[SOLVED] Netflix probleem Samsung JU6000 reeks

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik heb sinds vorige week een nieuwe Samsung UE48JU6000k smart tv, met ondersteuning voor 4K en Netflix. Hij draait op Tizen OS, zoals alle nieuwe Samsung Smart TV's uit 2015.
Heel mooi toestel, prachtig beeld, snel in gebruik, maar ik krijg Netflix met geen stokken aan de praat.
Inloggen gaat perfect, mijn profielen bekijken ook, maar als ik een programma of film wil starten, krijg ik de melding: "De Netflix service is niet beschikbaar op je apparaat. Raadpleeg netflix.com/NetflixReadyDevices voor meer info over de ondersteuning voor jouw apparaat".
IMG_0757.JPG
Via die link naar de Netflix site is er niets interessant te vinden, gewoon een pagina waar je een overzicht hebt van de verscheidene merken en types van devices, maar zeker geen detail lijst van welke typenummer fully supported zijn (ik meen me te herinneren dat die er vroeger wel was).
IMG_0756.JPG
Het frustreert me enorm dat het niet wil werken out of the box, gezien de TV geadverteerd werd als zijnde Netflix compatible, en de Netflix app er ook gewoon vast ingebakken zit (ik kan hem zelfs niet de-installeren).
Blijkbaar ben ik niet alleen, want de user reviews op Coolblue bevestigen mijn probleem

Een firmware update heb ik reeds gedaan (stond op 1103.0, nu naar 1105.0 gegaan), maar dit verhielp niets aan Netflix.

Een collega van me heeft een Samsung UE55HU7500, die ook op Tizen draait, en daar werkt de Netflix app wel gewoon goed! :x
De Netflix app versie is exact dezelfde...
IMG_0755.JPG
Iemand dezelfde ervaring gehad met een recent Samsung Tizen TV toestel, en hopelijk een oplossing gevonden?
Er valt bitter weinig over te vinden op internet/fora...
Laatst gewijzigd door svenska 18 feb 2016, 12:33, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het zou met de zware beveiliging(Electronic Serial Number- ESN) te maken hebben die Netflix hanteert.
In het menu (MENU > Support > Contact Samsung) moet je normaalgezien een Netflix ESN terugvinden.

Als het Netflix ESN ontbreekt, lossen volgende stappen dit probleem op:
- uitloggen met je Netflix-account op alle devices.
- factory reset Samsung tv (MENU > Support > Self Diagnosis > Reset)
- tv verbinden met andere internetverbinding (vb mobiel 3G/4G)
- 10 minuten wachten tot ESN wordt ingeladen in je Samsung tv
- daarna terug de vertrouwde internetverbinding aansluiten
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

af en toe moet de internet-connectie van mijn sony bravia (met embedded netflix app) een update krijgen. Misschien eens in de software zoeken naar zulke mogelijkheid... (zie advies van raf)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

raf1 schreef:Het zou met de zware beveiliging(Electronic Serial Number- ESN) te maken hebben die Netflix hanteert.
In het menu (MENU > Support > Contact Samsung) moet je normaalgezien een Netflix ESN terugvinden.
Ik heb/had een Netflix ESN, want dat is hetgeen ik gemaskeerd heb in mijn screenshots.
Na het uitvoeren van jouw procedure krijg ik net dezelfde ESN (uitgelogd op alle apparaten, TV factory reset, verbinding gemaakt via mijn Mifi op Proximus 3G, ESN is aanwezig en daarna terug de tv bekabeld op Scarlet aangesloten).

Helaas, pindakaas: werkt niet...

Ook heb ik uit de tv net 10 minuten de stekker getrokken, zonder resultaat, nog steeds dezelfde melding in Netflix.

