Android Box voor Netflix

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Verleden week vrijdag nam ik me een abonnement op Netflix genomen. Vermits mijn huidige Android Box van 2015 (die via HDMI aan mijn niet-smartTV hangt) sinds gisteren continu crasht en Netflix niet meer opstart had ik graag de meningen vernomen over een goede goedkope android box.

Om een miskoop te vermijden : Deze moet via Wifi bereikbaar zijn. En liefst 720p kunnen geven (op mijn oude box kwam ik maar aan 480p).

In het draadje van de 'android box voor Kodi' werd de Xiaomi Mi Box aangeraden. Is deze ook aan te raden voor enkel Netflix te bekijken, of is een Wetek Hub hiervoor beter?
Een shield lijkt me wel vrij duur.
Verder kwam ik ook een Xnano X96 Pro tegen die goedkoper is, en een goede review kreeg. terwijl op amazon wel eens vermeld werd dat hij soms traag reageert.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

AfAX schreef:Verleden week vrijdag nam ik me een abonnement op Netflix genomen. Vermits mijn huidige Android Box van 2015 (die via HDMI aan mijn niet-smartTV hangt) sinds gisteren continu crasht en Netflix niet meer opstart had ik graag de meningen vernomen over een goede goedkope android box.

Om een miskoop te vermijden : Deze moet via Wifi bereikbaar zijn. En liefst 720p kunnen geven (op mijn oude box kwam ik maar aan 480p).

In het draadje van de 'android box voor Kodi' werd de Xiaomi Mi Box aangeraden. Is deze ook aan te raden voor enkel Netflix te bekijken, of is een Wetek Hub hiervoor beter?
Een shield lijkt me wel vrij duur.
Verder kwam ik ook een Xnano X96 Pro tegen die goedkoper is, en een goede review kreeg. terwijl op amazon wel eens vermeld werd dat hij soms traag reageert.
Enkel voor Netflix?

Een Chromecast en via uw GSM casten.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

De mibox volstaat, waar je wel moet op letten is dat je de Internationale versie met microfoon afstandsbediening koopt.
Er zijn verschillende versies op de markt, de Chinese versies worden voor Europese klanten door de verkoper meestal wel omgeflashed naar een versie met Android, maar Netflix werkt daar niet op.

MDZ-19-AA is no good
MDZ-16-AB is oke
IMG_20171013_201146.jpg
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Voor 30€ (50€ Xnano X96 Pro, 90€ mi box EU) verschil zou ik niet twijfelen.
de Xnano is niet netflix certified dus hier heb je met geluk 720p netflix op (ik kan dit niet verifieren)
dus voor 90€ zou ik voor de xiami gaan. 8)
bij wetek zou ik voor de Play 2 gaan @ 129€ als dbv-t/dvb-c of dvb-s nuttig voor je is...
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zoals reeds aangehaald, steeds een gecertificeerd toestel kopen, anders heb je geen HD, en heb je er ook niet veel aan.
Ik zou eerder voor een simpele en goedkope Chromecast gaan en via de smartphone bedienen.
Als jouw televisie wat ouderdom heeft, heeft het ook weinig waarde een "dure" mediaplayer te kopen, jouw volgende televisie heeft waarschijnlijk automatisch al deze functionaliteiten aan boord.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

mgo72 schreef: Enkel voor Netflix?

Een Chromecast en via uw GSM casten.
De Chromecast had ik inderdaad over het hoofd gezien. Dank hiervoor (en eveneens de andere reacties).
Gisteren dus besteld aan 39,99€ om 23:56 bij de firma met de blauwe dozen. Is momenteel onderweg via BPost.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Chromecast is inderdaad de juiste keuze! Ideaal voor Netflix, youtube, Stievie Free en hopelijk VRTNu weldra...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

In reactie op honda4life: dat de functionaliteiten in mijn volgende TV wel zullen aanwezig zijn... liever niet:
Mijn TV is nog redelijk recent, maar ik zie niet in waarom redelijk wat meer te betalen voor een halfslachtige 'smart' als ik er het doosje kan aanhangen dat me het beste uitkomt, en vervangen door een ander als de noden veranderen ;-).

Intussen is de Chromecast aangekomen en geïnstalleerd.
Eenvoudig, bedienbaar met de smartphone en betere kwaliteit als mijn vorige box, dat is handig meegenomen ;-).
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”