VTM Live

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Stievie bood al langer de mogelijkheid om live naar VTM te kijken, maar nu is dit ook mogelijk via vtm.be of via de VTM app.

In de app kon je al langer programma's uitgesteld bekijken, maar nu is alles gebundeld.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/ar ... -app.dhtml of de VTM nieuwsbrief die misschien vandaag in je mailbox zat.

Vind dit eerlijk gezegd niet zo 'wauw' aangezien dit niet echt een toevoeging heeft tov Stievie. Misschien eens met een url sniffer kijken of je de m3u8 streaming ofzo er niet kan uit peuteren zodat je dit gewoon in VLC kan laten draaien ? Of werkt het zoals Stievie programma per programma ? Heb nog geen tijd genomen om dit in detail te bekijken...
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

Heb het net snel ook bekeken (vanuit Frankrijk). 960x540, maar het lijkt me niet adaptief. Mensen op kleinere bandbreedtes zouden dus problemen kunnen hebben. Link kan onderschept worden en in VLC afgespeeld. Voor de rest vraag ik mij af hoe ze dit kunnen verantwoorden, als ze tegelijkertijd ook met Stievie bezig zijn. Het lijkt me eens te meer dat ze met Stievie echt geen strategie hebben, en die eventueel opnieuw zal verdwijnen. Van de beloofde betalende Stievie (met de niet-VMMA-zenders) is er immers al lang geen nieuws meer.

Veel beter artikel ook: http://deredactie.be/permalink/1.2660678. De VRT 'denkt er ook over na', en hun programma's op aanvraag zouden er 'tegen het najaar' aankomen. Daarmee komen ze dus na wat beloofd was in de beheersovereenkomst 2016-2020, alhoewel er daarin van livestreams geen sprake was. Het lijkt of ze zich onder druk gezet voelen.

Edit: blijkbaar toch adaptief
mp4 320x180 70k
mp4 320x180 400k
mp4 480x270 620k
mp4 640x360 1060k
mp4 960x540 1720k
Laatst gewijzigd door Gautier 25 mei 2016, 03:29, in totaal 1 gewijzigd.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Gautier schreef:Heb het net snel ook bekeken (vanuit Frankrijk). 960x540, maar het lijkt me niet adaptief. Mensen op kleinere bandbreedtes zouden dus problemen kunnen hebben. Link kan onderschept worden en in VLC afgespeeld. Voor de rest vraag ik mij af hoe ze dit kunnen verantwoorden, als ze tegelijkertijd ook met Stievie bezig zijn. Het lijkt me eens te meer dat ze met Stievie echt geen strategie hebben, en die eventueel opnieuw zal verdwijnen. Van de beloofde betalende Stievie (met de niet-VMMA-zenders) is er immers al lang geen nieuws meer.

Veel beter artikel ook: http://deredactie.be/permalink/1.2660678. De VRT 'denkt er ook over na', en hun programma's op aanvraag zouden er 'tegen het najaar' aankomen. Daarmee komen ze dus na wat beloofd was in de beheersovereenkomst 2016-2020, alhoewel er daarin van livestreams geen sprake was. Het lijkt of ze zich onder druk gezet voelen.

Ik gebruik nog steeds de betalende versie van Stievie. Heb hen ook om een update gevraagd en de nieuwe app (voor betalende versie dus) zou verschijnen "in de loop van 2016." Toen ik ze vroeg of er ook een native app voor Apple TV4 komt, hoorden ze het precies wel in Keulen donderen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Stievie was een poging tot samenwerking tussen VRT/PX, TN en VMMA. Nu blijkt dat VMMA misschien een derde speler van formaat dreigt te worden in duopolie-land, is het logisch natuurlijk dat zij geen medewerking meer krijgen en moeten terugvallen op hun eerste VTM.be app. Eindelijk onrust dus in de (duopolie) stal :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

Kan iemand anders ook eens deze VTM "Live" nakijken? Stievie is zo goed als live, maar ik heb de indruk dat de stream op de site van VTM nogal vaak vanaf het begin van het programma start.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Voor zover ik kan zien is "livestream" (veredelde VOD) identiek met Stievie, alleen minde reclame en ander reclame platform lijkt het.
Als ik op VTM op live ga dan herstart hij de aflevering, neem je de live mee in een extern venster of speler dan loopt die wel live.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

road rebel schreef:neem je de live mee in een extern venster of speler dan loopt die wel live.
Ik ben niet mee, wat bedoel je daarmee?
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Als je de streamURL opent in een nieuw tabblad of in VLC bijvoorbeeld loopt die bij mij wel meteen live. Het zal dus wel aan de instellingen hun website/app liggen dat de aflevering herbegint. Zoiets bedoelde ik :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Met de vernieuwe app kan je blijkbaar nog steeds niet casten vanop een smartphone naar multimedia-device aangesloten op TV ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

fredo66 schreef:Met de vernieuwe app kan je blijkbaar nog steeds niet casten vanop een smartphone naar multimedia-device aangesloten op TV ?
het lijkt erop dat de samenwerking voor Stievie (VTM, VRT en 4&5) is gestopt aangezien VMMa met een geheel vernieuwde VTM-app is komen opdagen. Bijgevolg hoop ik dat zij weldra ook met chromecast support zullen uitpakken...
Ondertussen gebruik ik mijn minix X7 android-box om VTM content te streamen naar mijn sony bravia scherm. Dit lukt trouwens evengoed middels casten vanuit mijn chromebrowser (linux PC en chromebook) :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Als je ziet wie de hoofdaandeelhouder is dan lijkt het mij voorspelbaar dat je niet gauw vier en vijf bij een OTT aangeboden krijgt. Maar laten we blijven hopen op een volwaardig OTT aanbod onder Stievie of een andere provider want dan pas heb je echte concurrentie.

Ps: waarom stream je van jouw minix naar jouw TV? Of bedoel je dat jouw minix staat aangesloten op jouw tv?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

juist, mijn minix is verbonden via hdmi kabel met mijn sony bravia...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”