TV met enkel internet

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Denis719
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2016, 02:52

je hebt nu al voip enz, maar is er ook al een oplossing om belgische tv te kijken, met enkel internet?
je had bhaalu, en het was echt geweldig, maar ik vrees dat dat nu helemaal dood is.

indien dat er is kan je in principe toch enorm besparen?
je neemt een basic lijn van proximus of telenet voor pakweg €30 p.m., voip kost bijna niks heb ik al gelezen, en dan je tv abonnemenet (bij bhaalu was dit €5 p.m.).
stel dat je met je voip-verbruik erbij dan €40 p/m betaalt. ik betaal thuis nu €100 p/m voor whoppa + telefoonverbruik.
ik vind niks zo handig als tv kijken met de kabel (gewoon met de interface van de tv, maar toch goed beeld met zo'n kaartje), maar ik neem aan dat er veel mensen graag met een box ofzo kijken als ze zoveel kunnen besparen.

bestaat er eigenlijk een oplossing om live tv te kijken over het internet?
dus niet netflix, stievie (beperkt aanbod) of de vtm-app of deredactie.be ofzo, maar echt iets dat soortvan vergelijkbaar is met wat telenet biedt?

ben ik echt is benieuwd naar!
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 25 keer

Filmon kan interessant zijn. Ik kijk zelf enkel naar BBC en wat andere Britse zenders, maar ze bieden veel meer aan.

Ik gebruik de gratis versie (niet HD) en kijk via Plex, maar ik denk dat via site of hun eigen software kijken ook mogelijk is.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Als je aan Basic internet genoeg hebt (hetzij van Telenet, hetzij van Belgacom), dan kan je daar inderdaad gewoon een kabelabonnement van Telenet bij nemen (€ 16,30 per maand). Het huren van een HD Digicorder is niet verplicht. Je kan ook een CI+ module (€ 69), HD Digibox (€ 99) of HD Digicorder (€ 249) kopen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Denis719 schrijft: bestaat er eigenlijk een oplossing om live tv te kijken over het internet?
dus niet netflix, stievie (beperkt aanbod) of de vtm-app of deredactie.be ofzo, maar echt iets dat soortvan vergelijkbaar is met wat telenet biedt?


een hele opsomming, en allemaal (netflix uitgezonderd) gratis! Wat wil je nog meer?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Modbreak:
URLs naar grijze-zone-websites weggehaald
Je hebt iptv natuurlijk. Dat zit wat in de schemerzone. In Nederland worden er MAG htpc's verkocht en de rechter heeft het "voorlopig" niet illegaal verklaard. Kijk is naar snip

Goedkoper is snip

Best is wel dat je een mini pc ( htpc ) aansluit via hdmi. Dan kan je bv via kodi iptv instellen.
Het is de toekomst maar het is wachten op een echt "legaal" alternatief.
Streamen verbruikt wel wat. Ik zit maandelijks toch aan 400 - 600GB en heb business 200 van telenet.
Ik denk niet dat je zoveel goedkoper gaat uitkomen.

Voetbal zie ik via kodi en enkele add-ons. Is wel niet legaal :-)
Laatst gewijzigd door selder 26 aug 2016, 09:46, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: urls naar illegale streamers
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Of dat de toekomst is durf ik toch te betwijfelen. Dergelijke oplossingen, die capaciteit verbruiken en geld kosten per gebruiker, zijn totaal niet efficiënt voor massamedia die door een groot aantal gebruikers worden bekeken/beluisterd. Broadcast-modellen zoals DVB-C/DVB-S/DVB-T (digitale tv over kabel/satelliet/antenne) zijn dan meer geschikt, want daar moet elke zender maar één keer worden uitgezonden en de verbruikte capaciteit en kosten zijn dus constant en relatief klein voor een groot aantal kijkers. Dit is ook de reden dat DAB+ nu wordt gepromoot als opvolger van FM-radio (en dus geen internetradio).
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Idd waarom zou je 7,5 eur betalen voor IPTV als je voor nauwelijks 10 eur het gewoon hebt dat veel betrouwbaarder is.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

nickz geeft duidelijk weer wat hier thuis al 2 jaar gevolgd wordt: FTA DVB-T + DVB-S lineair, aangevuld met stievie/VTM, netflix, google play movies, etc. non-lineair...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

TV Vlaanderen IPTV (de app) is momenteel de enige legale manier om een volledig operatoronafhankelijke TV aanbod te ontvangen via internet, kostprijs is basic light + IPTV optie (dacht 3,90€).