Is dit nu een Samsung issue of ligt de fout bij Netflix? (want ik ga morgen toch eens naar 1 van de 2 klantendiensten bellen hiervoor)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je zou een andere ESN moeten krijgen. De huidige ESN moet trouwens verdwenen zijn met een factory reset.
Als het niet lukt, zal je Samsung moeten bellen, zij kunnen de ESN ook handmatig resetten.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

- Landinstelling op TV is Be ? Indien ja, misschien eens met een ander land testen (maar wel 1 waar netflix actief is uiteraard).
- Werk je met wifi of lan. Probeer ook eens met lan
- Op router default instellingen voor internetverbinding eens uitproberen mocht je daar wat aan gewijzigd hebben
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Land instellingen kunnen nergens worden aangepast, worden zelfs nergens gevraagd.
TV is bekabeld aangesloten op netwerk.

Vanavond gaat Samsung me opbellen voor hulp op afstand, blijkbaar kunnen ze de tv met toestemming overnemen en troubleshooting doen.
Heel vriendelijk en snel geholpen vandaag via de chat functie van Samsung Belgie!

Ik laat nog weten wat de uitkomst is.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Niemand gebeld gisteren van Samsung, dus had ik zelf maar eens gebeld vanavond.
Blijkbaar hadden ze me op vandaag ingepland ipv gisteravond.

Een vriendelijke medewerker kon via de smart hub vanop afstand inloggen op de tv, waarbij hij verscheidene zaken kon nakijken.
Niets gevonden, tot hij mijn exact modelnummer vroeg: blijkt dat het een Italiaans model is, en daardoor Netflix niet werkt. (heb deze 3 weken geleden gekocht op iBood)
Daar leg ik mij niet bij neer, want waarom zou een Samsung voor de Italiaanse markt hier in Belgie niet werken op Netflix??
Het zit er ingebakken, en het wordt zo geadverteerd (+ het feit: waar zou ik mijn 4K content moeten halen, buiten Youtube?)

Daarom heb ik vlak na het telefoontje met Samsung ook Netflix maar eens opgebeld: wederom een zeer vriendelijke medewerker aan de lijn, die vertelde dat het aan de ESN nummer ligt van mijn tv, en dat die veranderd moet worden. Hij kon hier niets aan doen.

Morgenvroeg krijgen ze bij Samsung mij terug aan de lijn, en ik hoop dat ze er gewoon een ander ESN kunnen inschieten...

To be continued...

PS: Samsung heeft gisteren (12/10/2015) een nieuwe firmware online gezet (versie 1411.0), maar dit verhielp niets aan het Netflix probleem
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

svenska schreef:Niets gevonden, tot hij mijn exact modelnummer vroeg: blijkt dat het een Italiaans model is, en daardoor Netflix niet werkt. (heb deze 3 weken geleden gekocht op iBood)
Wanneer gaan fabrikanten nu eens stoppen met deze nonsens... we leven in Europa en het ding moet gewoon overal z'n werk doen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

svenska schreef:Een vriendelijke medewerker kon via de smart hub vanop afstand inloggen op de tv, waarbij hij verscheidene zaken kon nakijken.
Niets gevonden, tot hij mijn exact modelnummer vroeg: blijkt dat het een Italiaans model is, en daardoor Netflix niet werkt.

Morgenvroeg krijgen ze bij Samsung mij terug aan de lijn, en ik hoop dat ze er gewoon een ander ESN kunnen inschieten...
Ik denk niet dat je success gaat hebben.
Ik heb ook een Samsung TV gekocht op i_bood, bleek een Oost-Europees model te zijn (eindigend op XXH). Het Benelux model eindigt op XXN. Samsung België weigert hierop support te geven.

PS
  • Er bestaat een methode om de regio instelling van de TV te wijzigen, via een aantal "hidden menus", maar hiervoor heb je een speciale afstandsbediening nodig (waar er 2 extra toetsen "FACTORY" en "3SPEED" op staan).
  • Een aparte instelling is het land van de Smart hub. Die kan je wel zelf wijzigen (en dus op "België zetten, ook al heb je een Italiaans model), met de toetsen », 2, 8, 9, «
    zie: https://support.unlocator.com/customer/ ... g-smart-tv
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Net 45 minuten met (weeral) een vriendelijke support medewerker van Samsung aan de lijn gehangen.

