Opnieuw gelanceerd: Stievie Premium

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
wotr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2016, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Effe een paar dingen opklaren :)
Ik ben gebruiker van het eerste uur (betalend), en heb decoders vanaf het begin buitengezwierd. Geen seconde spijt!

Pro:
- Uitgesteld kijken (op paar uitzonderingen na, iets met rechten), ook al is het maar twee minuten
- Opnemen en kijken is mogelijk
- Opnemen is onbeperkt: zolang het geheugen van de device het toelaat. Als je maar 16GB hebt, zal dat idd beperkt zijn, maar euh... dat heb je dan vooral aan jezelf te danken denk ik :)
- 7 dagen teruggaan
- Reclame kan wel worden doorgespoeld, tenzij bij de zenders van de Medialaan
- Streamen op je tv via AppleTV of Chromecast: je device wordt dan je afstandsbediening
- Binnenland-buitenland -> werkt perfect
- Streamkwaliteit past zich automatisch aan aan de verbinding: crappy 3G in Italie was toch genoeg om naar de Rode Duivels te kijken
- 9,99 per maand -> reken Telenet/Proximus maar uit (digitale tv + uitgesteld kijken)
- Interface die ongeveer 10000000 keer handiger is dan alle Telenets en Proximussen bij elkaar

Contra:
- Geen extra pakketen: vergeet de voetbal
- Geen HD, maar heb ik niet echt gemist. De kwaliteit is zeker niet crappy
- Je device is je afstandsbediening -> je kan hem tijdens het tv kijken nog gebruiken, maar beperkter
- Eén stream per account, wat voor een doorsnee gezin (mama-papa-kind1-kind2) inderdaad onvoldoende zou kunnen zijn

Ik moet aan de nieuwe versie nog gewoon geraken. Op t eerste zicht is de interface iets minder handig, maar misschien went dat wel. De nieuwe zenders zijn meer dan welkom (Eurosport!).
Wat zou ideaal zijn? Een app op AppleTV / AndroidTV. Maar daar zitten de respectievelijke zenders vermoedelijk ergens dwars ;)
Kan het beter? Uiteraard! Het Zwitsers voorbeeld is inderdaad mijlen voor op ons land. Maar zoals hier al eens gezegd werd: schiet het niet af, er is tenminste een alternatief!
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ondertussen geraak ik al in het scherm om je gsm nummer op te geven. Een pincode per sms echter blijft achterwege. Het zal aan de drukte liggen zeker?
Morgen nog maar eens proberen.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

petrol242 schreef:Ondertussen geraak ik al in het scherm om je gsm nummer op te geven. Een pincode per sms echter blijft achterwege. Het zal aan de drukte liggen zeker?
Morgen nog maar eens proberen.
Daar waren eerder vandaag inderdaad problemen mee, maar zou normaal opgelost zijn.
Vreemd om te vragen, maar kan je voor de zekerheid ook even een clear cache/cookies doen. Mogelijk lost dat het probleem ook op.

Kan je voor de zekerheid nogmaals proberen, en als het dan nog niet lukt contact opnemen via Facebook/Twitter?
Laatst gewijzigd door jnsvr 21 aug 2017, 21:34, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

wied schreef:hier spreekt men over 700.000 accounts...
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160302_02160580
Ja, daar behoor ik ook bij... ooit 3x gebruikt om het eens te bekijken... sindsdien nooit meer.

Ik vrees dat er zo veel "gebruikers" zijn.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

satsurfer schreef: Premium: all FREE (186) channels plus 62 HD channels
Oi, voor hustler moeten we wel betalen :twisted: Lap dat is al mijn vijfde dienst deze maand.
Op die manier dreigen ze de voeling met wat er op de Vlaamse zenders te zien is te verliezen.
Wie heeft hier eigenlijk geen voeling met de technische evolutie uit strategische overwegingen. En als de VRT nu meent dat er geen app meer voor hun aanbod moet komen maken ze dezelfde fout als 10 jaar geleden met hun rode knop overeenkomst.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

net geprobeerd maar ik loop vast op iets met de e-mailverificatie

zal voor een andere keer zijn
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

in combinatie met een onbeperkt internet abonnement lijkt mij dit wel goedkoop.
Ik wacht nog even af hoor. Bijna de helt van die zenders kan je nu gewoon gratis bekijken...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

r2504 schrijft: Ik vrees dat er zo veel "gebruikers" zijn.