De volgende is Stievie betalend (tenminste als ze het voor elkaar krijgen). Maar echt "compleet" is dat niet. Persoonlijk zie ik nog eerder dat elke zender(groep) met apps komt op jouw connected device, waarbij je zowel live als VOD kan kijken en waarbij de marketing specifiek jouw kan bewerken. De huidige technologie laat zelfs toe om te bepalen wie naar tv kijkt door kijkgedrag en de hand die de afstandsbediening vasthoudt!

@nickz: Gezien de evoluties in de echte IPTV oplossingen zoals Proximus TV denk ik niet dat verbruik zo een groot probleem is, daar is het volledige timeshiften e.d. ook cloudbased. Ik geloof dan ook sterk in de opkomst van OTTtv. Lineair kijken via klassieke broadcasters is goed voor de 60+ers


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ik begrijp de vraag van TS maar al te goed. Maar hij vergeet dat mocht er al een internetoplossing bestaan voor live TV via internet voor de Vlaamse stations je nooit zou toekomen met je basic internet (100 Giga ..).
Aangezien je dus een duurder internet abonnement gaat moeten nemen + een ongekende kost voor de live TV kan je de eindsom niet weten en bijgevolg dus niet besluiten dat het veel goedkoper zou zijn ...

Gratis "alternatieven" als DVB-T is enkel vrt en bedroevend lage beeldkwaliteit. Voor alle duidelijkheid, ik vind dat zelf ook heel jammer want voor de VRT betalen we toch belastingen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Met de groeten van Telenet en hun waardig DVB-T alternatief.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Als je Kodi hebt, kun je ook veel on-demand kijken met Retrospect (inclusief live op bv. Sporza):
http://www.rieter.net

Is misschien niet meteen "live", maar vaak worden video's redelijk snel gepubliceerd. Met de nightly versie kun je ook bv. op Vier inloggen en Vier programma's kijken.
peve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 apr 2012, 15:48
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 4 keer

Denis719 schreef:...en dan je tv abonnemenet (bij bhaalu was dit €5 p.m.).
:nono:
Denis719
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2016, 02:52

wied schreef:een hele opsomming, en allemaal (netflix uitgezonderd) gratis! Wat wil je nog meer?
ik luister graag...
netflix is ook helemaal geen alternatief voor de tv die in je woonkamer binnenkomt, in mijn ogen.
ik bedoel dan gewoon lineair tv.
Yarisken schreef:Goedkoper is https://rapidiptv.net/
ziet er een mooie website uit, maar natuurlijk heb je dan nog niet echt een alternatief voor een set-top-box zoals de bhaalu stick/box dit wel was.
ze lijken ook veel belgische zenders te hebben. hoe werkt dit precies?
nickz schreef:Of dat de toekomst is durf ik toch te betwijfelen.
wees maar gerust... muziek luisterden mensen vroeger via AM/FM/kabel. nog weinigen doen dat, tenzij dat ze niet anders kunnen of in de auto (dan nog meestal voor de verkeersberichten).
je luistert nu gewoon naar je eigen muziek. bij tv kijk je, net zoals muziek vroeger, enkel naar hetgeen je voorgeschoteld krijgt.
met minder dan 20 mbps kijk je al perfect naar 4K, en 100 mbps aan een gezin aanbieden is nu helemaal niet meer zo vreemd.

welke kwaliteit bieden tv-providers nu aan? 1080p? ik ken er niet veel van, maar dit zal wel doenbaar zijn met 10 mbps.
voor coax heb je versterkers nodig, kan je minder mensen bedienen met 1 kabel, is jouw kwaliteit beïnvloed door mensen op dezelfde kabel, coax is enorm storingsgevoelig, ...
glasvezel kan met gemak veel meer mensen bedienen, en je hebt absoluut niet veel bandbreedte nodig.
Sinister schreef:Idd waarom zou je 7,5 eur betalen voor IPTV als je voor nauwelijks 10 eur het gewoon hebt dat veel betrouwbaarder is.
dit was niet de vraag, ik bedoelde of er effectief al internet-only vervangmiddelen bestaan.
road rebel schreef:TV Vlaanderen IPTV (de app)
nja, apps zijn voor mij niet echt vervanging voor tv, maar wel al een stap in de goede richting.
fredo66 schreef:Maar hij vergeet dat mocht er al een internetoplossing bestaan voor live TV via internet voor de Vlaamse stations je nooit zou toekomen met je basic internet (100 Giga ..).
ja, nu natuurlijk nog niet, omdat dat nu ook nog helemaal nog niet de norm is...
alles wordt meer en meer internet, dus die limieten gaan na een tijd wel verdwijnen...
met een lijn bij een OLO op proximus-netwerk, kan het in principe (als de snelheid het toelaat)...
Dima_2005 schreef:http://www.rieter.net
ja, ik kijk amper kabel-tv, bijna altijd achteraf via vtm.be etc. voor zover dat ik daar tijd voor heb, maar een echt internet-only alternatief voor tv nu...
peve schreef::nono:
wat? abonnement bhaalu was €5 (+ natuurlijk regelmatig bewijzen dat je een abonnement bij proximus/telenet had).
ik vond bhaalu een perfect alternatief. misschien jammer dat ze het links en rechts wat verkeerd hebben aangepakt, en daarom moesten stoppen, maar ik vond het heel prettig, en met een goed akkoord met providers, zou het gewerkt hebben (voor zover dat die hun niet zouden willen verstikken met hun monopolie-macht).

