Internet browser streamen naar TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

Ik wil VRTNU op mijn TV bekijken en heb nog geen manier gevonden om mijn internet browser op mijn TV scherm te streamen.

Nu verhelp ik me door eerst het programma te downloaden (TVDownloader of Gemistdownloader) en dan via een media server op TV te streamen.

Met de EDGE browser in windows 10 is de functie "Media op apparaat weergeven" met de Creators update teniet gedaan en is ook met de Fall Creators update nog altijd niet hersteld. Miracast wordt ook niet ondersteund.

In windows 7 werkt WIDI (versie 1) maar is te traag om HD door te geven en voor de WIDI (versie 2) ga ik geen nieuwe laptop kopen !

Met een vaste verbinding via HDMI werkt het natuurlijk ook maar ik wil streamen.

Een chromecast heb ik niet en weet ook niet of die door browsers ondersteund wordt?

Mijn TV is wel een smart-TV maar is niet 'smart' genoeg om VRTNU direct in zijn internet browser af te spelen!

Wie weet beter?
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Een chromecast werkt op bijne elk platform. Alleen heb je daar een constante internetverbinding voor nodig en is big brother (google) watching you. Het werkt wel "out of the box".

Maar wil je iets meer controle dan zou ik voor een raspberry pi met Kodi en consoorten gaan. Wel een iets hoger nerd gehalte maar die vrijheid he.

Of een state of the art TV kopen :)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

petrol242 schreef:Of een state of the art TV kopen :)
Mijn Smart TV handleiding:
stap 1: Zorg ervoor dat de TV geen internet heeft (WiFi uitzetten, ethernet kabel uittrekken)
stap 2: Gebruik je eigen chromecast, raspberry pi, pc, ... als video source om af te spelen wat je wilt. PS: HDMI CEC ;)
stap 3: Enjoy freedom!
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Tja
Die laatste paragraaf was dan ook als grap bedoeld. Freedom en TV firmware hé :banana:
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Het beste dat bij mijn weten werkt voor VRT Nu is een Chromecast icm met Chrome. Hun speler heeft ondersteuning om de video rechtstreeks te casten. Je moet dus niet het tabblad of het hele scherm casten, maar in de speler heb je de optie om enkel de video te casten en deze begint dan te spelen op de Chromecast. Werkt vanop Windows/Mac en Android vanuit de Chrome browser. Niet erg gebruiksvriendelijk om het via een website te moeten doen ipv een app, maar het werkt wel ok.

Tot enkele maanden geleden had je de Retrospect addon op Kodi die VRT Nu ondersteuning had, maar deze is de nek omgewrongen door de omroepen. Er is sinds recent wel een aparte Kodi addon voor VRT Nu (ook onofficieel denk ik), maar heb deze zelf nog niet getest.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

werkt hier eveneens perfect via Linux/Mint 17 PC met chrome-browser...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

gm123 schreef:Het beste dat bij mijn weten werkt voor VRT Nu is een Chromecast icm met Chrome. [...]
Zoals eerder gezegd werkt dat inderdaad zonder veel problemen, maar zonder internetverbinding dus niet, zelfs voor streaming op het eigen netwerk. Google zit er met zijn neus tussen. Alles wat je streamt, ook privé filmpjes van de madamme aan het strand in de Algarve, heeft Google geweten en opgeslagen. Dus zeker ook geen "bedkamerfilpjes" lokaal streamen want het komt op het www.
Je kan een chromecast "rooten", maar er komt wat soldeerwerk en usb-geknoei bij kijken.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Dat zijn straffe uitspraken. Heb je daar bewijs van dat men filmpjes die je lokaal streamt ook naar de google servers uploadt? Dat men informatie verzamelt over wat je kijkt daar heb je waarschijnlijk gelijk in, het blijft ten slotte hun verdienmodel, maar dat men jouw familiefilmpjes ook integraal opslaat? Nee, dat denk ik niet.

