Downloadbare DVD kopen

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Simpelweg, zoals de titel het zegt: ik zoek een dienst waar je dus (legaal) een dvd kan kopen en die ook kan downloaden naar je lokale systeem.
Reden: luiheid en comfort.

ik zie het niet zitten om te bestellen, dan te wachten, dan dvd te halen in de winkel, dan die thuis te rippen en op de nas te zetten, en dan pas te kunnen kijken. (en de dvd zelf ergens in de kast te moeten gooien)
ik zie het ook niet zitten om te zeggen "ik koop de dvd, maar ik heb er niks over te zeggen en die blijft alleen beschikbaar via internet/proprietary app/..."

Illegaal downloaden is een alternatief, en uit luiheid heb ik in het verleden zelfs dvd's gaan kopen, in de kast gesmeten, en dan vervolgens gedownload,
maar nu vraag ik me af of er geen legale manier is die minder irritatie opwekt dan het "bestellen, ophalen, rippen" verhaal.

google play movies valt uit de boot: niet downloadbaar
itunes valt (denk ik?) uit de boot: werkt niet op linux (?) en je kan de film ook niet downloaden (?)
amazon: ook niet downloadbaar
en verder ken ik er geen?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Ik vrees dat dat niet bestaat. Geen enkele dienst bied downloads aan (of toch geen DRM vrije downloads waarmee je doet wat je wil) net om piraterij tegen te gaan.

De enige stap die je kan weglaten in de legale methode is het 'ophalen' door ze thuis te laten leveren ia een webshop. Dan moet je wel nog steeds wachten natuurlijk.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

MaT schreef:Geen enkele dienst bied downloads aan (of toch geen DRM vrije downloads waarmee je doet wat je wil) net om piraterij tegen te gaan.
wat volgens mij net piraterij in de hand werkt...
want: de enige legale methodes nu zorgen dat je ofwel de film niet effectief bezit (ala google play movies), ofwel dat je er niet (makkelijk) mee kan doen wat je wil (ala DRM gezeik), en vaak moet je voor films (als je ze dan effectief wil bezitten) dan ook nog in een winkel halen en soms met wachttijden van +1 week.

die manier van werken was prima vooraleer er internet was en toen er nog videotheken waren (oh, hoe leuk ik het vond om de videotheek binnen te stappen en te zien "verwacht" bij een film die me aansprak)... maar nu?
ach, eigenlijk mag het niet verbazen... is net zoals met games, ze gaan in die industrie liever achteruit dan vooruit (conform het niet meer bestaan van trials/shareware/demo's zoals voorheen)

maargoed, je geeft dus aan dat er inderdaad, zoals ik dacht, geen enkel deftige manier is om legaal films in je bezit te krijgen *sigh*
terwijl de EU zeikt over whois-gegevens privacy (wat niet storend is in het algemeen, en zelfs deel een commerce geworden) kunnen we dus nog steeds fluiten naar iets wat veel meer zou betekenen.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”