Spookbeelden en blokvorming IPTV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb een IPTV link met Russische zenders (legaal want de Russische tv mag door iedereen gestreamed worden) draaien op een IPTV server op mijn NAS. Hiervoor gebruik ik DVBLink IPTV. Hier krijg ik op de meeste zenders constant spookbeelden en blokvorming. Als ik naar de diagnostics ga zien op de server zie ik dat de bitrate springt tussen de 6000 en de 2000. Kan dit ermee te maken hebben? Waar kan het aan liggen?

De opstelling is: Synology DS413J - CAT 6 - GB switch - CAT 6 - Samsung TV UE40D5000

Als ik het IPTV adres configureer op een Kodi box (zonder NAS) dan heb ik geen storingen. Wat ik wel merk is dat het beeldkwaliteit een pak lager ligt (het lijkt dat de box deze aanpast).

Alle tips zijn welkom, is de eerste keer dat ik dit doe dus be kind to me.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je mediaserver programma is de stream waarschijnlijk aan het transcoderen en dan is het normaal dat het programma de kwaliteit aanpast aan wat de hardware aankan.

Als je met spookbeelden bedoelt dat er oude frames tussenzitten, dan ligt dat misschien aan een slechte deinterlacing, en een te cpu-intensieve deinterlacer(-mode) zou eventueel ook verklaren waarom de kwaliteit verspringt.
Gebruikersavatar
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

cptKangaroo schreef:Je mediaserver programma is de stream waarschijnlijk aan het transcoderen en dan is het normaal dat het programma de kwaliteit aanpast aan wat de hardware aankan.

Als je met spookbeelden bedoelt dat er oude frames tussenzitten, dan ligt dat misschien aan een slechte deinterlacing, en een te cpu-intensieve deinterlacer(-mode) zou eventueel ook verklaren waarom de kwaliteit verspringt.
Transcoding door server staat uit, CPU verbruik is zeer laag tijdens het streamen. De kwaliteit verspringt enkel als ik de iptv stream rechstreeks op mijn android box laat afspelen, zonder eerst via mijn NAS te gaan. Maar ik wil de android box eruit laten en rechtstreeks naar mijn tv streamen zoals dat nu is. Echster zou ik graag willen achterhalen waarom de bitrate constant springt tussen de 2000 en de 8000.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”