Deze kon me alvast verzekeren dat het Italiaanse model geen invloed mag hebben op Netflix.
Het enige verschil met een Benelux model is de software voor de CAM (CI) module, die afgestemd is voor de Italiaanse providers.
Meer is er niet aan... (en voor de geïnteresseerden: mijn Telenet CI module werkt er perfect in)

Hij heeft vanalles geprobeerd, zoals:

- Smarthub reset met daarna setting op Afghanistan als land -> Netflix wordt dan gewist. Terug opnieuw een reset Smart hub, land kiezen Belgie -> Netflix wordt opnieuw geladen.
- DNS naar 8.8.8.8
- Verbinding maken via ander netwerk (met mijn Mifi toestel op Proximus)
- Harde reset via het hidden service menu

Niets hielp, en toen ik vroeg om het ESN nummer te veranderen, kon hij hier niets aan doen.

Het kl*ote van heel de zaak is dat hij gisteren ook een iBood klant met net dezelfde tv aan de lijn had, en daar heeft bovenstaande wel geholpen!! :roll: :evil:
Maar die had dan geen software update gedaan naar versie 1411.0, maar stond nog op de originele 1103.0.

Hij verzekerde dat het wel eens automatisch in orde zou komen door updates aan Samsung zijde, of Netflix kant... Maar voorlopig moest ik dus afwachten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kan je die TV niet gewoon terugsturen... wegens defect !
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

En dan sturen ze me gewoon hetzelfde model terug...?

Hoe zit dat eigenlijk met de wet op terugsturen bij aankoop vanop afstand?
Het toestel is besteld en betaald op 23 september, maar pas geleverd vorige week woensdag (7 oktober).
Dan waren de 2 weken al verstreken, zonder ik het toestel nog maar heb kunnen bekijken!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

of in afwachting van de juiste update een chromecast gebruiken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Netflix kijken is geen probleem hier thuis, ik kijk al 2 jaar via mijn Apple TV, wat nu nog steeds mogelijk is uiteraard.
Maar ik heb die 4K Samsung tv gekocht voor... 4K! :wink:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

svenska schreef:En dan sturen ze me gewoon hetzelfde model terug...?

Hoe zit dat eigenlijk met de wet op terugsturen bij aankoop vanop afstand?
Het toestel is besteld en betaald op 23 september, maar pas geleverd vorige week woensdag (7 oktober).
Dan waren de 2 weken al verstreken, zonder ik het toestel nog maar heb kunnen bekijken!
Herroepingsrecht geldt voor 14 dagen na de levering dacht ik, niet na de aankoop.
Quid pro quo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 61 keer

svenska schreef:En dan sturen ze me gewoon hetzelfde model terug...?

Hoe zit dat eigenlijk met de wet op terugsturen bij aankoop vanop afstand?
Het toestel is besteld en betaald op 23 september, maar pas geleverd vorige week woensdag (7 oktober).
Dan waren de 2 weken al verstreken, zonder ik het toestel nog maar heb kunnen bekijken!
http://www.ibood.com/be/nl/faq/

Is je bestelling nog niet verzonden? Dan kan je annuleren via Mijn iBOOD.
Is je bestelling al onderweg? Dan kan je annuleren door je pakket niet in ontvangst te (laten) nemen.
Is je bestelling afgeleverd? Dan kan je je pakket tot 14 dagen na ontvangst annuleren.
Let hierbij op onze voorwaarden voor retourneren (zie “Kan ik mijn bestelling retourneren / ruilen?”).