was volgens mij zelf gratis met mobile vikings... heel handig!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Nee bestaat niet hier.

In de USA wel natuurlijk. Sling TV en PlayStation Vue, en nog 3 nieuwe diensten die momenteel in the making zijn. Het zijn toch zo'n zaken dat je bedoelt? PS Vue laat je ook toe om in te loggen op de websites van de zenders en zo shows te bekijken (huidige en vorige episodes).

Je hebt gelijk dat het ongetwijfeld de toekomst is. Maar we lopen lichtjaren achter op de VS, en gezien het gebrek aan concurrentie hier (zowel media als internetproviders, die ook onder 1 hoedje spelen) mag je rekenen op nog een enorme bijkomende achterstand eer dat hier voet aan wal krijgt. Telenet zal "zijn" TV-kabel en DTV met hand en tand verdedigen wegens de inkomsten uit on-demand en Prime en wat weet ik nog. Ze zullen daarbij dezelfde streken uithalen als de Amerikaanse providers momenteel proberen: de kost van single-play internet-only abo's gigantisch verhogen.

Maar het komt zeker, ook Telenet is uiteindelijk niet opgewassen tegen de vooruitgang, het zullen de toekomstige jonge generaties zijn die het eerst op de kar zullen springen en de klassieke lineaire TV zullen afzweren.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Sinister schreef:Idd waarom zou je 7,5 eur betalen voor IPTV als je voor nauwelijks 10 eur het gewoon hebt dat veel betrouwbaarder is.
Al die IPTV aanbieders geven u wel wat meer kanalen als die reguliere TV zenders in België. Dat zijn echt 1000+ kanalen, met vaak ook alle sport kanalen van verschillende landen (UK, NL...).
warpozio
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

Denis719 schreef:je hebt nu al voip enz, maar is er ook al een oplossing om belgische tv te kijken, met enkel internet?
je had bhaalu, en het was echt geweldig, maar ik vrees dat dat nu helemaal dood is.

indien dat er is kan je in principe toch enorm besparen?
je neemt een basic lijn van proximus of telenet voor pakweg €30 p.m., voip kost bijna niks heb ik al gelezen, en dan je tv abonnemenet (bij bhaalu was dit €5 p.m.).
stel dat je met je voip-verbruik erbij dan €40 p/m betaalt. ik betaal thuis nu €100 p/m voor whoppa + telefoonverbruik.
ik vind niks zo handig als tv kijken met de kabel (gewoon met de interface van de tv, maar toch goed beeld met zo'n kaartje), maar ik neem aan dat er veel mensen graag met een box ofzo kijken als ze zoveel kunnen besparen.

bestaat er eigenlijk een oplossing om live tv te kijken over het internet?
dus niet netflix, stievie (beperkt aanbod) of de vtm-app of deredactie.be ofzo, maar echt iets dat soortvan vergelijkbaar is met wat telenet biedt?

ben ik echt is benieuwd naar!
Scarlet Trio aan 39€ is je richtlijn denk ik...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Yarisken schreef:Je hebt iptv natuurlijk. Dat zit wat in de schemerzone. In Nederland worden er MAG htpc's verkocht en de rechter heeft het "voorlopig" niet illegaal verklaard. Kijk is naar http://www.moviestreamer.nl/nl/
De verkoop van de streaming boxen is dubieus (mede omdat ze illegale streaming promoten)... maar de streams op zich zijn volledig ILLEGAAL !
Yarisken schreef:Goedkoper is https://rapidiptv.net/
Goedkoper of niet... het is illegaal.
Yarisken schreef:Het is de toekomst maar het is wachten op een echt "legaal" alternatief.
Zoals je zelf aangeeft is er dus geen legaal aanbod (tenzij van de zenders zelf maar dan je geen volwaardig alternatief voor Proximus/TN).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Kan je in afwachting al niet wat goedkoper gaan door over te stappen op Whop? Als je hierbij dan FreePhone Europe neemt aan €7.5 bel je zoveel je wil en kom je aan €75/maand.
OK, nog niet goedkoop maar toch al een verschil van €25/maand.

