iptv legaal alternatief

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik kreeg gisterenavond een mailtje van Plex (ik gebruik nu de gratis versie icm Apple TV) waarbij ze de nieuwe functie "live tv" geïntroduceerd hebben. Ik dacht: ik zal voor de grap eens bekijken voor Vlaanderen, daar komt toch niets van. Maar warempel: er staan 70 Telenet zenders in...

https://www.plex.tv/features/live-tv-dvr/


Dus nu kan je éénmalig 120€ betalen en dan naar live tv kijken via Plex?? Of zie ik iets over het hoofd??

EDIT: ik zag dus over het hoofd dat je de Plex moet connecteren met de digitale tuner...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Je mist iets vrees ik :) Je hebt daar namelijk nog altijd een tuner voor nodig en gezien hier in BE er vrij weinig gratis zenders worden uitgezonden (via kabel of over the air) ga je er niet zoveel aan hebben (tenzij die zenders voldoende zijn uiteraard). Had er een paar maand geleden ook al eens naar gekeken maar iets te beperkt op het moment.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Vaganzza schreef:: ik zag dus over het hoofd dat je de Plex moet connecteren met de digitale tuner...
+ volgende beperking:
Are channels encrypted with DRM supported?

Channels encrypted with DRM of any kind are not currently supported.
bron: https://support.plex.tv
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

9livesuni schreef:
yaris schreef: Via kodi heb ik iptv met een stuk of 3000 kanalen.
:twisted: In de meest erbarmelijke kwaliteit

Je moet het echt in het buitenland gaan zoeken , en hopen dat je nog niet echt Full HD bent om je tevreden te stellen met de kwaliteit in veel gevallen.
Lol nee een pak HD kanalen en dezelfde kanalen ook sd voor als je op een tragere verbinding zit. Mijn tv is 32inch dus 720 vind ik nog zeker te pruimen. Sommige zijn 1080 , sommige 720.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Boombastic schreef:
road rebel schreef:Groot aantal OTT?! Ik ken KNIPPR en NLZIET. Welke zijn er nog?
In België heb je Stievie en strikt gezien ook TVVlaanderen. Maar wie weet, misschien komt er nog wel iets erbij?
Stievie kan je niet op tv bekijken, tenzij via airplay of chromecast, maar niet als app bv op een apple tv of smart tv. EN idd in nl zijn er maar 2 maar bij ons 0...
Je kan die sideloaden in Android. Handig is anders akkoord, maar het kan. 8)
En nogmaals, TV Vlaanderen is strikt gezien een OTT met hun digitale TV app.
yaris schreef:Lol nee een pak HD kanalen en dezelfde kanalen ook sd voor als je op een tragere verbinding zit. Mijn tv is 32inch dus 720 vind ik nog zeker te pruimen. Sommige zijn 1080 , sommige 720.
Persoonlijk vind ik de kwaliteit van sommige van die duistere providers zeker goed. Alleen de stabiliteit is meer beperkt in vergelijking met "echte" legale IPTV. Overigens kan je ook KODI op heel wat smart TV's installeren. En IPTV daar heb je geen kodi voor nodig, er zijn tientallen apps die hetzelfde mogelijk maken.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Klopt, ik zie iptv ook nog niet als alternatief voor klassieke tv. Het gebeurt regelmatig dat er een channel uitligt.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Inderdaad jammer dat we in België weet anders moeten doen.
2 jaar geleden kon ik nog via een DVB-C tuner met kaartlezer Telenet kijken.
Telenet heeft dan aanpassingen gedaan dat dat niet meer mogelijk is.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Abusimbal schreef:Inderdaad jammer dat we in België weet anders moeten doen.
2 jaar geleden kon ik nog via een DVB-C tuner met kaartlezer Telenet kijken.
Telenet heeft dan aanpassingen gedaan dat dat niet meer mogelijk is.
Een Sab TRiple hd werkt mooi met ci+ en kaartje.
faqts
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jul 2013, 20:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Ik denk dat de meesten hier klagen over het gebrek aan vrije keuze en de erg gesloten programmering van het Belgische aanbod (walled garden/closed ecosystem). De meesten houden hier geen rekening met de complexiteit van auteursrechten die lineaire zenders betalen moeten en die doorgerekend worden aan distributie (Telenet & co). We betalen dus kijk en luistergeld via distributie en daardoor hebben we een erg gesloten TV distributiesysteem. In Duitsland betalen mensen 17,50 euro per maand aan omroepbijdrage + eventuele distributiekosten! Per DVB-T en DVB-S kan er wel gratis gekeken worden. Idem in de UK. Bovendien kost één uur kwaliteits-TV en dus geen 'platte lands TV' zoals iemand dat hier zo mooi verwoord, best wel wat. Hier zijn zoveel lokale zenderkes die een markt van 6 miljoen mensen moeten verdelen en er schiet echt geen cent meer over om wat leuks te doen.

