TV Vlaanderen lanceert DVB-T2 (was: nieuwe DVB-T speler op komst)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

raf1 schreef: - jaarlijkse vooruitbetaling via overschrijving = 9,95 euro x 12 = 119,40 euro
serieus?
en als ge uw contract opzegt?
Laatst gewijzigd door philippe_d 13 dec 2017, 14:16, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dan moet TV Vlaanderen een deel terugstorten.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

via sateliet is het ook zo, maar kan je wel kiezen voor maandelijkse betaling , via domiciliering weliswaar.....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

lithion schreef:Dat klopt niet hoor. Bij TVV is de codering niet gekoppeld aan de ontvanger, enkel aan de orca CI+ module met ingebouwde sim. Je kan deze module in bijna om het even welke ontvanger gebruiken als die over zo'n slot beschikt. Daarnaast zijn er ontvangers van TVV zelf die een ingebouwde CI+ module hebben. Vrije hardwarekeuze is dus nog steeds mogelijk.
Vraag is of je nog veel hebt aan die vrije hardwarekeuze als je met de beperkingen van een CI module zit.
Opnemen van 2 gecodeerde zenders tegelijk op 2 aparte transponders is al een issue.
De module van TVV heeft nu nog niet de CI+ beperkingen, maar die kunnen ingeschakeld worden als TVV dat wil.
Met CI+ kun je normaal gezien niet aan je opnames, net zoals op de digicorder, waar je ze ook niet eventjes op een USB stick kunt zetten.
Vrije hardwarekeuze wordt op die manier toch sterk uitgehold, en is niet beter dan TV met een Kaartje, dat ook bij Telenet beschikbaar is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boulder schreef: Vraag is of je nog veel hebt aan die vrije hardwarekeuze als je met de beperkingen van een CI module zit.
het zou me verbazen moest de software in een top samsung, B&O,... niet veruit superieur zijn aan aan de belgacom/telenetbakjes qua gebruik, gemak,...
vooruitspoelen, opnames, epg, zappen, energieverbruik, ...

dat is al een vooruitgang
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Vermits je geen kaartje apart meer kunt kopen, dien je dus ook die module te kopen bij TVV voor AntenneTV ?
Een eigen cam (deltacam, unicam of zo) kan de klus nooit meer klaren, als ik het goed begrijp? Of kan je dat sim kaartje versteken?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dat staat toch heel duidelijk op de site?
  • - ofwel koop je een CI+ module (met geïntegreerde smartcard) voor 39€
    - ofwel koop je de DVB-T decoder voor 99€ (inclusief de CI+ module).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

philippe_d schreef:Dat staat toch heel duidelijk op de site?
  • - ofwel koop je een CI+ module (met geïntegreerde smartcard) voor 39€
    - ofwel koop je de DVB-T decoder voor 99€ (inclusief de CI+ module).
en dan zeg je neen

niet omwille vh aanbod maar omdat het net iets te veel flauwe kul is

een 2e kaartje voor bv opname apparatuur? dat wordt dan een 2e abonnement
domiciliëring? niemand mag zomaar geld van mijn rekening halen
een jaar vooruit betalen? das miserie voorgeprogrammeerd als ge er ooit uitstapt
betalen om klant te worden? ik denk het niet
...
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

1207 schreef:een 2e kaartje voor bv opname apparatuur? dat wordt dan een 2e abonnement
Dat is heel normaal, omdat men (net als bij satelliet-tv) niet kan controleren waar dit kaartje wordt gebruikt. Kan dus evengoed bij vrienden/familie zijn. Met één kaartje kan je ook opnemen, alleen niet tegelijkertijd naar iets anders kijken. Ik denk dat het wel duidelijk is dat dit aanbod met 15 SD-zenders niet voor de veeleisende TV-kijker is.
1207 schreef:domiciliëring? niemand mag zomaar geld van mijn rekening halen
Een SEPA-domiciliëring kan onmiddellijk en zonder enig bewijs te leveren binnen de 8 weken worden teruggeboekt via je bank. Na 8 weken heb je nog 13 maanden de tijd om de betaling te betwisten, maar dan moet je wel bewijs leveren dat de betwisting terecht is (aan je bank). Tevens kan de domiciliëring met onmiddellijke ingang worden geblokkeerd.
1207 schreef:een jaar vooruit betalen? das miserie voorgeprogrammeerd als ge er ooit uitstapt
Dan stap je er toch gewoon uit tegen dat dat jaar om is.
1207 schreef:betalen om klant te worden? ik denk het niet
De meeste operatoren rekenen nu eenmaal een activeringsvergoeding aan, dat is bij de concurrentie niet anders.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

