telenet .Pak ze vragen er 10 € voor ,je bespaart al direct 30 € in ankoop ci module 39 tov 69 . Ook het nutteloze analoge kabel abbo valt weg , weer en 7 €p/m uitgespaard . De NPO en duitse openbare en waalse pak je zo ook hier.

Daarnet nog eens na jaren gekeken naar de vrt dvb-t uitzendingen , en die zien er behoorlijk uit op en 4K 48" toestel in SD . Maar zoals je weet , het leven is geven en nemen :wink: :wink:
Ik dacht dat kabel 16,90€/maand was, dus je gaat meer uitsparen, allez, het hangt ervan af hoeveel ze bij TVV voor hun zaakje vragen.
Het is ook alleen interessant als het zenderpakket alles bevat wat je wilt.
10 zenders is niet veel.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
JorenD
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 nov 2017, 10:26
Bedankt: 1 keer

Voor een buitenverblijf kan dit ook wel handig zijn.

Wel raar dat men een maand vor lancering nog niets weet over de kostprijs
En hun dekkingskaart nog niet actief is.

Grootste vraag zal ook zijn of men de decoder en antenne online kan bestellen, zo heeft men 14 dagen bedenktijd in geval er geen goed ontvangst zou zijn.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Vele ouderen (70+) kijken eigenlijk alleen Nederlandstalige zenders,ik heb toch die indruk,maar niemand daarvan zal hier op UB zitten.Tien zenders zijn het absolute minimuum,daar ben ik mee akoord.Ik heb ook de indruk dat TV Vlaanderen vooral naar het Duo polie gekeken heeft,als men een 15€ per maand betaald,dan heb je eigenlijk hetzelfde aanbod tv als de twee grote providers dit aanbieden als hun basic pack tv.

Ik zie nu ook op de site van Tv Vlaanderen dat er duidelijk sprake is v/e aanbod van meer dan 10 zenders,er worden er voorlopig wel maar 10 vermeld.

https://www.tv-vlaanderen.be/digitale-t ... e-tv/#dvbt
Laatst gewijzigd door fluppie 18 nov 2017, 11:16, in totaal 1 gewijzigd.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

De doelgroep is zeker ruimer dan ouderen die nu nog vasthangen aan een (analoog) kabelabonnement. Voor mensen die voornamelijk via Netflix & co kijken en "cable cutten" overwegen, inclusief mijzelf, is dit ook interessant mits de prijssetting ok is. Enkel de basiszenders zonder gimmicks die je niet nodig hebt maar anders wel voor betaalt, en je zit niet meer vast aan allerhande packs waar je ook weer betaalt voor zaken die je niet nodig hebt (vaste telefoonlijn bijvoorbeeld).

De meeste recente tv's ondersteunen het out of the box. Voor de rest voorzien ze een betaalbare settop box. Als ze het verstandig aanpakken zorgen ze dat je ook kan opnemen (recente tv's ondersteunen dat ook) en voorzien ze eventueel ook een settop box die dat kan.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

De doelgroep is, zoals ik hier al zei, kleine schermen. Daarmee sluit je sowieso een gigantische groep uit. Ik koop geen Full HD TV laat staan een 4k TV om vervolgens SD te kijken. Het mag nog een zeer lage prijs zijn. Voor mij is SD enkel nog gratis te verantwoorden.

Het enige wat ze nog goed zouden kunnen doen is streamen van de box naar de smartphone/tablet mogelijk maken. Dan is er nog iets over te zeggen, maar helaas ook niet voor mezelf.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MaT schreef:De doelgroep is, zoals ik hier al zei, kleine schermen.
Geloof ik niets van... er zijn genoeg mensen die zelfs 4K TV's kopen zonder te beseffen wat 4K is.

Vroeger zal ik zelfs regelmatig mensen met flatscreens die hun TN decoder via SCART hadden aangesloten en dus analoog keken (maar volop in de waan waren dat het HD was want ze zagen het zenderlogo) !

Er is dus een grote groep die tevreden is met tien zenders (en zelfs minder) en zich niet gaat bekommeren over de DVB-T2 kwaliteit (die uiteindelijk niet zo slecht is als ik posts hierboven lees).
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”