Met andere woorden, ook ik heb geen boodschap aan ons 'platte lands TV' en zou graag betalen voor een selectief aanbod in goede kwaliteit en zonder publiciteit. Want ook daar heb ik een probleem mee. Waarom kost TV distributie geld aan een kijker die verplichtend vol geduwd wordt met idiote reclame? Je zou net betaald moeten worden om die rommel te moeten vreten.

Als cultuur fan zou ik graag Mezzo, Brava, Classica, Arte in HD, enzovoort in HD ontvangen. Maar dat kan niet legaal. Helaas.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Arte HD FTA via satelliet! Heel legaal...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

fendtje schreef:
Abusimbal schreef:Inderdaad jammer dat we in België weet anders moeten doen.
2 jaar geleden kon ik nog via een DVB-C tuner met kaartlezer Telenet kijken.
Telenet heeft dan aanpassingen gedaan dat dat niet meer mogelijk is.
Een Sab TRiple hd werkt mooi met ci+ en kaartje.
Heb je ervaring ? Werkt dat met Kodi of op je smartphone ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

faqts schreef: Als cultuur fan zou ik graag Mezzo, Brava, Classica, Arte in HD, enzovoort in HD ontvangen. Maar dat kan niet legaal. Helaas.
mezzo via Molotov, brava ken ik niet , arte via web en classica via wasu al heb ik die zelf nog niet getest.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

faqts schreef:Ik denk dat de meesten hier klagen over het gebrek aan vrije keuze en de erg gesloten programmering van het Belgische aanbod (walled garden/closed ecosystem). De meesten houden hier geen rekening met de complexiteit van auteursrechten die lineaire zenders betalen moeten en die doorgerekend worden aan distributie (Telenet & co). We betalen dus kijk en luistergeld via distributie en daardoor hebben we een erg gesloten TV distributiesysteem. In Duitsland betalen mensen 17,50 euro per maand aan omroepbijdrage + eventuele distributiekosten! Per DVB-T en DVB-S kan er wel gratis gekeken worden. Idem in de UK. Bovendien kost één uur kwaliteits-TV en dus geen 'platte lands TV' zoals iemand dat hier zo mooi verwoord, best wel wat. Hier zijn zoveel lokale zenderkes die een markt van 6 miljoen mensen moeten verdelen en er schiet echt geen cent meer over om wat leuks te doen.

Met andere woorden, ook ik heb geen boodschap aan ons 'platte lands TV' en zou graag betalen voor een selectief aanbod in goede kwaliteit en zonder publiciteit. Want ook daar heb ik een probleem mee. Waarom kost TV distributie geld aan een kijker die verplichtend vol geduwd wordt met idiote reclame? Je zou net betaald moeten worden om die rommel te moeten vreten.

Als cultuur fan zou ik graag Mezzo, Brava, Classica, Arte in HD, enzovoort in HD ontvangen. Maar dat kan niet legaal. Helaas.
In Wallonië betalen we er nog kijkgeld bovenop :roll:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

https://stievie.be

legaal alternatief terug van weggeweest...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

wied schreef:https://stievie.be

legaal alternatief terug van weggeweest...
en het werkt nog altijd even goed als een vis op het droge...
site zit continu in een loop "automatisch inloggen - uw tv ervaring wordt geladen".
dus: legaal alternatief my ass (as usual), er is nog steeds geen deftig iptv alternatief dat legaal is (laat staan dat wat er wél is deftig zou zijn)

edit: dat was dus in firefox.
in vivaldi (op chromium - en dus chrome - gebaseerd) krijg ik de melding dat de browser minder geschikt is en ik beter chrome kan downloaden.
seriously, wie maakt die websites toch?