nickz schreef: Dat is heel normaal, omdat men (net als bij satelliet-tv) niet kan controleren waar dit kaartje wordt gebruikt.
de hele bedoeling van ci+ is net om de provider bijna de volledige controle over het toestel te geven of zelf te bepalen wat de gebruiker zelf nog mag doen.
Uiteraard kun je dat controleren als je data aan mekaar koppelt. ik kan bv ook verwijzen naar toestellen met 2 ci+slots en twintuners.
Een SEPA-domiciliëring kan onmiddellijk en zonder enig bewijs te leveren binnen de 8 weken worden teruggeboekt
so?
geen bedrijf mag zomaar geld van mijn rekening halen, principieel. Ook niet voor 10 euro korting
Dan stap je er toch gewoon uit tegen dat dat jaar om is.
waarom die idiote eis om voor te schieten? Electrabel doet dat gelukkig ook niet.
stel u voor dat ik elk jaar 1200 moet voorschieten :)
De meeste operatoren rekenen nu eenmaal een activeringsvergoeding aan, dat is bij de concurrentie niet anders.
so?
bij proximus moest ik dat niet betalen, bij mijn gsm abonnement ook niet.

ik geef gewoon redenen dat het teveel flauwe kul is naar mijn goesting
40 euro voor een kaart en 9,95 voor 1 abo'tje is fair voor die 15 zenders. Al de rest is bullshit, just my 2 cents
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

1207 schreef:de hele bedoeling van ci+ is net om de provider bijna de volledige controle over het toestel te geven of zelf te bepalen wat de gebruiker zelf nog mag doen.
Uiteraard kun je dat controleren als je data aan mekaar koppelt. ik kan bv ook verwijzen naar toestellen met 2 ci+slots en twintuners.
De CI+ standaard beschikt niet over een controlemechanisme om na te gaan of meerdere modules binnen dezelfde woning worden gebruikt. Om die reden kan je bij Telenet ook geen Play (More) (Sports) abonnement delen tussen decoder en CI+ module of meerdere CI+ modules. Daarover was onlangs nog een discussie op Userbase. Wat u zegt is dus onmogelijk.
1207 schreef:waarom die idiote eis om voor te schieten? Electrabel doet dat gelukkig ook niet.
Nog niet zo lang geleden moest je de kabeldistributie ook meteen voor een heel jaar betalen. Zo vreemd is dat dus niet. Aangezien het hier maar om een abonnement van € 9,95 per maand gaat, is het ook geen groot bedrag.
1207 schreef:bij proximus moest ik dat niet betalen, bij mijn gsm abonnement ook niet.

ik geef gewoon redenen dat het teveel flauwe kul is naar mijn goesting
40 euro voor een kaart en 9,95 voor 1 abo'tje is fair voor die 15 zenders. Al de rest is bullshit, just my 2 cents
Het is een aanbod dat te nemen of te laten is. Er zijn vast en zeker mensen voor wie het wél interessant is.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

