TV Vlaanderen lanceert DVB-T2 (was: nieuwe DVB-T speler op komst)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer

wied schreef:@Logic3S

ik bedien mijn android TV-box met een draadloze muis voor streamen van Stievie Free. Werkt perfect...
Maar dat is geen afstandsbediening... Ik zie mezelf nog niet zo snel "de draadloze muis" doorgeven, of al liggend in de zetel gebruiken, of wat dan ook. De afstandsbediening heeft op dat vlak toch een streepje voor wat betreft gebruiksgemak.
ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT 23.05 (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

tja, leven is keuzes maken inderdaad :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:naar tv streamen al vergeten :)
Nee, maar voor de overgrote meerderheid is dat prutsen en totaal geen aanvaardbare oplossing.

Het is niet omdat dit voor jou als Tweaker werkbaar is dat dit voor iedereen zo is.

Sommige mensen hebben het toch echt moeilijk om zich de gemiddelde Vlaming in te beelden.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Het is niet omdat dit voor jou als Tweaker werkbaar is dat dit voor iedereen zo is.
Sommige mensen hebben het toch echt moeilijk om zich de gemiddelde Vlaming in te beelden.
tv aanzetten, icoontje op je laptop aanklikken en klaar is kees.
chromecast, apple tv,...

da's voor niemand te moeilijk als je weet dat het bestaat
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@r2504

Nee, maar voor de overgrote meerderheid is dat...

nietszeggend argument, niemand van ons kent de juiste cijfers hiervoor. Jouw meerderheid is intussen misschien wel een minderheid, wie weet...

@1207

en via smartphone nog eenvoudiger :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

dopke schreef:Goed punt , maar telenet raakt er ook mee weg , voor een handvol analoge zenders aan 17 € p/m , Dan vergeten we nog het stroom verbruik van de verplichte modem , NIU ! , huur box , aankoop ci mdule ( 69 € ) , wil je digitaal kijken.
En dit maakt het lastig om te vergelijken.
Voor die €17/maand kan je analoog kijken maar evengoed digitaal zonder maandelijkse meerkost. De CI+ module is €30 duurder ja en maandelijks zal het enkele euro's duurder zijn dan antenneTV... maar daar krijg je dan wel de belangrijkste zenders in HD voor terug. Je kan moeilijk 1 op 1 vergelijken.
dopke schreef:En er zijn er veel die zo nog kijken hoor. Veel ouderen interesseert dat HD gedoe enz niet , ze kijken wat hun pensioentje toelaat . En als je dan nog eens gunstig woont , zoals hier , is dit een super goede oplossing . Ook voor die met een camper , ..... .
Zeker, maar die groep die nu nog analoog kijkt omdat het hen niet interesseert... interesseert zich waarschijnlijk ook niet in een overstap naar een andere provider om daar digitaal te gaan kijken.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

En toch treed ik r2504 hierin bij.
Ik kan wel zeggen dat ik redelijk onderlegd ben in techniek... Maar toch wens ik mij eigenlijk gewoon in de zetel te zetten, bakje te nemen verstand op 0 en zappen maar. Inderdaad, ik heb ook een mi-box, en kan ernaartoe streamen wat ik wil. En nee, moeilijk is het niet. Ik neem mijn smartphone, klik op het cast-icoontje en bekijk het op tv. Maar ik wil niet altijd denken naar wat ik op dit moment wil kijken.
Bench-watching, VOD, ... zegt mij allemaal maar weinig. Doe mij dus ook maar eenvoud :-) Om de WAF factor nog niet te vergeten
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

woutervh schrijft: Maar ik wil niet altijd denken naar wat ik op dit moment wil kijken.