daar heb je natuurlijk gelijk, maar wij zullen de juiste aantallen nooit te weten komen. CEO Porter daarentegen lijkt wel duidelijk aan te geven dat dit geen marginaal verschijnsel meer is...

kamiel schrijft: Bijna de helt van die zenders kan je nu gewoon gratis bekijken...

dat doe ik al langere tijd, daarom vind ik 10 €/maand voor Netflix een betere besteding :-)
Laatst gewijzigd door wied 21 aug 2017, 23:48, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

jnsvr schreef:
petrol242 schreef:Ondertussen geraak ik al in het scherm om je gsm nummer op te geven. Een pincode per sms echter blijft achterwege. Het zal aan de drukte liggen zeker?
Morgen nog maar eens proberen.
Daar waren eerder vandaag inderdaad problemen mee, maar zou normaal opgelost zijn.
Vreemd om te vragen, maar kan je voor de zekerheid ook even een clear cache/cookies doen. Mogelijk lost dat het probleem ook op.

Kan je voor de zekerheid nogmaals proberen, en als het dan nog niet lukt contact opnemen via Facebook/Twitter?
Met mijn browsers is niks mis. De SMS bevestiging staat daar los van en is laat in de avond uiteindelijk gelukt. Voor de verificatie van de code heb ik wel mijn trackerblokkering moeten afzetten. Nu kan het testen beginnen. Ik heb al wel gezien dat korte reclameboodschappen niet door te spoelen zijn.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

kamiel schreef:in combinatie met een onbeperkt internet abonnement lijkt mij dit wel goedkoop.
Ik wacht nog even af hoor. Bijna de helt van die zenders kan je nu gewoon gratis bekijken...
voor inhoud betaal je al lang niet meer

je kunt house of cards ook op 1 of andere lugubure oostbloksite zien in waardeloze kwaliteit met chinese goksitereclame en oezbeekse ondertiteling
vandaag betaal je voor het comfort, het gemak, beeldkwaliteit, stabiliteit, vlotte interface, ...
voldoet dit aanbod? time will tell
Boombastic
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 dec 2015, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb een android tv van thomson met chromecast ingebouwd. Op deze tv hapert de stream na 5 min ongeveer. Nu heb ik ook nog een chromecast stick liggen, en daarop hapert de stream niet. Beeldkwaliteit zou idd beter mogen, maar wellicht houd telenet de boel tegen. Maar tis al een begin, ik ga het uitgebreid testen deze maand.
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Internet kost in België toch al snel 25 euro per maand, reken daar 10 euro per maand bij voor Stievie Premium en je zit aan 35 euro per maand voor Internet en TV (weliswaar beperkt in kwaliteit en zenders). Ik woon nu zelf in een regio waar er zeer slechte gsm ontvangst is dus zal ik voorlopig nog altijd een vaste lijn nodig hebben, via OVH heb ik die aan 1,20 euro per maand. Dus het goedkoopste wat ik momenteel als haalbaar zie is 25 + 10 + 1.20 = 36.20 euro per maand maar dan heb ik wel 3 verschillende aanbieders (en facturen). :oops:

Als ik dan verder kijk op de markt dan zie ik dat Scarlet een Internet + TV + Tel abonnement heeft voor 39 euro per maand, maar daar komt een eenmalige activatie kost bij van 99 euro. :bang:

Laat ons hopen dat Stievie Premium het een en ander in werking zet zodat de prijzen elders wat meer onder druk komen te staan want als je de pakketten eens goed bekijkt dan betalen we in België toch belachelijk veel. :beerchug:
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Ergens zou ik je gelijk willen geven, maar pure cijfers spreken dat tegen:
CCatalyst schreef:Akkoord dat dit allesbehalve een alternatief voor kabel-TV kan vormen. Het gaat hier ook niet over "topzenders", zoals ze zelf aangeven.
Sport, één, VTM, vier en dan een beetje Temptation. De rest is marginaal.
http://www.cim.be/nl/televisie/openbare-resultaten

