TV Vlaanderen lanceert DVB-T2 (was: nieuwe DVB-T speler op komst)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boulder schreef: Jij wringt je gewoon in 1001 bochten om niet te moeten toegeven dat het niet gaat.
elke maatregel ten gunste vd klant en consument is om 1 of andere reden altijd technisch onmogelijk
elke maatregel om die klant/consument te kloten of extra geld uit de zakken te kloppen is technologisch nooit een probleem :)

ik ben een totale leek en ik ga ervan uit dat het gaat

amper 2 minuten googlen
https://tweakers.net/nieuws/78415/dvb-o ... -goed.html
7j geleden goedgekeurd en hiermee mogelijk om 2 gecodeerde streams tegelijk te gebruiken (kijken, opnamen,...).
itt wat ik dacht is dus 1 ci+ kaart voldoende

is het echt technologisch onmogelijk voor Tv vlaanderen om dit te gebruiken? of is het eerder om de klant te kloten?
of wat is je volgende excuus en paraplu om tv vlaanderen te beschermen?

hiermee vervalt trouwens je argument dat tv vlaanderen echt wel een internetvebrinding nodig zou hebben om een klantvriendelijke maatregel te kunnen nemen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

elke maatregel ten gunste vd klant en consument is om 1 of andere reden altijd technisch onmogelijk...

juist, en daarom zullen zij ook nooit een speler van betekenis worden in dit landje :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

1207 schreef:amper 2 minuten googlen
https://tweakers.net/nieuws/78415/dvb-o ... -goed.html
7j geleden goedgekeurd en hiermee mogelijk om 2 gecodeerde streams tegelijk te gebruiken (kijken, opnamen,...).
itt wat ik dacht is dus 1 ci+ kaart voldoende
Daarover ging het toch totaal niet?
De vraag was niet : hoe kan ik 2 zenders tegelijk decoderen?

De vraag was : hoe kan ik op 2 TV's met in elke TV een CI+ module+kaartje kijken met één abonnement, en hoe kan TV Vlaanderen dan controleren dat die 2e kaart niet doorverkocht/doorverhuurd wordt, en dus op een andere locatie draait?
En bijkomend, hoe kan dit zonder dat er weeral een internetabonnement moet bijgenomen worden?
Dat internetabonnement zal immers direct al veel meer kosten dan een extra TV abonnement, en op een boot of andere locatie waar je geen internet hebt, ben je daar niets mee.
1207 schreef:is het echt technologisch onmogelijk voor Tv vlaanderen om dit te gebruiken? of is het eerder om de klant te kloten?
of wat is je volgende excuus en paraplu om tv vlaanderen te beschermen?
Als je er niets van begrijpt moet je spreken van klanten kloten.
1207 schreef:hiermee vervalt trouwens je argument dat tv vlaanderen echt wel een internetvebrinding nodig zou hebben om een klantvriendelijke maatregel te kunnen nemen
Totaal niet, want je hebt het over iets heel anders.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Ik heb een abo afgesloten voor mijn moeder die dvb-t kijkt. Had graag vtm en vier erbij.

Mijn moeder had enkel telefonie bij Telenet.
Als ik rekende was bij beide de opstartkost 70 euro. Dan is het 10 euro/mdnd bij tvv en 17 euro/mnd bij Telenet

Moduleke kwam gisteren toe, in tv gestoken en direct beeld

Kwaliteit is niet denderend, iets minder vind ik zelfs dan de vrije vrt's, zappen gaat tergend traag waarschijnlijk die module.
Ook kan ik enkel met domicilie betalen, en telkens 1 maand op voor hand, vind ik ook vervelend.
De zenders zelf dan, jammer van die drie Waalse zenders, ze willen waarschijnlijk enkele abo's verkopen in Wallonie (grensstreek)ook vermoed ik, en
ook die 2 kinderzenders...schieten er maar 10 over anders ok.
Dan moet ik ook nog een brief terugsturen naar tvv ondertekend, vind ik ook vervelend.

Mijn conclusie is : zal geen succes worden, mijn ervaring tot nu toe tvv is zo afstandelijk klantonvriendelijk en ook prijs is te duur voor wat je maar krijgt, een handvol sd zenders voor toch een forse 10 euro/mnd waarbij de vrt's vrij kunnen genomen worden. Geen enkele liefhebber van TV zal
volgens mij overstappen van Telenet naar tvv, Telenet veel klantvriendelijker , aanbod van 80 zenders veel in hd en prijsverschil is veel te klein

jammer, zal een niche blijven, zeker geen visionair aan het roer bij tvv :cry:

Het schijnt zelfs dat ze na maart de prijs van de hardware serieus gaan optrekken, kan helemaal de doodsteek geven
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

kaarsenbril schreef:Ik heb een abo afgesloten voor mijn moeder die dvb-t kijkt. Had graag vtm en vier erbij.

Mijn conclusie is : zal geen succes worden, mijn ervaring tot nu toe tvv is zo afstandelijk klantonvriendelijk en ook prijs is te duur voor wat je maar krijgt, een handvol sd zenders voor toch een forse 10 euro/mnd waarbij de vrt's vrij kunnen genomen worden. Geen enkele liefhebber van TV zal
volgens mij overstappen van Telenet naar tvv, Telenet veel klantvriendelijker , aanbod van 80 zenders veel in hd en prijsverschil is veel te klein

jammer, zal een niche blijven, zeker geen visionair aan het roer bij tvv :cry:

Het schijnt zelfs dat ze na maart de prijs van de hardware serieus gaan optrekken, kan helemaal de doodsteek geven

Voor de hardware bvb een sab triple hd de oplossing. ( 95 € aankoop) dvbt2 met ci+ van tvvl - dvb c voor bvb ci+ van telenet - dvbs2 voor sat kaartje.