Bij IBOOD ga je wel zelf instaan voor de retourkosten
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Inderdaad, herroepingsrecht is 14 dagen na ontvangst. Dit je regel je via de verkoper, iBood.
svenska schreef:Het kl*ote van heel de zaak is dat hij gisteren ook een iBood klant met net dezelfde tv aan de lijn had, en daar heeft bovenstaande wel geholpen!!
Dat is goed mogelijk. Je moet 100% zeker volledig uitgelogd zijn uit Netflix en dat duurt soms tot 8 uur!
Dus eerst moet je via https://www.netflix.com/ManageDevices?fullpage=true alle devices volledig uitloggen.
Daarna 8 uur slapen of werken.
En dan zonder netwerkkabel in de tv de factory reset via het hidden service menu en de regio van de Smart Hub wijzigen naar België via het gewone menu.

Als je dan ook nog eerst de DNS-settings naar 8.8.8.8 wijzigt en je internetmodem reset voor je de tv aan het netwerk hangt, zou jouw tv-toestel toch moeten voorzien worden van een nieuwe ESN en zou Netflix moeten werken.

Bij wijze van controle zou je de oude ESN best eerst noteren.

Zonder nieuwe ESN zal je helaas geen Netflix kunnen bekijken. Dat staat als een paal boven water.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Waarom die DNS naar de Google servers ? Dat gaat ervoor zorgen dat je niet de dichtstbijzijnde server krijgt, zoals bb het geval is voor Akamai e.a. ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Nee hoor, Google DNS verandert daar niets aan.
Het is gewoon om uit te sluiten dat er een probleem is met de DNS van de lokale ISP.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

raf1 schreef:Dat is goed mogelijk. Je moet 100% zeker volledig uitgelogd zijn uit Netflix en dat duurt soms tot 8 uur!
Dus eerst moet je via https://www.netflix.com/ManageDevices?fullpage=true alle devices volledig uitloggen.
Daarna 8 uur slapen of werken.
En dan zonder netwerkkabel in de tv de factory reset via het hidden service menu en de regio van de Smart Hub wijzigen naar België via het gewone menu.

Als je dan ook nog eerst de DNS-settings naar 8.8.8.8 wijzigt en je internetmodem reset voor je de tv aan het netwerk hangt, zou jouw tv-toestel toch moeten voorzien worden van een nieuwe ESN en zou Netflix moeten werken.

Bij wijze van controle zou je de oude ESN best eerst noteren.

Zonder nieuwe ESN zal je helaas geen Netflix kunnen bekijken. Dat staat als een paal boven water.
Net geprobeerd: full reset via hidden menu (op remote wanneer tv uitstaat Info - Menu - Mute - Power , netwerkkabel uitgetrokken, reset uitgevoerd, tv terug ingesteld zonder netwerk, modem/router gereset, netwerkkabel er terug in, DNS op 8.8.8.8, en dan Smart Hub terug ingesteld met als land Belgie.

Voor dat ik de smart hub instelde, was er geen ESN aanwezig (niets te zien in het service menu bij "contacteer Samsung"), na het instellen van de smart hub wel, maar nog steeds dezelfde!
Raf, jij beschreef dat ik de smart hub moest instellen zonder de netwerk kabel erin, maar dat gaat niet, gezien hij dan niet verder wil gaan.
Bedoel je met modem reset ook weldegelijk een ander publiek IP krijgen?
En waarom per se dat uitloggen op al die devices om een nieuw ESN te krijgen? Stel, ik maak een nieuwe Netflix account aan om te testen, dan moet dit toch ook gewoon werken?

Alvast bedankt voor alle goeie tips die ik hier krijg! :-D
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

svenska schreef:Raf, jij beschreef dat ik de smart hub moest instellen zonder de netwerk kabel erin, maar dat gaat niet, gezien hij dan niet verder wil gaan.
Dat is mogelijk, ik heb zelf geen Samsung smart tv. Maar je kan wel een aantal stappen skippen met een geheime toetsencombo. Probeer het eens zonder netwerkkabel: https://support.unlocator.com/customer/ ... g-smart-tv

Modem reset, andere DNS en uitloggen op alle devices op Netflix zijn eigenlijk gewoon maar tips om Netflix te doen geloven dat het om een nieuw device gaat. De beveiliging van Netflix via ESN-nummers is ook voor mij een totaal raadsel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:De beveiliging van Netflix via ESN-nummers is ook voor mij een totaal raadsel.
Waarom zou Netflix trouwens ESN nummer X blokkeren (ergens moet dat dan toch in hun systeem zitten) en ESN nummer Y niet ?