Met het huidig aanbod van Stievie heb je de overgrote meerderheid van de kijkers en in absolute en relatieve kijkcijfers resoluut de "topzenders". Of de format (smartdevice only) aanslaat is een andere kwestie. Voor de babyboomers die gewoon zijn de hele avond voor de buis gekluisterd te zijn met de voeten op de salontafel waarschijnlijk niet. Voor generaties Y en Z waarschijnlijk wel, maar of die laatste ook interesse hebben in de programma's en huidige zenders is een ander verhaal.
Een op zes van de aangeboden kanalen kan je trouwens gewoon al OTA met een antenna ontvangen.
Het DVB-T gebruik is zodanig onbekend en onpopulair in Vlaanderen dat je dat gerust als marginale bezigheid kan zien. In naambekendheid en occasioneel gebruik zou het mij niet verbazen als Stievie > DVB-T.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Hier ook nog eens de premium getest. Beeldkwaliteit is zeker voldoende op de telefoon of ipad.
Maar als je gaat casten naar TV... Ik heb als test de hockeywedstrijd eens opgezet. Dat is toch niet om aan te zien op een 55".

Veel zou ik het sowieso niet gebruiken, maar de artefacten door de hoge compressie is enorm storend. Met de resolutie op zich kan ik wel leven. Kan men niet, als het via chromecast is, er enkele Mbits bijdoen?

Om echt in de woonkamer te gebruiken, nog net niet. Verder wel fijn om mee te werken. programmas zoeken, overzicht, starten, stoppen, pauze, spoelen... is toch aangenamer dan via de telenet-bak.
Laatst gewijzigd door ddd 22 aug 2017, 11:43, in totaal 1 gewijzigd.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Heb bericht gekregen van Stievie Support dat de "oude betalende app" verdwijnt eind september en dat een Apple TV native app "op de planning staat".
Dus hopelijk komt zo iets er snel :-)

Zoals hierboven reeds gezegd, in Zwitserland hebben ze "Teleboy".
Werkt op zowat alle devices, veel meer kanalen (ook Engelse, Duitse, Franse), kost ook ongeveer 10 euro per maand, meerdere streams tegelijk en perfecte kwaliteit. Zou mooi zijn moest Stievie ook naar zoiets evolueren.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

road rebel schreef: Met het huidig aanbod van Stievie heb je de overgrote meerderheid van de kijkers en in absolute en relatieve kijkcijfers resoluut de "topzenders".
Toch opletten met zo'n conclusies. CIM baseert haar cijfers op niet meer dan 750 "gezinnen", in totaal slechts +/- 2000 personen in Vlaanderen. Ze beweren zelf dat ze "representatief" zijn, maar echt onderbouwen doen ze dat niet. Het is ook nog maar de vraag of CIM mee is met de tijd en bv rekening houdt met het steeds groeiend deel mensen (gezinnen) die geen klassieke TV meer nemen, maar eerder VOD-pakketten zoals Netflix edm. Hun methodologie lijkt daar in ieder geval niet op afgesteld, ze lijken gewoon klassieke TV-kijkers te meten. Tenslotte, een zender met veel kijkers is dan wel misschien een relatief "populaire" zender, het is daarom nog niet automatisch een "topzender": een zender die steevast als referentie voor kwaliteit in hun genre wordt aanzien. Vb: BBC, HBO, etc.
unxplained
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 jun 2008, 10:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb gisteren Stievie premium even getest ( de hockey match :-D ). voor mij was de kwaliteit toch ruim voldoende op onze 55" TV. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een HD stream, maar ik heb toch ons huidig TV-abonnement stop gezet. Wij gebruiken het echt sporadisch als er bepaalde shows zijn (slimste mens, de mol). Daarvoor is het voor ons ruim voldoende.

We zaten op scarlet trio en de 500 GB limiet was regelmatig wat te weinig in combinatie met Netflix 4K streams. Nu overschakeling aangevraagd op EDPnet VDSL XL. Een veel betere FUP dan Scarlet, dubbel zo snel en in ons 5 euro minder. Volgens wat ik lees in de voorwaarden van Stievie premium kunnen we op elk moment premium stopzetten en weer opstarten. Dan zwengelen we het gewoon de paar maanden aan wanneer de slimste mens of de mol weer op VIER is. Voor "een" en canvas gaan we gewoon DVB-T gebruiken. Voor alles van medialaan kunnen we gewoon Stievie free gebruiken dan.
wotr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2016, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb gisteren ook getest, als een "experienced user" van de vorige betalende app.