en daarom behoor je tot de meerderheid die r2504 bedoelt, en daar is natuurlijk niks mis mee. Er is echter een nieuwe meerderheid in opkomst, zij die namelijk Bhaalu met spijt hebben moeten begraven. Bhaalu mag dan verdwenen zijn, de aspiraties van deze groep bestaan nog steeds...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

woutervh schreef:En toch treed ik r2504 hierin bij.
Ik kan wel zeggen dat ik redelijk onderlegd ben in techniek... Maar toch wens ik mij eigenlijk gewoon in de zetel te zetten, bakje te nemen verstand op 0 en zappen maar.
en daar is niets mis mee

maar wie dat buitengooit en vervangt door stievie, dit dvb-t verhaal, vrt.nu, teruggrijpt naar netflix,... die stapt daar voor een stuk uit.
Bij 7 of 10 zenders houdt het zappen nu eenmaal heel snel op en kijk je automatisch veel gerichter.
en alle cijfers/statisieken wijzen uit dat deze groep groeit, in heel Europa.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

wied schreef:Er is echter een nieuwe meerderheid in opkomst
Dat is inderdaad de Stievie groep... al betwijfel ik of dat dat het doelpubliek van TV Vlaanderen is.

Ik ontken trouwens nergens dat de groep niet bestaat en groter wordt... maar TV Vlaanderen gaat ze heus niet als basis nemen voor z'n prijszetting.
wied schreef:Bhaalu mag dan verdwenen zijn, de aspiraties van deze groep bestaan nog steeds...
En als je gelooft dat DVB-T de leemte gaat vullen van Bhaalu dan besef je volgens mij niet wat je aan het vergelijken bent.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ik betwijfel zelfs of TVV een doordachte strategie volgt... En dat zij Bhaalu-fans zouden kunnen bekoren heb ik zeker nergens aangehaald!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Als telenet annaloog afschaft zouden er wel eens een hoop mensen kunnen overstappen ....
Afbeelding
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eenvoud van gebruik is een factor van belang voor sommige kijkers. Een dergelijke dvb-t oplossing is als gebruikservaring zeer vergelijkbaar met analoge kabel. Dat is positief.

Sommige mensen zijn extreem ontechnisch. Het lukt niet om mijn ouders te doen begrijpen dat een opname in uitvoering via de telenet digibox kan bekeken worden terwijl dat nog aan het opnemen is. Ik heb professioneel mensen aan de telefoon, geen bejaarden, die geen website kunnen opvragen. Googlen wel, url ingeven nee. Die niet kunnen zeggen welke webbrowser ze gebruiken. Die het concept "webbrowser " niet begrijpen

Dat je netflix kan bekijken op uw tv is leuk. Maar ondertussen zit je wel met eeen vreselijk complexe tv en afstandsbediening. Mijn grootmoeder had regelmatig voor dat de tv "stuk was". De mute stond dan op of op AV1.

Elk product kan een niche bedienen. Voor sommige mensen zal die formule van tv Vlaanderen gepast zijn. De vraag is of dat er genoeg zullen zijn voor levensvatbaar te zijn.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Vandaag de thomson actieve antenne binnen gekregen , enigszins toch verbaast over de ontvangst , aangezien het ook een richt antenne is( zoals en yagi ) .Op vloer hoogte binnen achter hoog thermisch glas heb ik volgend resultaat bij het raam , omgeving = bos gebied:

Afbeelding

RTBF mux (35km ) :

Afbeelding

VRT mux ( 5 km , maakt niet uit waar antenne staat ) :

Afbeelding

antenne tv mux :

Afbeelding

De nederlandse krijg ik zo nit ( is een andere richting uit ) . Maar best goed resultaat binnen .
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