Enne Bhaalu, :cry: :cry: :cry:
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb nu iptv. Deze Vlaamse posten heb ik :

(BE) Een HD
(BE) Canvas HD
(BE) VTM HD
(BE) Vier HD
(BE) Vijf
(BE) 2BE HD
(BE) Vitaya
(BE) Acht
(BE) JimJam
(BE) KetOp12
(BE) Ketnet
(BE) Kadet
(BE) ONS
(BE) TV Oost

Dan nog 2300 channels van andere landen. Enkel 2BE geeft op dit moment problemen.
Het kost mij 120 euro. Dat is meer dan bij rapidtv.
Dus voor 10 euro 2300 channels vind ik niet slecht :-). Ik gebruik het vooral voor premier league voetbal te kijken.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Da's best duur... (zeker gezien het ook "illegaal" is.

Spijtig dat er geen Europees alternatief is vokr torrent-tv (Russisch). Dan werkt het via torrent principe en is echt beter dan IPTV (mede omdat hoe meer mensen kijken, hoe beter stream is). Maar natuurlijk ook illegaal in europa. ( fun fact: niet in Rusland, daar mag iedereen live tv verdelen en zelfs opgenomen programma's mogen gedeeld worden)

Sent from my A0001 using Tapatalk
Denis719
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2016, 02:52

CCatalyst schreef:Je hebt gelijk dat het ongetwijfeld de toekomst is. Maar we lopen lichtjaren achter op de VS, en gezien het gebrek aan concurrentie hier (zowel media als internetproviders, die ook onder 1 hoedje spelen) mag je rekenen op nog een enorme bijkomende achterstand eer dat hier voet aan wal krijgt.
bwa... ik dacht ook dat we enorm achterstonden op de VS, maar ik heb er gewoond, en ben toch blij dat ik in modern europa ben geboren.
er is heel veel dat zij van ons kunnen leren, af en toe zelf op vlak van technologie, daar kan ik veel over zeggen.
een voorbeeld is hun kredietkaarten die tot 2 jaar terug nog enkel een magneetstrip hadden, en geen chip...
en zelf die met chip vereisen vaak nog geen PIN code... lekker veilig... magneetstrips op terminals zijn in europa afgeplakt sinds begin '90.

maar je heb gelijk dat zij vaak eerder zijn dan ons... dat komt ook omdat ze zoveel keer groter zijn dan ons. een land in europa heeft misschien ook een alternatief voor sling tv, maar wij weten daar niks van, omdat in europa elk land nogal besloten is, terwijl in de VS alle staten net één land vormen. :)
daarnaast zijn amerikanen ook het perfecte doelwit voor zoiets, en focussen veel developers zich daarop. veel apps komen ook eerst voor iOS uit, om dezelfde reden (meer, en meer mogelijk geïnteresseerde gebruikers, ...)
warpozio schreef:Scarlet Trio aan 39€ is je richtlijn denk ik...
ja, inderdaad. zoiets zou goed zijn. ongetwijfeld zijn er nog belgische, kleine, providers die goedkoop onbeperkte verbindingen aanbieden, aan de max. snelheid van je DSL-verbinding.
r2504 schreef:... maar de streams op zich zijn volledig ILLEGAAL !
hoezo? ik dacht dat enkel een kopie hebben van iets waarvoor je niet betaald hebt, illegaal is.
in europa heb je toch de regel dat de aanbieder (verspreider) illegale dingen doet, omdat hij de wet brak die zegt dat je geen kopië mag verspreiden (een thuiskopie mag).
in de VS krijg je gezellig een gepeperde rekening als je streamt of torrents binnenhaalt. :p
Yarisken schreef:Ik heb nu iptv
welke? ;)
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Dima_2005 schreef:Da's best duur... (zeker gezien het ook "illegaal" is.

Spijtig dat er geen Europees alternatief is vokr torrent-tv (Russisch). Dan werkt het via torrent principe en is echt beter dan IPTV (mede omdat hoe meer mensen kijken, hoe beter stream is). Maar natuurlijk ook illegaal in europa. ( fun fact: niet in Rusland, daar mag iedereen live tv verdelen en zelfs opgenomen programma's mogen gedeeld worden)

Sent from my A0001 using Tapatalk
Het is zeker en vast illegaal maar hoe kan dat nu duur zijn. Zo'n IPTV brengt ook kosten met zich mee voor de aanbieders (servers, support, de kanalen). Als je dan een sportlief hebber bent dan is dat super cheap, je kan bijna alles zien. Zo'n sportpakketten kosten bij Proximus en Telenet al minstens 15 euro. Daarnaast heb je nog film kanalen zoals Sky Movies, HBO NL etc. Dat zijn ook allemaal zenders die via extra pakketten gekocht moeten worden bij de reguliere tv aanbieders. Hier zit dat dus allemaal in de prijs. Dus ja het is goedkoop, maar legaal zeker niet.

