TV Vlaanderen lanceert DVB-T2 (was: nieuwe DVB-T speler op komst)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Dit is ook de schuld van Telenet,ze verkopen een digitaal tv pack,met een analoge scart kabel erbij,geen wonder dat mensen dan denken dat ze digitaal kijken(met Scart kabel).Mijn gebuur heeft zijn vader vorig jaar een (dure)HDMI kabel gegeven,voor nieuwjaar,omdat hij ook hetzelfde voorhad.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

fluppie schreef:Dit is ook de schuld van Telenet,ze verkopen een digitaal tv pack,met een analoge scart kabel erbij,geen wonder dat mensen dan denken dat ze digitaal kijken(met Scart kabel).Mijn gebuur heeft zijn vader vorig jaar een (dure)HDMI kabel gegeven,voor nieuwjaar,omdat hij ook hetzelfde voorhad.
Het is ondertussen toch al enige jaren zo dat er wel een HDMI-kabel in de doos zit van een decoder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:Geloof ik niets van... er zijn genoeg mensen die zelfs 4K TV's kopen zonder te beseffen wat 4K is.
Doelgroepen zijn dan ook maar een verzinsel van marketeers.
In de realiteit werkt DVB-T2 overal, dus ook op de 4K-tv van Netflix-fans die af en toe eens naar een Vlaamse serie of een wedstrijd van de Rode Duivels willen kijken.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

r2504 schreef: Er is dus een grote groep die tevreden is met tien zenders (en zelfs minder) en zich niet gaat bekommeren over de DVB-T2 kwaliteit (die uiteindelijk niet zo slecht is als ik posts hierboven lees).
Kan wel zijn, maar de groep die wel HD verwacht op hun (grote) TV is volgens mij veel groter. Daardoor sluit men heel wat potentiële klanten uit.
raf1 schreef:In de realiteit werkt DVB-T2 overal, dus ook op de 4K-tv van Netflix-fans die af en toe eens naar een Vlaamse serie of een wedstrijd van de Rode Duivels willen kijken.
Als je 4K neemt op netflix denk ik dat je dat wel doet omdat je geeft om kwaliteit. Anders kan je ook een goedkopere FHD TV kopen. Het lijkt me sterk dat je 4K wil op netflix en dus ook daarvoor een 4K TV koopt, om dan genoegen te nemen met SD op TV.
Ik zou dat niet kunnen, al was het 20uur/week netflix en 1uur/week TV.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 771
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Volgens mij wordt de nieuwe speler TV-vlaanderen.
Op hun site staat een summiere uitleg.
De start zou half december plaatsvinden.
Het aanbod wordt gecodeerd en er is een CI+ kaart+module noodzakelijk.

https://www.tv-vlaanderen.be/digitale-tv/antenne-tv/
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MaT schreef:Als je 4K neemt op netflix denk ik dat je dat wel doet omdat je geeft om kwaliteit.
De meeste die Netflix met 4K nemen doen dat volgens mij gewoon om het te delen onder 4 ipv 2 mensen en dus minder te betalen.
alfadude schreef:Volgens mij wordt de nieuwe speler TV-vlaanderen.
Onder welke steen kom jij vandaan... het is hier al 4 bladzijden bekend dat TV Vlaanderen de nieuwe DVB-T speler is.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Je vergeet het gedeelte waarom ze dan een 4K TV kopen ipv FHD TV...
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

gewoon om erbij te horen, lijkt mij...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MaT schreef:Je vergeet het gedeelte waarom ze dan een 4K TV kopen ipv FHD TV...
Omdat ze verder gaan op de verkopers en in veel gevallen niet beseffen wat ze kopen !

Volgens jou is iedereen een prijsbewuste consument die technisch van alles perfect op de hoogte is... keep on dreaming zou ik zeggen.