WalterB1 schreef:Eenvoud van gebruik is een factor van belang voor sommige kijkers. Een dergelijke dvb-t oplossing is als gebruikservaring zeer vergelijkbaar met analoge kabel. Dat is positief.
Maar niet uniek en zelfs niet het dichtste bij analoog, dat is de CI+ module van telenet zelf.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Modbreak:
fullquote uit vorige topic verwijderd.
MaT schreef:
WalterB1 schreef:Eenvoud van gebruik is een factor van belang voor sommige kijkers. Een dergelijke dvb-t oplossing is als gebruikservaring zeer vergelijkbaar met analoge kabel. Dat is positief.
Maar niet uniek en zelfs niet het dichtste bij analoog, dat is de CI+ module van telenet zelf.
Toch niet hoor , verre van , 2x zo duur en17 € p/m , en dan vergeet je nog het extra stroom verbruik van de niu . hier met post erboven niet , usb voed antenne en klaar . en aan een scherpe prijs is iemand met amper 1200 € pensioen beterkoop af , ja , daar kijken velen naar , niet of het HD of wat dan ook is ! .
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Je had het over gebruikservaring, niet over prijs.
Dan is een CI+ module van telenet net iets eenvoudiger omdat je verder niets moet installeren/wijzigen en geen zorgen moet maken over ontvangst.
  • Ja het is 2x zo duur, maar dit is eenmalig.
  • Jouw antenne kost ook €35-€40, daarmee is de CI+ module bij telenet gecompenseerd.
  • Verbruik van een NIU is te verwaarlozen en de USB die jouw antenne voedt tovert ook geen gratis energie, dat meerverbruik komt bij je toestel waarop je het aansluit.
  • Ja het is €17/maand, maar dat was met analoog exact hetzelfde. Als het bij analoog geen probleem was, is dat het bij digitaal ook niet.
  • Voor die enkele euro's meer krijg je dan wel veel meer zenders en HD, dus moeilijk 1 op 1 te vergelijken.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Modbreak:
fullquote uit vorige topic verwijderd.
MaT schreef:Je had het over gebruikservaring, niet over prijs.
Dan is een CI+ module van telenet net iets eenvoudiger omdat je verder niets moet installeren/wijzigen en geen zorgen moet maken over ontvangst.
  • Ja het is 2x zo duur, maar dit is eenmalig.
  • Jouw antenne kost ook €35-€40, daarmee is de CI+ module bij telenet gecompenseerd.
  • Verbruik van een NIU is te verwaarlozen en de USB die jouw antenne voedt tovert ook geen gratis energie, dat meerverbruik komt bij je toestel waarop je het aansluit.
  • Ja het is €17/maand, maar dat was met analoog exact hetzelfde. Als het bij analoog geen probleem was, is dat het bij digitaal ook niet.
  • Voor die enkele euro's meer krijg je dan wel veel meer zenders en HD, dus moeilijk 1 op 1 te vergelijken.
*1 Ben je daar zo zeker van , Buiten analoge tv is daar niks , is al van de tijd van infrax . je krijgt dan installatie kosten door uw strot ( aja , ge neemt gen ander diensten ) om NIU te installeren, 69 € voor dat kaartje , voor een handvol zenders meer die nooit worden bekeken .
*2 , die kost 26 € ok , maar dan nog beter koop , en dan vergeet ik nog installatie kost technieker voor NIU enz zoals hierboven vermeld
*3 Ja dat klopt , maar tv uit is ook dat sluimer verbruik weg , simpel knopke duwen op ab ipv heel die zooi uit stopcontact trekken , dat heet gebruiks gemak .
4* En dat is een schande , het analoog was te duur , maar het is dat of via de telenetniet kassa passeren en huur betalen , of die ci module aan waanzinige prijs kopen .
5* Een gepensioneerde van 65 + heeft aan dat HD intractief , enz , geen boodschap . die willn gewoon kijken , ook al is het SD ( en ik gok nu ) 60 % van de prijs van een tn analoog abonnement , die hebben geen 2000 € + maandloon om te spenderen ! .

Kortom , analoog aan 17 € weg analoog is nog veel slechter dan sd , prijs zullen we nog zien p/m, maar geen installatie kost , losgeld enz . Vel mer woorden maak ik er niet meer aan vuil . En HD , een 65 + interesseert dit niet hoor . Enkel rondkomen met hun pensioen , dat telt voor hun ! .