(en afspelen doet die dus ook niet hé)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

site zit continu in een loop "automatisch inloggen - uw tv ervaring wordt geladen".
Heb ik ook al verschillende keren voor gehad. Maar dan via de app werkt het wel...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

petrol242 schreef:
site zit continu in een loop "automatisch inloggen - uw tv ervaring wordt geladen".
Heb ik ook al verschillende keren voor gehad. Maar dan via de app werkt het wel...
dat kan, maar als ze zeggen "elk scherm", en ook pc... dan verwacht ik dus dat het ook op mijn pc werkt, en een of andere app boeit me dan ook niet.
en ze mogen -vind ik dan- niet verwachten dat ik enkel legale zaken gebruik, als er geen enkele is die werkt op het scherm waar ik het meest aan zit.
(pxm hun website werkt niet, stievie werkt niet, ... netflix misschien, dat heb ik nooit getest, maar dat boeit me ook maar weinig)

let op: stievie zou inderdaad interessant kunnen zijn (de zenders waar ik het meest naar kijk zitten er wel in), maar hun site is dus duidelijk belachelijk en niet klaar om beschouwd te worden als alternatief op alle illegale zaken.
trouwens, zelfs als ik stievie zou aanvaarden als alternatief is het nog steeds maar mager tegenover wat er illegaal allemaal kan.
waarom moet ik via hun site gaan? waarom kan dat niet als iptv stream aangeboden worden zodat ik het in plex kan integreren?
of als native app voor pc (ongeacht OS dan, natuurlijk) ?

opensource kan het, illegaal kan het, maar als er wat commercieel achter zit kan het ineens niet meer? omgekeerde wereld, vind ik dat.
(desnoods nemen ze een opensource oplossing en passen ze het aan naar hun streams ofzo, moeten ze zelfs amper werk verrichten!)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De desktop intergratie is inderdaad nog een ramp. Laat ons zeggen dat het een lanceringsziekte is? Ik geef ze nog even respijt.

Een opensource oplossing zou zekermooi zijn. Integratie in kodi (of iets commerciëler in Plex) is dan mogelijk en heeft dan ook als voordeel dat je geen chromecast of andere meeluisteraar moet gebruiken om de stream op de TV te brengen. Maar ik vrees dat dat geen optie is voor de ontwikkelaars want die steken daar DRM in en de controle over de reclame zijn ze dan ook kwijt. Ik ben al wel blij dat ze die flash achterwege hebben gehouden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Stievie werkt hier met win10, mint17, chromebook, android TVbox, smartphones... ik zie het probleem niet!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Al een aantal keren, meestal op de drukke momenten, krijg je bij het openen van de stievie website de aangekaarte loop die hierboven vermeld staat. Ik ben dus niet de enige. De apps draaien op dat moment dan wel zonder problemen. Waarschijnlijk zit er nog wat coderingswerk te wachten want optimaal draait het nog niet op desktop.

Ter test heb ik een kale debian met een maagdelijke browser er op los gelaten, met hetzelfde resultaat. Een paar uur later is het dan meestal wel terug in orde.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Desktop PC: win10 met firefox, mint17 met chrome (omwille van de chromecast funktie)...
Android TV box: via HDMI naar Sony Bravia...
In de vroege avond gebeurt het soms een keer dat het signaal blijft bufferen, maar gek genoeg is het dan wel mogelijk om via desktop en chromecast het programma te starten!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Momenteel (23/08/17 17:15) is het weeral van dat op zowel mijn debian als linux mint met chrome en FF...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

heb net ''is er wifi in tahiti'' opgestart met windows10 PC en firefox, als test...
Mijn PC is win10/mint17 dualboot. Laat maar weten wanneer ik bijvoorbeeld een keer test met mint17 icm opera, chrome of firefox browser.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

wied schreef:Stievie werkt hier met win10, mint17, chromebook, android TVbox, smartphones... ik zie het probleem niet!?
wied schreef:heb net ''is er wifi in tahiti'' opgestart met windows10 PC en firefox, als test...
Mijn PC is win10/mint17 dualboot. Laat maar weten wanneer ik bijvoorbeeld een keer test met mint17 icm opera, chrome of firefox browser.
net geprobeerd (solus, laatste firefox: inloggen hangt in een loop, vivaldi: programma wil niet starten)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

sorry, heb geen vivaldi browser in gebruik hier. Inloggen middels chrome of firefox geeft evenmin problemen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Over de nieuwe Stievie loopt al een aparte topic.
Misschien daar verder gaan als het over Stievie gaat ...

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p713345
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”