We gaan serieus offtopic maar wil er toch even op ingaan waarom een Chromecast internet nodig heeft.
De reden hiervoor is simpelweg omdat Chromecast apps eigenlijk HTML5 applicaties zijn die online gehost zijn. Wanneer je in een Chromecast enabled app op je telefoon op de cast knopt drukt, dan stuurt de telefoon app een URL naar de Chromecast met de locatie waar hij de receiver app kan vinden. Op dat moment heb je inderdaad internet nodig. De Chromecast downloadt de applicatie en voert deze uit. Eens de applicatie draait is geen internetconnectie meer vereist, tenzij het om een applicatie gaat zoals youtube of netflix die logischerwijs internet nodig hebben. De receiver applicatie kan eender waar staan, je host die gewoon op je eigen server. De Chromecast receiver applicatie van Plex staat bv. gewoon op de servers van Plex, niet op die van Google. Als je met de Plex app een film aan het casten bent op je lokaal netwerk van je PC naar de Chromecast en je internet valt uit, dan blijft dit gewoon verder spelen. Het enige moment waarop je internet nodig hebt is op het moment dat de receiver app gedownload wordt wanneer je op de cast knop drukt, alles daarna gebeurt gewoon offline. Het is niet alsof die film eerst langs een externe server moet passeren, en het is al zeker niet zo dat die film in het geheim ook geüpload wordt naar een Google server.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb het geprobeerd destijds lokaal met plex. Ook tijdens het lokaal streamen werden packets buiten mijn netwerk verstuurd door de chromecast naar een google adres. Eens de internetverbinding weg was, speelde enkel nog de cache af en dan was het gedaan. De firmware van de chromecast heeft blijkbaar meer nodig dan enkel de url van de receiver app. Dus enige extra informatie werd wel degelijk verzonden.
Een geroote (zeer zeldzaam item) heeft die internetverbinding zelfs niet nodig om de benodigde app stream af te spelen. Waarschijnlijk zitten de applicaties ingebakken in het beperkt geheugen, maar alle apps zullen waarschijnlijk dan ook niet werken. Let wel, zelf geen ervaring mee.
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

Is Chromecast dan de meest plausibele oplossing? (Buiten directe HW verbinding via HDMI welke dan weer niet voor smartphone geldt!)
Dat is straf.
Op Edge kunnen we ook niet meer rekenen, dit is het antwoord van Microsoft over het 'cast media to device', enkel nog voor WIDI:
  • We’ve seen feedback that when you choose “cast media to device” from the actions menu, the pane that appears only shows wireless displays, and does not show DLNA devices as expected.
    The cause for this is that the media casting functionality built into Edge has been removed. The closest alternative functionality is that you can show Edge on a wireless display, so we kept the “cast media to device” menu option and caused it to open the system panel for connecting to a wireless display. This panel does not show DLNA devices, by design. Some people are seeing the list of wireless displays and believe that DLNA devices are missing due to a bug, when in fact casting to DLNA from Edge is simply not supported any more. We apologize for any confusion this has caused.
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

behalve chromecast, gebruik ik hier een Minix Neo X7 TV box met android 4.4.2 en HDMI verbinding. Dit werkt perfect met youtube, netflix, stievie free, etc. maar met VRTNu zijn er audio problemen spijtig genoeg. Het is wachten op een app voor VRTNu...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Je kan toch altijd raadplegen wat google over jou weet en welke data ze van jou hebben op https://takeout.google.com/settings/takeout & https://myactivity.google.com/myactivity

Soit, Kodi met retrospect plugin doet hier wat jij vraagt.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Idd, ik heb hier een raspberry pi die met HDMI aan de TV hangt. Kodi draait op mijn grote NAS, alsook plex, die eigenlijk meer als media server + opslagserver dienst doet. De chromecast zit terug in de doos en dient als uitzonderlijk backup.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

iceke schreef:Soit, Kodi met retrospect plugin doet hier wat jij vraagt.
Echt? Hier sinds enkele maanden niet meer. Hebben wel beeld, maar geen audio, en in de laatste versie van Retrospect werkt VRT Nu zelfs helemaal niet.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ha ? straks eens checken dan, ik kijk eigenlijk nooit meer naar tv.

edit : idd, dit werkt niet meer.

edit 2 : en met deze terug wel : https://kodi.tv/addon/plugins-video-add-ons/vrt-nu-0
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

iceke schreef: Soit, Kodi met retrospect plugin doet hier wat jij vraagt.
Veelbelovend maar doet toch niet wat ik vraag.