10 € is alvast minder dan een analoog kabel abbo op verblijfparken aan de kust.

En waarom men thuis moet betalen voor kabel , men een 2 abbo moet nemen als in buitenverblijf ???????.
Dat is hier op forum normaal.
Als het van TVVL komt is het brol.
Over de maffia praktijken van Telenet dealers ( verdelers aan de kust ) gaan we maar zwijgen.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

kaarsenbril schreef: Moduleke kwam gisteren toe, in tv gestoken en direct beeld
Jij bent de eerste die erover rapporteert, bedankt!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

fendtje schreef: En waarom men thuis moet betalen voor kabel , men een 2 abbo moet nemen als in buitenverblijf ???????.
Is dat niet logisch?
Je hebt toch 2 kabelaansluitingen?
Die moeten toch alle 2 blijven werken?
fendtje schreef:Dat is hier op forum normaal.
Als het van TVVL komt is het brol.
Over de maffia praktijken van Telenet dealers ( verdelers aan de kust ) gaan we maar zwijgen.
Wat mij opvalt is dat om de praktijken van TV Vlaanderen goed te praten, men gauw zware woorden gebruikt over de anderen ("maffiaprakijken").
Dat zijn toch wel heel zware woorden.
Ik heb indertijd TV Vlaanderen gehad, en ik zou dat niet meer terug willen.
Mijn installatie gebruik ik voor de vrije zenders, en daar ben ik wel heel tevreden over, per slot van rekening betaal ik er niets voor, en van sommigen zijn beeld en geluid top, andere hebben slecht beeld (TVEi, RTPi bijv.), maar ze zijn gratis, dus ik kan er moeilijk veel over klagen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik moet Boulder hier toch ook in bijtreden. TVV heeft me letterlijk van betalend schotel kijken weg gejaagd en kijk ik nog wel FTA via de schotel. Over de technologie en aanbod kan weinig gezegd worden, en ik denk dat niemand het "brol" heeft genoemd op dit forum. Het zijn gewoon de praktijken die TVV toepast in hun relatie tot de klant die hier aangekaart zijn.

Hadden ze het goed gedaan had ik het evengoed vermeld hoor. Spijtig genoeg heb ik bar slechte ervaringen gehad en kan ik toch niet anders dan dat kenbaar maken? Ze hebben het zelf verprutst, niet ik.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

[quote="boulder"][quote="fendtje"]

Wat mij opvalt is dat om de praktijken van TV Vlaanderen goed te praten, men gauw zware woorden gebruikt over de anderen ("maffiaprakijken").
Dat zijn toch wel heel zware woorden.

Ja er is analoge kabel beschikbaar.
Komt daar plots een Telenet verdeler opduiken op meerdere campings, vertelt verhaal analoog gaat niet meer werken.
Enkel nog digitaal , grote paniek gevolg we kunnen geen tv meer kijken.
Het Ci+ plus verhaal zwijgt ie als een graf over. ( te weinig aan te verdienen )
Dus de digiboxen en digicorders vliegen de deur uit. ( dito prijskaartje )
Moraal van het verhaal een jaar later is analoog nog steeds beschikbaar.
Normale gang van zaken ? dit zijn voor mij geen klantvriendelijke praktijken. ( waar dit verhaal heeft plaatsgevonden is beschikbaar)

Dus daar reageert men op , over dat men iets van thuis kan meenemen naar 2 verblijf , daar zijn ze stil over.
Is niet belangrijk.

Nu al jaren sat kijker , vele problemen die hier op forum aanbod komen over Tvvlaanderen nooit mogen ervaren.
Zou mijn domiciel betaling van bij de start daar iets mee te maken hebben.
Zeg hier niet dat dit steeds het geval is.

Dan nog de verhalen van update's , als een toestel van de stroom is hoe het dan kan updaten ?
Allemaal de schuld van de provider. ( misschien eens een dagje met eender welke helpdesk gaan meeluisteren voor de verhalen)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

fendtje schreef: Ja er is analoge kabel beschikbaar.
Komt daar plots een Telenet verdeler opduiken op meerdere campings, vertelt verhaal analoog gaat niet meer werken.
Enkel nog digitaal , grote paniek gevolg we kunnen geen tv meer kijken.
Dus het gaat over één verdeler?
Dit soort mensen is zeker niet typisch voor Telenet, jarenlang stond er iemand op 2dehands.be, en kapaza.be DVB-T kitjes aan te prijzen, het verhaal was ook altijd dat analoog heel binnenkort ging stoppen.
Er werd doelbewust verwarring gesticht tussen analoog in de ether, en analoge kabel.
Hij schoof ook altijd datums naar voren genre "Vanaf 30 april 20 zenders te bekijken op DVB-T".
Dat was misschien 5 jaar voordat er ook effectief iets op DVB-T te zien was, naast de VRT.
Dus ja, dat dat dan "de Telenet verdelers" zijn is wel bij het haar getrokken, met dezelfde redenering zou ik dan kunnen zeggen dat "de DVB-T verkopers bedriegers zijn".