nickz schreef:De CI+ standaard beschikt niet over een controlemechanisme om na te gaan of meerdere modules binnen dezelfde woning worden gebruikt.
Bullshit, in de CI+ 1.3-standaard wordt een IP-verbinding gedefinieerd. Het is niet omdat Telenet die IP-verbinding niet gebruikt, dat het niet mogelijk is.
Pas dus maar op met je CI+ modules in een smart tv met internetverbinding te steken, voor je het goed en wel beseft beginnen die modules misschien informatie door te sturen naar een IP-adres van je provider.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Raf1, misschien zit er ook wel een microfoontje in die CI+ module verborgen zodat Telenet je kan afluisteren... Vergeet je aluminium hoedje niet op te zetten, want via Wi-Fi kan men je gedachten lezen!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:Bullshit, in de CI+ 1.3-standaard wordt een IP-verbinding gedefinieerd. Het is niet omdat Telenet die IP-verbinding niet gebruikt, dat het niet mogelijk is.
Pas dus maar op met je CI+ modules in een smart tv met internetverbinding te steken, voor je het goed en wel beseft beginnen die modules misschien informatie door te sturen naar een IP-adres van je provider.
Ik geloof er niets van dat dit actief zou zijn.
Mocht de provider interactiviteit bieden, dan zou het eerste dat ze willen bieden video op aanvraag, kwestie dat je dingen tegen betaling kunt bestellen.

Trouwens, het ging over DVB-T(2).
Als je al internet als vereiste gaat opleggen, zul je niet veel klanten meer overhouden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

nickz schreef: De CI+ standaard beschikt niet over een controlemechanisme om na te gaan of meerdere modules binnen dezelfde woning worden gebruikt. Om die reden kan je bij Telenet ook geen Play (More) (Sports) abonnement delen tussen decoder en CI+ module of meerdere CI+ modules. Daarover was onlangs nog een discussie op Userbase. Wat u zegt is dus onmogelijk.
ik spreek nergens over een decoder, maar ik weet wel dat ci+ per definitie een trojaans paard is.
dat telenet/tv vlaanderen sommige mogelijkheden toelaat, niet toepast of niet gebruikt (om welke reden ook) doet er niet toe.
ze kunnen, technisch zeker, kaarten en tv's perfect koppelen zodat er geen misbruik van kan gemaakt worden met andere tv's. Maar het is financieel natuurlijk interessanter om aan elke kaart ineens een abonnement te koppelen.
kun je de technologie eens in het voordeel vd klant gebruiken,
Nog niet zo lang geleden moest je de kabeldistributie ook meteen voor een heel jaar betalen
ik respecteer je mening maar ik ga niet akkoord dat ik dit moet accepteren.
Vroeger doet er niet toe
Aangezien het hier maar om een abonnement van € 9,95 per maand gaat, is het ook geen groot bedrag.
ik vind 120/j voorschieten veel geld.
Het is een aanbod dat te nemen of te laten is. Er zijn vast en zeker mensen voor wie het wél interessant is.
ik geef de argumenten waarom ik het niet neem. uiteraard zijn die argumenten persoonlijk

boulder
je begrijpt raf verkeerd. de mogelijkheid is momenteel niet actief maar technisch wel perfect mogelijk. Telenet heeft in principe totaal geen decoder meer nodig, alles kan via ci+ gestuurd/geregeld worden
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

The low-speed communications resource class as defined in EN 50221 [7] is enhanced to provide bi-directional
communications
over an IP connection. This may be used to support Conditional Access functions and may be
used in conjunction with interactive services.
bron: http://www.ci-plus.com/data/ci-plus_spe ... n_v1.3.pdf
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:
The low-speed communications resource class as defined in EN 50221 [7] is enhanced to provide bi-directional
communications
over an IP connection. This may be used to support Conditional Access functions and may be
used in conjunction with interactive services.
bron: http://www.ci-plus.com/data/ci-plus_spe ... n_v1.3.pdf
Het is niet omdat het in de specificatie van CI+ 1.3 zit dat :

1) Telenet al 1.3 gebruikt
2) het actief is

Waarom zouden ze wel interactiviteit installeren, maar geen video op aanvraag bieden?
Daar kunnen ze toch het meeste mee verdienen?
Dus ik vermoed dat die module die ze gebruiken nog een vorige standaard van CI+ is.

