iptv legaal alternatief

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Ik weet dat het al eens besproken is en ik weet dat het een "hush hush" ding is...
maar gvd ik word gek van het feit dat ik pxm tv (dus iptv...) heb, en het niet op mijn pc kan kijken.
ook geen manier om het te integreren in plex...
honestly, het zou zo stilaan nog een reden worden om tv in het geheel buiten te flikkeren.

dus nu vroeg ik me af: is er een aanbieder waarbij je bv een abbo kan nemen op een provider,
en waarbij die aanbieder dat vervolgens op een iptv stream zet waar je met gewoonweg vlc ofzo aankan, ipv al die linux-onvriendelijke "installeer dit" webplayers die nooit deftig werken?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Op Windows 10 is er nen app voor.


(Hippie :P)
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Tv Vlaanderen met een linux ontvanger, zoals bvb de VU+duo? Of hun Tv Vlaanderen live TV?
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

probleem daarmee is dat er hier geen schotel (meer) binnenkomt...
tvv is dus absoluut de oplossing niet.
overigens: zou hun live tv niet van hetzelfde probleem hebben als de tn/pxm oplossingen die je op linux eveneens (amper tot) niet kan gebruiken?
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Er zijn geen legale iptv aanbieders in België. Illegaal is er ruime keuze.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

CCatalyst schreef:
heist_175 schreef:Dat zal snel vermeerderen :).
-> VRT NU, Stievie

als je voor de andere zenders nog €20 per maand over hebt :eek:
VRT kan je al sinds de beginne "gratis" krijgen (natuurlijk, de afrekening gebeurt wel via je loonbrief of Tax-on-Web, ook als je helemaal niet kijkt).

En Stievie gaat nog ferm mogen uitbreiden alvorens een alternatief te vormen.

In de USA staan ze, zoals gebruikelijk, al veel verder: Sling TV, PlayStation Vue, DirecTVNow...

Nee, ik zie het hier helaas nog niet snel doorbreken. De zenders zijn hier ook te goed bevriend met elkaar en met Telenet.
Toevoegend aan de gequote post hierboven, het illegale traject is een optie, maar dat betekent dan ook geen support, "prutswerk" om het in gang te krijgen en de continue onzekerheid dat de piste op een dag plots afgesloten wordt en je weer iets nieuws moet zoeken. Zou niets voor mij zijn.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Hier hangt een pc aan tv (eigenlijk beamer). Op bureaublad staat een link voor VRTnu en Stievie. En dan nog voor elke vlaamse zender een link naar hun "herbekijk" pagina. Is misschien niet super gebruiksvriendelijk maar 't is wel haalbaar en gratis. Behalve via reclame en belastingen betaal ik dus niet meer voor tv. We kijken wel niet zo héél veel tv.
TV is hier nu zo'n 2 maanden geleden "buitengeflikkerd". En voorlopig nog geen spijt van. Behalve VT4 zijn de belangrijkte vlaamse zenders allemaal live én uitgesteld online te bekijken.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 33 keer

Legaal is er nog niks dat op een volledige en makkelijke manier dit kan aanbieden. Ik zie in de toekomst nog wel een addon zoals rieter voor kodi verschijnen. Zelf heb ik iptv illegaal met 2400 zenders. Soms ligt er idd een post uit dus als je een frequente kijker bent is dit geen ideaal alternatief.
Hier kijk ik ook naar vrt nu, stievie free, q2.be etc.. maar meestal om te herbekijken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

hier android TV-box via HDMI kabel voor Stievie Free en VRT-Nu. Betalen hier niet meer voor TV zenders sinds zomer 2014 :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Wij hebben - door een megapromo van Belgacom (kostte op een jaar tijd €10 meer dan zonder TV) een jaartje TV gehad.
Ik mis niets eigenlijk.