Het is de kip met de gouden eieren , voor tvv ,als ze slim zijn prijs ondr analoog abo , ok de instap prijs is er , maar geen technieker enz , wat zal de vrgrijzende bevolking content zijn ! .
Afbeelding
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

[mod=fullquote uit vorige topic verwijderd.
Gaan we dit dan nooit afleren :-( ?]
dopke schreef:


*1 Ben je daar zo zeker van , Buiten analoge tv is daar niks , is al van de tijd van infrax . je krijgt dan installatie kosten door uw strot ( aja , ge neemt gen ander diensten ) om NIU te installeren, 69 € voor dat kaartje , voor een handvol zenders meer die nooit worden bekeken .
*2 , die kost 26 € ok , maar dan nog beter koop , en dan vergeet ik nog installatie kost technieker voor NIU enz zoals hierboven vermeld
*3 Ja dat klopt , maar tv uit is ook dat sluimer verbruik weg , simpel knopke duwen op ab ipv heel die zooi uit stopcontact trekken , dat heet gebruiks gemak .
4* En dat is een schande , het analoog was te duur , maar het is dat of via de telenetniet kassa passeren en huur betalen , of die ci module aan waanzinige prijs kopen .
5* Een gepensioneerde van 65 + heeft aan dat HD intractief , enz , geen boodschap . die willn gewoon kijken , ook al is het SD ( en ik gok nu ) 60 % van de prijs van een tn analoog abonnement , die hebben geen 2000 € + maandloon om te spenderen ! .

Kortom , analoog aan 17 € weg analoog is nog veel slechter dan sd , prijs zullen we nog zien p/m, maar geen installatie kost , losgeld enz . Vel mer woorden maak ik er niet meer aan vuil . En HD , een 65 + interesseert dit niet hoor . Enkel rondkomen met hun pensioen , dat telt voor hun ! .

Het is de kip met de gouden eieren , voor tvv ,als ze slim zijn prijs ondr analoog abo , ok de instap prijs is er , maar geen technieker enz , wat zal de vrgrijzende bevolking content zijn ! .
[/mod]
Uw betoog is zeer moeilijk te volgen :eek:

39 euro voor die module is wel veel, de klant heeft daar niks aan, dit is al een serieuze drempel.. zeker als het abo dan maar 1 of 2 euro lager ligt
dan de concurrentie, zie ik eerlijk gezegd niemand de stap te maken...

Laat ons hopen dat het wat wordt, hoe meer concurrentie, hoe beter, had wel liever iemand anders gezien dan tvv, als je ziet hoe ze het duur maken op sat......
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

dopke schreef: *2 , die kost 26 € ok , maar dan nog beter koop , en dan vergeet ik nog installatie kost technieker voor NIU enz zoals hierboven vermeld
Die kost is inclusief de huur van een digibox of digicorder. Indien er met een CAM-kaart wordt gewerkt, vervalt die kost en blijft er €16,35 (?) per maand over als kost voor distributiekabel.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Als je enkel de kabel voor niet interactieve TV gebruikt is een NUI niet nodig. Zelfs niet met één of andere pokke box. Dus dat verbruik kan je al schrappen in de vergelijking.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

de nui wordt niet enkel als fysische scheider gebruikt , of voor de interactiviteit maar heeft ook meerdere uitgangen, fungeert dus ook als versterker, want wie heeft nu maar 1 tv of televisieaansluiting in huis, dus zal je die nui moeten vervangen door en kabel/antenneversterker die ook stroom verbruikt...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

We gaan geen appelen met peren vergelijken hé. We houden het eenvoudig bij één aansluiting voor een TV. Dus absoluut geen NUI van doen.
Voor meerdere TV's op de kabel heb je trouwens nog wat meer nodig dan enkel een NUI.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Alle zes de zenders zijn weer verdwenen op kanaal 43....
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Heb vannacht nog eens een scan gedaan met dit resultaat