Bovendien, het topic gaat over TV Vlaanderen's DVB-T2 aanbod.
Waarom zouden ze een IP connectie verwachten van een DVB-T2 klant?
Dat zou betekenen dat die klant ook al internet heeft, wat dan toch weer een ferme maandelijkse kost is, dat een veelvoud is van de abonnementskost voor TV.
1207 schreef:boulder
je begrijpt raf verkeerd. de mogelijkheid is momenteel niet actief maar technisch wel perfect mogelijk. Telenet heeft in principe totaal geen decoder meer nodig, alles kan via ci+ gestuurd/geregeld worden
Dat kan zijn, maar dan is het weer off-topic.
Het topic gaat over TVV en DVB-T2.
Dat het technisch mogelijk is bij Telenet, dat wil ik gerust geloven, maar doet niet veel terzake in het debat over DVB-T2.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

1. mocht het 9,95 € zijn in HD (1080p) kwaliteit, zou ik wel overwegen het te nemen.
Deze zenden al 3 jaar in HD. :eek:
"As of 2014, it was implemented in broadcasts in the United Kingdom (Freeview HD, eight channels across two multiplexes, plus an extra multiplex in Northern Ireland carrying three SD channels), Italy (Europa 7 HD, twelve channels), Finland (21 channels, five in HD), Germany (six HD (1080p50) channels, with 40 in planning),[1] Sweden (five channels),[2][3] Thailand (41 SD, 9 HD channels)[4] Flanders (18 SD Channels), Serbia (eight channels[5]), Ukraine (32 SD and HD channels in four nationwide multiplexes), Croatia (two pay-TV multiplexes), Denmark (two pay-TV multiplexes with 20 channels), Romania (8 SD channels, 1 HD channel) and some other countries."

2. volgend jaar met een DVB-T2 FBC tuner? (nu zijn er al dvb-S2x en dvb-c FBC tuners). zou wel interessant zijn.
FBC staat voor Full Band Capture; een interessante techniek die nog maar door weinig satelliet- en kabeldecoders wordt ondersteund. Een DVB-S2 FBC -tuner beschikt over een stukje speciale technologie waardoor in feite tot acht tuners in de decoder aanwezig zijn. Deze kunnen afzonderlijk van elkaar functioneren. Hierdoor wordt het mogelijk om acht zenders op te nemen of naar een ander scherm te streamen, zelfs als ze op verschillende transponders worden uitgezonden. Het aantal gelijktijdig en afzonderlijk te gebruiken tuners is afhankelijk van de gebruikte LNB op de schotelantenne. Met een Unicable LNB is het volledige aantal van acht tuners beschikbaar. FBC brengt dus een groot voordeel met zich mee. Zo kunnen we meerdere programma's tegelijk opnemen terwijl we in de huiskamer naar de televisie kijken en gelijktijdig elders in huis op de tablet. Alles onafhankelijk van elkaar en dat met slechts één decoder in de huiskamer. Dezelfde mogelijkheden zijn bij de DVB-C FBC-tuner aanwezig: men heeft met deze tuner altijd acht tuners ter beschikking. In de configuratie die we bij ons testmodel gebruikten (DVB-S2 FBC, DVB-C FBC en DVB-S2 Dual) hebben we maar liefst achttien tuners tot onze beschikking, waarmee we zenders verdeeld over drie satellieten én het Ziggo kabelnetwerk konden ontvangen. We verwachten niet dat veel mensen de achttien tuners werkelijk gelijktijdig zullen gebruiken, maar technisch is deze mogelijkheid in ieder geval binnen handbereik.
3. prijs: Orange is 49 €, trek daar 35 € af voor een internetlijn (edpnet)= 14 € voor digitale tv INCL.de huur van een digicorder, met massa's meer zenders en pak HD erbij. Je kan ook 2 opnames simultaan doen en 1 bekijken. Niet met DVB-T2.
Oké, bij Orange moet je nog een gsmabbo hebben (dus als je dit sowieso hebt is het faire vergelijking). Als BIPT groothandelstarieven zou laten zakken, zou een verplichting kunnen wegvallen. Bij een duur gsmabbo van Orange is het slechts 39 €/maand - 35 = 4 € voor al dat moois.
Nee, dit is geen reclamecampagne voor Orange. Ik vind het gewoon maar een lauwe prijszetting, dit anno 2018 (bijna). En TVV kennende, gaan ze elk jaar goed indexeren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