En zelfs van die groep zullen er een aantal zijn zoals Raf1 al schreef... gewoon als aanvulling van Netflix ed. om toch eens een Vlaamse zender te kunnen bekijken.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Dus samengevat: het feit dat iemand 4K kijkt op een 4K TV is stom toeval doordat hij zich iets laat aansmeren door een verkoper en dat hij immoreel bezig is door zijn abonnement te delen met anderen :|

De tijd zal uitmaken of het een succes-verhaal word of niet zeker? Ik wens ze alvast veel succes met hun SD aanbod om het op te nemen tegen de duopolisten met een HD aanbod en mogelijks 4K om de hoek (die ook netflix integreren in hun decoders btw).
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

verkopers kunnen niet in het hoofd van hun klanten kijken, maar hebben niettemin een goed idee dat het gros ervan geen kennis heeft mbt technische features. Beide groepen kopen dus 4K toestellen al lijkt het niet onlogisch om aan te nemen dat de groep ''onwetenden'' veel groter is :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

En omdat iemand 'onwetend' is moet hij maar SD kijken?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

tja, van kromme redeneringen worden we ook niks wijzer :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Wacht, straks gaat MaT nog beweren dat DVB-T flopt omdat het geen 4K uitzendingen heeft :roll:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

wied schreef:gewoon om erbij te horen, lijkt mij...
of probeer eens een FHD te kopen?
misschien dat ge in de mediamarkt nog ergens een modelletje vind, maar dat zal dan toch puur toeval zijn.

ik ben benieuwd op medio november en met wat tv vlaanderen komt
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

r2504 schreef:Wacht, straks gaat MaT nog beweren dat DVB-T flopt omdat het geen 4K uitzendingen heeft :roll:
Is er dan al een een SD DVB-T aanbod geweest dat wel succesvol was?
Het is al moeilijk genoeg op te boksen tegen de duopolisten met een gelijkaardig aanbod, laat staan dat je product van mindere kwaliteit is.

De doelgroep van TVV is zeer niche. Ze zijn waarschijnlijk zelfs bang hun eigen DVB-S aanbod te kannibaliseren.
Ja, er zullen wel klanten zijn die het zich niet aantrekken dat het SD is (al kunnen dat evengoed 'onwetenden' zijn), maar een groot succes zie ik er niet in.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

MaT schreef: De doelgroep van TVV is zeer niche. Ze zijn waarschijnlijk zelfs bang hun eigen DVB-S aanbod te kannibaliseren.
Ja, er zullen wel klanten zijn die het zich niet aantrekken dat het SD is (al kunnen dat evengoed 'onwetenden' zijn), maar een groot succes zie ik er niet in.
hangt ervan af hé
deze 7 zenders (+ 3 openbare) in sd voor 4,99 en ik zie een afzetmarkt/publiek.
zal ni gebeuren maar het is gewoon een voorbeeld
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

1207 schreef:
MaT schreef: De doelgroep van TVV is zeer niche. Ze zijn waarschijnlijk zelfs bang hun eigen DVB-S aanbod te kannibaliseren.
Ja, er zullen wel klanten zijn die het zich niet aantrekken dat het SD is (al kunnen dat evengoed 'onwetenden' zijn), maar een groot succes zie ik er niet in.
hangt ervan af hé
deze 7 zenders (+ 3 openbare) in sd voor 4,99 en ik zie een afzetmarkt/publiek.
zal ni gebeuren maar het is gewoon een voorbeeld

6 + 3 openbare zenders dacht ik
Ik zou het ook graag zo zien en beneden de 5 euro. Dan zou het een mini succes kunnen worden.
Jammer genoeg zullen ze nog een kanaal opvullen vermoed ik (K46), zullen er nog 6 zenders bijkomen, prijs zal stijgen, waardoor weinigen nog de overstap zal maken.

samengevat : concurreren op kwantiteit/kwaliteit kunnen ze niet, enkel op prijs...Ik hoop dat TVV dit inziet
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Misschien wordt het een soort van joint-venture? Tv Vlaanderen die als "grote speler" de muxen op DVB-T opvult en aanbiedt.
Dan kan Bhaluu/alpha11 deze als provider ook gaan aanbieden en hebben ze gelijk de uitzendrechten vast voor hun iptv-aanbod (wat toch hun grote probleem was bij hun vorige launch)?
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Zolang de meute centjes uit zijn zakken laat halen door de grote spelers is er weinig hoop op beterschap.
Nu de meesten bezitten een 2 verblijf onder welke vorm dan ook.

