VT4 de mol 2017 opnieuw kijken in video cd resolutie, WTF???

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Vorig seizoen kon je vrijwel na elke episode van de mol de aflevering opnieuw kijken, en dit was gewoon via youtube.
Wij wachten dan vaak tot een uur of 22 en keken dat via de youtube URL in VLC, dat was nog een deftige kwaliteit op een 50 inch plasma aangestuurd door een HTPC.

Als ik nu kijk op de site, dan zie ik enkel korte fragmenten.

Mijn vriendin heeft een bijzonder skill en wist dus bij de eerste zin die Gilles uitsprak dat hij de mol is. Hoe ze dat weet, is een mysterie, maar laat ons zeggen dat ze bepaalde skills heeft in aanvoelen of mensen de waarheid vertellen of niet, en mensen heel snel door heeft. Zeer handig voor de zaak, als ik met nieuwe klanten zaken wil doen en ik twijfel neem ik haar mee en dan weten we snel hoe laat het is.

Ik ben benieuwd of ze er dit seizoen ook weer knal op zit.


Grrr na wat zoeken staat hij plots er wel, maar tergend traag:
http://www.vier.be/demol/videos/afl-6-f ... -1/2506352

in een eigen video player, dus geen youtube, met extra reclame

En even een update, de kwaliteit is om te huilen, net video cd resolutie, klik op bijlage dan snap je wat ik bedoel, dit is vanuit chrome.
In deze "shitresolutie" (sorry voor taalgebruik, hopelijk pikt vt4 dit op, zware videofiel hier ....) gaan we dus niet kijken.
Bijlagen
de mol.png
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Als je vorig jaar op YouTube de volledige aflevering gezien hebt, zal die waarschijnlijk niet door VIER zelf geupload zijn. Volledige afleveringen verschijnen via hun website in een eigen videoplayer.
Vorige week ook zo naar Temptation Island gekeken. Voor de gemakkelijkheid de aflevering wel gedownload via een Chrome plugin en had een resolutie van 1280x736.

Temptation Island heb ik ook wel zien passeren op YouTube maar niet op geklikt. Was in ieder geval niet geupload door VIER zelf. Vermoedelijk iemand die ofwel de output van zijn digiboxocoder in 1080i heeft opgenomen, of gewoon de stream van de site heeft geript.

TV maatschappijen geven natuurlijk niet graag hun Full HD beeldmateriaal bloot via het internet want dan is het te makkelijk te verspreiden en lopen ze reclameinkomsten mis.
Persoonlijk vind ik het nog erger bij VRT Nu, die ook serieus ondermaatse videokwaliteit aflevert. Openbare oproep moet nu toch niet wakker liggen van waar hun kijkers komen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Vorig jaar was er een pagina op de molsite waar je de aflevering echt wel via youtube kon opnieuw zien.
Bij youtube stond dan sbsbelgium als uploader ofzo.

Vriendin vermoed dat Davey de mol is. Ik zie ook genoeg, hoe hij wegkijkt in het interview, hoe hij begint te lachen in het vliegtuig, hoe hij in het beeld komt als de presentator uitroept "wie is de mol?" .... time will tell.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Of ze denkt stereotype en denkt "oh, tattoos, da moet em wel zijn" :lol: Anyway, als ze inderdaad zo goed is, ik zou zeggen ga voor de reis naar Afrika, gaat zeker de moeite zijn :) Ik kan het nog niet met zekerheid zeggen, maar ik heb daar dan ook geen gave voor :)

Het is in mijn ogen beklagenswaardiger dat ze deze keer met een app werken in plaats van een webpagina. Dan vallen er toch al redelijk wat mensen uit de boot gezien niet elke kijker een smartphone heeft (of een niet ondersteunde).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Dat vorig jaar De Mol via YouTube te bekijken was in hoge kwaliteit was een (toevallige?) uitzonderlijkheid. Toen was er ook een dedicated "De Mol"-site.
Het is toch logisch dat VIER hun programma's via hun eigen platform aanbieden? Ik zou daar inderdaad ook liever hogere kwaliteit in zien en hogere gebruiksvriendelijkheid, maar dat zal een afweging zijn tussen bandbreedte/anti-piracy/kwaliteit zeker?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Is dit dan niet de aflevering waarover het gaat?

