Welke services zoals Stievie zijn er allemaal?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Tagalog
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2016, 16:58
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik zou graag de belangrijkste Nederlandstalige zenders kunnen bekijken (één, VTM, Vier, Canvas, Q2, Vijf, Vitaya) via Internet. TV abonnementen vind ik maar niets, en ik kijk sowieso toch altijd via mijn PC.

Op dit moment gebruik ik Stievie maar ik kan maar 3 zenders bekijken (eigenlijk 6, maar 2 ervan zijn kinderzenders en 1 is een radiozender). Ik zag dat je €9,99 per maand kan betalen bij Stievie en dan heb je 10 zenders. Dit vond ik geweldig maar ik kwam er al vrij snel achter dat Stievie tijdelijk geen nieuwe klanten meer bijneemt, en enkel klanten die al betaalden voor Stievie kunnen hun contracten blijven verlengen / laten verderlopen.

Ik moet dus op zoek naar een alternatief maar het is niet makkelijk er één te vinden. Vandaag vond ik dat je bij TV Vlaanderen Live TV kunt kijken via de PC en het kost maar €3,95 per maand maar als ik het goed begrijp kun je dit enkel maar activeren als je al een TV bundel bij hen hebt voor de reguliere TV, net zoals je TV Overal van Proximus ook niet op zichzelf zou kunnen kopen zonder een TV abonnement bij Proximus.

Zit er niets anders op dan wachten tot Stievie terug betalende klanten aanneemt, of is er toch nog een alternatief?

Bedankt!
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

TV Vlaanderen Live TV. Als je een Internet en TV hebt dan is het gratis, anders 3.99/maand dacht ik...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Er is hier al verschillende keren gezegd geweest dat je TVV Live TV kan krijgen zonder abonnement maar dit klopt toch niet ?

Voor TV VLAANDEREN klanten met Digitale tv Basic Light en Digitale tv Basic is TV VLAANDEREN Live TV een betalende optie voor € 3,95 per maand
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

BertG3 schreef:Er is hier al verschillende keren gezegd geweest dat je TVV Live TV kan krijgen zonder abonnement maar dit klopt toch niet ?

Voor TV VLAANDEREN klanten met Digitale tv Basic Light en Digitale tv Basic is TV VLAANDEREN Live TV een betalende optie voor € 3,95 per maand
Je moet IDD een TV Vlaanderen abonnement hebben (Satelliet-TV)
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

VRt start eind deze maand met het aanbieden van VRT Nu via de browser. Later op het jaar verschijnenen er apps.

http://m.deredactie.be/#!/snippet/58779 ... 7110d02016

"Eind januari wordt VRT NU gelanceerd, het gratis digitale videoplatform van VRT. Alle VRT-programma's zijn er tot een maand na uitzending integraal opnieuw te bekijken. VRT NU biedt daarnaast ook live-uitzendingen aan, programma's uit het archief en een selectie video's van de radionetten. In eerste instantie is VRT NU enkel een website. In de loop van 2017 komen er ook nog apps."

Dan heb je samen met Stievie toch al een heleboel zenders gratis via internet.

Ook op vier.be kan je programma's online bekijken.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

jnsvr schreef:Ook op vier.be kan je programma's online bekijken.
Dat kan ook op vtm.be, een.be, canvas.be vijf.be en misschien nog andere.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Bart_Herbots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 02 jun 2015, 20:39

zelf gebruik ik kodi waar ik de Retrospect addon van rieter gebruik en kan alzo oa programma's van de vrt , vier en vtm bekijken. van vtm is zelf de livestream te bekijken en Retrospect wordt regelmatig bijgewerkt dus wijzigingen laten normaal gezien niet lang op zich wachten.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb "illegale" iptv dat ik kijk via kodi. Dat zijn 2400 zenders en dat kost me 120 euro per jaar. De Vlaamse zenders zijn er ook bij.
Ik neem dit vooral voor premier league voetbal te zien, voor de rest kijk ik nooit tv enkel herbekijk ik op de sites van vtm, vier, etc... programma's.
Herbekijken doe ik via mijn media pc die aan mijn TV hangt via de browser.
Je kan is kijken naar https://rapidiptv.net/ , ik heb van een andere vendor.
Soms liggen er kanalen wel uit en dan is het even wachten.

Zoals hierboven gezegd komt de vrt ook met een streamingsdienst. Als het enkel is om Vlaamse tv te zien dan denk ik dat je hiermee voldoende moet hebben. Je kan dan verschillende zenders live zien en ook kan je bijna alles herbekijken.
Ideaal zou zijn dat je alles via 1 app kan zien en als Rieter zich hiermee gaat bezighouden dan kan het er wel van komen :-).
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als er nu eens 1 platform zou zijn voor alle Vlaamse zenders... Stievie was een goed aanzet, maar blijkbaar vlot het ook niet meer.
Elke zender met zijn eigen site, eigen app, enz... het wordt één rommeltje.