satsurfer schreef:3. prijs: Orange is 49 €, trek daar 35 € af voor een internetlijn (edpnet)= 14 € voor digitale tv
Ik hoop dat je zelf ook beseft dat dit een absurd statement is... anders kan ik ook zeggen dat ik telefonie bij TN voor één euro heb (maar packs zijn nu eenmaal ondeelbaar).
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boulder schreef: maar doet niet veel terzake in het debat over DVB-T2.
wel wat ci+ betreft

daar maakt het in weze niet uit of het signaal over kabel, ether of wat dan ook komt
het is in beide gevallen een trojaans paard waarbij zenders, providers,... de controle krijgen over het geheel en wat de kijker mag of kan doen.
het geeft hen ook de controle om kaarten, abbo's en tv's met elkaar te koppelen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

satsurfer schreef:2. volgend jaar met een DVB-T2 FBC tuner? (nu zijn er al dvb-S2x en dvb-c FBC tuners). zou wel interessant zijn.
Tja, het gaat hier over CI+
In principe werkt dat niet met vrije hardware (Linux decoders), en zelf biedt TVV bij mijn weten geen FBC tuner toestellen aan.
1207 schreef:wel wat ci+ betreft
daar maakt het in weze niet uit of het signaal over kabel, ether of wat dan ook komt
het is in beide gevallen een trojaans paard waarbij zenders, providers,... de controle krijgen over het geheel en wat de kijker mag of kan doen.
het geeft hen ook de controle om kaarten, abbo's en tv's met elkaar te koppelen
Het ging hier niet over de gewone nadelen van CI+, maar over het moeten nemen van internet en interactivteit om te bewijzen dat al je decoders op dezelfde plaats staan.
Als je de kost van internet er moet bijnemen, dan heeft dat niet veel zin voor DVB-T2;
Je maakt het zo duur dat je al niet veel voordeel meer hebt met DVB-T2 te nemen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boulder schreef: Het ging hier niet over de gewone nadelen van CI+, maar over het moeten nemen van internet en interactivteit om te bewijzen dat al je decoders op dezelfde plaats staan..
initieel ging het erover dat tv vlaanderen per kaart een abo moet aanrekenen omdat ze niet zouden kunnen zien in welke tv de kaart zal gebruikt worden.
dat klopt niet want kan perfect gecontroleerd en geblokkeerd worden door tv vlaanderen.

er is dus, buiten zuiver geldgewin, geen reden om per abonnement niet meerdere ci+ kaarten ter beschikking te stellen.
bv voor toestellen met 2 ci+ slots
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Een SEPA-domiciliëring kan onmiddellijk en zonder enig bewijs te leveren binnen de 8 weken worden teruggeboekt via je bank. Na 8 weken heb je nog 13 maanden de tijd om de betaling te betwisten, maar dan moet je wel bewijs leveren dat de betwisting terecht is (aan je bank). Tevens kan de domiciliëring met onmiddellijke ingang worden geblokkeerd.
Toen ik nog klant was bij TVV heb ik jaren vooruit betaald. Toen ik aan de diensten begon te twijfelen en aan opzeg zat te denken, heb ik TVV gevraagd of ik maandelijks kon betalen. Die maandelijkse betalingen gingen dus alleen met domiciliëring. Vroeger stond ik nogal sceptisch tegenover domiciliëringen, maar een bedrag als kredietnota terug krijgen is iets moeilijker dan een domiciliëringsbedrag terug vorderen. Dus ging ik voor de domiciliëring. Ik heb toen braafjes het formulier ingevuld en netjes aangeduid om maandelijks te betalen. En je kan het al raden hé. Een week later, boempatat een volledig jaar afgetikt van mijn rekening. Toen ik TVV daarop uitleg vroeg, zeiden ze me dat ze dat niet konden terug draaien. Via hetzelfde telefoontje heb ik gelijk de opzeg gegeven. Dat was de spreekwoordelijke druppel.

