Opnieuw gelanceerd: Stievie Premium

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Nee, het werkt ook met Apple TV en Chromecast.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Block schreef:Ondertussen maken de noorderburen een grote stap voorwaarts IMHO. Geen kastjes, draden, e.d. Mooi !!

http://www.totaaltv.nl/nieuws/knippr-di ... skamer-in/
no big deal, Netflix en Youtube embedded app's werken al jaren perfect met vele smart TV's...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Ondertussen kijken wij hier al een jaar met enkel een beamer, een pc en een airmouse.
Stievie Premium is hiervoor ideaal, ware het niet dat VRTnu gratis is. Een TV heeft een hoop overbodige zaken aan boord!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@kamiel
welk besturingssysteem op je PC voor bediening van de airmouse?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Off topic maar helaas windows 10 door vroegere experimenten..., maar heb net eens geprobeerd met Ubuntu en werkt ook perfect. Ik heb een Mele F10 Deluxe.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

dank voor de feedback. Heb een measy gp811 besteld voor gebruik met Stievie (redelijk semi on-topic nog dus) :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Een artikeltje in demorgen waarin dezelfde pijnpuntjes nog eens herhaald worden:
https://www.demorgen.be/technologie/bye ... -be56d114/
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

enige pluspunt lijkt mij de chromecast feature...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
rangerover
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 aug 2017, 07:24

Mochten De Nederlandstalige NPO1 en NPO2 is hun packet zitten zou dit interresant kunnen zijn,nu vind ik het maar magertjes.
industrie gebied.
http://speedof.me/show.php?img=170906103630-587.png
http://openspeedtest.com/results/14525449
Niet geluisterd naar MaT en koos voor de zwarte HGW docsis3.0 het resultaat draadloos mag gezien worden.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

:banana: Ik ben tot aan het tweede reclameblok geraakt.

Misschien dat we over tien jaar, naast de revolutionaire gepersonaliseerde reclameblokken, ook nog eens een aanbod naar hedendaagse normen krijgen.

ik pas voor dit aanbod zelf gratis is het niet om aan te zien.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Even de gratis versie getest. Reclame valt wel mee tot nu toe, maar ik vind de beeldkwaliteit toch vrij belabberd, zeker als ik het vergelijk met de kwaliteit op VRTNU...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Een artikel dat klaar de vinger aan de pols houdt.

Als je er het jaarverslag van Medialaan op naleest is de grootste uitdaging adverteren. Dat is de enige rede van bestaan van Stievie, ook de premium versie. Dus een betaalversie vrij van advertenties gaat er nooit komen.

Ze mikken op een jong publiek door het afspelen op andere media primordiaal te stellen, maar de inhoud blijft uiteindelijk hetzelfde. Ik heb hier twee jong volwassenen in huis en die kijken nooit reguliere tv op hun foon of tablet. Als ze al inline kijken is het gewoon in de zetel bij de TV, met die foon in de hand om tijdens de reclame iets anders te doen.

Mijn gezinsleden geven het een kans tijdens de testmaand, maar het gaat daar bij blijven vrees ik.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

petrol242 schreef: Mijn gezinsleden geven het een kans tijdens de testmaand, maar het gaat daar bij blijven vrees ik.
idee is goed, uitvoering kan beter
gebruiksgemak kan beter, te weinig inhoudelijke toevoeging (zou buitenlandse openbare omroep ook willen zien verschijnen), beeldkwaliteit moet hoger, reclame moet minder, langer beschikbaar

terug gegaan naar de free versie omdat ik toch enkel Q2 voor de voetbal gebruik
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

petrol242 schreef:. Als ze al inline kijken is het gewoon in de zetel bij de TV, met die foon in de hand om tijdens de reclame iets anders te doen.
Net een filmpje bekeken op crackle. Wat een irritant gebeuren is me dat, om de vijf voet naar het mobieltje grijpen om de reclame te counteren. Misschien heb ik gewoon teweinig facebook vrienden die mijn aandacht vragen om AVOD te verteren.

