TV Vlaanderen lanceert DVB-T2 (was: nieuwe DVB-T speler op komst)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Instapkosten zijn toch heel redelijk: 29.95 EUR activatie -we kennen er ergere!- 39 EUR voor de CI+ module (99 EUR als je een decoder nodig hebt) en de antenne die wordt voorgesteld, kost 29 EUR.
Ziet er m.i. heel goed uit.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Albert Peetermans schreef:Instapkosten zijn toch heel redelijk: 29.95 EUR activatie -we kennen er ergere!- 39 EUR voor de CI+ module (99 EUR als je een decoder nodig hebt) en de antenne die wordt voorgesteld, kost 29 EUR.
Ziet er m.i. heel goed uit.
heb je al een antenne voor je vrt vandaag dan is dat al opgelost, bij de brico heb je er vanaf een euro of 15
40 euro voor een kaartje en 9,95 voor die 15 zenders is ok,

nu alleen nog een tv zoeken met ci+ slotje
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

1207 schreef:
Albert Peetermans schreef: 29.95 EUR activatie
40 euro voor een kaartje en 9,95 voor die 15 zenders is ok,
Plus dus inderdaad nog de 29,95 eenmalige activatie kosten (zie kleine lettertjes op hun site). Goed verstopt maar komt er idd nog eens bovenop.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik mis hier precies de info over de beeldkwaliteit van de zenders...
Worden ze nu uitgezonden in 576i, 720p of 1080i?

Op de website van TVV is dat niet meteen duidelijk.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

7 en 8 zenders op de 2 kanalen
frankrijk steekt er 4 op 1 kanaal en daar is het hd... Ik gok op sd
Laatst gewijzigd door kaarsenbril 07 dec 2017, 13:47, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@road rebel

Tenzij Stievie op korte termijn met een smartTV app op de markt komt...

Stievie App werkt al enige tijd icm chromecast, waardoor jongeren (alsook cordcutters) niet meer moeten kiezen voor lineaire programma oplossingen, vrees ik...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Aan mij hoef je niet uit te leggen dat het met chromecast werkt, alleen heb ik geen stievie nodig om de programma's te kijken, die kan ik van elke zender platform reeds casten.

Maar als je echt wilt doorbreken bij de lineaire kijker dan kom je met een smart TV app (tyzen, webOS, androidTV, ev. TV, en dan heb je echt al een grote dekking); itt. tot wat er een paar posts hierboven gezegd werd kunnen de meesten wel een app installeren en gebruiken op hun TV. Ik heb het niet over een geïsoleerde bejaarde die nooit in contact geweest is met internet, maar als je een app op jouw smartphone kan aansturen dan kan je dat ook op jouw tv.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

road rebel schreef:Aan mij hoef je niet uit te leggen dat het met chromecast werkt, alleen heb ik geen stievie nodig om de programma's te kijken, die kan ik van elke zender platform reeds casten.

Maar als je echt wilt doorbreken bij de lineaire kijker dan kom je met een smart TV app (tyzen, webOS, androidTV, ev. TV, en dan heb je echt al een grote dekking); itt. tot wat er een paar posts hierboven gezegd werd kunnen de meesten wel een app installeren en gebruiken op hun TV. Ik heb het niet over een geïsoleerde bejaarde die nooit in contact geweest is met internet, maar als je een app op jouw smartphone kan aansturen dan kan je dat ook op jouw tv.
hangt altijd vd gebruiker af
onlangs gelezen dat bv de youtube app, na 1 of andere update, al niet meer bruikbaar is op sommige smart tv's uit 2012/13.
da's toch heel recent

heb je bij dvb-t niet rap voor
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Als je een app will installeren op WebOS moet je eerst een "privacy" agreement aanvinken waardoor je reclame in je menu krijgt en je gebruik wordt afgeluisterd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Artikel over de lancering vandaag : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/12/07 ... -internet/

De website van TVV vind ik wel misleidend. Haarscherp tv-kijken via DVB-T2...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

road rebel schreef:Maar als je echt wilt doorbreken bij de lineaire kijker dan kom je met een smart TV app (tyzen, webOS, androidTV, ev. TV, en dan heb je echt al een grote dekking)
Veel geluk op je camping, buitenverblijf of bij ouderen zie geen internet hebben.
road rebel schreef:Ik heb het niet over een geïsoleerde bejaarde die nooit in contact geweest is met internet, maar als je een app op jouw smartphone kan aansturen dan kan je dat ook op jouw tv.
Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van de potentiele TVV DVB-T klant.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Ik denk dat er een potentiële markt is voor antenne TV en dat deze markt niet enkel beperkt is tot bejaarden en campings. Ik denk dat jonge dertigers interesse zouden hebben in een lineair tv aanbod voor naast hun Netflix. En momenteel is er geen concurrentie; de huidige vorm van Stievie is geen waardig tv alternatief (en ik weet waarover ik spreek met een htpc; een multimediaspeler op android en een multimediaserver.)