Moest ik trouwens dergelijk systeem ontwikkelen dan zou ik ook zorgen dat het ESN nummer niet kan aangepast worden op de TV... dus geen idee of het al of niet mogelijk is (alle pogingen tot op heden geven trouwens ook weinig soelaas).

Persoonlijk zou ik dan ook eerder Netflix (uiteindelijk verliezen zij hierdoor een klant) hiervoor verder aanspreken in plaats van Samsung.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Netflix werkt er gewoon niet op omdat Italie nog geen netflix land is ...
Als TS een eigen router gebruikt kan hij proberen met unblock us (gratis uit te testen voor 1 week).
Als de TV eigen dns instellingen heeft kan je het ook daarop proberen (dns adressen van unblock, niet van google).
Netflix komt wel naar Italie, maar ja daar op wachten is natuurlijk ook niet echt wenselijk.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Zo werkt het toch niet bij Netflix?
Als ik met mijn Belgische Netflix account op vakantie ga in Frankrijk, krijg ik de Franse cataloog en programma's.
Ga ik naar Spanje of Italie, heb ik uiteraard geen Netflix.

Maar waarom zou een "Italiaans model", dat slechts aangepaste CI software heeft, geen Netflix kunnen openen in een Netflix enabled country, op een provider in dat land?
Want als ik jouw uitleg volg, zou ik wanneer in Italie Netflix wordt gelanceerd, de Italiaanse cataloog krijgen in Belgie?

Ik wil dat unblock US DNS systeem wel eens testen, maar dat gaat in tegen alle logica...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Trouwens dat zou betekenen dat je ESN nummer land gebonden is... te gek toch ?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

svenska schreef: Want als ik jouw uitleg volg, zou ik wanneer in Italie Netflix wordt gelanceerd, de Italiaanse cataloog krijgen in Belgie?

Ik wil dat unblock US DNS systeem wel eens testen, maar dat gaat in tegen alle logica...
Je hoeft me niet te geloven maar er bestaan nu 1x wel regiohardwarebeperkingen ... Je hebt geen netflixapplicatie omdat je tv regio IT is, ik denk dat dat stillaan wel duidelijk is.
Of het zal werken met unblock dati is nooit zeker maar je kan het dus eenvoudig en gratis uittesten. Unlock accountje aanmaken en settings op tv of router wijzigen.

Aangezien er nu een regiobeperking op zit wil dat NIET zeggen dat ze automatisch gaat verdwijnen als netflix in IT start ... Als Samsung zijn werk goed doet zou dat moeten (maar waarschijnlijk zal je op dat moment nieuwe firmware moeten installeren als samsung dan de moeite neemt om een nieuwe te maken).

update 11u31 : Ik had niet goed gelezen dat je wel de applicatie hebt maar enkel het starten vd films niet werkt. Dat is uiteraard een verschil (veel hardware van niet netflixlanden zit de toepassing er gewoon niet op en valt ze ook niet te installeren zonder unblock gebruik ...). Desalniettemin, ik zou die unblock toch eens testen.
Laatst gewijzigd door fredo66 16 okt 2015, 11:34, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Die unblock zaken zijn toch maar enkel om de regio beperking te omzeilen, netflix account is netflix account.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

fredo66 schreef:Je hebt geen netflixapplicatie omdat je tv regio IT is, ik denk dat dat stillaan wel duidelijk is.
Neen, ik heb de Netflix applicatie wel, en ik kan zelfs inloggen met mijn Netflix account, alleen wil er geen stream starten...
Dat 'Italiaans' gegeven aan mijn tv heeft enkel betrekking op de software van de CI module om digitale tv te kijken met de interne tuner.
De Smart Hub staat ingesteld op regio Belgie, en ik krijg ook alle apps die daar bij horen (Netflix, vTuner, HLN, RTBF, DeMorgen, Weeronline etc...)
Samsung heeft expliciet gezegd dat het probleem niet bij het Italiaans karakter van mijn tv zit. (ik noem het al eerder een Italiaanse koppigheid van dat toestel :wink: )
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Volgens het www zou netflix op 22/10 in Italië beschikbaar zijn, als dat eventueel zou helpen.