Betalen thuis een triple en een triple voor hun 2 verblijf.
Waarom die triple van thuis niet kan gebruikt worden in 2 verblijf ?

En dan komt er een kleine speler en die wordt dan gewoonlijk met de grond gelijk gemaakt.
Want ja die biedt een oplossing met een abbo , voor thuis en 2 verblijf.

Liever een digibox of corder huren dan een nieuwe tv met een ci+ kaartje.
Die grote providers hoort ge niet klagen , meer centjes , meer centjes.

Rare wereld heden ten dage
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

MarkDM schreef:In HD krijg je max 4 kanalen op een mux in mpeg4.
Dat klopt niet hé, ik schreef al 5 reacties vroeger boven jouw reactie dat in Frankrijk ze er 5 kanalen op krijgen (HD mpeg4) (zie de link in mijn reactie)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je haalt hier één zin uit zijn verband. Dit is mijn volledige tekst.
MarkDM schreef:Dat aantal in een mux is flexibel: het is redundantie (dekking binnenshuis) afwegen tegen aantal kanalen.
In HD krijg je max 4 kanalen op een mux in mpeg4.

In UK gebruiken ze minder redundantie in hun signaal en dus meer kanalen. Maar daar veronderstellen ze dakantenne.
In Frankrijk ook dakantennes. Ik had contact met Norkring, dat cijfer komt van daar. Zij zetten in op zoveel mogelijk binnenshuisontvangst.
HD en HD is 2 . De ene noemt 720p HD bij andere is het 1080p. Maar dat scheelt veel in data.
Maar mij maakt het niet uit. Wij moeten dat toch ondergaan en nemen wat we krijgen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:deze 7 zenders (+ 3 openbare) in sd voor 4,99 en ik zie een afzetmarkt/publiek.
How low can you go... wie biedt 3 euro :bang:
fendtje schreef:En dan komt er een kleine speler en die wordt dan gewoonlijk met de grond gelijk gemaakt.
Want ja die biedt een oplossing met een abbo , voor thuis en 2 verblijf.
Typisch België, we zeuren enorm over het huidige aanbod maar ieder alternatief breken we af met de grond.

Als je verwacht dat er via DVB-T een alternatief komt met 4K en 30 zenders aan de prijs lager dan bij TN dan ben je niet alléén naïef maar nog dom ook.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: How low can you go... wie biedt 3 euro :bang:
5,75 voor 40 HD zenders zoals in Duitsland :)
alleen hebben we daar wel echte concurrentie die naam waardig
Typisch België, we zeuren enorm over het huidige aanbod maar ieder alternatief breken we af met de grond.
we kennen het alternatief pas in december
ik breek niets af, ik ben benieuwd

maar 99 euro voor een bakje vragen en dan praten over 7 zenders? dan moet de prijs wel kloppen natuurlijk
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wie zegt dat het die zenders zullen zij'?

Het volledige aanbod zal pas dan bekend zijn. Nu breek je het al op voorhand af zonder dat je weet wat het precieae aanbod is.. '
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boonpwnz schreef:Wie zegt dat het die zenders zullen zij'?
'
daar praten ze nu over, dus daar baseer ik me op
evident toch?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nee ik vind dat niet evident.

Als het nog niet bekend is en er enkel een topje van de ijsberg is gegeven dan vind ik dat niet voldoende om het niet waard te vinden...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Laat het ons eens nuchter bekijken... het Norkring zenderpark heeft een totaal output vermogen van 127 kW (minstens op basis van wat ik kan vinden).