Toen TV Vlaanderen begon ben ik naar zo'n presentatie gegaan in een locaal café.
Wat men daar allemaal vertelde, en hoe ze de kabel zwartmaakten.
Ze gingen het eens allemaal anders doen.
Ondertussen blijft er niet veel meer over van het verhaal.
Vrije "compatibele" ontvangers met losse kaartjes?
Niet zo makkelijk om dat nog te vinden, en veel zenders zijn op die manier niet meer te bekijken.
fendtje schreef: Normale gang van zaken ? dit zijn voor mij geen klantvriendelijke praktijken. ( waar dit verhaal heeft plaatsgevonden is beschikbaar)
Natuurlijk niet, maar als er één zo'n verkoper is, is het zwaar bij het haar getrokken om ze allemaal zo te noemen.
fendtje schreef: Dus daar reageert men op , over dat men iets van thuis kan meenemen naar 2 verblijf , daar zijn ze stil over.
Is niet belangrijk.
Niet iedereen heeft een 2e verbljif, bovendien, zo comfortabel is dat allemaal niet.
Ik zie niet iedereen de schotel en de ontvanger op reis meesleuren.
Dus dat betekent dat je al een 2e schotel mag ter plaatse zetten, en de ontvanger mag meesleuren.
fendtje schreef: Nu al jaren sat kijker , vele problemen die hier op forum aanbod komen over Tvvlaanderen nooit mogen ervaren.
Zou mijn domiciel betaling van bij de start daar iets mee te maken hebben.
Ik denk niet dat jouw domicilie betaling ervoor gezorgd heeft dat je je smartcard niet moest omruilen.
En al die zenders die verdwenen zijn, of de prijzen die constant opslaan, meer dan bij elke andere aanbieder, dat los je ook niet op door met domiciliëring te werken.
Of die zenders die ze plots van satelliet verzetten.
Of die zenders die je alleen via internet kunt hebben.
fendtje schreef: Dan nog de verhalen van update's , als een toestel van de stroom is hoe het dan kan updaten ?
Allemaal de schuld van de provider. ( misschien eens een dagje met eender welke helpdesk gaan meeluisteren voor de verhalen)
Hebben ze een helpdesk bij TV Vlaanderen?
Je hoort daar veel klachten over, nauwelijks te bereiken bijv.
Die kennen alleen standaard procedures.
Richt de schotel eens opnieuw uit, zeggen ze dan.
Da's gewoon hun standaard antwoord voor quasi alles.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boulder schreef: Als je er niets van begrijpt moet je spreken van klanten kloten.
een klassieke drogreden :)
tv vlaanderen kan die ci+1.4 gebruiken en dan kan ik tegelijk kijken en bv opnemen

tv vlaanderen kiest er bewust voor om dit NIET in te voeren maar aan elke ci+ een abbo koppelen en 10 euro te eisen.
de forumverdediger al boulder? Tv vlaanderen meoten wel per ci+ een abo aanrekenen omdat het technisch niet anders kan :)
en wie anders beweert snapt het niet en moet zwijgen.

ik noem dit inderdaad klanten kloten :)
net zoals die eis om een heel jaar op voorhand te moeten betalen. ge voelt aan uwe kleine teen dat tv vlaanderne bijzonder lastig zal doen als klanten vroeger hun contract opzeggen en hu geld terug willen. misschien kan Tv vlaanderen wel een verdrag met mediamarkt sluiten en dan de klanten waardebonnen vd mediamarkt geven ipv cash :)

nog een dooddoener in huis?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

boulder schreef:[...]
Ik denk niet dat jouw domicilie betaling ervoor gezorgd heeft dat je je smartcard niet moest omruilen.
En al die zenders die verdwenen zijn, of de prijzen die constant opslaan, meer dan bij elke andere aanbieder, dat los je ook niet op door met domiciliëring te werken.
Of die zenders die ze plots van satelliet verzetten.
Of die zenders die je alleen via internet kunt hebben.[...]
Of die coderingen die gewijzigd worden zogezegd in naam van zuiverder beeld, lees : besparingen op transponders, maar een SD stream in mpeg-4 blijft maar SD, maar de klant mag wel een nieuwe decoder aanschaffen.

Of die dagen toen ze dikke problemen hadden met de uplink vanuit hun datacenter. Kan gebeuren, maar niet dagen aan een stuk en doodleuk de klant niet op de hoogte houden van de storingen. Sterker nog, doen alsof er niets aan de hand is.

Of het wegpesten van de open dozen, waar ze in het begin zo hard mee aan het stoefen waren dat het kon.

Of het geknoei op hun administratie.
Of ...
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

nu sat is 1 zaak, dvb-t is een andere.

Ik heb het genomen voor mijn ma, voormijzelf zijn de vrt's en de franse hd kanalen meer dan voldoende.