Twee héééél belangrijke dingen, die echt een groot probleem zijn voor de dagelijkse gebruiker
- Opnames: ik heb niet gevonden hoe je een programma kan aanduiden dat opgenomen dient te worden, enkel opnemen naar wat je aan t kijken bent. Iemand dit al gevonden?
- TV-gids: je kan de tv gids niet raadplegen als er een programma aan het afspelen is. Behoorlijk iritant als je naar je TV streamt. Iemand dit al gevonden?

Deze zijn behoorlijk cruciaal, en waren aanwezig in de "blauwe app" Indien daar niet aan gedacht werd, "back to the drawing table" :-D
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

CCatalyst schreef:
road rebel schreef: Met het huidig aanbod van Stievie heb je de overgrote meerderheid van de kijkers en in absolute en relatieve kijkcijfers resoluut de "topzenders".
Je hebt gelijk als je de representativiteit in twijfel neemt, doch heb je niet goed gelezen...
Van alle TV kijkers is het publiek geheim dat grote sportevenementen, VTM en EEN de meest bekeken klassieke zenders zijn.
[...] die geen klassieke TV meer nemen, maar eerder VOD-pakketten zoals Netflix edm.
Netflix is een provider op zich en geen zender, een netflix abonnement staat dan ook los van een kabelabonnement maar dus ook van stievie.
een zender met veel kijkers is dan wel misschien een relatief "populaire" zender, het is daarom nog niet automatisch een "topzender"
Dat is jouw interpretatie. Als je wilt mikken op kijkcijfers dan spreek je over populariteit. Hoe hoog de artistieke of intellectuele kwaliteit van de zender en of uitgezonden programma's ligt doet er op dat moment dus helemaal niet toe.
een zender die steevast als referentie voor kwaliteit in hun genre wordt aanzien. Vb: BBC, HBO, etc.
[/quote]
Ik zal niet discussiëren over de meerwaarde van de zenders die je aanhaalt, echter spreek je van een anderstalige buitenlandse zender en een zender die in België niet uitgezonden kan worden omdat de rechten aangekocht werden en verdeeld via de VOD van kabelaars. Bovendien zou je HBO beter catalogeren met netflix, zeker met hun HBO NOW app. Bijgevolg geen klassieke TV en geen concurrent van Stievie.

Stievie is het aanbieden van klassieke TV in een format die mogelijks VOD kijkers zou kunnen aanspreken. De inhoud blijft die van klassieke TV, het is maar de vraag of er daar genoeg vraag naar is.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

't is inorde gekomen
lijkt me op zich ok als je weinig waarde hecht aan uhd, 4k, 3D plasmakwaliteit :)

nu is het gewoon rekenen
9,99 voor de Vlaamse zenders tov 15-20 euro bij een kabelboer
90% vd zenders vd kabelboeren kunt ge toch op het stort gooien.

ge hoopt dat het uitbreidt en ze er op termijn de bbc, de duitsers en Hollanders er kunnen bijpakken


wotr
opnemen lukt via de app
de programmagids raadplegen gaat niet als ge aan het zien zijt, ook niet tijdens het streamen. huiswerk voor de programmeurs
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De kwaliteit voldoet voor wat er op die zenders te zien is. HD heb ik graag bij films en reeksen maar die zie ik meestal niet via reguliere TV, dus ook niet op de zenders van Stievie.

Stievie in combinatie met mijn FTA op de schotel gaan voldoende zijn denk ik. Maar we testen nog een maandje verder in verband met continuïteit en storingen en dergelijke.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Hier op dit moment de gratis versie aan het bekijken, met Chrome Cast vanaf de vaste computer. Nog even de kat uit de boom kijken. Alternatief voor de gewone kabel tv (digi tv van Telenet). Betalende versie voor de kijkcijferkanonnen als De Mol of gewoon tijdens de wintermaanden.
Als je Chrome niet gebruikt om te surfen, dan weten ze waarschijnlijk weinig over mij? Of heb ik het mis?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Als je de chromecast gebruikt weten "ze" ook alles. Dat ding heeft niet voor niks een internetverbinding nodig om zelfs intern te streamen. Er is een procedure om dat ding te rooten, maar is niet zo simpel.