In de veronderstelling dat de zenders 100% rendement halen (en dus ook maar 127 kW verbruiken) en Norkring een VZW is die verder 0 eurocent vraagt voor z'n personeel, afschrijving van de zenders, huur van de locaties, interconnecties tussen de zendstations, ... en ga zo maar verder dan is de pure elektriciteitskost ongeveer 20.000 euro per maand. Met de andere factoren erbij kan ik enkel maar gokken maar ik denk dat je het een aantal keer mag vermenigvuldigen. Daarna mag je nog gaan gokken wat de werkingskosten zijn van TV Vlaanderen en hoeveel ze betalen aan de zenders om hun signaal te mogen doorgeven. Het zou me niet verbazen als we op het einde van de rit aan een bedrag uitkomen van 6 cijfers per maand.

Begin dus maar eens te spelen met potentiele klanten en de prijs van het pakket... 10.000 klanten aan 10 euro voor puur break even te draaien bv. (en de maanden dat je niet aan de 10.000 geraakt draai je dus verlies dat je later goed mag maken).

Toch altijd grappig als je dan uitspraken leest van mensen die zelfs in de verste verte niet weten welke kosten eraan verbonden zijn... van ik wil 9 euro betalen, ik wil 5.75 euro betalen... in combinatie met het moet 4K zijn, ik wil 40 zenders, ik wil ...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Die 4K maak jij er van, ik heb het altijd gehad over het aanbod dat HD moet zijn. Net om die broodnodige klanten te vinden moet je met een product komen dat zich kwalitatief kan meten aan het aanbod dat er al is.
Als je denkt dat mensen massaal hun tientallen HD zenders (in een pack) gaan laten vallen voor een tiental SD zenders voor enkele euro's/maand minder ben je goed mis. Men richt hier op een zeer kleine niche markt, waarschijnlijk zelf vooral onder de eigen niche markt die satelliet al is in vergelijking met telenet en proximus.
Veel success om 100.000 klanten te vinden aan €10/maand voor een handvol SD zenders om aan je 6 cijfers per maand te geraken.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat reeds geweten is dat de VRT-zenders niet in het pakket van TV-Vlaanderen gaan zitten. Daarvoor verwijzen ze naar de free-to-air versie van die zenders via DVB-T.
https://www.tv-vlaanderen.be/digitale-t ... e-tv/#dvbt

Daaruit kan je afleiden dat ze niet de nadruk gaan leggen op een hoge beeldkwaliteit voor de zenders in hun pakket. Anders zouden ze die ook in het pakket nemen in die hogere kwaliteit.

Ik verwacht dan ook dat die zenders van het TV-Vlaanderen pakket gelijkaardig tot een beetje beter zullen zijn in beeldkwaliteit dan de free-to-air zenders van de VRT.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

MaT schreef:Die 4K maak jij er van, ik heb het altijd gehad over het aanbod dat HD moet zijn. Net om die broodnodige klanten te vinden moet je met een product komen dat zich kwalitatief kan meten aan het aanbod dat er al is.
Als je denkt dat mensen massaal hun tientallen HD zenders (in een pack) gaan laten vallen voor een tiental SD zenders voor enkele euro's/maand minder ben je goed mis. Men richt hier op een zeer kleine niche markt, waarschijnlijk zelf vooral onder de eigen niche markt die satelliet al is in vergelijking met telenet en proximus.
Veel success om 100.000 klanten te vinden aan €10/maand voor een handvol SD zenders om aan je 6 cijfers per maand te geraken.
Goed punt , maar telenet raakt er ook mee weg , voor een handvol analoge zenders aan 17 € p/m , Dan vergeten we nog het stroom verbruik van de verplichte modem , NIU ! , huur box , aankoop ci mdule ( 69 € ) , wil je digitaal kijken . En er zijn er veel die zo nog kijken hoor. Veel ouderen interesseert dat HD gedoe enz niet , ze kijken wat hun pensioentje toelaat . En als je dan nog eens gunstig woont , zoals hier , is dit een super goede oplossing . Ook voor die met een camper , ..... .