In al die jaren dvb-t kijken heb ik nog nooit van onderbrekingen gehoord op de vrt's
Norkring zal die 2 bijkomende kanalen even goed in de lucht houden.
aanvoer gebeurt hier in Belgie denk ik, transponders zullen niet veranderen, geen afstelling schotel nodig...
eerlijk gezegd voorzie ik qua dvb-t geen problemen.

we zien wel, tv is ook niet zo belangrijk...en slaan ze hun prijs teveel op, zeggen we het gewoon terug op :-D
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

1207 schreef:
boulder schreef: Als je er niets van begrijpt moet je spreken van klanten kloten.
een klassieke drogreden :)
tv vlaanderen kan die ci+1.4 gebruiken en dan kan ik tegelijk kijken en bv opnemen
Zie je wel dat je er totaal niets van begrijpt?
Jij hebt het over 1 TV met daarin 1 CI module met kaart, die dan 2 zenders moet tegelijk kunnen decoderen.
Dat is één zaak.
De andere, die hier aangekaart werd, ging over 2 toestellen, met 2 CI modules, maar waarbij men slechts één abonnement zou moeten nemen.
Ook als je met één CI+ module 2 zenders zou kunnen tegelijk decoderen, dan nog zou dat abonnement aan die CI+ module gekoppeld zijn.
Het systeem is trouwens net zo bij Telenet, je kunt daar ook niet zomaar 2 kanalen tegelijk decoderen met de CI+ module.
En nog vóór het CI+ was (CI dus), konden de meeste CI modules maar één zender tegelijk decoderen, er waren een paar uitzonderingen die er 2 konden decoderen (zelf had ik de Aston Cam die dit kon), maar dit werkte met zeer weinig ontvangers, en het werkte niet als je van 2 verschillende transponders tegelijk wou opnemen.
De enige die dit probleem niet hebben, zijn de softcams, gekend van de Linux boxen.
Die kunnen zonder problemen (als er geen begrenzing op de kaart zit!), meerdere zenders tegelijk decoderen van meerdere transponders tegelijk.
Het is dus allemaal heel wat complexer dan jij het voorstelt.
Je zou dus met CI+ 1.4 2 zenders tegelijk kunnen decoderen, maar alleen in hetzelfde toestel. Van zodra je een 2e TV hebt, of een TV en een recorder, etc. zou je nog altijd 2 abonnementen nodig hebben.
1207 schreef:tv vlaanderen kiest er bewust voor om dit NIET in te voeren maar aan elke ci+ een abbo koppelen en 10 euro te eisen.
de forumverdediger al boulder?
Altijd dat simplisme hier.
Ofwel ben je vóór, ofwel ben je tegen.
Terwijl uit mijn reacties perfect blijkt dat ik genuanceerd ben, de ene keer voor, de andere keer tegen, afhankelijk van waar het precies over gaat.
Vraag is ook, hoeveel zou zo'n 1.4 module extra kosten?
Het is niet omdat de specificatie dit toelaat, dat het produceren vaan een 1.4 module die 2 streams tegelijk kan decoderen ook voor dezelfde prijs kan.
Dat zal een snellere chip in de module vragen, en die zal dan ook duurder zijn.
En zoals gezegd, het lost niets op voor wie op 2 apparaten wil kunnen kijken, en toch maar 1 keer abonnementsgeld wil betalen, en daar was het om te doen.
1207 schreef:Tv vlaanderen meoten wel per ci+ een abo aanrekenen omdat het technisch niet anders kan :)
en wie anders beweert snapt het niet en moet zwijgen.
Ik kan het ook niet helpen dat jij het niet snapt.
Dat is geen reden om te zeggen dat een ander partij kiest.
1207 schreef:nog een dooddoener in huis?
Ik zal dat maar aan jou overlaten, je bent daar goed in.
kaarsenbril schreef:In al die jaren dvb-t kijken heb ik nog nooit van onderbrekingen gehoord op de vrt's
Norkring zal die 2 bijkomende kanalen even goed in de lucht houden.
Ja, dus hetgeen TV Vlaanderen niet voor verantwoordelijk is werkt goed?
Op satelliet zijn er ook zelden problemen met de BBC, ook iets dat TV Vlaanderen niet zelf verzorgt.
Maar daarvoor betaal je geen abonnementsgeld aan TV Vlaanderen, natuurlijk.
De echte test zit in die andere zenders, die ze wel zelf aanbieden.
Daar betaal je voor, en daaraan moet je de service afmeten, niet aan de zenders die je gratis van iemand anders krijgt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

kaarsenbril schreef:nu sat is 1 zaak, dvb-t is een andere.
Of het nu DVB-T of DVB-S is, maakt echt geen verschil. De achterliggende technologie is van geen tel als het over klanten gaat of over zenderschikking, codering of beveiliging (van de provider!). Het is maar hoe de provider er mee omgaat en hoe hij zijn business model tracht te verpatsen.

Ik durf er bijna op verwedden dat binnen een paar jaar het "bakske" vervangen zal mogen worden voor het DVB-T verhaal.

Wat betreft CI+ dat hier passeert zou ik zeggen, mensen lees er eens gedocumenteerde werken op na. 1.4 zal nooit in een TVV doos gestoken worden omdat ook de hardware ferme trekken krijgt bij de decodering van meerdere signalen en gewoon te kostelijk wordt. Dat is ook de rede waarom 1.4 nooit echt van de grond is gekomen. Het zijn die strenge beveiligingsprotocols om de belangen van de provider te behartigen die uiteindelijk een vlotte werking voor de klant sterk inperkt. Het is trouwens ook geen prioriteit voor de provider, dus waarom zou die er in investeren, zeker TVV?