Interne streams gaan hier via een raspberry met Debian op.
wotr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2016, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

opnemen lukt via de app
de programmagids raadplegen gaat niet als ge aan het zien zijt, ook niet tijdens het streamen. huiswerk voor de programmeurs
Ik zie alleen maar hoe je hetgeen je aan t bekijken bent kunt opnemen, wat zo goed als onnozel is (je bent er namelijk naar aan t kijken)
In de blauwe app kon je gewoon (zoals de gemiddelde digicorder) in de tvgids een toekomstig programma aanduiden en opnemen selecteren. Die basis feature mis ik.
Tenzij ik er met mijnen onnozele kop ook weer over kijk? 8)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

road rebel schreef: De inhoud blijft die van klassieke TV, het is maar de vraag of er daar genoeg vraag naar is.
De inhoud is 2/3 minder tot zelfs slechts een tiende van wat "klassieke TV" momenteel aanbiedt, afhankelijk van het abonnement dat je daarmee bedoelt. De beperkte content kan op zich een reden zijn tot de beperkte vraag. De vrees is dan vooral dat men het zal afschieten en zal zeggen dat de consument geen IPTV wilt, zonder de echte redenen te begrijpen.

En HBO heeft wel een lineair kanaal, meerdere zelfs afhankelijk van de markt.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

CCatalyst schreef: De inhoud is 2/3 minder tot zelfs slechts een tiende van wat "klassieke TV" momenteel aanbiedt,
wat je inhoudelijk mist zijn heelmisschien 2 hollandse, Duitse en Franse zenders.
al jazeera, het Duitse Sat1,... (da's de 90% rest) mist toch niemand

wotr
ge hebt gelijk, ge kunt opnemen wat ge aan het zien zijt al heb ik ook ni verder gezocht (omdat ik het niet nodig heb)
6 dagen om iets te herbekijken volstaat voor mij
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Eigenlijk zou men gerust de VRT zenders kunnen schrappen en de ruimte en het geld dat vrijkomt gebruiken voor zenders waar vraag naar is. Dit samen met een eenvoudige uitleg op de Stievie website over hoe je DVB-T kan kijken naar de VRT. Eventueel zelfs een "jaarabo" aanbieden waar je in ruil voor een jaar voorafbetaling een deftige DVB-T antenne + Chromecast thuis krijgt. In de VS hebben ze ook zo'n offers (soms zelf met gratis Apple TV's en al).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik denk dat DVB-T met uitsterven bedreigd is. Spijtig, want het is een mooie technologie en kan een alternatief zijn, maar het wordt geboycot langs alle kanten. Als VRT NU eens wat deftiger zou worden kan dat alvast de nationale zenders vervangen.
dior dna
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 215 keer
Bedankt: 15 keer

petrol242 schreef:Ik denk dat DVB-T met uitsterven bedreigd is.[...]het wordt geboycot langs alle kanten[...]
Waarom denk je dat ? Wie boycot wat ?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

dior dna schreef:
petrol242 schreef:Ik denk dat DVB-T met uitsterven bedreigd is.[...]het wordt geboycot langs alle kanten[...]
Waarom denk je dat ? Wie boycot wat ?
zoek eens op hoe het met teletenne vergaan is?

telenet koopt rechten voor dvb-t, laat het wegrotten, komt dan met een waanzinnig slecht aanbod en roept dan dat er geen interesse is.
de staatszenders moeten, wettelijk verplicht, doorgeseind worden, dus daar blijft het ook bij.
als het parlement morgen zet dat dat ni meer moet dan is overmorgen ook dat signaal weg
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

1207 schreef:telenet koopt rechten voor dvb-t, laat het wegrotten, komt dan met een waanzinnig slecht aanbod en roept dan dat er geen interesse is.de staatszenders moeten, wettelijk verplicht, doorgeseind worden, dus daar blijft het ook bij.als het parlement morgen zet dat dat ni meer moet dan is overmorgen ook dat signaal weg
Dat zou zeer spijtig zijn, want ik ben al een jaar overgeschakeld naar internet only (en netflix) + DVB-T.
En ik ken meer en meer mensen die dit doen.