Hier komt het er alvast , heb en versterkte binnen antenne gekocht , curved , past perfect bij de tv :lol: van thomson 43 versterking, gevoed door usb van de tv. Er hangt wel en yagi op zolder , maar door het plafond in de woonkamer boren is geen optie . Genk is 5 km , luik 35 en maastricht 18 km . Met een funke digitene antenne van 18 db komt rtbf zelfs binnen .

Afbeelding

Morgen eens testen als ie binnen is .
Laatst gewijzigd door dopke 21 nov 2017, 02:19, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef:[...]Daarna mag je nog gaan gokken wat de werkingskosten zijn van TV Vlaanderen en hoeveel ze betalen aan de zenders om hun signaal te mogen doorgeven. Het zou me niet verbazen als we op het einde van de rit aan een bedrag uitkomen van 6 cijfers per maand.
[...]
Voor het doorsturen van de zenders die ze in gedachte hebben, betalen ze nu al, dus denk ik niet dat dat een extra kost is. De werkingskosten zullen wel wat stijgen, maar ik denk dat ze daarvoor toch wel voor een groot stuk kunnen terug vallen op wat ze nu al hebben. Een klantendienst, facturatie, etc zijn diensten die ze al niet meer moeten oprichten want die bestaan al (hoewel ik over die klantendienst mijn twijfels heb :roll:).

Wat betreft de energiekosten denk ik ook dat ze een vaste prijs betalen aan Norkring voor het leasen van die paar muxen. Voor het volle vermogen van Norkring zal TVV zeker niet moeten opdraaien. Ik vermoed, TVV kennende, dat we gaan uitkomen op een maandabonnement van 14,90 euro. En dan is het te hopen dat ze hun codering en/of encryptie in de toekomst niet gaan veranderen, want dan zal het weer een ander bakske en een ander moduuleke zijn. Misschien ben ik te voorbarigen ik hoop het ook, maar TVV, tja...
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Het is nog te vroeg om er een correcte prijs op te plakken en zeker als het complete aanbod nog niet gekend is, maar reken er niet teveel op dat dit voor minder dan 10 euro per maand kan gebeuren.
- TVV heeft al bekend gemaakt dat het voor minder dan €15/maand zal zijn.
- Digitenne (NL) kost €15,50/maand voor 30 zenders. De meesten zijn niet eens in volledige SD (544x576).
- Teletenne kostte €11,50, dat geen enkele Medialaan-zender aan boord had.

Ze zullen zeker moeten opletten dat ze zichzelf niet de markt uit prijzen, maar ik denk dat ze eerder het pakket zo aantrekkelijk zullen proberen te maken, in functie van de beschikbare ruimte, i.p.v. de prijs maximaal te drukken.
Een prijs dat Digitenne benadert zou dan weer veel te hoog zijn, omdat het prijsverschil met digitale kabeltelevisie dan te klein zou zijn, terwijl het aanbod en kwaliteit daar pakken beter is.
Sowieso denk ik niet dat hier een grote nood is aan terrestriële televisie, dus een competitieve prijs zal belangrijk zijn. Afwachten...
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Toch altijd grappig als je dan uitspraken leest van mensen die zelfs in de verste verte niet weten welke kosten eraan verbonden zijn... van ik wil 9 euro betalen, ik wil 5.75 euro betalen... in combinatie met het moet 4K zijn, ik wil 40 zenders, ik wil ...
Als klant zijn het mijn zaken niet hoe ze uit de kosten raken

ik kijk gewoon wat er al is
ok, vergelijkingen met het buitenland zijn misplaatst wegens een totaal gebrek aan marktwerking in België/Vlaanderen. jij lacht met 6 euro voor HD zenders maar n Duitsland is het wel gewoon een feit.