Sinds VRT NU hebben we al enkele keren filmpjes van Ketnet naar onze Chromecast gestuurd, ipv via YouTube.
Dus de VRT wint er mee :).
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Als je hdcp uit het hdmi signaal stript wat uit de decoder komt zou je de hdmi stream toch kunnen streamen met plex als viewer niet ? Of is dat ook illegaal aangezien je het abbo betaald?
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

joriz schreef:Als je hdcp uit het hdmi signaal stript wat uit de decoder komt zou je de hdmi stream toch kunnen streamen met plex als viewer niet ? Of is dat ook illegaal aangezien je het abbo betaald?
Hoe breng je de stream naar de Plex Server dan?
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Op zich kan ProximusTV gestreamed worden op een Linux device, want het werkt op een chromecast :)
Eingelijk zou je daar wat debugging op moeten doen, want die stream zal gewoon in VLC ook werken dan.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

als je nog pipelight kan en wil installeren (en de eventuele bijhorende issues) dan kan je proximustv wel kijken ja... althans, is me ooit eens gelukt.
maar het is verre van een stabiele oplossing (een update kan het naar de vaantjes helpen)

wat betreft de chromecast, dat is zover ik weet enkel als het streamt vanaf een toestel met de tv overal app...
en ook dat vlc zou werken weet ik niet zeker. vroeger was dat wel zo (heb ooit de streaming ip lijst gehad zelfs), maar dat was voor alles encrypted was,
en ik denk dat het nu dus niet meer van toepassing is daardoor.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

het zou mooi zijn moesten Medialaan en VRT beslissen om de oude Stievie app gezamenlijk te gaan hergebruiken :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De VRT kan niet veel beslissen. Dat doen de heren en dames politiekers in het Vlaams Parlement.

De commerciële concurrenten, Telenet en Medialaan gunnen elkaar het licht in de ogen niet, dus een "overkoepelende" Stievie kan je op je bil schrijven. Het heeft heel even zo geweest, maar de kostprijs voor het beperkt aantal zenders en geruzie heeft het onmogelijk gemaakt. Het was trouwens niet echt redelijk destijds dat je de openbare omroep enkel in de betalende variant kon krijgen.

Het zou mooi zijn mocht er een legale iptv provider op de proppen komen, maar ons medialandschap kennende zal dat door de duopolisten via hun lobby werk (oh nee, dat mogen we niet meer zeggen, het zijn adviesraden tegenwoordig) stevig gedwarsboomd worden.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Ik snap het eigenlijk niet echt goed waarom er nog geen "legale" iptv provider is. Dit kunnen ze toch niet tegen houden?
En maar zitten prutsen met decoders en ontvangers... Terwijl een pc of nog veel goedkopere hardware alle nodige technologie aan boord hebben...
De tijd van de beeldbuizen is toch ook al een momentje voorbij?
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

kamiel schreef:Ik snap het eigenlijk niet echt goed waarom er nog geen "legale" iptv provider is. Dit kunnen ze toch niet tegen houden?
Het is geen kwestie van technische limitaties, het is puur geld. Zoals ik al zei, de zenders (of vele toch) zijn te goed bevriend met de huidige signaaldistributeurs. Een nieuwe IPTV speler zal hoe dan ook bepaalde zenders niet op de kar krijgen omdat die "njet" krijgen van de distributeur.

Daarnaast hebben Telenet/Belgacom er alle belang bij om zo lang mogelijk hun duopolie op TV te houden, want als je die digibox vervangt door IPTV dan ga je ook niet meer shoppen in hun TV-theek of kijken naar hun eigen schrale kanalen als Njam of LandbouwTV.

Verwacht je trouwens maar aan "wraak" van TN en co als de IPTV hier eindelijk doorbreekt, in de zin van sterk en snel stijgende tarieven voor de internet-only pakketten.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

en laat ons dat internet eigenlijk al meer dan duur genoeg zijn zeker..... en nog duurder maken... wat gaan dan bvb een edpnet gaan doen die niks met tv te maken hebben.....

bestaat er trouwens niet iets dat je via een soort vpn of ander netwerk via goedkoop abonnement elders kan inloggen en zo toch goedkoper af bent, sneller kan surfen of meer data hebt omdat bepaalde verbindingen niet worden meegeteld?