edit:
nog een paar met hetzelfde probleem gevonden die onderstaande aangepast hebben, eens proberen kan zeker geen kwaad denk ik.

" have the same TV and both Amazon Instant & Netflix stopped working via the smarthub. Try disabling the Samsung Instant On setting and then turn off the TV for a few seconds. Worked for me. Good luck. "
"Open the TV menu
Go to SYSTEM and scroll down to GENERAL
Locate SAMSUNG INSTANT ON and make sure it is set to OFF
Turn off the TV and turn it back on
Open the Smart Hub and open Netflix"

en de 2de
"I was having the same problem on my UK 4k Samsung TV. My TV was set to the wrong time. Menu>System>Time>Clock: Leave Clock Mode on Auto but enter Time Zone>Manual>DST to On.

It was set to Auto and my TV was not recognising that it is British Summer Time so the time was out by an hour. All is well now with Netflix"
link: http://www.tomsguide.com/answers/id-249 ... msung.html
Laatst gewijzigd door sky 16 okt 2015, 13:03, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

svenska schreef:Samsung heeft expliciet gezegd dat ...
Maar wat zegt Netflix... hun dienst werkt niet dus ik zou denken dat zij moeten weten waarom.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Netflix heeft opgezocht aan de hand van de foutcode AIP-703 (1.10.5005) dat het aan het ESN van de TV lag, en dat Samsung er een ander moet instoppen.
Maar dat kunnen ze bij Samsung niet volgens de laatste medewerker die ik sprak.
Natuurlijk kan ik dat met een korrel zout nemen, want ik heb 3 verschillende Samsung helpdesk medewerkers gesproken, en die hadden alle 3 een andere uitleg:
- Het ligt de servers van Samsung, wacht 1 weekje, en het zal wel opgelost zijn
- Het ligt aan het feit dat u een Italiaans model hebt, en dat ondersteunen we niet in de Benelux.
- Het ligt zeker niet aan het feit dat u een Italiaans model hebt, maar vond ook geen oplossing.

Die laatste medewerker leek me de bekwaamste en meest technische van de 3, en die kon echt geen ESN resetten of veranderen.

Nu kan ik nogmaals bellen, maar zo blijven we bezig...
nog een paar met hetzelfde probleem gevonden die onderstaande aangepast hebben, eens proberen kan zeker geen kwaad denk ik.

" have the same TV and both Amazon Instant & Netflix stopped working via the smarthub. Try disabling the Samsung Instant On setting and then turn off the TV for a few seconds. Worked for me. Good luck. "
"Open the TV menu
Go to SYSTEM and scroll down to GENERAL
Locate SAMSUNG INSTANT ON and make sure it is set to OFF
Turn off the TV and turn it back on
Open the Smart Hub and open Netflix"

en de 2de
"I was having the same problem on my UK 4k Samsung TV. My TV was set to the wrong time. Menu>System>Time>Clock: Leave Clock Mode on Auto but enter Time Zone>Manual>DST to On.