Ik kon, zoals Boulder aangaf, zelfs met een DM7025+ (weliswaar mpeg-2) vlot de (de)codering over meerdere boxen in mijn netwerk sharen. Ook mijn Vu+ kan dat in mpeg-4. Dus eigenlijk is het een achteruitgang met de invoering van die Ci+ brol, en dat woord gebruik ik nu bewust, omdat dat dus enkel de belangen van de provider dient.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

petrol242 schreef:Wat betreft CI+ dat hier passeert zou ik zeggen, mensen lees er eens gedocumenteerde werken op na. 1.4 zal nooit in een TVV doos gestoken worden omdat ook de hardware ferme trekken krijgt bij de decodering van meerdere signalen en gewoon te kostelijk wordt. Dat is ook de rede waarom 1.4 nooit echt van de grond is gekomen.
Ook met 1.4 heb je nog altijd 1 module per toestel nodig (een toestel kan wel meerdere tuners bevatten, maar ook met 1.4 kun je maximum 2 zenders tegelijk decoderen).
En tenzij die meerdere toestellen dan nog eens een internetverbinding hebben, zul je ook mét 1.4 een abonnement per toestel nodig hebben.
petrol242 schreef:Ik kon, zoals Boulder aangaf, zelfs met een DM7025+ (weliswaar mpeg-2) vlot de (de)codering over meerdere boxen in mijn netwerk sharen. Ook mijn Vu+ kan dat in mpeg-4. Dus eigenlijk is het een achteruitgang met de invoering van die Ci+ brol, en dat woord gebruik ik nu bewust, omdat dat dus enkel de belangen van de provider dient.
Logisch dat het even goed gaat voor MPEG-4 als MPEG-2, want enkel de beveiliging wordt verwerkt, en die wordt niet zwaarder omdat er naar een ander compressienorm overgeschakeld wordt.
Maar softcams, zoals in gebruik bij Linux boxen zijn niet gelicensieerd, en worden als illegaal beschouwd.
Ze hebben technisch wel veel minder beperkingen.
Een softcam kan zonder problemen opnemen van 7 zenders tegelijk, van meerdere transponders, wat met een CI of CI+ module niet kan.
Er zijn ook CI modules voor professioneel gebruik die bijv. 8 zenders tegelijk kunnen decoderen, maar dat blijft dan tot één transponder tegelijk beperkt, en ze kosten stukken van mensen!
Zie deze bijv. : 590€ !

https://www.tvcorner.com/en/cam-pcmcia/ ... pt-pro.php
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

satsurfer schreef:3. prijs: Orange is 49 €, trek daar 35 € af voor een internetlijn (edpnet)= 14 € voor digitale tv INCL.de huur van een digicorder, met massa's meer zenders en pak HD erbij. Je kan ook 2 opnames simultaan doen en 1 bekijken. Niet met DVB-T2.
Oké, bij Orange moet je nog een gsmabbo hebben (dus als je dit sowieso hebt is het faire vergelijking). Als BIPT groothandelstarieven zou laten zakken, zou een verplichting kunnen wegvallen. Bij een duur gsmabbo van Orange is het slechts 39 €/maand - 35 = 4 € voor al dat moois.
Nee, dit is geen reclamecampagne voor Orange. Ik vind het gewoon maar een lauwe prijszetting, dit anno 2018 (bijna). En TVV kennende, gaan ze elk jaar goed indexeren.
Zit er in die €49 ook al een mobiel abo dat je dient te hebben? Hoe zit het met een aansluiting op het kabeldistributienetwerk?
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

boulder schreef:
fendtje schreef: En waarom men thuis moet betalen voor kabel , men een 2 abbo moet nemen als in buitenverblijf ???????.
Is dat niet logisch?
Je hebt toch 2 kabelaansluitingen?
Die moeten toch alle 2 blijven werken?

ja ge moet maar eens proberen uwe digi te laten werken op een 2 adres.
dat kabel abbo wordt al voor betaald.
Waarom die digi box dan niet werkt ?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Op allebei moet er dus ten allen tijde een bruikbaar signaal zitten en het is daar dat je voor betaalt. 2 keer kassa dus. Dat is dus logisch. Wat niet logisch is, is dat je op één en hetzelfde adres/aansluiting meerdere abonnementen moet afsluiten, wil je op meerdere plekken in huis TV kijken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

heel juist, daarom heb ik indertijd mijn betaal-abo vervangen voor Netflix :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