Herinner me nog dat ik een aantal jaren terug via een goedkoop adsl of vdsl abonnement bij scarlet een ander ppoe kon opstarten met de login van iemand met een ander profiel, mss wel belgacom/proximus en zo veel sneller kon surfen....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

hopelijk kan Orange met zijn ''easy internet@home'' mee op de kar springen tegen die tijd! Op voorwaarde dat zij prijsbreker willen spelen, en een tripolie aldus uitgesloten wordt!

https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... ernet-home
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

CCatalyst schreef:Daarnaast hebben Telenet/Belgacom er alle belang bij om zo lang mogelijk hun duopolie op TV te houden, want als je die digibox vervangt door IPTV dan ga je ook niet meer shoppen in hun TV-theek of kijken naar hun eigen schrale kanalen als Njam of LandbouwTV.
TN zou natuurlijk gewoon IPTV boxen op de markt zetten die IPTV streams gebruiken (ipv DVB-C) en tevens hun eigen TV-Theek.

Op zich is dat trouwens wat Proximus doet... al zijn de IPTV streams van hun dan.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
CCatalyst schreef:Daarnaast hebben Telenet/Belgacom er alle belang bij om zo lang mogelijk hun duopolie op TV te houden, want als je die digibox vervangt door IPTV dan ga je ook niet meer shoppen in hun TV-theek of kijken naar hun eigen schrale kanalen als Njam of LandbouwTV.
TN zou natuurlijk gewoon IPTV boxen op de markt zetten die IPTV streams gebruiken (ipv DVB-C) en tevens hun eigen TV-Theek.

Op zich is dat trouwens wat Proximus doet... al zijn de IPTV streams van hun dan.
Ja, maar dat zal wel niet snel gebeuren. Ze hebben miljarden geinvesteerd in die DVB-C en dat moet nu vooral geld opbrengen voor de aandeelhouders. Nu weer de hele technologie aanpassen of een tweede technologie parallel introduceren zal wel niet hoog op de agenda staan. IPTV zal van een andere speler moeten komen. Wat niet wegneemt dat TN misschien wel snel-snel een aanbod zal ontwikkelen als er een IPTV-speler echt zou doorbreken hier.

Ik baseer me daarvoor vooral op de situatie in de VS. Basically heb je daar de twee grote satelliet-TV spelers die - in hun toekomstplan om van satelliet volledig naar IPTV over te schakelen - elk een volwaardig IPTV aanbod ontwikkeld hebben (Dish => SlingTV en DirecTV => DirecTVNow) en daarnaast heb je dan Sony die vanaf scratch een ganse IPTV-dienst ontwikkeld heeft binnen het PlayStation netwerk: PlayStation Vue (overigens krijgt die dienst ook de beste reviews van de 3). Alhoewel "vanaf scratch" ook te relativeren is, een gigant als Sony die veel content produceert heeft natuurlijk wel wat meer onderhandelingsmarge met de TV-netwerken dan een ander bedrijf.

De kabeloperatoren ginder kijken vooral de kat uit de boom en houden vast aan hun kabelmodel. Er zijn wel triple play operatoren die toelaten om bv IPTV te kijken via een eigen app op bv Apple TV of Roku, maar het is wel met beperkingen (bv niet vanop een extern netwerk) en het zijn er echt maar enkelen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik snap echt niet dat zenders het recht hebben hun distributeurs te kiezen.
Dat moest volledig net neutraal gebeuren, maw vaste prijs, en ben je als distributeur bereid die te betalen dan komt de zender bij jou erbij.

Ik denk wel dat de zenders zelf bang zijn dat als er een iptv > pc aanbod komt, wat eigenlijk zoveel wil zeggen als iptv met eigen hardware, dat er dan intern snel zal opgenomen en gestreamd worden naar meerdere toestellen.

Wat zich vertaalt in de angst voor "illegale" thuiskopieen, streamen via vpn naar kameraden of vakantiehuisjes, en allerlei andere "nachtmerriescenarios" voor de zenders, die de kans schoon zagen om met de opkomst van digitale tv de duimschroeven vast te draaien en dingen als videorecorders en meerdere tvs gratis aansluiten de kop te willen indrukken.

Pure onzin, maar met de muziekindustrie was (en is) het net hetzelfde.
orlandosa
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2016, 23:28

Zoals altijd draait het gewoon om geld. Iemand moet toch al dat adviesgeld dat Telenet aan de politici door sast om hun monopolie in stand te houden bekostigen en dat is helaas de klant. Zolang de klant dat pikt, zal er niks veranderen.

