Philips Cineos

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb op 2dehands een Philips Cineos 37PF9830/10 op de kop getikt. Mijn bedoeling was om mij laptop er HDMI op aan te sluiten. Dat werkt oef... Maar nu dacht ik er ook een antenne op aan te sluiten en de DVBT kanalan erop te kijken, maar dat lukt voor geen meter. Ik zie in de instellingen trouwens ook nergens de keuze; Antenne, DVB-t. Enkel keuze tussen Frequentie, S-kanalen, en C-kanelen, maar op deze 3 keuzes vind hij Een en Canvas niet....

Enig idee? Moet daar een CI (wat is dat?) alvorend dat werkt. Er zou voilgens de specs zelf een DVBt tuner in de TV zelf zitten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

De Philips 37PF9830 is volgens mij een oud analoog TV toestel.
Hierop zijn geen digitale tuners aanwezig (noch DVB -C, noch DVB-T, noch DVB-S).

Je kan er via een USB stick zelfs geen video (mp4) op afspelen, hooguit foto's, dia's en muziek (mp3).

Het enige wat je hiermee kan ontvangen is analoge TV via de Telenet kabel.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Dat verbaasd me toch enigszins... Toestellen uit de tijd van mijn grootmoeder die kunnen wel via de antenne 1 en Canvas ontvangen...?

Nu... de bedoeling was mijn laptop via HDMi aansluiten en zo een groot scherm te hebben voor mijn klein computerscherm. Dat werkt. Mss kan ik DVBt stream op mijn laptop ontvangen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

johand schreef:Dat verbaast me toch enigszins... Toestellen uit de tijd van mijn grootmoeder die kunnen wel via de antenne 1 en Canvas ontvangen...?
In de tijd van je grootmoeder zond één en Canvas analoog uit op de UHF band. Dat bestaat al een tijdje niet meer, paar jaar weggeweest ? :wink:
johand schreef:Nu... de bedoeling was mijn laptop via HDMi aansluiten en zo een groot scherm te hebben voor mijn klein computerscherm. Dat werkt. Mss kan ik DVBt stream op mijn laptop ontvangen?
Met de nodige hardware (DVB-T tuner) kan je DVB-T ontvangen via de PC
Maar waarom zou je dat doen? Tegenwoordig kan je zoveel on-line streamen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

philippe_d schreef:De Philips 37PF9830 is volgens mij een oud analoog TV toestel.
Volgens de Philips.be website ook...

Als je al een DVB-T adapter moet kopen voor jouw PC dan kan je evengoed een DVB-T decoder met HDMI aanschaffen.
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

philippe_d schreef:
johand schreef:Dat verbaast me toch enigszins... Toestellen uit de tijd van mijn grootmoeder die kunnen wel via de antenne 1 en Canvas ontvangen...?
In de tijd van je grootmoeder zond één en Canvas analoog uit op de UHF band. Dat bestaat al een tijdje niet meer, paar jaar weggeweest ? :wink:
Ik geloof je best, maar wij hebben boven een pana plasma staan van +-10j oud, en die doet het perfect met een simpel DVB-T antennetje van 10€. Ik dacht dat dat wel altijd zou kunnen op elk toestel... niet dus...

ik weet niet welke signalen onze Pana dan wel opvangt... dat de philips niet zou kunnen?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Moest je op de grens van BE-FR wonen of binnenkort in Frankrijk zijn: die decodertjes kosten daar geen geld.
=> https://www.auchan.fr/selecline-dh1688- ... /p-c835530
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

johand schreef: Ik geloof je best, maar ....
Met andere worden, je gelooft me dus niet :-(
johand schreef: ik weet niet welke signalen onze Pana dan wel opvangt... dat de philips niet zou kunnen?
Herlees dan toch eens de antwoorden.
Jouw Philips heeft geen DVB -T tuner, alleen een analoge. Jouw Panasonic dus wel.
road rebel schreef: Als je al een DVB-T adapter moet kopen voor jouw PC dan kan je evengoed een DVB-T decoder met HDMI aanschaffen.
Zijn oude Philips heeft maar 1 HDMI poort, hij wil die dus gebruiken als monitor voor zijn PC.
Heeft dus geen vrije poort voor een DVB-T ontvangertje :-(
Tenzij je een van de analoge video ingangen gebruikt (Scart, S-video, composite ..)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

philippe_d schreef:Met andere worden, je gelooft me dus niet :-(
Jawel Philippe, bedankt, voor de hulp
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

johand schreef:Ik geloof je best, maar wij hebben boven een pana plasma staan van +-10j oud, en die doet het perfect met een simpel DVB-T antennetje van 10€. Ik dacht dat dat wel altijd zou kunnen op elk toestel... niet dus...

ik weet niet welke signalen onze Pana dan wel opvangt... dat de philips niet zou kunnen?
De Cineos dateert uit 2005 aan het typenummer te zien, da's alweer iets anders dan "+/- 10 jaar oud". In die paar jaar is tv-evolutie nogal snel gegaan. In 2005 was HDMI bijna een next-gen-aansluiting (meestal niet, soms 1 poort aanwezig), in 2007 was het al standaard aanwezig bij iedere lcd/plasma. Mijn Samsung TV uit 2007 was het enige model uit dit jaar dat over DVB-T beschikte, dus zo standaard was dat toen allemaal niet, laat staan in 2005.
En de signalen uit grootmoeders tijd zijn al uit de lucht sinds 2008. :wink:
Wil je DVB-T op deze televisie zou ik toch een decoder met HDMI kopen. In de Action hebben ze voor €5 HDMI-splitters en ze werken nog ook...
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

johand schreef:Dat verbaasd me toch enigszins... Toestellen uit de tijd van mijn grootmoeder die kunnen wel via de antenne 1 en Canvas ontvangen...?
Vroeger was het beter, toen waren fabrikanten van tv-toestellen verplicht om de uitzendnormen van de distributeurs te ondersteunen.
Vandaag zijn er geen vastgelegde uitzendnormen meer en laat de overheid toe dat distributeurs settopboxen verhuren. Allemaal zeer nadelig voor de consument die gewoon een werkend tv-signaal op z'n tv-toestel wil.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

De origine van jouw TV kan veel verschil maken. Zo heeft er in België nooit (of vrij laat) een verplichting bestaan voor DVB-T. Voor mijn gevoel ging de overschakeling hier ook extreem snel. In Frankrijk hebben ze vrij vroeg ingebouwde DVB-T-tuners verplicht gemaakt, lang voor de afschaffing van ether, met een lange overgangsperiode.

In Frankrijk kan je voor geen geld MPEG2 DVB-T decoders vinden aangezien die er nutteloos zijn geworden (MPEG4 overschakeling).

@TS: Jouw cineos scherm kan je ook via DVI aansturen ipv. HDMI mocht dat nodig zijn, misschien is dat zelfs beter (lagere lag, geen overscan) dan HDMI.
johand
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 07 sep 2011, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

road rebel schreef:@TS: Jouw cineos scherm kan je ook via DVI aansturen ipv. HDMI mocht dat nodig zijn, misschien is dat zelfs beter (lagere lag, geen overscan) dan HDMI.
en dan op de HDMI, een DVB-t ontvangertje....
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”