http://www.vier.be/demol/videos/afl-6-f ... -1/2506352
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Ja, maar vorig jaar stonden de afleveringen in Full-HD en relatief hoge bitrate op YouTube en da's niet wat de VIER-player aanbiedt en audifiel/videofiel ub4b neemt daar geen genoegen mee :)

/edit: voorbeeld:
[youtube]0sCMNnoEUrs[/youtube]
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ja, dat klopt, kwaliteit is niet echt heel "hd" nee.
Bijlagen
Screen Shot 2017-02-07 at 11.39.38.png
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

720x404 = non anamorphic cropped DVD resolutie, wat een sukkels daar bij VT4
ook het geluid is echt rotzooi, klinkt naar bad mp3

dit is dus minder dan progressive SD kwaliteit

normaal is pal 720x576 voor 4:3 en anamorphic 16:9 en ze hebben dit letterboxed naar 720x404, het is dus zelfs geen 16:9 maar nog breder
normaal doen DVD spelers 3/4 van de 576p progressive scanlines om van anamorphic naar letterbox te gaan voor 4:3 schermen, dus 432p
MClaeys schreef:Of ze denkt stereotype en denkt "oh, tattoos, da moet em wel zijn" :lol: Anyway, als ze inderdaad zo goed is, ik zou zeggen ga voor de reis naar Afrika, gaat zeker de moeite zijn :) Ik kan het nog niet met zekerheid zeggen, maar ik heb daar dan ook geen gave voor :)
Nee ze heeft me exact de clues laten zien waardoor ze dit zag. Had dus niks met zijn tattoos te maken maar met bepaald gedrag.
Ik zag het ook. In het eerste interview viel hij al door de mand.

De vorige keer heeft ze het ook gezien bij Gilles als hij moest zeggen of hij de mol of niet was, ik denk ook één van de eerste zinnen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Het kan hoor, het was maar een mopje he :) Ik heb er nog niet teveel in gezien voorlopig, dat kan ook aan de lage resolutie liggen :lol:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik kijk liever naar de Nederlandse afleveringen, daar zijn het 2de rangs bekende Nederlanders die gewoon zijn om een camera op hun neus te hebben.
Na 2 afleveringen hen ik meestal wel de juiste te pakken.... of de winnaar, het is altijd hetzelfde ;-)
De mol speelt altijd strategisch, dat valt op na een paar afleveringen. De winnaar weet meestal ook zeer snel wie hij moet volgen, die begint dus ook zeer snel strategisch te spelen.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

offtopic maar maak eens een post met haar 2017 voorspelling met bijhorende uitleg, vind ik wel interessant.

ontopic: Waarom zijn alle videoplatforms van Belgische zenders in zo'n lage kwaliteit? Dan neem ik het wel gewoon op en kijk ik het later in HD terug zonder reclame :lol:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Jep, de site van Vier speelt bij mij niet af als ik reclame tegenhoud. Dan is de digibox handiger :p
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

meon schreef:Ja, maar vorig jaar stonden de afleveringen in Full-HD en relatief hoge bitrate op YouTube en da's niet wat de VIER-player aanbiedt en audifiel/videofiel ub4b neemt daar geen genoegen mee :)
Het leven is te kort om in 400p te kijken als er ook een 1080p of 4k versie is; alhoewel ik 1080p aka 2k op mijn 65 inch plasma topmodel uit 2011 meer dan voldoende vind. Weinig hedendaagse televisies kunnen kwa echtheid van bvb huidstinten mee met plasma, vroeger zelfde verhaal met LCD tov CRT.

Iemand die nog een 3x 8 inch CRT projector heeft gehad die normaal nieuw >20k kostte, met drie nieuwe CRT tubes color filtered en ISF corrected. Beeld met DVD + custom upscaling was beter dan 35mm in cinema na zoveelste kopie. En die bak deed 1200p lang voor mensen wisten wat HD was. Dat was begin jaren 2000 dat ik die setup had. Dus ja ben verwend .... en vooral veeleisend.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Vandaag stoorde ik me ook aan de online VT4 uitzendingen. Ik heb ze nog nooit zo blokkerig zien afspelen. De kwaliteit is er een PAK lager dan bij VTM die zelf de kwaliteit regelt. Bij een degelijke verbinding echt een behoorlijk beeld. Alleen loopt VTM dan wel behoorlijk achter met het online zetten van hun uitzendingen.