Onmiddellijk na het telefoontje heb ik mijn bank opdracht gegeven om het bedrag terug te vorderen en gelijk de domiciliëring te blokkeren. Dezelfde dag nog stond het geld terug op mijn rekening. Nog een klein factuurtje gekregen voor het restbedrag en dan was mijn avontuur met TVV ten einde.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

1207 schreef:initieel ging het erover dat tv vlaanderen per kaart een abo moet aanrekenen omdat ze niet zouden kunnen zien in welke tv de kaart zal gebruikt worden.
dat klopt niet want kan perfect gecontroleerd en geblokkeerd worden door tv vlaanderen.
Hoezo?
Je bent toch akkoord dat je moet interactief zijn om informatie te kunnen terugsturen naar TVV, zodat ze kunnen zien of beide decoders op dezelfde plaats staan?
En om interactief te zijn heb je dus internet nodig.
Dus dat "perfect te controleren" vraagt wel dat je een internetabonnement erbij neemt, dat is toch niet realistisch?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb net een e-mail ontvangen van TV Vlaanderen, met reclame voor Antenne TV.

Wat mij daarin opviel was de vermelding "bestel voor 20/12 + gratis levering".

Dus ... buiten het abonnementsgeld, de hardware en de activatiekosten moet men dus anders ook nog verzendingskosten betalen.

TV Vlaanderen heeft een vreemde commerciële visie.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boulder schreef: Dus dat "perfect te controleren" vraagt wel dat je een internetabonnement erbij neemt, dat is toch niet realistisch?
k zou niet weten waarom ze een internetabbonement nodig hebben
hoe doen ze dat in bv in andere landen of produceren tv merken, zomaar voor hun plezier, tv's met 2 ci+ slots? betalen al die mensen met zo' tv per definitie 2 abbo's? lijkt me straf.

met ci+, dat trojaans paard, kunnen ze m'n tv in alle mogelijke windrichtingen controleren. behalve in richtingen die klantvriendelijk zijn

maar om op tv vlaanderen terug te komen
die 9,95 is een aanbod en momenteel zijn leveringskosten gratis.
het wordt dus alleen maar duurder en dus de facto nog meer flauwe kul

typisch monopolistengedrag of gedrag waaruit duidelijk blijkt dat er veel te weinig concurrentie speelt.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Ondertussen al iemand die meesleest en klant geworden is met info over de beeldkwaliteit?? Jammer dat ze niet 1 zender vrij gelaten
hebben zodat je de kwaliteit kan beoordelen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

typisch monopolistengedrag...

nou, nou, TN en PX zijn monopolisten inderdaad. TVV daarentegen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

wied schreef:typisch monopolistengedrag...
nou, nou, TN en PX zijn monopolisten inderdaad. TVV daarentegen :-D
het is niet omdat je geen monopolist bent dat je je niet als dusdanig kunt gedragen
het eisenpakket dat tv vlaanderen in deze aan potentiële klanten stelt getuigt niet van een commerciële aanpak.

dat neigt enorm naar
je hebt ons nodig, je kunt nergens anders heen dus leggen wij allerlei absurde voorwaarden op.
het fundament voor een teletenne 2.0 is bij deze alleszins gelegd, wat jammer is
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

1207 schreef:
boulder schreef: Dus dat "perfect te controleren" vraagt wel dat je een internetabonnement erbij neemt, dat is toch niet realistisch?
k zou niet weten waarom ze een internetabbonement nodig hebben
Het gaat er toch over dat 2 of meer kaarten op hetzelfde adres gebruikt worden.
Om dat te weten te komen, moet de module iets terugsturen.
Bij CI+ op kabel zou dat nog kunnen (maar het wordt niet gedaan), je zit immers op een vast netwerk van de provider, en je zou je TV ook via Ethernet of via powerlans met de kabelmodem kunnen verbinden.
En op antenne nu?
Je antenne wordt gebruikt om zenders te ontvangen, niet om je GPS coördinaten door te sturen.
Dus neen, de provider kan dat niet controleren.
1207 schreef:met ci+, dat trojaans paard, kunnen ze m'n tv in alle mogelijke windrichtingen controleren. behalve in richtingen die klantvriendelijk zijn
Beetje misleidend, want je gebruikt het woordje controleren in 2 verschillende betekenissen.
Ja, ze kunnen je met CI+ heel sterk "controleren" : controleren in de betekenis van bepalen wat je wel en niet kan doen (een uitzending wel of niet kunnen opnemen, reclame wel of niet kunnen doorspoelen, een houdbaarheidsdatum meesturen).
Maar dat zijn allemaal zaken die geen interactiviteit vereisen.
Het zijn gewoon vlaggetjes die meegestuurd worden met de uitzending zelf.