Desalniettemin heb ik moeite om jouw eerste opmerking te begrijpen: de dekking van mobiel internet is vooralsnog groter dan die van antenne TV en in het buitenland kan je het al helemaal vergeten met Vlaamse DVB-T.

Ik mag hopen dat TVVlaanderen de markt iets groter zal aanboren dan enkel de mensen die geen internet hebben; want dat is een uitstervend ras. Overigens zag ik zojuist een tv-reclame van de Nederlandse equivalent; blijkbaar is canal digitaal net begonnen met een volwaardig IPTV aanbod TV in Nederland (KPN Netwerk).
Laatst gewijzigd door road rebel 08 dec 2017, 11:35, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Het is dus 576i dat men over de ether gaat sturen :roll: (vraag gesteld aan TVV)
Dat maakt het weer minder interessant...
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Zijn er nog muxen vrij bij Norkring? Zo ja, als TV Vlaanderen het een beetje verstandig speelt bouwen ze nu een klantenbasis op en huren een extra mux bij om de kwaliteit te kunnen opkrikken indien er voldoende interesse is voor het product.

Ik zit in die regio ronde de Vlaamse Ardennen waar de ontvangst belabberd is, vrees er hier dus een beetje voor. Mochten ze nu de mast in Bellegem activeren zou het een ander verhaal worden voor een deel van deze regio. Het is wachten tot een speler (EDPNet, Stievie, ...) met een volwaardig IP TV alternatief komt (bediening met afstandsbediening, evt. met een Android TV box). Wie weet begint TV Vlaanderen met hun antenne TV de markt wat open te breken en kunnen anderen volgen.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

@vverbeke

"markt open breken"

vergeet het maar, wishfull thinking van uw kant.
Iedereen die ooit vtm wilde kijken zit al lang op de kabel.
Ik heb nog niemand gehoord die terugschakelt naar antenne. De enige reden waarom men zou terugschakelen is de prijs. AntenneTV is gewoon te duur voor wat het maar is, in vgl met kabelabo
bijna geen zenders, geen HD en toch een hoge prijs en dan nog een start barriere : 70 euro om te kunnen starten.

komt nog bij Iemand die al bij Telenet zit bv enkel met telefoon of internet apart heeft zelfs geen activatiekost voor tv. De rekening is snel gemaakt

Een gemiste kans voor TVV, nu het was te denken hun sat tv is ook al zo duur en dan nog al die problemen, uitzendingen veranderen van sat, veranderingen van frequentie, slechte helpdesk etc....
Laatst gewijzigd door kaarsenbril 08 dec 2017, 10:39, in totaal 2 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Damn Stievie is nog interessanter dan dit ...


https://www.tv-vlaanderen.be/digitale-t ... t=student1

maar 15 zenders en dan nog VRT

Maar geen discovery channel of nat geo :o
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

boonpwnz schreef:Damn Stievie is nog interessanter dan dit ...
Plaatsen/mensen genoeg die geen internet hebben of Stievie niet als oplossing zien.
boonpwnz schreef:maar 15 zenders en dan nog VRT
Voor de gemiddelde kijker zelfs nog tweemaal te veel.

Trouwens best grappig dat iedereen op de prijs commentaar heeft maar dan uiteindelijk nog een groter aanbod wil.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

kaarsenbril schreef:Ik heb nog niemand gehoord die terugschakelt naar antenne.
Natuurlijk niet, tot gisteren kon je enkel de VRT zenders via antenne nemen.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Naar teletenne was anders ook geen massale overloop ;)
Ok, telenet heeft het actief verwaarloosd hun aanbod maar toch...
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

r2504 schreef:
Trouwens best grappig dat iedereen op de prijs commentaar heeft maar dan uiteindelijk nog een groter aanbod wil.
Ik ben een gemiddelde kijker maar 1 zender kan ik absoluut niet missen en het is juist om die ene zender dat ik het niet kan gebruiken...

Stievie wel.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

kaarsenbril schreef: bijna geen zenders, geen HD en toch een hoge prijs en dan nog een start barriere : 70 euro om te kunnen starten.
waar komt die 70 vandaan?

heb gisteren ff gemaild
sd, geen live tv en opnames zijn mogelijk

1 ding uit nieuwsgierigheid
wat voor effect geeft Sd eigenlijk op 4K, uhd, Oled, plasmaschermen?


ik zit hier met een 10j oud hd ready tv'tje
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

40 euro module en 30 activatie
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