petrol242 schreef:Op allebei moet er dus ten allen tijde een bruikbaar signaal zitten en het is daar dat je voor betaalt. 2 keer kassa dus. Dat is dus logisch. Wat niet logisch is, is dat je op één en hetzelfde adres/aansluiting meerdere abonnementen moet afsluiten, wil je op meerdere plekken in huis TV kijken.
Klopt, maar dan moet je ergens controle toelaten zodat de provider zeker is dat de 2 toestellen wel degelijk op dezelfde locatie staan.
Bij IPTV ligt dat voor de hand, want elke aansluiting is interactief, en bij elke zap stuur je een commando terug.
Bij kabel kan het, als de decoders interactief staan, en via de kabelmodem informatie terugsturen.
Bij sat en DVB-T(2) is het niet meer zo logisch.
Dan heb je een internetverbinding en dus een internetabonnement en een CI+ 1.4 module nodig om info terug te sturen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Tot voor nog niet zo lang geleden was dat wel mogelijk, maar niet zoals de provider het uiteraard wil. We gaan er met z'n allen op achteruit dus.
Toen ik nog klant was bij TVV met de schotel had ik het rood/witte kaartje steken in één van mijn linuxdozen. Ik heb dat trouwens kado gedaan aan één van de forumleden hier.
Dat konden ze vanop afstand activeren of deactiveren. Via de schotel dus. Maar omdat card sharing niet naar de goesting was van de provider, laat het nu in het midden of het voor familiaal gebruik was dus zeg maar, moest er meer beveiliging komen met meer beperkingen voor de klant en duurdere hardware en abonnement. En dan werd dus die idioterie van Ci+ binnen gehaald.
Heel dat gedoe met die Ci+ toestanden is een behoefte van gecontroleerde standaarden en een inperking van de mogelijkheden voor de klant, maar nog voornamer om uit die laatste nog wat meer euro's uit zijn zakken te kloppen, want één scherm is al lang nier meer de standaard in het doorsnee gezin in Vlaanderen. En erger nog, de kost wordt op de zwakste in de schakel afgewenteld.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Promo bij TV Vlaanderen. 3 maanden gratis tot 14/08/2018 bij bestelling AntenneTV.

Leuk maar wel raar dat ze dat bij lancering niet gedaan hebben. Misschien loopt het niet dit product en is dit een poging klanten te lokken. Betwijfel of dit het gaat doen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

WalterB1 schreef:Promo bij TV Vlaanderen. 3 maanden gratis tot 14/08/2018 bij bestelling AntenneTV.

Leuk maar wel raar dat ze dat bij lancering niet gedaan hebben. Misschien loopt het niet dit product en is dit een poging klanten te lokken. Betwijfel of dit het gaat doen.
Dat soort promo's doen ze ook bij hun satellietproduct heel vaak.
Ik vind dat je als consument altijd heel goed naar de normale prijs buiten promotie moet kijken, niet alleen voor dit product maar gewoon altijd.
Die kortingsprijs heb je 3 maanden, daarna heb je de normale prijs (voor al de rest van de tijd).
Dus u blind staren op een kortingsprijs is wat kortzichtig.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zeker, een promo is leuk maar de structurele prijs is van belang.

Het verbaast mij wel vanuit marketingstandpunt gezien is hoe ze met die 'activeringskost' omgaan (29,95 euro).

Ze zijn daar relatief discreet over om de potentiële klant over het bestaan van die kost te informeren. Dat komt heel slecht over als een nieuwe klant onverwacht meer moet betalen dan die eigenlijk dacht dat die ging betalen. Ze zouden beter dat afschaffen, daar een promo over doen of het minstens veel duidelijker vermelden.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Vandaag een brief in de bus 'Aan de Vlaamse TV -kijker' Het gaat hier ook over TV Vlaanderen en antenne TV,vrij verwonderlijk want de ontvangst is hier volgens de kaart(van TV Vlaanderen)helemaal niet zo goed,en moet er een buitenantenne aan te pas komen,en zelfs dan twijfels...
Victorb
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:46
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Gisteren antenne tv besteld voor buitenverblijf, iemand die ervaringen heeft?

Het is de decoder + module die ik bestelde.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

@Victorb Nee, niet hier. Moedig om dat nu te bestellen. Het is toch een investering voor de hardware en de activatiekosten. Er is nog geen nieuws over het overnemen van de VRT-kanalen door TV Vlaanderen.

Er zijn drie mogelijkheden;
a) overeenkomst met de VRT, prijs blijft gelijk
b) overeenkomst met de VRT, met prijsverhoging
c) geen overeenkomst met de VRT - geen VRT

Deze formule is sowieso al een gok of het op termijn commercieel succes kan hebben en dus zal blijven bestaan. Scenario B maakt dit product minder aantrekkelijk. Scenario C ... Telenet heeft dat al eens gedaan. Maar dan zonder VTM's ipv VRT. Toen Telenet stopte met DVB-T2 betaalde ze wel de kosten voor de hardware terug aan hun klanten. Dat was wel goed van Telenet.

Indien TV Vlaanderen over een jaar of twee zou stoppen met hun AntenneTV is het nog maar de vraag of ze de investeringskosten gaan terugbetalen aan hun klanten. Lijkt mij minder waarschijnlijk dan bij Telenet.

De marketing-communicatie afdeling van TV Vlaanderen doet ook niet echt zijn best om AntenneTV te verkopen.

Ik stelde TV Vlaanderen de vraag;
'Hallo, vraagje; waar ergens kan ik naar toe gaan om te kijken naar een demonstratie van AntenneTV? Om dus de beeldkwaliteit en ervaring vast te stellen op een TV. - Ben van Brussel, postcode 1082. Omgeving Brussel of Mechelen is ook goed.' op 23 mei.

Omdat ik geen reactie had ontvangen nog eens die vraag gisteren.

Reactie ontvangen;
'Dag Walter, hiervoor kan je dan best naar één van onze verkooppunten. Via deze pagina kan je het dichtstbijzijnde verkooppunt vinden. Je zou wel best even bellen naar het verkooppunt of ze daadwerkelijk Antenne TV verkopen, of enkel satelliet tv.'