Op laptop met windows 10 heb ik Kodi geinstalleerd, het lukt wel om media te streamen naar mijn TV zolang het .mp4 bestanden zijn, alle andere formaten (.avi of .ts) kan ik niet streamen maar wel lokaal (op laptop) afspelen.
Retrospect add-on installeren met zip is tijdelijk geblokkeerd.
De vrtnu add-on lukt wel om te installeren en de uitzendingen kan ik lokaal bekijken maar WEIGERT TE STREAMEN naar mijn TV !!
Uiteindelijk ook Retrospect geinstalleerd gekregen door de .zip onderdelen manueel in de add-on map van Kodi te plaatsen maar zelfde resultaat als vrtnu.
Ligt het probleem hier bij mijn TV (LG 32LM620S)? Denk het niet want de Twonky mediaserver op QNAP NAS streamt wel alle media formaten naar TV! Hetzelfde met de LaCie mini HD media player.
Ik vraag me af of het met Kodi op Linux of een rapberry pi wel lukt ????
Chromecast NO WAY :nono: (ik bedoel wil ik niet gebruiken ...)
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ik vraag me af of het met Kodi op Linux of een rapberry pi wel lukt ????

lees dit draadje nog eens door...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

wied schreef:werkt hier eveneens perfect via Linux/Mint 17 PC met chrome-browser...
... met chromecast toch?
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

of met android TV box en HDMI, of met Raspberry Pi... Desnoods zonder gebruik te maken van kodi!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Of airplay kan ook... Al gebruik ik er zelf chromecast voor.
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

wied schreef:of met android TV box en HDMI, of met Raspberry Pi... Desnoods zonder gebruik te maken van kodi!
Allemaal oplossingen die directe HDMI verbinding met TV maken.
Mijn laptop over HDMI met de TV verbinden en het is ook opgelost!
Ik wil mijn TV over DLNA bereiken.
Kodi met retrospect add-on of plex add-on (heeft licentie nodig) zouden dit moeten doen ... maar dit werkt op mijn Windows 10 niet

Dat zou ik graag weten of Kodi met retrospect op een Linux system (Ubuntu of Mint) of op een Raspberry Pi dan wel bvb vrtnu streamen over DLNA naar TV? Kodi zou ook voor Android bestaan maar dan heb je al minstens een S5 met Android 7 nodig.

Ik vrees dat ik van mijn anti-chromecast principe zal moeten afstappen :-(
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

alfa_ajx732 schreef:Dat zou ik graag weten of Kodi met retrospect op een Linux system (Ubuntu of Mint) of op een Raspberry Pi dan wel bvb vrtnu streamen over DLNA naar TV? Kodi zou ook voor Android bestaan maar dan heb je al minstens een S5 met Android 7 nodig.
Ik denk dat je wat dingen door elkaar aan het halen bent. Wanneer we hier spreken over Kodi op een raspberry pi of op Linux dan spreken we over een apart apparaat dat je via HDMI aan je TV hangt en zo Kodi op je TV zet. Streamen via DLNA maakt niet uit van welk platform je dat doet. Als het van Kodi op windows naar je TV niet werkt werkt het nergens.
alfa_ajx732 schreef:Ik vraag me af of het met Kodi op Linux of een rapberry pi wel lukt ????
Ik heb de VRT Nu addon op Kodi getest op mijn Raspberry pi 2 (OpenELEC) en dat werkte (beeld en geluid in orde). Je moet wel de laatste versie van OpenELEC installeren, want de VRT Nu addon is enkel beschikbaar voor Kodi 17. Het ophalen van de programmalijst duurde wel even, maar dat ligt eerder aan de beperkte snelheid van de rpi, met Kodi op de PC gaat dat wel vlot.
alfa_ajx732 schreef:Op laptop met windows 10 heb ik Kodi geinstalleerd, het lukt wel om media te streamen naar mijn TV zolang het .mp4 bestanden zijn, alle andere formaten (.avi of .ts) kan ik niet streamen maar wel lokaal (op laptop) afspelen.
Retrospect add-on installeren met zip is tijdelijk geblokkeerd.
De vrtnu add-on lukt wel om te installeren en de uitzendingen kan ik lokaal bekijken maar WEIGERT TE STREAMEN naar mijn TV !!
Je probeert Kodi dus als UpNP/DLNA server te gebruiken en zo naar je TV te streamen? De VRT Nu streams zijn H264, een moderne TV zou dat normaal wel moeten hebben, maar het zou best kunnen dat het formaat waarin het wordt aangeboden incompatibel is met je TV, dan is daar weinig aan te doen. UpNP/DLNA is vaak hit-or-miss, de implementaties durven al eens verschillen tussen verschillende apparaten.
alfa_ajx732 schreef:Ik vrees dat ik van mijn anti-chromecast principe zal moeten afstappen :-(