It was set to Auto and my TV was not recognising that it is British Summer Time so the time was out by an hour. All is well now with Netflix"
link: http://www.tomsguide.com/answers/id-249 ... msung.html
Dit ga ik vanavond nog eens nader bekijken!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Waarom zou Netflix trouwens ESN nummer X blokkeren (ergens moet dat dan toch in hun systeem zitten) en ESN nummer Y niet ?
Omdat sommige snoodaards een ESN zouden kunnen misbruiken om 1080p- en 2160p-content te pirateren. Netflix doet al het mogelijke om dat tegen te gaan, en streamt dus alleen hun content als ze 100% zeker zijn dat het apparaat veilig is.
De Chrome-browser op Linux bijvoorbeeld wordt door Netflix als "redelijk" onveilig beschouwd, daar krijg je dus hoogstens 720p-content.
r2504 schreef:Persoonlijk zou ik dan ook eerder Netflix (uiteindelijk verliezen zij hierdoor een klant) hiervoor verder aanspreken in plaats van Samsung.
Voor (software)-problemen met de Netflix-app contacteer je inderdaad best Netflix. Maar hier is het zeer onduidelijk waar het probleem zich juist situeert en bovendien is even snel naar de winkel teruggaan om dezelfde dag nog het toestel te ruilen voor een ander toestel met een goed functionerende Netflix-app onmogelijk.

Persoonlijk zou ik gebruikmaken van het herroepingsrecht als het probleem de volgende dagen niet is opgelost.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Omdat sommige snoodaards een ESN zouden kunnen misbruiken om 1080p- en 2160p-content te pirateren.
Als ik dit zo lees is een ESN gewoon DRM zoals dit in HDMI ook ingebakken zit.

Op basis hiervan veronderstel ik dan dat een bepaald model (van Samsung) allemaal hetzelfde ESN heeft ?

En dat je een ESN niet kan aanpassen... omdat het eigenlijk een vorm van een certificaat is dat door Netflix gekend is (daarom dat men ook in de link spreekt van contacteer Samsung om je firmware te upgraden, alléén zo kan jij een nieuw certificaat krijgen dat geldig is, het is dus heel wat meer dan een gewoon "nummertje").
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

netflix werkt hier altijd op alles wat ik kan bedenken, het probleem zal dus wel bij samsung zitten vrees ik...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Juist FYi, heb zelf een Samsung H7000 reeks en sinds een paar weken werkt Netflix ook niet meer. APP start op, en dan niks meer. Daarvoor had ik om de haverklap de melding dat Netflix 'een probleem had met het displayen van de stream'. Iets dat dan meestal na een paar dagen vanzelf terug in orde komt.

Na verscheidene pogingen met Samsung en Netflix support heb ik het opgegeven en gebruik ik een aparte mediaplayer (Amazon firetv). Moet zeggen dat ik heel die app rommel op TV's serieus overroepen vind. Smart TV is nog altijd inferieur t.o.v. Een delicated apparaat!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

bediening vanaf een dedicated apparaat verloopt misschien vlotter, maar de beeldkwaliteit van mijn sony/bravia met embedded apps (youtube, netflix...) blijft onovertroffen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Is die Sony Bravia dan een 4K TV ofzo? In dat geval neem ik aan dat een 1080p-Chromecast en consoorten inderdaad niet aan die kwaliteit kunnen tippen. De markt voor 4K-spelers is op dit moment dan ook zeer dun gezaaid. Volgens de Netflix helppagina zijn op dit moment enkel TV's gecertificeerd voor 4K, en geen enkele losse speler op 1 na, die dan nog enkel in de US gebruikt kan worden.

Nog een beetje de 4K-kat uit de boom kijken dus. :-)
Laatst gewijzigd door Kenw00t 17 okt 2015, 20:59, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Mja, 4K vind ik niet belangrijk, voor de rest geeft doe firetv zeer goede kwaliteit en die kan dts-HD ook aan, meer heb ik in nodig. Vind het alleen erg dat er zoveel issues met de Samsung apps zijn :-(

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

MichelJ schreef:Die unblock zaken zijn toch maar enkel om de regio beperking te omzeilen, netflix account is netflix account.
Regiobeperking is hoogstwaarschijnlijk net zijn probleem. IT was geen netflixland en dus proberen fabrikanten op vraag van rechtenhouders zo'n toepassingen op alle mogelijke manieren te blokkeren.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”