Van geen wonder dat men zich na audio en video nu ook voor reguliere TV-uitzendingen tot illegale alternatieven wendt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Even surfen naar de website van de zender is nu toch ook niet al te veel werk volgens mij... Ik gok dat je veel harder moeite moet doen om illegaal aan het aanbod Vlaamse aanbod te raken dan legaal als je iets wil herbekijken.

De betalende Stievie versie is 'tijdelijk' niet meer aan te schaffen... Laat dat tijdelijke er al maar af, dat is al maaaaaaaaanden zo en zal niet meer terugkomen vrees ik. Ze hebben de kip met de gouden eieren geslacht.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ik gebruik momenteel plex met de IPTV plugin.

Hiermee kan ik naar de zenders van de VRT, de medialaan en dobbit kijken, en dit allemaal legaal.

Voor de VRT maak ik gebruik van VRT NU.
Medialaan via stievie.
Dobbit via hun eigen dobbit tv stream.

De zenders die je wenst, kunnen dus perfect met een combinatie van VRT NU en Stievie.
Wel 2 kanttekeningen:
De eerste is pas beschikbaar over 2 weken, het laatste is met verplicht te kijken reclame.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Vroeger was er Bhaalu TV, helaas hebben de monopolisten dat beertje doodgemaakt...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

blaatpraat schreef:Ik gebruik momenteel plex met de IPTV plugin.

Hiermee kan ik naar de zenders van de VRT, de medialaan en dobbit kijken, en dit allemaal legaal.
Heb je hier wat meer info van ?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

r2504 schreef:
blaatpraat schreef:Ik gebruik momenteel plex met de IPTV plugin.

Hiermee kan ik naar de zenders van de VRT, de medialaan en dobbit kijken, en dit allemaal legaal.
Heb je hier wat meer info van ?
Ja.

Ik ga ervan uit dat je Plex wel kent.
De IPTV plugin is een kanaal in plex (apart te downloaden, niet via plex zelf installeren), waarbij je "zenders" kunt opgeven om TV te kijken.
Deze plugin voorziet niet zelf in deze zenders.

Op de pagina van dobbit tv haal ik het RTMP adres, op de pagina van VRT nu, haal ik de HLS adressen (respectievelijk per kanaal).
Deze 4 adressen steek ik in 1 bestand voor deze plugin, en ik kan kijken.

Daarnaast gebruik nog WebGrab+Plus om de EPG te genereren, zodat ik in de plex app (of webapp) een EPG kan zien.

Voor de medialaan met stievie was het iets lastiger, zij zetten hun HLS link niet zomaar in hun source code.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

VRT nu is vanaf.. nu beschikbaar.

https://www.vrt.be/vrtnu/
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

jnsvr schreef:VRT nu is vanaf.. nu beschikbaar.
https://www.vrt.be/vrtnu/
Lijkt nog niet echt te werken. Moet steeds inloggen en verder gebeurt er niets.
Internet via Mobile Vikings
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ongelofelijk en teleurstellend dat VRTNU, een net gelanceerde toepassing, anno 2017 nog default het enorm onveilige en proprietary Flash gebruikt ipv de open standaard HTML5 voor video. :-(

Dit terwijl Chrome Flash al een half jaar aan het deprecaten is, en Flash al jaren niet meer ondersteund wordt door iOS (ja, die tekst is nog geschreven door Steve Jobs). Er zijn dan ook geen excuses die deze beslissing van de VRT kunnen verantwoorden of ook maar enigzins kunnen goedpraten. Men heeft bewust gekozen voor een deprecated en vooral een erg onveilige technologie die verantwoordelijk is voor heel wat malware. YouTube/Twitch/Netflix werken allemaal al meer dan een jaar met HTML5!

Ze hebben weer eens goed ons belastinggeld verspild (zoals zo vaak :-( ), want binnen x aantal maanden zullen ze hoe dan ook alles naar HTML5 moeten omzetten. Ik wil niet weten hoeveel dit grapje de burgers gekost heeft en nog gaat kosten.

En inderdaad, elke episode die je probeert te openen (na manueel enablen van Flash voor VRTNU, want ik heb Chrome 56 en die vereist dat, want Flash disabled by default) eindigt op "Deze video is niet langer beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak.". :bang:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Met 10 jaar vertraging (Uitzending Gemist, BBC iPlayer) een videoplatform opleveren dat op Adobe Flash steunt, is toch wel zeer zeer bedenkelijk.