Ik heb zelf ook IPTV, vooral dan voor voetbal. Ik heb nog altijd reguliere tv.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Denis719 schreef:
bwa... ik dacht ook dat we enorm achterstonden op de VS, maar ik heb er gewoond, en ben toch blij dat ik in modern europa ben geboren.
er is heel veel dat zij van ons kunnen leren, af en toe zelf op vlak van technologie, daar kan ik veel over zeggen.
een voorbeeld is hun kredietkaarten die tot 2 jaar terug nog enkel een magneetstrip hadden, en geen chip...
en zelf die met chip vereisen vaak nog geen PIN code... lekker veilig... magneetstrips op terminals zijn in europa afgeplakt sinds begin '90.
Magneetstriplezers komen nog altijd met de nieuwste modellen betaalterminals en zijn hier niet standaard afgeplakt hoor (tenzij de handelaar dat zelf doet), al was het maar om de Amerikaanse consumenten ook te kunnen bedienen :wink: . Overigens is er niets dat een bank belet om hier ook nog magneetstripkaarten uit te geven. De introductie van EMV in de US is een discussie op zich, maar let wel op met zomaar alles te kaderen in het verhaaltje van meer veiligheid dat de banken je graag wijsmaken. Het is de banken enkel maar om minder fraude (die ze moeten terugbetalen) te doen. Dat het probleem zich dan verplaatst naar andere vormen van fraude waar consumenten veel minder beschermd zijn, daar liggen ze niet wakker van hoor. Soit, binnen 2 jaar moeten ze volledig overgeschakeld zijn.
Denis719 schreef: hoezo? ik dacht dat enkel een kopie hebben van iets waarvoor je niet betaald hebt, illegaal is.
in europa heb je toch de regel dat de aanbieder (verspreider) illegale dingen doet, omdat hij de wet brak die zegt dat je geen kopië mag verspreiden (een thuiskopie mag).
in de VS krijg je gezellig een gepeperde rekening als je streamt of torrents binnenhaalt. :p
Afhankelijk van de rechter (en je advocaat) kan je strafbaar gesteld worden als "morele dader" omdat je het misdrijf hebt uitgelokt (immers, had je de stream niet geopend, dan was er geen misdrijf, tenzij de streamer zou broadcasten), of als "medeplichtige" omdat je geld betaalt in de wetenschap dat het voor een misdrijf gebruikt wordt. Medeplichtige wordt wat minder zwaar bestraft.

In de USA enkel een DCMA brief van je ISP, eventueel het risico om afgesloten te worden (met dan inderdaad een reactivatiekost) bij een aantal strikes. Als de contentbedrijven erin slagen om te achterhalen wie zich achter een IP bevindt (maar de ISP's geven die info niet) sturen ze inderdaad gepeperde rekeningen.
peve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 apr 2012, 15:48
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 4 keer

Denis719 schreef:
peve schreef::nono:
wat? abonnement bhaalu was €5 (+ natuurlijk regelmatig bewijzen dat je een abonnement bij proximus/telenet had).
Denis719 schreef: ...en dan je tv abonnemenet (bij bhaalu was dit €5 p.m.).
Denis719
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2016, 02:52

CCatalyst schreef:Magneetstriplezers komen nog altijd met de nieuwste modellen betaalterminals en zijn hier niet standaard afgeplakt hoor (tenzij de handelaar dat zelf doet), al was het maar om de Amerikaanse consumenten ook te kunnen bedienen :wink: .
ik ben handelaar ;) de magneetstrip op de lichtgrijze nieuwe terminals werkt simpelweg niet, en in nederland krijgen handelaars daarvoor een oranje kaartje die ze in de gleuf steken.
CCatalyst schreef:De introductie van EMV in de US is een discussie op zich, maar let wel op met zomaar alles te kaderen in het verhaaltje van meer veiligheid dat de banken je graag wijsmaken. Het is de banken enkel maar om minder fraude (die ze moeten terugbetalen) te doen. Dat het probleem zich dan verplaatst naar andere vormen van fraude waar consumenten veel minder beschermd zijn, daar liggen ze niet wakker van hoor. Soit, binnen 2 jaar moeten ze volledig overgeschakeld zijn.
nu, visa en mastercard zijn gewoon standaard in de VS. er wordt dan ook beter op gecontroleerd, zoals dat hier vroeger ook gedaan werd, en zoals het moet bij een kredietkaart.
in een restaurant moet je bijvoorbeeld snel even je handtekening zetten, je adres opschrijven, ...
maar je kan (te) makkelijk even swipen met die kaart bij de lokale supermarkt, en wat cash vragen aan de kassa is een heel normaal iets...