maar met Stievie mag je wel vergelijken
als je minder zenders aanbiedt, minder extra's (bv HD) maar je vraagt een hogere prijs dan heb je volgens mij een probleem.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MaT schreef:Als je denkt dat mensen massaal hun tientallen HD zenders (in een pack) gaan laten vallen voor een tiental SD zenders voor enkele euro's/maand minder ben je goed mis.
Ik spreek nergens over massaal (een antenne - ook binnenshuis - moeten plaatsen is voor de meeste al een drempel), maar als de gemiddelde Vlaming naar minder dan 10 zenders kijkt, tja wat ligt hij dan wakker van die 60 andere die hij momenteel "krijgt". En wat die enkele euro's per maand betreft, voor internet zie ik hier toch mensen overstappen.
1207 schreef:Als klant zijn het mijn zaken niet hoe ze uit de kosten raken
Indirect wel want het maakt of er een alternatief product is of niet.

Je kan dus tevreden zijn met een alternatief aanbod (maar dan niet aan jou bodemprijs) of geen alternatief (en constant klagen dat het er niet is).
1207 schreef:maar met Stievie mag je wel vergelijken
Stievie is tablet-TV... totaal ander publiek dus en niet te vergelijken.
petrol242 schreef:Wat betreft de energiekosten denk ik ook dat ze een vaste prijs betalen aan Norkring voor het leasen van die paar muxen. Voor het volle vermogen van Norkring zal TVV zeker niet moeten opdraaien.
Norking is geen VZW... iemand zal de rekening betalen (waaronder de VRT een deel).
petrol242 schreef:Ik vermoed, TVV kennende, dat we gaan uitkomen op een maandabonnement van 14,90 euro.
Toch iemand die niet meegaat in de how-low-can-you-go stelling.
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer

De prijs zal inderdaad grotendeels bepaald worden door de kosten. Niemand gaat werken met verlies. Misschien dat TV-Vlaanderen het (achteraf) gaat combineren met hun internetaanbod om daaruit winst te halen?

Wat ik heel vaak terug zie komen is dat men Stievie een beter alternatief vindt dan DVB-T omdat Stievie in HD zou zijn. Ik weet niet van waar die info komt, maar Stievie is dus weldegelijk GEEN HD! https://help.stievie.be/hc/nl/articles/ ... -streamen-

Als je dan DVB-T vs Stievie naast elkaar zet heeft DVB-T wel het voordeel dat je niet internetafhankelijk bent én dat je DVB-T simpel kan bedienen met een afstandsbediening. Voor zover ik op de hoogte ben kan je Stievie niet bedienen met een klassieke afstandsbediening (van die point-dingen moet ik niet weten, het moet comfortabel werken).

Vanaf het ogenblik dat je Stievie gemakkelijk op een Android-TV kan bedienen met een gewone afstandsbediening zwijg ik.

Op dit ogenblik maak ik mij (nog altijd) de grootste zorgen over de dekking. In een recent appartement in Gent (gelijkvloers) (op enkele KM's van de steunzenders) is er gewoon geen signaal op te pikken. Zowel niet voor DVB-T als voor DAB(+).
ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT 23.05 (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

1207 schreef: Stievie is tablet-TV... totaal ander publiek dus en niet te vergelijken.
.
naar tv streamen al vergeten :)
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Logic3S schreef:Vanaf het ogenblik dat je Stievie gemakkelijk op een Android-TV kan bedienen met een gewone afstandsbediening zwijg ik.
Zodra dat kan kunnen ik en een massa andere mensen hun TV abonnement van welke vorm dan ook buitengooien. En net daarom zie ik het niet gebeuren, de duopolisten houden dit tegen denk ik. Zelfde reden waarschijnlijk waarom Stievie geen HD is.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@Logic3S

ik bedien mijn android TV-box met een draadloze muis voor streamen van Stievie Free. Werkt perfect...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Haemers
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 sep 2012, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Weer met verplichting van gebruik van een of andere decoder. :?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”