Nochtans is de oplossing zeer eenvoudig, hun videoplayer steunt op JW Player en die ondersteunt ook HLS-streaming in html5:
https://support.jwplayer.com/customer/p ... -streaming
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

jphermans schreef:
jnsvr schreef:VRT nu is vanaf.. nu beschikbaar.
https://www.vrt.be/vrtnu/
Lijkt nog niet echt te werken. Moet steeds inloggen en verder gebeurt er niets.
Hier geen probleem (Chrome). Kan me aanmelden en TV kijken..
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Hier ook geen probleem met chrome
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
joskedejos
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 apr 2010, 11:17
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

blaatpraat schreef:
r2504 schreef:
blaatpraat schreef:Ik gebruik momenteel plex met de IPTV plugin.

Hiermee kan ik naar de zenders van de VRT, de medialaan en dobbit kijken, en dit allemaal legaal.
Heb je hier wat meer info van ?
Ja.

Ik ga ervan uit dat je Plex wel kent.
De IPTV plugin is een kanaal in plex (apart te downloaden, niet via plex zelf installeren), waarbij je "zenders" kunt opgeven om TV te kijken.
Deze plugin voorziet niet zelf in deze zenders.

Op de pagina van dobbit tv haal ik het RTMP adres, op de pagina van VRT nu, haal ik de HLS adressen (respectievelijk per kanaal).
Deze 4 adressen steek ik in 1 bestand voor deze plugin, en ik kan kijken.

Daarnaast gebruik nog WebGrab+Plus om de EPG te genereren, zodat ik in de plex app (of webapp) een EPG kan zien.

Voor de medialaan met stievie was het iets lastiger, zij zetten hun HLS link niet zomaar in hun source code.
Ik heb zonet IPTV geïnstalleerd op mijn plex server. Zou je echter je playlist kunnen sharen (eventueel via PM)?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Stievie heeft toch geen doorlopende stream ? Deze verandert toch elk programma ? Zo was het toch als ik me er mee bezig had gehouden. Anders stel ik me ook vrij kandidaat om net als joskedejos een PM van u te krijgen.
wimvl
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 jul 2008, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Gisteren RetroSpect van Bas Rieter uigeprobeerd, zeer mooie add-on. Je kan er voor de bekendste Vlaamse televisiezenders de meeste programma's mee opvragen. Hij is ook aan het kijken of het mogelijk is VRT NU te ondersteunen.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

jnsvr schreef:
jphermans schreef:
jnsvr schreef:VRT nu is vanaf.. nu beschikbaar.
https://www.vrt.be/vrtnu/
Lijkt nog niet echt te werken. Moet steeds inloggen en verder gebeurt er niets.
Hier geen probleem (Chrome). Kan me aanmelden en TV kijken..
Ondertussen werkt het. Heb de cache van de Browser eens leeg gemaakt.
Internet via Mobile Vikings
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

helaas heeft de maker achter Retrospect voorlopig alles offline gehaald.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

bartman schreef:helaas heeft de maker achter Retrospect voorlopig alles offline gehaald.
Had ik ook al gemerkt enkele dagen terug en dat is uiteraard heel spijtig. Maar ja, als het niet mag.
Internet via Mobile Vikings
dordon
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:28

blaatpraat schreef:
r2504 schreef:
blaatpraat schreef:Ik gebruik momenteel plex met de IPTV plugin.

Hiermee kan ik naar de zenders van de VRT, de medialaan en dobbit kijken, en dit allemaal legaal.
Heb je hier wat meer info van ?
Ja.

Ik ga ervan uit dat je Plex wel kent.
De IPTV plugin is een kanaal in plex (apart te downloaden, niet via plex zelf installeren), waarbij je "zenders" kunt opgeven om TV te kijken.
Deze plugin voorziet niet zelf in deze zenders.

Op de pagina van dobbit tv haal ik het RTMP adres, op de pagina van VRT nu, haal ik de HLS adressen (respectievelijk per kanaal).
Deze 4 adressen steek ik in 1 bestand voor deze plugin, en ik kan kijken.

Daarnaast gebruik nog WebGrab+Plus om de EPG te genereren, zodat ik in de plex app (of webapp) een EPG kan zien.

Voor de medialaan met stievie was het iets lastiger, zij zetten hun HLS link niet zomaar in hun source code.
Ik ben hier recentelijk ook mee beginnen te experimenteren. De HLS adressen van VRT Nu heb ik kunnen vinden met de epg van webgrabplus maar ik heb echt geen idee hoe je aan deze van stevie geraakt bent. Ook geen idee of je ooit een PB gestuurd hebt naar de andere geïnteresseerden hier. Als dit nog werkt en als je nog wil mag je me ook contacteren via PB.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

hmm, heb (een deel van) deze thread gemist gehad blijkbaar :)
als je de iptv links hebt voor stievie zou ik die ook wel graag hebben, hoewel hun speler nu wel vrij goed werkt ben ik nog steeds geen fan van het in de webbrowser via een site kijken en plex doet al al de rest van mijn media, dus...

vrt maakt niet zozeer uit want hun zenders kijk ik quasi nooit, en dobbit kijk ik wel via youtube :)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”