ik ben de mijne eens kwijtgeraakt, had de bank gebeld, die hadden hem zogezegd gedeactiveerd, maar daarna stonden er allerlei kleine betalingen op mijn rekening die niet klopte. de dief was daarna naar een restaurant gegaan, en kon mijn handtekening niet vervalsen, waarna de ober/eigenaar de kredietkaart bijhield en de politie belde...
veel medewerking moet je daar ook niet verwachten van banken, daar wisselen ze van kredietkaart en gsm-nummer als hier van onderbroek...
CCatalyst schreef:In de USA enkel een DCMA brief van je ISP, eventueel het risico om afgesloten te worden (met dan inderdaad een reactivatiekost) bij een aantal strikes. Als de contentbedrijven erin slagen om te achterhalen wie zich achter een IP bevindt (maar de ISP's geven die info niet) sturen ze inderdaad gepeperde rekeningen.
inderdaad. kennissen die daar nu nog wonen, in verschillende staten, krijgen een brief waarop staat dat je een illegale website hebt bezocht.
eerste keer is waarschuwing, maar een kennis had daarna onbewust nog eens content gedownload dat als illegaal werd beschouwd, en heeft zelf een boete van $200 gekregen. ik denk dat er uiteindelijk ook jail time op staat, maar het is mogelijk dat dit verschilt per staat.
dat is de VS.....
peve schreef:
Denis719 schreef:
peve schreef::nono:
wat? abonnement bhaalu was €5 (+ natuurlijk regelmatig bewijzen dat je een abonnement bij proximus/telenet had).
Denis719 schreef: ...en dan je tv abonnemenet (bij bhaalu was dit €5 p.m.).
????????
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Denis719 schreef:hoezo? ik dacht dat enkel een kopie hebben van iets waarvoor je niet betaald hebt, illegaal is.
Het betalen voor een illegale dienst maakt het product op zich niet legaal.

Bhaalu eiste zelfs dat je een abonnement had bij Proximus/Telenet... en zelfs dat was niet genoeg om het een legaal karakter te geven !
Denis719 schreef:in europa heb je toch de regel dat de aanbieder (verspreider) illegale dingen doet, omdat hij de wet brak die zegt dat je geen kopië mag verspreiden (een thuiskopie mag).
Deze discussie is hier al meermaals geweest... maar in princiepe kan jij niets bezitten dat illegaal is verspreid.
Denis719 schreef:in de VS krijg je gezellig een gepeperde rekening als je streamt of torrents binnenhaalt.
Nochtans zie je op Torrents vaak meer dan genoeg connecties uit de USA... maar zoals overal gaat men meestal achter de grote uploaders aan en niet meteen Jan met De Pet die enkel download (dat zijn er gewoon veel te veel).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Toestellen verbieden gaat niet gebeuren en is ook niet zinvol want waar trek je de grens. Anders moet je ook Roku en PlayStation en Amazon Fire TV en Apple TV en zelfs Smart TV's en Blu-ray-spelers verbieden etc want die "kunnen" gebruikt worden voor het bekijken van illegale content, ook met de software die er reeds op aanwezig is.

Voor de VRT is er al een kabelvrij alternatief namelijk DVB-T. Liever eerst werk maken van IPTV voor andere zenders die meer kwaliteit en inhoud bieden dan de VRT want ik denk niet dat velen op nog meer aanbod van de VRT zitten te wachten.
r2504 schreef: Nochtans zie je op Torrents vaak meer dan genoeg connecties uit de USA... maar zoals overal gaat men meestal achter de grote uploaders aan en niet meteen Jan met De Pet die enkel download (dat zijn er gewoon veel te veel).
Het is er wel min of meer geautomatiseerd in die zin dat er bij detectie van een residential vanzelf een melding naar de ISP vertrekt (met datum/uur, IP, en de transactie), die dan de overtreder inlicht (of zou moeten inlichten). Maar dat eindigt inderdaad niet automatisch in een afsluiting, daarvoor moeten er al meerdere overtredingen zijn. Maar het gaat dus wel al een stap verder dan hier. Waarschijnlijk zullen er wel kleinere ISP's zijn die er zich minder van aantrekken of zijn het VPN's met Amerikaanse IP's die je ziet en die bedrijfjes zullen zich daar ook wel niet zoveel van aantrekken. De contentbedrijven kunnen ook niets enforcen, tenzij ze zelf achter de overtreders aangaan maar dan moeten ze wel weten wie ze zijn.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 25 aug 2016, 15:07, in totaal 4 gewijzigd.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Moviestreamer kan voorlopig gewoon verder iptv verkopen.

https://tweakers.net/nieuws/106653/verk ... boden.html

Tis nog een schemerzone omdat het enkel streamen is. Maar het is , wat mij betreft toch, illegaal.
Als ik alles uitreken dan ben ik zeker niet goedkoper uit mocht ik gewoon een whoppa nemen.
Ik betaal 60 euro voor business 200, 12 euro voor netflix en 10 euro voor iptv per maand.
Mijn nuc met HD, memory en draadloos toetsenbord zal ook rond de 350 euro komen.