In Duitsland gaan ze nu over op DVB-T2, waar hier nog lang geen sprake van is volgens mij...

Zeer spijtige zaak...
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Nob schreef:
1207 schreef:telenet koopt rechten voor dvb-t, laat het wegrotten, komt dan met een waanzinnig slecht aanbod en roept dan dat er geen interesse is.de staatszenders moeten, wettelijk verplicht, doorgeseind worden, dus daar blijft het ook bij.als het parlement morgen zet dat dat ni meer moet dan is overmorgen ook dat signaal weg
Dat zou zeer spijtig zijn, want ik ben al een jaar overgeschakeld naar internet only (en netflix) + DVB-T.
En ik ken meer en meer mensen die dit doen.

In Duitsland gaan ze nu over op DVB-T2, waar hier nog lang geen sprake van is volgens mij...

Zeer spijtige zaak...
R2504 zal het oneens zijn maar dat is nu eenmaal het gevolg van het monopolie en telenet die politici omkoopt, officieel hebben ze Bracke dan nodig voor technisch advies, hij is plots de specialist 5g geworden :)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

1207 schreef:
dior dna schreef:
petrol242 schreef:Ik denk dat DVB-T met uitsterven bedreigd is.[...]het wordt geboycot langs alle kanten[...]
Waarom denk je dat ? Wie boycot wat ?
zoek eens op hoe het met teletenne vergaan is?

telenet koopt rechten voor dvb-t, laat het wegrotten, komt dan met een waanzinnig slecht aanbod en roept dan dat er geen interesse is.
de staatszenders moeten, wettelijk verplicht, doorgeseind worden, dus daar blijft het ook bij.
als het parlement morgen zet dat dat ni meer moet dan is overmorgen ook dat signaal weg
Dat signaal is dan ook binnenkort weg... Afschakeling DVB-T staat gepland voor 2019.

Moest Norkring nu eens investeren in hun netwerk, er zouden wellicht wat meer spelers en mogelijkheden zijn.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

1207 schreef:R2504 zal het oneens zijn maar dat is nu eenmaal het gevolg van het monopolie en telenet die politici omkoopt, officieel hebben ze Bracke dan nodig voor technisch advies, hij is plots de specialist 5g geworden :)
Technisch advies... van iemand die niet in staat is zijn rekeninguittreksels te consulteren :lol:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Deze discussie gaat over de nieuwe Stievie!
Niet over DVB-T of Telenet ...
Graag terug on-topic aub.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:R2504 zal het oneens zijn maar dat is nu eenmaal het gevolg van het monopolie en telenet die politici omkoopt, officieel hebben ze Bracke dan nodig voor technisch advies, hij is plots de specialist 5g geworden :)
Nee, ik ben het daar helemaal niet oneens mee... ik heb zelfs in het verleden geschreven dat men de DVB-T vergunning NOOIT aan een bestaande speler had mogen geven om dergelijk misbruik te vermijden. De DVB-T had enkel mogen toegewezen worden aan een nieuwe of alternatieve speler.

Maar inderdaad... terug on topic.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

duidelijk dat medialaan ons reclame wil doen zien...
https://nl.express.live/2017/08/25/1391 ... len-model/

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ondertussen maken de noorderburen een grote stap voorwaarts IMHO. Geen kastjes, draden, e.d. Mooi !!

http://www.totaaltv.nl/nieuws/knippr-di ... skamer-in/
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Daar kunnen wij hier alleen maar van dromen. Dat het mogelijk is, bewijst dit project.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Moet iedereen nu een Samsung TV kopen ? Zelfs een model van 9 maand oud werkt al niet meer !
Niet iedere televisie

Toch zit er op dit moment nog een grote beperking aan het bekijken van het zenderaanbod en de on demand-diensten van KNIPPR via Samsung televisies. De benodigde KNIPPR-app is vooralsnog alleen beschikbaar op 2017-modellen Smart TV-internettelevisies van Samsung.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”