Antenne dbv-t

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Welke antenne zou er het beste kunnen gebruikt worden voor dbv-t. Liefst eentje met een goede ontvangst voor binnen en zo compact mogelijk.
Iemand een suggestie of ervaring ?
Internet via Mobile Vikings
Robb
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2016, 19:46

Goed ontvangst binnen is sterk afhankelijk van de afstand van de zender tot uw locatie.
Best gaan voor een buitenantenne
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Ik zit vrij dicht bij een raam met mijn tv. Misschien dat dit een positief iets is. Of zie ik dat verkeerd ?
Internet via Mobile Vikings
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Bierblikantenne! Gebruik ik hier als binnenhuisantenne, werkt beter dan de Yagi die we in de nok van het dak hebben, go figure. Het ziet er misschien briq a braq uit, maar prijs/kwaliteit gezien is dit de beste binnenhuisantenne die je kan hebben, werkt beter dan eender welke antenne die je in de winkel koopt.

Hier ist een cola en een sprite blikje. :-D
Laatst gewijzigd door gm123 09 sep 2016, 20:12, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

gm123 schreef:Bierblikantenne! Gebruik ik hier als binnenhuisantenne, werkt beter dan de Yagi die we in de nok van het dak hebben, go figure. Het ziet er misschien briq a braq uit, maar prijs/kwaliteit gezien is dit de beste binnenhuisantenne die je kan hebben, werkt beter dan eender welke antenne die je in de winkel koopt.
Hier ist een cola en een sprite blikje. :-D
En waar heb jij deze dan geplaatst ?
Internet via Mobile Vikings
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Eerst hadden we die bovenop de TV kast op het gelijkvloers gezet, later hebben we hem verhuist naar de nok van het dak. Beide locaties gaven goede ontvangst. Verder heb ik er ook nog eentje in de hoek van een kamer langs de buitenmuur op het eerste verdiep staan voor mijn tvheadend server, staat gewoon op een bureau. Hier was het wel even zoeken om een goede plaats te vinden, in niet alle kamers is de ontvangst even goed. Veel hangt af van je locatie en indeling van je huis, natuurlijk. Voordeel van deze antenne is dat het je bijna niets kost om eens te proberen.
Robb
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2016, 19:46

jphermans schreef:Ik zit vrij dicht bij een raam met mijn tv. Misschien dat dit een positief iets is. Of zie ik dat verkeerd ?
Als dat raam gericht is naar de zender kan dat zeker positief zijn.
Super isolerend glas is ook wel een nadeel, daarom dat ik een buitenantenne heb gezet.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Ik heb destijds een reeks antennes uitgeprobeerd (o.b.v. informatie op Internet) en ik vond in praktijk de Philips SBC TT 350 veruit de beste. Ik weet niet of die nog verkrijgbaar is, ik heb ze ooit in de Fnac gezien (maar nu al lang niet meer), ook op eBay nog eens, en soms staat ze nog in een stoffig rek ergens.
Over die bierblikjes lees ik ook altijd goede dingen maar ik heb ze zelf nog niet uitgeprobeerd, ik bedoel: ik kom nooit verder dan de eerste stap :lol:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

jphermans schreef:Welke antenne zou er het beste kunnen gebruikt worden voor dbv-t. Liefst eentje met een goede ontvangst voor binnen en zo compact mogelijk.
Iemand een suggestie of ervaring ?
bierblik is de studentenoplossing
voor 9,95 heb ik de mijne indertijd bij mediamarkt gehaald (en gewoon achter de tv gezet)
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

1207 schreef:bierblik is de studentenoplossing
voor 9,95 heb ik de mijne indertijd bij mediamarkt gehaald (en gewoon achter de tv gezet)
Zal eens gaan kijken in de MM. Enig idee welk type of merk het is ?
Internet via Mobile Vikings
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ziet eruit als een dun, metalen sprietje met magneetvoet en plastic dopje aan de top, ca 15 cm hoog...

http://www.conrad.be/ce/nl/product/9417 ... 2?ref=list
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Wel, zo'n antenne heb ik hier dus ook en op de plaats waar de bierblikantenne goede ontvangst heeft, heeft die antenne niets. Die sprietjes zjin echt afhankelijk van de locatie, bij mijn familie in Borgerhout is het ook zo'n sprietje en daar werkt het dan weer wel. Ligt dichter bij de zendmast van Schoten, waarschijnlijk daarom.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

wied schreef:ziet eruit als een dun, metalen sprietje met magneetvoet en plastic dopje aan de top, ca 15 cm hoog...
http://www.conrad.be/ce/nl/product/9417 ... 2?ref=list
Wanneer ik de prijs zie van deze, dan kan ik het niet laten liggen. Ik weet echter niet hoever ik van een zendmast woon (Aalst). Zal deze eens proberen.
Internet via Mobile Vikings
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Deze is zeer goed ondanks de wat rare form factor:

Aalst ligt zowat tussen de zendmasten van Sint-Pieters-Leeuw en Gent. Beide richtingen eens proberen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

gm123 schreef:Wel, zo'n antenne heb ik hier dus ook .
zo eentje heb ik dus achter mijn tv staan tegen de buitenmuur op een meter vh raam

werkt perfect maar ik woon in a'pen centrum
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

gm123 schreef:Wel, zo'n antenne heb ik hier dus ook en op de plaats waar de bierblikantenne goede ontvangst heeft, heeft die antenne niets. Die sprietjes zjin echt afhankelijk van de locatie, bij mijn familie in Borgerhout is het ook zo'n sprietje en daar werkt het dan weer wel. Ligt dichter bij de zendmast van Schoten, waarschijnlijk daarom.
Meer nog, zender staat op de Rooseveltplaats. Heel dicht bij Borgerhout dus.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”