Als je ziet wat er al jaren in het buitenland beweegt op vlak van OTT en hoe men hier angstvallig hun markt van bakjes wil beschermen, ik krijg er hart zeer van.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik denk dat OTT hier enkel nog maar het illegale segment inneemt. Toch zeker voor video. De audio sector staat daar al veel verder in.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Stievie Premium klinkt als mensen met enorm veel visie, gemarteld door een manager zonder feeling met het heden en gebrek aan visie. Lanceer stievie volgens het netflix systeem met apps voor op de tv en dat verkoopt als zoete broodjes. Mensen laten betalen om reclame te moeten kijken is crimineel.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

petrol242 schreef:Ik denk dat OTT hier enkel nog maar het illegale segment inneemt.
De meesten zijn hier dan ook enkel maar geinteresseerd in het gratis aanbod. Ik lees dat zich er al veel verslikken in de kostprijs van de nieuwe `basisbehoeften`, er zal dan zeker niet echt veel ruimte zijn voor extra uitgaven die elke dienst met zich meebrengt.

Nu is netflix redelijk populair als OTT VOD dienst. Anderen internationale spelers zoals Prime zijn ook actief maar krijgen heel wat minder ruchtbaarheid. Maar op vlak van lokale spelers is het eigenlijk maar pover hier in Vlaanderen.

Ik vind dat gewoon spijtig dat het Stevie platform niet wil investeren in een volwaardig OTT alternatief. Wellicht om de providers niet tegen het hoofd te stoten. Ik denk dat de Walen zelf een pak verder staan. Het is gewoon een gemiste kans. We hinken achterop als het op digitale evolutie aankomt en ik vrees dat we zowat de enigste regio in Europa die nu aanbied wat 10 jaar geleden misschien nog gangbaar was.

Het illegale segment zal nog lang een troef hebben omdat deze zich niet gehinderd voelen door het respecteren van rechten. Maar als je lokaal nog geen degelijk aanbod voorziet dan geef je die aanbieders wel erg veel speelruimte.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5249
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ben nu ook de premium aan het testen, maar urgh... als je een ander tabblad opent, pauzeert het ding gewoon de reclame... WTF,
en dat zou je dan 10 euro in de maand kosten?

verder vind ik het wel vrij cava, aanvaardbaar aanbod en mits hier en daar eens een probleem werkt het ook op linux.
maar reclame op die manier door je strot geduwd krijgen, en er nog voor betalen... das me erover
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Reclame is alleen op de Medialaanzenders niet doorspoelbaar. Bij VRT en SBS kan je gewoon de reclame skippen. Gelukkig zijn de onderbrekingen met +/- 2 minuten een stuk korter als je niet-lineair kijkt. Ik vind het op zich goed en aangenaam werken, app is minder crashgevoelig dan de vorige enz. Voor mij is het zeker 10 euro waard in deze vorm. Een digitale decoder kost 2 tot 3 keer zoveel en biedt mij weinig extra's. Zeker wanneer reclame ook daar ondoorspoelbaar wordt.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5249
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

jantje81 schreef:Reclame is alleen op de Medialaanzenders niet doorspoelbaar. Bij VRT en SBS kan je gewoon de reclame skippen
het gaat me niet om het skippen, ik wil de reclame gerust zijn gang laten gaan... maar wat vreselijk is, is dat als je een ander tabblad opendoet en het is de film/serie dan gaat alles door... maar van zodra je een ander tabblad opent als het reclame is (idd enkel op medialaan zenders, but still) dan pauseert de stream gewoon.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

je moet je tab veranderen voor de reclame, dan speelt hij wel gewoon door dacht ik. :roll:
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

via mn iphone streamen naar mn apple tv en beeld op mn 60 inch is goed, maar loopt regelmatig vast, ondanks voldoende wifi verbinding.. :(
echter via pc met vaste internetaansluiting heb ik wel geen problemen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”