Maar met CI+ kunnen ze totaal niet "controleren", in de betekenis van nagaan wat je aan het doen bent, naar wat je kijkt, etc.
Daarvoor is immers interactiviteit nodig.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Liko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 nov 2017, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

1207 schreef: hoe doen ze dat in bv in andere landen of produceren tv merken, zomaar voor hun plezier, tv's met 2 ci+ slots? betalen al die mensen met zo' tv per definitie 2 abbo's? lijkt me straf.
2 slots per tv is enkel nodig als je bij 2 verschillende aanbieders klant bent.

Daarom betaal je geen 2 keer... er zijn landen waar ook de gratis zenders achter een CI module zitten, zodat enkel inwoners er van kunnen genieten.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Liko schreef: 2 slots per tv is enkel nodig als je bij 2 verschillende aanbieders klant bent.
goede poging maar wat met allerlei externe hd schijven voor (tijdelijke) opnames. bij dvb-t2 en tv vlaanderen heb je toch wel degelijk 2x ci+ nodig om tegelijk a te kunnen kijken en b op te nemen, met uitzondering vd 3 ongecodeerde vrt posten (moet ik ze alledrie opsommen).
als je wil zoek ik wel een model met 2 ci+ slots, ingebouwde harde schijf etc.


boulder
interessant hoe je de bocht blijft trekken dat het technisch absoluut per definitie totaal onmogelijk is en de arme sukkelaars bij tv vlaanderen wel degelijk een abbo per ci+ kaart moeten aanrekenen.
nog eventjes en we gaan beweren dat ze dat eigenlijk totaal niet willen en dat zelf commercieel oninteressant vinden maar dat de techniek hen dwingt :)

toch straf hoe je altijd opnieuw mensen vind die onvoorwaardelijk dit soort klantonvriendelijke flauwe kul verdedigen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

1207 schrijft: getuigt niet van een commerciële aanpak.

juist, veeleer het gedrag van kleine ''boefjes''...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

1207 schreef:boulder
interessant hoe je de bocht blijft trekken dat het technisch absoluut per definitie totaal onmogelijk is en de arme sukkelaars bij tv vlaanderen wel degelijk een abbo per ci+ kaart moeten aanrekenen.
nog eventjes en we gaan beweren dat ze dat eigenlijk totaal niet willen en dat zelf commercieel oninteressant vinden maar dat de techniek hen dwingt :)

toch straf hoe je altijd opnieuw mensen vind die onvoorwaardelijk dit soort klantonvriendelijke flauwe kul verdedigen
Maar jongen, toch.
Ik vraag u gewoon : hoe moet ik mij dat dan technisch voorstellen?
Jij wringt je gewoon in 1001 bochten om niet te moeten toegeven dat het niet gaat.
Je hebt een terugkoppeling nodig, anders kan de leverancier nooit weten dat beide CI+ modules op dezelfde locatie gebruikt worden.
Dat doen ze met de digiboxen/corders ook.
Enkel als je ze interactief maakt, kun je met de extra abonnementen ook op een 2e, 3e of 4e box kijken voor hetzelfde abonnementsgeld.
Voor het basispakket is het niet echt een probleem omdat je een actieve kabelaansluiting nodig hebt om signaal te hebben.

Bij Proximus is het ook geen kwestie omdat het IPTV is, en je dus ALTIJD interactief bent.

Bij de digiboxen/corders van Telenet heb je geen internet nodig, maar wel een aansluiting op de kabelmodem, en dan is er dus 2 wegs communicatie mogelijk.
Het volstaat dat er gecontroleerd wordt of de boxen aan dezelfde kabelmodem hangen, en je hebt op beiden hetzelfde abonnement.

