Gerucht: YouTube gaat tv-zenders tegen betaling livestreamen

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Tweakers.net schreef:De geruchten zijn afkomstig van het doorgaans goed geïnformeerde Bloomberg. De site beroept zich op anonieme bronnen die bekend zouden zijn met de plannen. Unplugged zou een betaalde tv-dienst moeten gaan worden en de gebruiker toegang gaan bieden tot een aantal tv-zenders die via het internet worden gestreamd.
Bron: http://tweakers.net/nieuws/111025/geruc ... eamen.html

Ik vind dit een fantastisch idee. Mits goed uitgewerkt, niet teveel auteursrechten gezever, geen vloedgolf van reclame en een deftige prijs, heeft dit idee potentie om een serieuze hap te nemen uit het marktaandeel van klassieke aanbieders van digitale TV.

Stel je voor: Overal en op elk toestel (PC, gameconsole, smartphone, smartTV, mediacenter,...) waar je youtube op kan kijken kan je ook je Live TV kanalen bekijken. Je bent niet gebonden aan internet van een bepaalde ISP of verplicht om andere diensten mee af te nemen. Je kan kiezen uit alle zenders in een basispakket voor een vast bedrag (bijv €10/maand) of zelf een pakket met zenders samenstellen aan €0,5-€1/zender.

Bovenstaande zal wel iets te optimistisch zijn want telenet/proximus en de zenders zelf zullen dit wel weer niet zien zitten, maar ik ben allesinds benieuwd waar dit toe gaat leiden.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik vrees dat er dit niet snel zal komen... net vanwege de rechten.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”