Dat is toch hetzelfde verhaal als het DVB-t avontuur. In Nederland heb je voor 14 euro via Digitenne alle belangrijke zenders (plus één, canvas en ketnet, plus cnn én bbc's) per maand, met een simpel antennetje én ontvangertje dat amper 50 euro kost. Wil je daarbij Eredivisie voetbal, dan komt daar nog eens 7 euro bij. Dus voetbal én hoofdzenders voor iets meer dan 20 euro.

Waarom kan dat in België niet ? Omdat Telenet die licenties heeft opgekocht en meteen daarna voorgoed heeft begraven. Voila.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

kent er iemand een goede minder legale ? Net even iptv ingegeven en kreeg alst eerst http://www.moviestreamer.nl/nl/iptv-pakketten. Maar dat is blijkbaar via een box
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Het merendeel van de resultaten die je op google zal vinden zijn resellers, webshops die een illegale iptv doorverkopen met -al dan niet- marge.
De meeste IPTV 'providers' bieden niet enkel een box maar ook losse m3u's.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

conehead schreef:kent er iemand een goede minder legale ?
Minder legale is nog steeds illegaal en ik denk niet dat dit de bedoeling is van Userbase.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

r2504 schreef:
conehead schreef:kent er iemand een goede minder legale ?
Minder legale is nog steeds illegaal en ik denk niet dat dit de bedoeling is van Userbase.
Inderdaad, er bestaat helemaal niet zoiets als minder legaal. Ze zijn allemaal illegaal en overtreden de wet.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik wil de illegaliteit niet goed praten. En dat het taboe is op userbase begrijp ik ten volle.

Maar ik kan het niet laten hier toch een kanttekening te zetten. Zijn het niet de mafia praktijken die dan nog wettelijk ondersteund worden, die de mensen naar de illegaliteit doen afdrijven?

Geef de mensen een legaal alternatief. Betalen willen ze er voor, ik toch althans, want in de illegaliteit betalen ze er ook voor. Een gemiste bron van inkomsten denk ik dan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petrol242 schreef:Zijn het niet de mafia praktijken die dan nog wettelijk ondersteund worden, die de mensen naar de illegaliteit doen afdrijven?
Dat is een morele discussie... maar de wet blijft de wet (en als je daar niet mee akkoord bent moet je zorgen dat ze aangepast wordt en niet dingen gaan "stelen").
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

De wet is compleet absurd.

Volgens het mediadecreet kan je vijf jaar in de gevangenis belanden wanneer je de contractuele beperkingen die je tv-distributeur jou oplegt, omzeilt:
- vijf tv-toestellen aansluiten op één kabelabonnement bij Telenet en je bent illegaal bezig.
- je smartcard uit de CI-module halen en rechtstreeks in een compatibele ontvanger steken en je bent illegaal bezig.
- je gehuurde Digicorder meenemen op vakantie aan zee en je bent illegaal bezig.
- ...

Op die manier is Bhaalu veroordeeld, een aantal Telenet- en TV-Vlaanderen-klanten hadden hun Digiboxen of smartcards in een datacenter geïnstalleerd om hun opnames in een private cloud te kunnen opslaan en te herbekijken. Dat mocht niet van Telenet en meteen was Bhaalu volledig illegaal.

Met een simpele rechtszaak kan Telenet zo elke opkomende Digicorder-concurrent de nek omwringen, via een clausule in hun algemene voorwaarden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Nu, na het opentrekken van een eerste beerput zou toch duidelijk moeten zijn hoe het komt dat die wetten er zijn?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ga niet akkoord met die zwart-wit benadering.

Klein vb: als ik een game koop met drm, en dan een gepirateerde versie zonder drm download, is dat volgens de letter van de wet mss illegaal, maar moreel eigenlijk hoogstens een grijze zone.

Als je dus een tv distributie hebt, maar ook iptv wil via "andere kanalen", dan moet dat voor mij alleszins kunnen.

Niet de heilige boontjes uithangen aub, er zijn al zoveel wetten obsolete geraakt omdat niemand zich eraan houdt, zo werkt dat nu eenmaal.
Kijk naar het cannabis beleid van NL; coffeeshops mogen perfect legaal verkopen, maar de kweek van het materiaal is tot nu toe nog altijd verboden (hoewel er een "gedoogbeleid" zit aan te komen). Hoe denken de "de wet is de wet" mensen hier dat die coffeeshops aan hun voorraad komen dan? Magic?

