hdmi2IPTV

gedeco
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

hdmi2IPTV

Berichtdoor gedeco » 16 Mar 2016, 09:43

Heeft er iemand weet van een bruikbare oplossing om HDMI te converteren naar IPTV voor een intern netwerk?

Geert
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.

meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 468 keer

Re: hdmi2IPTV

Berichtdoor meon » 16 Mar 2016, 11:35

Is dat niet waar http://www.slingbox.com/ voor dient?

ygeffens
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 31 keer
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer

Berichtdoor ygeffens » 16 Mar 2016, 12:16

Ja, maar dan heb je een dure iphone of ipad client nodig en het is niet integreerbaar met standaard IPTV apps/devices.
Op mijn samsung TV heb ik gewoon een IPTV app staan, of je kan bvb een MAG254 gebruiken.

Dus niet zo interessant. Ik heb trouwens een Slingbox gehad (2 stuks zelfs). Die dingen gaan heel snel defect, na iets meer dan een jaar geven ze het op.

petzl
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 90 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor petzl » 16 Mar 2016, 12:49

er bestaan HDMI streamers , maar dan moet je ook een een reciever hebben aan de andere kant.

een gigbit netwerk is aangeraden.

voor voetbal stadions bestaat hdmi over ip ook, maar omdat er daar uncompressed gewerkt word ivm delay is dat allemaal 10 gbit apperatuur.

ik weet eigenlijk niet of je iets kan aanvangen met die streamboxen voor u-stream/youtube en dergelijke ....
Afbeelding

ygeffens
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 31 keer
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer

Berichtdoor ygeffens » 16 Mar 2016, 13:38

Die gebruik ik nu, ik heb die van Techly. Werkt eigenlijk goed, zelfs met IR over IP. Allemaal door 1 kabeltje.
Vroeger gebruikte ik HDMI over UTP, maar dat was lang niet zo goed.

Ik zoek iets universeler, en vooral betaalbaarder.
reeds gevonden maar te duur (en ook geen IR)
http://tvconverters.co.uk (IPTV en/of DVB-T)
http://www.pviusa.com (moederbedrijf van link hierboven)

Ook gevonden en betaalbaar, maar geen IR, en ook niet helemaal wat ik zoek, want ik wil het liever over IP (om elk denkbaar toestel te kunnen gebruiken).
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00KBXKJ2A (DVB-T)

road rebel
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 44 keer
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer

Berichtdoor road rebel » 16 Mar 2016, 15:10

Misschien handig om eerst te horen wat je wilt bereiken?
IPTV (1) of HDMI signaal zonder HDMI kabel (2)?

(2)
Je hebt HDMI over IP (al dan niet proprietary, meestal compressed, soms uncompressed), maar ook HDMI over cat kabel (HDBaseT uncompressed of ouderwetse BALUN principe). Dat zijn twee verschillende zaken. Een volledige HDMI 1.4 signaal uncompressed over IP zal inderdaad 10Gbit netwerk nodig hebben. 2160p60 4:4:4 is zelfs 18Gbps. Bij HDMI extenders over cat en HDBaseT ga je niet over IP maar volgens andere principes waarbij je de verbinding zo direct mogelijk wilt (geen switches enz.) Dit is geen ethernet/LAN maar een appart netwerk die toevallig ook uit cat kabel bestaat. Daar kan je de hele HDMI spectrum op doorsturen (dus ook USB, IR, RS232, CEC, stroom, 100mbit LAN).

(1)
Als de bedoeling is: een eigen IPTV stream opzetten aan de hand van een HDMI bron zodat om het even welke client de iptv stream kan lezen, dan kan je een HDMI capture card aanschaffen, HDCP eraf halen om dan zelf via de PC een stream te encoden, ofwel kan je een kant en klare china HDMI - H264 encoder kopen (vb van unisheen voor <200€).

Als de bedoeling is jouw bronnen te verdelen over meerdere schermen, dan zijn een extender (point-to-point) of HDBaseT (multi-point) kwalitatievere oplossingen.

PS: de voorbeelden hierboven is voor distributie over coax. Voor mensen met een bestaande coax netwerk is dergelijke oplossing een mooie oplossing: aangezien alle TV's verplicht DVB-T tuners bevatten kan elke TV verbonden met het Coax netwerk toegang verkrijgen tot de bron. Bovendien kan je op coax gemakkelijk naast het TVsignaal ook IR doorsturen. Het heeft weliswaar niets te maken met cat kabel noch met iptv.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 506 keer
Uitgedeelde bedankjes: 103 keer

Berichtdoor ITnetadmin » 16 Mar 2016, 15:31

Bij puntje 2, HDMI over CAT, heb je overigens nog ns 2/3 versies.
Eentje stuurt de HDMI traffiek over 2 CATs (HDMI heeft een 18-tal signalen vs de 8 draadjes in een CAT kabel), een andere gaat de signalen afwisselen of zelfs converteren in iets dat over 1 CAT kabel kan.

cyberbug
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Berichtdoor cyberbug » 16 Mar 2016, 15:43

Ik ga er van uit de je gewoon een HDMI signiaal wil omzetten naar een H264 steam die je dan op alle apparaten in het netwerk kan bekijken.

dan is deze mischien intressant:
http://www.dx.com/nl/p/h-264-hd-hdmi-en ... ultqfkrKCo
eventueel nog een US to EU pkug bijnemen (vermits da adapter een us plug heeft) http://www.dx.com/nl/p/ky-001-universal ... ulwvPkrKCo
Greetz cyberbug

Afbeelding

road rebel
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 44 keer
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer

Berichtdoor road rebel » 16 Mar 2016, 15:47

Naast Dealextreme heb je ook Ebay, Amazon, Alibaba of aliexpress voor het kopen van "chinarommel".

Terug naar “Andere: DVB-T, TV over Internet (Bhaalu, Stievie, Yelo, ...), TV algemeen, ...”