Afbeelding

Afbeelding

Op kanaal 44 , 7 zenders en op 47 , 8 zenders .
Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op zender Egem zijn ondertussen Q2, VIER, VTM, Vijf, Vitaya en Zes beschikaar (gecodeerd, maar met EPG). Daarnaast nog 9 TEST 5... zenders.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

lithion schreef:Op zender Egem zijn ondertussen Q2, VIER, VTM, Vijf, Vitaya en Zes beschikaar (gecodeerd, maar met EPG). Daarnaast nog 9 TEST 5... zenders.
meer als 10 dus
klinkt al beter
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik gok op volgende 15 kanalen:
VTM, VIER, Vijf, Zes, Q2, CAZ, Vitaya, VTM KZOOM, KADET, Discovery Channel, National Geographic, Animal Planet, NPO1, NPO 2, NPO 3
aangevuld met het gratis te ontvangen VRT DVB-T-aanbod.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

enigszins vergelijkbaar dan met Stievie! Zij het zonder de NPO zenders, en zonder de noodzaak om een dure internetverbinding te moeten betalen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

raf1 schreef:Ik gok op volgende 15 kanalen:
VTM, VIER, Vijf, Zes, Q2, CAZ, Vitaya, VTM KZOOM, KADET, Discovery Channel, National Geographic, Animal Planet, NPO1, NPO 2, NPO 3
aangevuld met het gratis te ontvangen VRT DVB-T-aanbod.
Dat is dan VRT,Canvas,en Ketnet
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Veel te veel zenders om goedkoop te kunnen zijn.

VTM en vt4 was voldoende geweest en een lage prijs had een slaagkans

een gemiste kans, jammer
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

kaarsenbril schreef:Veel te veel zenders om goedkoop te kunnen zijn.
VTM en vt4 was voldoende geweest en een lage prijs had een slaagkans
een gemiste kans, jammer
prijs en aanbod
prijs onbekend (buiten 40 voor een kaartje en 100 voor zo'n toestel)
aanbod lijkt ok al hoop ik stiekem op de openbare duitsers (persoonlijk)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Misschien komen er wel meerdere tarieven met verschillende zenderpakketten?
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

petrol242 schreef:Misschien komen er wel meerdere tarieven met verschillende zenderpakketten?
Laat ons hopen, al die nichezenders interesseren me geen zak, spendeer m'n centen liever aan nuttiger zaken
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Ze zijn terug on air hier zendmast Egem
kanaal 43 : 7 zenders, eentje bijgekomen
kanaal 46 : 8 zenders, nog geen benaming enkel nummers
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die zijn al zeker een week on air en sommigen met EPG. ;) Zie mijn post met de zenderlijst.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Website TV Vlaanderen is intussen ook geupdated: https://www.tv-vlaanderen.be/digitale-tv/antenne-tv/
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

zie ik goed :min 70 euro instapkosten....Lijkt mij serieuze barrière
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Je zit langs de ene kant met instapkosten (forfaitair + de kaart in een CI of een decoder) en de andere kant heb je hardware kosten (een tv, een losse decoder, een antenne). Maar deze kost is toch niet zo verschillend va Telenet of Proximus en afnemers ervan?

De meerprijs van de antenne tov. andere providers is een realiteit, maar een dvb-t antenne kan zo goedkoop of duur als je het zelf wil. Een nieuwe telenet-aansluiting of proximus aansluiting is ook niet bepaald goedkoop overigens, en ik denk zelfs niet dat je dat als doe-het-zelver mag uitvoeren (er komen altijd lassers of mannen met een ladder te pas).

Voor de mensen die tv willen kijken via "andere schermen" (≠TV) was er al stievie, nu is er een alternatief voor de mensen die "gewoon tv" op hun TV willen; ik kan het alleen maar toejuichen. Tenzij Stievie op korte termijn met een smartTV app op de markt komt denk ik dat er zeker een markt is voor antenne TV.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”