1207 schreef: waar komt die 70 vandaan?
68,95 eigenlijk: 39 voor het CI+ kaartje en 29,95 voor eenmalige activatie (in de kleine lettertjes op hun site):
* Lanceringsaanbod: Aanbod geldig van 07.12.2017 t.e.m. 12.03.2018. Abonnement per maand: De maandelijkse prijs van het abonnement is inclusief btw en exclusief een eenmalige activeringskost van €29,95.
De vraag is ook of die 9,95 per maand gaat blijven want bij de kleine letters staat dus ook duidelijk dat het een lanceringsaanbod is. Ik verwacht dus dat die prijs nog gaat stijgen ook. Leuk als je na een jaar ofzo alweer meer moet betalen net als je al een investering hebt gedaan.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

bollewolle schreef:
68,95 eigenlijk: 39 voor het CI+ kaartje en 29,95 voor eenmalige activatie (in de kleine lettertjes op hun site):
* Lanceringsaanbod: Aanbod geldig van 07.12.2017 t.e.m. 12.03.2018. Abonnement per maand: De maandelijkse prijs van het abonnement is inclusief btw en exclusief een eenmalige activeringskost van €29,95.
30 euro om op een knopje te duwen?
moest ik hierop ingaan toch eens bellen of ze dat niet laten vallen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

1207 schreef:
30 euro om op een knopje te duwen?
moest ik hierop ingaan toch eens bellen of ze dat niet laten vallen
Mwa Scarlet is nog erger. Tv internet en telefonie(dus trio) veranderen naar enkel Internet is 50 euro activatiekost :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ze zijn een allemaal een beetje ziek in hetzelfde bedje... betalen om klant te mogen worden :bang:

Stel je voor dat je een TV gaat kopen en dat je eerst moet betalen om in hun administratie te worden opgenomen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

bollewolle schrijft: De vraag is ook of die 9,95 per maand gaat blijven...

juist, TVV kennende :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Op zich heb ik hier wel interesse in voor een appartement aan zee. Alleen vrt (situatie nu) is echt wel pover voor een langer verblijf.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

daarom kozen wij voor VRT en Netflix :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

road rebel schreef:Je zit langs de ene kant met instapkosten (forfaitair + de kaart in een CI of een decoder) en de andere kant heb je hardware kosten (een tv, een losse decoder, een antenne). Maar deze kost is toch niet zo verschillend va Telenet of Proximus en afnemers ervan?

De meerprijs van de antenne tov. andere providers is een realiteit, maar een dvb-t antenne kan zo goedkoop of duur als je het zelf wil. Een nieuwe telenet-aansluiting of proximus aansluiting is ook niet bepaald goedkoop overigens, en ik denk zelfs niet dat je dat als doe-het-zelver mag uitvoeren (er komen altijd lassers of mannen met een ladder te pas).

Voor de mensen die tv willen kijken via "andere schermen" (≠TV) was er al stievie, nu is er een alternatief voor de mensen die "gewoon tv" op hun TV willen; ik kan het alleen maar toejuichen. Tenzij Stievie op korte termijn met een smartTV app op de markt komt denk ik dat er zeker een markt is voor antenne TV.
Me eens , en stievie zonder en minstens 35 € internet abonement , anders helemaal geen oplossing , zeker voor mensen die amper eens het nieuws op vtm en vrt ens willen zien . Lees vergrijzing die toeneemt volgens onze rechtse politiekers ! . Nuja , hierkomt het . ok instap prijs redelijk hoog , op telenetr hoogte . Maar analoog TOV SD is gigantisch beter , aan 9.95 of 17 p/m , geen losgeld , geen kabel vanuit de straat nz . prima zo ( vergeet niet , stroom , aardgas , alles wat zo bginnenkomt betaal je u blauw aan !!!! )
Afbeelding
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef:Ze zijn een allemaal een beetje ziek in hetzelfde bedje... betalen om klant te mogen worden :bang:
[...]
Dat roep ik al lange tijd en ook nog betalen voor een versleuteling die enkel de belangen van de provider dient. Dat doen ze allemaal en de gebruiker slikt maar.
En TVV is hier heer en meester in. Ik ben hun kuren nog niet vergeten om de kosten van een nieuwe versleuteling door de strot van de klant te rammen. Of het uitzenden op een andere videocompressie om te besparen op bandbreedte, maar de gebruiker wel met een ander decoder opsolferen, etc. Spijtig dat een mooi alternatief als de ether in handen is van een aanbieder die voor geen haar te vertrouwen is.
Maar genoeg bashing nu want anders krijg ik dat verwijt nog eens.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