Ik heb me hier ook al suf gezocht achter alternatieve oplossingen, maar ik vrees er ook voor dat je toch gaat moeten uitkijken naar iets a la Chromecast, of een aparte Kodi/Linux/Android TV box oid. Das het jammere aan smart TV's van tegenwoordig. Je bent beperkt tot de apps die op de TV staan, wil je iets zoals VRT Nu ben je niks meer met je "smart" TV. Het gebruik van zo'n aparte box als media-apparaat hoeft geen nadeel te zijn, je koopt daar ook een afstandsbediening voor en dan kan je dat ook aansturen vanop je zetel. Vaak ben je beter af met een aparte box en het smart gedeelte van je TV te laten voor wat het is. Werkt vaak vlotter en sneller.
road rebel schreef:Of airplay kan ook... Al gebruik ik er zelf chromecast voor.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Tot enkele maanden geleden konden we via Airplay streamen van de ipad naar Kodi op de rpi, maar dat werkt niet meer (nu enkel nog beeld en geen geluid). Ze moeten bij de VRT iets veranderd is waardoor het nu incompatibel is met Airplay (of toch incompatibel met de Airplay implementatie van Kodi). Met een andere airplay client (Apple TV) werkt dat misschien wel nog.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Je haalt idd wat dingen daar elkaar..
My 2 cents, stap af van dlna en koop u een chromecast/rpi/android tv box.
Voor de kleine meerkost tov chromecast zou ik sowiso voor android tv gaan (mibox, of als je wil gamen voor een shield.)
Ik gebruik Kodi ondertussen 15! Jaar, dat ding heeft me nog nooit in de steek gelaten :-)
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Daar ben ik nog niet zo zeker van. Tot enkele maanden geleden konden we via Airplay streamen van de ipad naar Kodi op de rpi, maar dat werkt niet meer (nu enkel nog beeld en geen geluid). Ze moeten bij de VRT iets veranderd is waardoor het nu incompatibel is met Airplay (of toch incompatibel met de Airplay implementatie van Kodi). Met een andere airplay client (Apple TV) werkt dat misschien wel nog.
Van een mac naar een apple TV werkt het nog. Misschien ook van een iPhone of een iPad naar een TV, dat weet ik niet.
Airplay in kodi, plex of een androidapp zijn eigenlijk hacks en mijn ervaring is dat ze de helft van de tijd niet werken (tenminste de airplay versie met video).

Er bestaat dus zeker een alternatief op chromecast, maar het kost meer en het werkt minder soepel. Ik gebruik een Shield TV als chromecast ontvanger trouwens, weet niet of dat iets uitmaakt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

gm123 schrijft: Das het jammere aan smart TV's van tegenwoordig. Je bent beperkt...

elk nadeel heb ook z'n voordeel :-D
Mijn smartTV heeft een embedded netflix app welke perfect te bedienen is met de afstandsbediening. Mijn vrouw vindt dit een goede oplossing en laat gemakshalve het spelen/klungelen met smartphone, chromecast, android TV box e.d. aan mij over...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

iceke schreef:My 2 cents, stap af van dlna en koop u een chromecast/rpi/android tv box
Denk dat we hiermee kunnen besluiten.
De chromecast kan best de dlna vervangen.
rpi en android tv box zijn weer bijkomende media players !
Ik wil mijn android smartphone en windows 10 laptop verder gebruiken en streamen naar chromecast.

Chromecast here we come :-D
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Niet zo snel...
Als uw App Chromecast ondersteund is er geen vuiltje aan de lucht, als hij dat niet doet zit je weer te klungelen met te streamen via je browser en dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit... Kan liever een plugin in Kodi (vb. ? Youtube Chromecast = reclame, youtube Kodi plugin = geen reclame)
alfa_ajx732
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 feb 2007, 12:30
Locatie: Tielt (W-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 8 keer

iceke schreef:Niet zo snel... streamen via je browser gaat ten koste van de beeldkwaliteit... Kan liever een plugin in Kodi (vb. ? Youtube Chromecast = reclame, youtube Kodi plugin = geen reclame)
Dat was ik ook van plan om zoveel mogelijk apps te gebruiken die chromecast ondersteunen.
VLC media player versie 3 (beta) zou dit nu ook doen.
Voor kodi moet wel nog een en ander bij geplugd worden.

edit: voor kodi hoeft niks meer ge-plugd te worden, verloopt via chrome en casten
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”