Mochten ze dat willen doen bij TV Vlaanderen, zou je dus moeten kunnen die informatie terugsturen.
Dat zou kunnen met een CI+ 1.3 module én een internet abonnement.
Ga jij een DVB-T2 abonnement nemen, en er dan nog eens internet bijnemen, gewoon om op 2 boxen hetzelfde abonnement te hebben?

En hoe andere leveranciers dat oplossen?
KPN in Nederland indertijd (Digitenne) gaf voor een 2e of 3e kaart een goedkoper abonnement, maar het was ook niet gratis.
In het buitenland weet ik niet direct, maar wat ik wel weet is dat bijv. in Duitsland of in het Verenigd Koninkrijk al een serieus FTA aanbod zit op DVB-T(2), dus daar kunnen gebruikers er makkelijker mee leven als ze maar op één toestel de zenders van binnen het abonnement hebben.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

iemand een idee waarom Digitenne in NL schijnbaar stillekes aan het sterven is!? DVB-T lijkt daarentegen in Frankrijk, Duitsland en UK toch erg levensvatbaar...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Digitaal televisie kijken via DVB-T is tegenwoordig achterhaald, de meeste televisies in de huiskamer zijn Full HD en het aandeel van 4K televisies stijgt door de prijsdalingen van de elektronica. Digitale televisie heeft namelijk een resolutie van slechts 480p, dit terwijl full HD 1080p bevat en 4K maar liefst 2160p. In de periode van 2013 t/m 2015 verloor KPN al veel van zijn Digitenne klanten aan interactieve TV met HD zenders.
https://www.providers.nl/894/hd-televis ... digitenne/

Het aantal mensen dat nog genoegen neemt met SD daalt jaar na jaar.
Het is dan ook onbegrijpelijk dat men hier nog een SD aanbod lanceert.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Liko
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 nov 2017, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

En hoeveel mensen gaan gewoon voor de standaard oplossing?
Die kopen gewoon een tv omdat de verkoper daar meer op kan verdienen.

Hoeveel van de zenders bied zijn contant aan in full hd, laat staan in 4k?

Als tvvlaanderen er in slaagt om goede binnenontvangst te garanderen met een eenvoudig te richten antenne hebben ze zeker een markt voor hun.
Niet iedereen heeft nood aan al de toeters en bellen die tegenwoordig in het aanbod zitten.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

MaT's link hierboven geeft duidelijk aan dat KPN op de rem heeft gestaan in NL, net zoals Telenet heeft gedaan in ons eigen landje. In Frankrijk, Duitsland en UK zijn echter voldoende ''gratis'' DVB-T (HD) zenders beschikbaar om er een succes van te maken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:MaT's link hierboven geeft duidelijk aan dat KPN op de rem heeft gestaan in NL, net zoals Telenet heeft gedaan in ons eigen landje. In Frankrijk, Duitsland en UK zijn echter voldoende ''gratis'' DVB-T (HD) zenders beschikbaar om er een succes van te maken...
Ik zie toch overal hetzelfde gedrag.
In Nederland heeft KPN zowel Digitenne (DVB-T) als IPTV. Ze hebben doelbewust Digitenne als het goedkope, lage-kwaliteitsaanbod gepositioneerd, wie beter wilde, moest maar IPTV nemen.
Telenet lanceerde Teletenne (DVB-T2), met een zeer beperkt aanbod, en in SD.
Wilde je meer, moest je maar kabel nemen.
Nu biedt TV Vlaanderen het aan, en opnieuw dezelfde strategie : beperkt aanbod, zenders in SD.
Wie meer wil, moet maar een schotel en het duurdere satellietaanbod nemen.

DVB-T(2) wordt duidelijk niet als een serieuze optie aangeboden, maar om als opstapje te dienen naar het 'gewone' aanbod.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Is iemand onderlegd in deze materie of meer info?

Misschien Markdm :

Kunnen er nog kanalen bijkomen? Hier in Egem antenneTV k43 en k46. Vroeger was Teletenne 3 kanalen K 40, 43 en 46.

De band loopt van 21 tot 69 dacht ik, rekening houdende met de buurlanden toch nog een zee van plaats....
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”