De vrt is aan het bekijken om ook zijn zenders te streamen. Vtm doet het al. Eens dit zover is verwacht ik wel dat iemand eens een addon in kodi gaat maken met de streams van alle zenders en het herbekijken van de programma's op alle sites.
Dan komt er wel een gratis alternatief voor Vlaamse TV.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Kunnen we terug on-topic gaan?
Dit gaar hier over IPTV, niet over magneetstrips en kredietkaarten :-)
Dank U.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Yarisken schreef:Ik heb nu iptv. Deze Vlaamse posten heb ik :
...
Welk product is dat? Want via deze link zijn enkel de Waalse zenders zichtbaar: https://pastelink.net/1vmi
Heb je die Movie Streamer? http://www.moviestreamer.nl/nl/iptv-pakketten
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Denis719 schreef:wees maar gerust... muziek luisterden mensen vroeger via AM/FM/kabel. nog weinigen doen dat, tenzij dat ze niet anders kunnen of in de auto (dan nog meestal voor de verkeersberichten).
je luistert nu gewoon naar je eigen muziek. bij tv kijk je, net zoals muziek vroeger, enkel naar hetgeen je voorgeschoteld krijgt.
Vroeger? Bij mij (en veel mensen) staat de radio (FM of DAB) nog vaak te spelen! Je zet dat gewoon aan en behalve de keuze van een zender hoef je je daar verder niets van aan te trekken, er blijft muziek komen, ook nieuwe muziek die je nog niet hebt en oude muziek die je al vergeten was (of nooit hebt gekend), af en toe hoor je ook eens iets van actualiteit, een interview of een spelletje, dus voor mij is de radio prima en daar wordt dus zeker niet alleen in de auto naar geluisterd. Hetzelfde met tv, alleen wordt de zender daar al eens wat vaker gewijzigd naargelang welk programma je het meest interesseert. Het blijf voor veel mensen echt wel een gemak om een zenderaanbod te hebben waar je na een lange werkdag op kan afstemmen en je verder niets van hoeft aan te trekken en je dus niet door gigantische catalogussen moet gaan zitten bladeren of zoeken.
CCatalyst schreef:In de USA enkel een DCMA brief van je ISP, eventueel het risico om afgesloten te worden (met dan inderdaad een reactivatiekost) bij een aantal strikes. Als de contentbedrijven erin slagen om te achterhalen wie zich achter een IP bevindt (maar de ISP's geven die info niet) sturen ze inderdaad gepeperde rekeningen.
O.a. in Duitsland zijn er gespecialiseerde advocatenkantoren die in opdracht van de muziek/filmindustrie werken en illegale downloaders opsporen. De naam en adres achter een IP-adres krijgen zij wél van de ISP (want indien ze die niet zouden krijgen, dan zorgen ze gewoon voor een gerechtelijk bevel) en de internetabonnee krijgt dan een brief met een waarschuwing waarbij hij +/- € 800 moet betalen en een verklaring ondertekenen dat het nooit meer zal gebeuren (en indien het toch nog gebeurt: € 5000). Wie dat niet betaalt en/of ondertekent wordt voor de rechtbank gedaagd en is nog veel meer geld kwijt. Ik had gelezen dat ze hier in Nederland ook mee gingen beginnen, dus het zal wel niet lang meer duren voor het in België ook zo ver is.
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

svenska schreef:
Yarisken schreef:Ik heb nu iptv. Deze Vlaamse posten heb ik :
...
Welk product is dat? Want via deze link zijn enkel de Waalse zenders zichtbaar: https://pastelink.net/1vmi
Heb je die Movie Streamer? http://www.moviestreamer.nl/nl/iptv-pakketten
Ik heb het pakket briljant HD zoals moviestreamer aanbiedt maar goedkoper. Dus niet bij moviestreamer maar bij iemand die binnenkort ook een dienst gaat beginnen.