De reden dat ik het vroeg was natuurlijk om te weten waar dat beschikbaar was om te voorkomen dat ik diverse verkooppunten zou moeten aflopen. - Dus eigenlijk geeft TV Vlaanderen hier toe dat ze zelf niet weten wat hun eigen verkooppunten juist verkopen en aanbieden. Mij lijkt dat niet een professionele werkwijze.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

TVV en klanten zijn als water en vuur...
Victorb
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:46
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Eerste ervaringen zijn redelijk van mijn antenne tv. Het is ook maar voor het buitenverblijf.

Ik zie nu wel dat TVV een test doet, 500 mensen mogen antenne tv gratis 4 weken testen.

https://www.tv-vlaanderen.be/testantennetv/
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dat lijkt meer op een koopbelofte dan op een test!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Halo,

Ik ben in gegaan op deze promo. Ik hoop nog steeds op een half mirakel dat DVB-T free-to-air zal blijven bestaan. Maar deze promo was te mooi om het niet eens te proberen. Het een sluit het ander niet uit.

Lanceringspromo van AntenneTV was;
- u moet onze hardware kopen, activatiekosten betalen en dan zal u wel zien of het u aanstaat en of het op iets trekt

De huidige Test-promo is; (max 500 klanten, beperkte aantal per dag, tot 3 september)
- u krijgt het hele pakket hardware gratis net als de activatie. U mag het 4 weken gratis gebruiken. Daarna zeg je het op zonder kosten, hardware terug. Of je blijft klant voor 9,95 euro vanaf de 2de maand. Geen andere kosten. Contract 2 jaar, anders restwaarde hardware betalen.

Ik ga hierover uitvoerig rapporteren op mijn Facebook-pagina 'DVB-T in Vlaanderen en Brussel' maar dit is in essentie mijn voorlopig gedacht.

Voorlopig; heb AntenneTV sinds gisteren.

De antenne is ok. De decoder is triestig. Goed dat die gratis was, dat is een correcte prijs.

Klantendienst; een teleurstelling. Heeft niet de benodigde basiskennis over hun eigen product. Een medewerker vulde die leegte in door niet relevant door te verwijzen naar een externe partij ipv te erkennen dat men de oplossing niet weet en de vraag te escaleren. Niet onvriendelijk maar niet erg inhoudelijk bekwaam.

TV-kijken werkt. Heb op mijn locatie maximale ontvangst. 100% kwaliteit, 96% sterkte. Opnemen en timeshift activeren was problematisch. Nog niet gelukt het aan de praat te krijgen via de decoder van TV Vlaanderen. Via de TV, CI+ slot, was ook een uitdaging maar heb ik uiteindelijk zelf kunnen uitvogelen. Oplossing was hoogst onlogisch. Een oplossing waar de klantendienst niet op de hoogte van was.

Opnames maken werkt via de TV. Enkel een opname maken van één zender kan. Iets opnemen en naar een andere zender kijken kan niet. Misschien dat het kan met een toestel met dubbele tuner. Of dat mogelijk is dat is in theorie een vraag voor de klantendienst maar aangezien de medewerker eerst ontkende dat opnemen überhaupt mogelijk is zou ik dat niet geloven wat die ook zeggen.

Beeldkwaliteit;

Hoe dat persoonlijk overkomst, zijnde goed of slecht is persoonlijk. Uw persoonlijke ervaring met video-bronnen en wat voor tv het is, hoe groot, is relevant.

Ik heb een recente LG 4K televisie van 108cm/43inch. Een 'kleine grote televisie' zou ik zeggen. Ik ben de gewone DVB-T kwaliteit gewoon.

Ik ga geen tickets kunnen verkopen om te komen kijken naar het wereldwonder van beeldkwaliteit te zien op mijn tv. Maar slecht is het zeker niet. Het is beter dan de vrije DVB-T zenders. Het komt mij over al zijnde dat de beeldkwaliteit beter is via de interne tuner van de tv vergeleken met de externe tuner. Voor mij is de beeldkwaliteit goed. Correct.
gunnix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jun 2018, 15:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Bedankt om te laten weten, klinkt interessant nu je de hardware erbij krijgt. Is er al meer zekerheid dat Een en Canvas via DVB-T2 van TVV te zien zal zijn?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

gunnix schreef:Bedankt om te laten weten, klinkt interessant nu je de hardware erbij krijgt. Is er al meer zekerheid dat Een en Canvas via DVB-T2 van TVV te zien zal zijn?
:) - Ging mijn volgende post zijn op Facebook ... kan het evengoed nu schrijven;
AntenneTV-reeks - DVB-T in Vl.&Bru.

"Gaat TV Vlaanderen nu ook de VRT-zenders uitzenden? - Ja en neen."

Direct na de aankondiging van de VRT dat die gingen stoppen met DVB-T kwam de evidente vraag; wat met TV Vlaanderen en hun AntenneTV? De VRT's zitten niet in hun bundel. Daarvoor moeten hun klanten het free-to-air signaal via DVB-T gebruiken.

Iets wat de VRT niet kon waarderen dat TV Vlaanderen verkondigde dat men vrij naar de VRT kan kijken maar dat is een andere zaak.

Ik stelde de vraag wat TV Vlaanderen ging doen op 18 mei aan de klantendienst en kreeg volgende reactie;

"wij gaan de komende dagen contact opnemen met de VRT om te kijken of en onder welke voorwaarden we de TV zenders kunnen toevoegen aan het aanbod van TV VLAANDEREN Antenne TV, net zoals dat nu voor Satelliet TV is. Van zodra hierover duidelijkheid is zullen we hierrond communiceren."