Soit, dit gaat weer een paginalange discussie worden waarbij echt niemand van mening gaat veranderen, dus laat ons ze aub overslaan.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

cadsite schreef:Nu, na het opentrekken van een eerste beerput zou toch duidelijk moeten zijn hoe het komt dat die wetten er zijn?
Inderdaad, daarom dus dat TN en co nood hebben aan politici die ze betalen. Het is niet met de klant in gedachten.

Nu goed, de realiteit zal TN wel inhalen. In de VS zijn ze nu volop bezig met de technologie op punt te stellen. Eenmaal dat gebeurd is is het zware werk zowat gedaan. Dan kan iemand die technologie hier aankopenlicensen en beginnen met IPTV. TN zal dan wel staan roepen en zal naar de opvolger van Sigfried Bracke op hun payroll bellen en die zal dan rap-rap een nieuwe anti-IPTV wet moeten introduceren en ze zullen hun vriendjes bij de pers vragen om heel negatief te schrijven over die dienst en, tjah, tegen dan zien we wel weer wat er gebeurt.

Technologie hou je niet tegen met een paar wetjes, je vertraagt het hooguit (en meestal is dat iets waar je als land/volk enkel maar bij verliest).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

En de States zijn zojuist nog een IPTV alternatief rijker geworden, ook Google/YouTube lanceert nu een volwaardige dienst.

Hier in Vlaanderen zal het nog niet voor morgen zijn. Wij blijven, zoals zo vaak, aan de zijlijn staan.

Onze enige schrale troost is dat de Amerikanen de technologie voor ons aan het perfectioneren zijn. Als het naar hier komt binnen een jaar of 10-20 dan zal de technologie tenminste vlekkeloos zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Wij blijven, zoals zo vaak, aan de zijlijn staan.

niet helemaal lijkt mij: VRT Nu, Stievie free, Netflix, Google play film, amazon prime. We zijn toch al op de goede weg :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Kwestie van elk sprankeltje hoop weg te nemen:
Er staat voorlopig niets in de steigers voor de Europese of andere markten.
Bron: http://www.tijd.be/tech-media/entertain ... ie/9868253
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

maar logisch ook, als het waar is tenminste dat deze formules in de US verlieslatend zijn...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tja, vroeger hield men het betalend door een beetje koren uit te zenden, met veel kaf tussen.
Bij het nieuwe systeem van uitgesteld kijken, bingewachten, etc etc, wil men enkel nog "the good stuff".
En dat betekent enkel A-list materiaal en geen budget opvullertjes.
Ik kan me voorstellen dat je license kosten door het dak gaan.

Van de andere kant is het nog altijd huilen met de pet op aan versplintering.
Netflix is leuk, maar heeft niet alle seizoenen van zijn series, voor GoT moet je naar HBO, de nieuwe Star Trek komt in de US niet op netflix maar op CBS, ...

Ik weet dat ik als een hangende plaat klink hierover, maar ik blijf vinden dat serie en movie licensen onder een shall-issue moeten vallen.
Dwz je verplicht de makers om een vaste license prijs aan te kondigen, en iedereen die bereid is die prijs te betalen mag de serie/film in zijn aanbod opnemen.
De license houders moeten dus hun keuzerecht verliezen, en meer als "dumb pipes" optreden die het afgewerkt product als het ware in een winkelrek zetten waar de streaming providers met hun karretje rondlopen en opvullen naar eigen keuze.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:Ik weet dat ik als een hangende plaat klink hierover, maar ik blijf vinden dat serie en movie licensen onder een shall-issue moeten vallen.
Dwz je verplicht de makers om een vaste license prijs aan te kondigen, en iedereen die bereid is die prijs te betalen mag de serie/film in zijn aanbod opnemen.
Ik begrijp dat het hier gaat om een soort kunstmatige schaarste (en dat vraag en aanbod principes niet volledig gelden), maar dat zien we bij zoveel luxe goederen en wat mij betreft is het bekijken van een bepaalde film of serie nog steeds puur amusement en daarmee een zekere luxe.

We moeten gewoon eens terug leren aanvaarden dat je niet alles kan hebben !
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”