Raar maar waar wel geen reclame tot het moment dat mijn programma vast liep en ik probeerde te herladen. De uitzending wou nog niet starten en bij het nogmaals herladen weer geen reclame meer. Misschien ergens een technisch defect?

Wat wel werkt op VTM en Vier. De eerste reclames bekijken, adblocker ondertussen weer inschakelen en al de rest werkt ook reclame vrij.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Zit er een regioblok op de mol of kan die player geen trage verbindingen aan?
Ik probeer dit hier te bekijken op mijn iPad in Bangkok maar ik heb enkel het openingsbeeld dat stilstaat en heb wel klank. Ik heb hier een redelijke internetverbinding (1-2Mbit) waarmee VRT.nu en stevie wel goed werken.
Ik heb ook al eens via mijn VPN naar mijn fritzbox proberen kijken maar dit geeft geen verschil.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dat komt door de crappy mediaplayer. Gisteren tijdens het herbekijken van een programma ook gehad verschillende keren. Meestal te fixen door op het bolleke te drukken van de progress bar maar niet altijd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Wat mij opviel was dat reclamefragmenten 3x na mekaar in repeat speelden, maar dan steeds hetzelfde filmpje.
Youtube was veel beter geweest, vorig seizoen echt zeer goede kwaliteit en dus 1080p waardig.

Maar daar konden ze hun eigen reclame niet tussen duwen, dus go figure ....
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Vandaag via Chrome de uitzending gecast via mijn chromecast op tv. Het blokkerige was van het beeld af en de kwaliteit was al net ietsje beter dan echt online te kijken in de browser.

Alleen bleef de uitzending hangen op identiek dezelfde minuut. Verder klikken na deze minuut liet de speler ook telkens vastlopen. :bang:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Identiek hetzelfde verhaal ook gehoord overlaatst. Ik download voor de gemakkelijkheid gewoon de video zelf via een plugin in Chrome en speel hem via vlc af. Al is het maar om native play/pause te kunnen gebruiken.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

butskristof schreef:Identiek hetzelfde verhaal ook gehoord overlaatst. Ik download voor de gemakkelijkheid gewoon de video zelf via een plugin in Chrome en speel hem via vlc af. Al is het maar om native play/pause te kunnen gebruiken.
Welke chrome plugin is dat? VLC heeft veel betere videomogelijkheden dan die brakke vt4 player.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

ub4b schreef:Welke chrome plugin is dat? VLC heeft veel betere videomogelijkheden dan die brakke vt4 player.
Deze.

Wel voor VIJF gebruikt met Temptation Island, maar VIER zal wel dezelfde zijn? Werkt perfect hier.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Werkt inderdaad perfect! Kan nu eindelijk voorbij minuut 19 kijken. :D
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Chrome plugin gedownload, E02 kunnen downloaden, enkel de laatste minuten in de stream waren onkijkbaar, en heb dan maar online gekeken na meerdere herhalingen van hun irritante reclameblokken met 5x reclme voor hun smartphone app.

Vandaag werd nogmaals duidelijk dat Davey de mol is.
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

wilde de maar maandagavond nadat de uitzending al op antenne was geweest kijken via kodi maar ging van geen kanten. Bufferen om de haverklap of wel geluid maar het beeld bleef staan. was de eerste keer dat ik geen programma van vier kon bekijken. Het lag zeker niet aan mijn internetverbinding want teste erna met vrt. nu in kodi en dat liep vlekkeloos
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

ub4b schreef:...
Vandaag werd nogmaals duidelijk dat Davey de mol is.
Ik vermoedde Robin of Sam en volgens mij had Sam quasi zeker een rood scherm met die bril. Blijft dus Robin over.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Lap, ub4b zal nog gelijk hebben ook... :-D
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Is ook niet moeilijk. In elk parallel universum voorspel je iemand anders en er is dus zeker wel een universum waarin je gelijk hebt :).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Tomby schreef:Is ook niet moeilijk. In elk parallel universum voorspel je iemand anders en er is dus zeker wel een universum waarin je gelijk hebt :).
Het valt echt op nu
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

[spoiler]


Volgende keer maar iemand anders meenemen op verkenningsgesprek met klanten :lol:


[/spoiler]
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Vergissen is menselijk! :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”