Ondertussen, op de website van de VRT, de pagina over DVB-T , is te lezen;

"Zal VRT dan helemaal niet meer te bekijken zijn via de digitale ether?

In Vlaanderen biedt alleen TV Vlaanderen een DVB-T2-aanbod aan. Vanaf 1 december zijn de televisienetten van de VRT beschikbaar in het zenderpakket Antenne TV van TV Vlaanderen."

Dus de VRT laat op die wijze weten dat de VRT's gaan beschikbaar zijn via AntenneTV van TV Vlaanderen.

Zaterdag 7 juli stelde ik deze vraag aan een medewerker van de TV Vlaanderen klantendienst. Of er een overeenkomst was en wanneer de VRT-zenders in het pakket opgenomen gaan worden.

De klantendienst kon niet bevestigen dat er een overeenkomst is. En dus ook niet wanneer die zenders er bij gaan komen. Wel dat als er een overeenkomst is ze dat zeker gingen aankondigen.

Dus ...de VRT via hun website kan het wel bevestigen, de TV Vlaanderen klantendienst niet.

Ondertussen is TV Vlaanderen een promotie aan het doen waarbij ze gratis hardware en gratis actieveringen uitdelen aan nieuwe AntenneTV-klanten.

Het lijkt niet ernstig om te denken dat ze dit zouden doen als er geen overeenkomstig is met de VRT. Deze promo is een investering en zonder de VRT's heeft AntenneTV (zeker) geen toekomst.

Dus ... is er een overeenkomst met de VRT en TV Vlaanderen over het aanbieden van de zenders via AntenneTV? - Ja, ondanks dat TV Vlaanderen klantendienst het zit te ontkennen is het enkel redelijk om te besluiten dat die overeenkomst er wel moet zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

gunnix schreef:klinkt interessant nu je de hardware erbij krijgt
... maar je hangt er wel twee jaar aan vast !
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef: ... maar je hangt er wel twee jaar aan vast !
Ja...als je dus tijdens die 4 weken niet laat weten dat je het niet moet hebben. Dan heb je een contract voor 2 jaar. Dat je kunt verbreken als je dat wil en dan ga je de restwaarde moeten betalen. In de voorwaarden is een tabel. Maximaal is het 122 euro. Na een jaar nog 64 euro.

Alternatief buiten promo;
"Ik wl klant worden voor AntenneTV zonder vast contract". Prima.

U moet betalen om klant te worden;
- activering 29,95 euro + CI+ module 39 euro = 68,95 euro minimale kost
- activering 29,95 euro + decoder met CI+ module 99 euro + antenne 29 euro = 156,95 euro waarde pakket

Als je dus graag een contract van onbepaalde duur hebt dan ga je wel stevige eenmalige kosten moeten betalen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

WalterB1 schreef:
Ondertussen, op de website van de VRT, de pagina over DVB-T , is te lezen;

"Zal VRT dan helemaal niet meer te bekijken zijn via de digitale ether?

In Vlaanderen biedt alleen TV Vlaanderen een DVB-T2-aanbod aan. Vanaf 1 december zijn de televisienetten van de VRT beschikbaar in het zenderpakket Antenne TV van TV Vlaanderen." Dus de VRT laat op die wijze weten dat de VRT's gaan beschikbaar zijn via AntenneTV van TV Vlaanderen.
Gekker moet het niet worden. Een openbare omroep die een rechtszaak start omdat er reclame gemaakt wordt voor hun openbare uitzendingen door TV Vlaanderen. Om dan enkele maanden later zelf reclame te maken voor hun uitzendingen bij ... diezelfde Tv Vlaanderen.
Ik denk niet dat er nu nog rechters zullen zijn die de klacht van VRT ernstig zullen nemen. Case closed allicht ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

WalterB1 schreef:Zaterdag 7 juli stelde ik deze vraag aan een medewerker van de TV Vlaanderen klantendienst. Of er een overeenkomst was en wanneer de VRT-zenders in het pakket opgenomen gaan worden.

De klantendienst kon niet bevestigen dat er een overeenkomst is. En dus ook niet wanneer die zenders er bij gaan komen. Wel dat als er een overeenkomst is ze dat zeker gingen aankondigen.
Dat is ook niet de taak van de klantendienst.
De beslissing wanneer iets gecommuniceerd wordt is een beslissing van de directie / marketing (via hun persdienst).
Dus zelfs als er een overeenkomst zou zijn, is het niet aan de klantendienst om hierover te communiceren :-) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ik ben niet de enige op dit forum die ervaring heeft met TVV en hun bedrijfspolitiek. Zuivere wijn schenken is nooit hun sterkste zijde geweest, en wat zij nu proberen lijkt mij een sterk staaltje blufpoker te kunnen worden. VRT anderzijds heeft evenwin ooit bewijs geleverd dat zij logisch denken en ageren in het belang van hun kijkers. Ik denk dan maar, boer let op je kippen en wacht rustig af wat 1 december brengt 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Is het normaal dat ik niet kan opnemen met de decoder van TV Vlaanderen? Als ik van één probeer op te nemen lukt dat perfect, op de gecodeerde zenders krijg ik de melding "opname niet toegestaan"? :? Als opnames niet mogelijk zijn, is dit spul 100% waardeloos en vliegt het direct terug naar TV Vlaanderen (testpakket) !
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”