Edit: Brein is in Nederland nu de uploaders aan het aanpakken. Ze sluiten niet uit dat ze hierna de "gewone" consument gaan aanpakken.
Dus het wordt risky om in Nederland te downloaden of om bv popcorn time te gebruiken. Vpn providers gaan gouden zaken doen daar :-)
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Blijkbaar is er toch iets op komst!
http://www.nederland.broadbandtvnews.co ... et-m2m-tv/

Alleen zie ik er maar zeer weinig Belgische zenders tussen staan om zich toch te willen richten op België ook...
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Yarisken schreef:Dus het wordt risky om in Nederland te downloaden of om bv popcorn time te gebruiken. Vpn providers gaan gouden zaken doen daar :-)
Daar zal men op termijn ook wel iets aan doen, want het kan niet dat je om het even welke criminele activiteiten kan uitvoeren via een VPN-verbinding en niet opgespoord kan worden.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

nickz schreef:
Denis719 schreef: O.a. in Duitsland zijn er gespecialiseerde advocatenkantoren die in opdracht van de muziek/filmindustrie werken en illegale downloaders opsporen. De naam en adres achter een IP-adres krijgen zij wél van de ISP (want indien ze die niet zouden krijgen, dan zorgen ze gewoon voor een gerechtelijk bevel) en de internetabonnee krijgt dan een brief met een waarschuwing waarbij hij +/- € 800 moet betalen en een verklaring ondertekenen dat het nooit meer zal gebeuren (en indien het toch nog gebeurt: € 5000). Wie dat niet betaalt en/of ondertekent wordt voor de rechtbank gedaagd en is nog veel meer geld kwijt. Ik had gelezen dat ze hier in Nederland ook mee gingen beginnen, dus het zal wel niet lang meer duren voor het in België ook zo ver is.
Tijd om volledig naar Netflix over te stappen dan maar? :wink: :-D

@DidierS: het concept spreekt natuurlijk aan, maar het aanbod is momenteel wel erg summier en volgens mij 100% regiovrij FTA op de sat.
Maar In Nederland, (NLZiet), Duitsland (naam weet ik niet meer) en Frankrijk (molotovTV) is het ook an de grond gekomen, dus wie weet.

Alternatief is een SmartTV App per zender/groep (en dat zie ik de VRT nog wel doen overigens). VMMa heeft al een eigen app met lineair live TV, alleen is die nog niet geschikt voor smartTVs. Alternatief op een native app zal full chromecast/ AirPlay zijn.
En wie weet, misschien verandert M7/ TV Vlaanderen wel van business model om OTT TV aan te bieden, de rechten hebben ze nl. al!
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 09 dec 2008, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

nickz schreef:
Yarisken schreef:Dus het wordt risky om in Nederland te downloaden of om bv popcorn time te gebruiken. Vpn providers gaan gouden zaken doen daar :-)
Daar zal men op termijn ook wel iets aan doen, want het kan niet dat je om het even welke criminele activiteiten kan uitvoeren via een VPN-verbinding en niet opgespoord kan worden.
Er gaan altijd mogelijkheden zijn. Het enige wat ze kunnen bereiken is om het "Jan met de pet" moeilijk te maken om nog aan illegale content te komen.
Denis719
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2016, 02:52

r2504 schreef:Het betalen voor een illegale dienst maakt het product op zich niet legaal.
dat bedoelde ik ook niet
r2504 schreef:Nochtans zie je op Torrents vaak meer dan genoeg connecties uit de USA... maar zoals overal gaat men meestal achter de grote uploaders aan en niet meteen Jan met De Pet die enkel download (dat zijn er gewoon veel te veel).
bij mij heel zelden. het verschilt natuurlijk enorm per staat en per isp misschien ook.
met mijn telenet whoppa kom ik op een stoppagina terecht als ik een torrentsite bezoek, terwijl ik er perfect naar toe kan met een businessabonnement.
nickz schreef:Vroeger? Bij mij (en veel mensen) staat de radio (FM of DAB) nog vaak te spelen!
ja, jij en ik zijn daar mee opgegroeid en gebruiken dat nog, maar wie van de echte jeugd gebruikt dit nog? ...
meer en meer mensen luisteren naar hun eigen muziek, vooral de jeugd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bhaalu kostte inderdaad 5 euro/maand maar dit was enkel voor de Bhaalu dienst! Je moest een TV abonnement hebben bij bvb TV Vlaanderen of Telenet of Proximus.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Denis719
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jul 2016, 02:52

krisken schreef:Bhaalu kostte inderdaad 5 euro/maand maar dit was enkel voor de Bhaalu dienst! Je moest een TV abonnement hebben bij bvb TV Vlaanderen of Telenet of Proximus.
ja, klopt. maar eerlijk: je kon even goed het factuur van je buurman doormailen…
niet dat ik dat deed of zou doen, maar het kon wel…
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”