petrol242 schreef:
r2504 schreef:Ze zijn een allemaal een beetje ziek in hetzelfde bedje... betalen om klant te mogen worden :bang:
[...]
Dat roep ik al lange tijd en ook nog betalen voor een versleuteling die enkel de belangen van de provider dient. Dat doen ze allemaal en de gebruiker slikt maar.
En TVV is hier heer en meester in. Ik ben hun kuren nog niet vergeten om de kosten van een nieuwe versleuteling door de strot van de klant te rammen. Of het uitzenden op een andere videocompressie om te besparen op bandbreedte, maar de gebruiker wel met een ander decoder opsolferen, etc. Spijtig dat een mooi alternatief als de ether in handen is van een aanbieder die voor geen haar te vertrouwen is.
Maar genoeg bashing nu want anders krijg ik dat verwijt nog eens.
Er zijn internet oplossingen , dat klopt.
Echter een groot probleem waarom dient men 2 internet abbo's te hebben.
Thuis oke voor internet.
Men gaat naar het zeetje bvb 2 verblijf en men mag nog eens internet betalen.
Maar ja volgens sommigen is dvb-t dan duur ?
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Als ik het goed begrijp werkt dit dus niet meer met een smart-kaartje, maar met een gehele module?
Telenet is wel nog met een kaartje dacht ik...
Of zit er een kaartje in die module? Kan je ook bvb een tvv sat ci module gebruiken als je die hebt liggen. Is er iemand hierin technisch onderlegd? Nu mijn vragen komen misschien wat vroeg, denk niet dat er al iemand abo heeft....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

kaarsenbril schreef:Als ik het goed begrijp werkt dit dus niet meer met een smart-kaartje, maar met een gehele module?
Telenet is wel nog met een kaartje dacht ik...
Kaartjes zitten altijd in een module... en de module is afhankelijk van de gebruikte encryptie.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

fendtje schreef:Er zijn internet oplossingen , dat klopt.
Echter een groot probleem waarom dient men 2 internet abbo's te hebben.
Thuis oke voor internet.
Men gaat naar het zeetje bvb 2 verblijf en men mag nog eens internet betalen.
Maar ja volgens sommigen is dvb-t dan duur ?
Ik snap niet goed hoe je de link legt met een internetabonnement. We zijn hier toch over TV bezig? Of bedoel je sommige IP toestanden? Begrijp me niet verkeerd hé. Zoals ik zei kan de ether een mooie alternatieve drager zijn, mits in de handen van een serieuze aanbieder. Maar dat is uiteraard met andere dragers ook het geval. TVV heeft mij alleszins als klant weg gejaagd.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

kaarsenbril schreef:Als ik het goed begrijp werkt dit dus niet meer met een smart-kaartje, maar met een gehele module?
Telenet is wel nog met een kaartje dacht ik...
Of zit er een kaartje in die module? Kan je ook bvb een tvv sat ci module gebruiken als je die hebt liggen. Is er iemand hierin technisch onderlegd? Nu mijn vragen komen misschien wat vroeg, denk niet dat er al iemand abo heeft....
TV Vlaanderen is overgeschakeld naar Viaccess-Orca codering. De ontvangers en CI+ modules bevatten nog een smartcard in SIM-formaat, maar die is gekoppeld aan de decoder/ontvanger en dus niet uitwisselbaar. Enkel bestaande klanten die nog een Mediaguard 3 smartcard hebben kunnen deze (voorlopig) verder blijven gebruiken in eender welke ontvanger of module.

In de CI+ modules van Telenet zit inderdaad nog een smartcard in ISO-formaat, maar ook deze is aan de module gekoppeld en kan niet in andere modules of ontvangers worden gebruikt (tenzij je de RSA- en boxkey kent).
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat klopt niet hoor. Bij TVV is de codering niet gekoppeld aan de ontvanger, enkel aan de orca CI+ module met ingebouwde sim. Je kan deze module in bijna om het even welke ontvanger gebruiken als die over zo'n slot beschikt. Daarnaast zijn er ontvangers van TVV zelf die een ingebouwde CI+ module hebben. Vrije hardwarekeuze is dus nog steeds mogelijk.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

petrol242 schreef: Maar genoeg bashing nu want anders krijg ik dat verwijt nog eens.
maar als tvv te veel kuren heeft zal ik geen klant worden
mij staat het aanbod aan.
nu hoop ik dat er naast activatiekost geen andere flauwe kul komt zoals een verplichte domiciliëring (wou telenet me ooit aansmeren)

in solden een nieuwe tv, mag na 10j, zo'n kaartje in de tv en klaar
kijken met een antenne gelijk in de jaren 50 :)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

1207 schreef:nu hoop ik dat er naast activatiekost geen andere flauwe kul komt zoals een verplichte domiciliëring (wou telenet me ooit aansmeren)
Bij TV Vlaanderen heb je doorgaans twee betaalmogelijkheden:
- jaarlijkse vooruitbetaling via overschrijving = 9,95 euro x 12 = 119,40 euro
- maandelijkse vooruitbetaling via domiciliëring
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

De Olympische Winterspelen en het WK voetbal kunnen leuke promoties opleveren voor TVs.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”