Slingbox en Telenet probleem met beeld

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
patman2520
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2015, 09:19

Hallo,

Ik heb een Slingbox 350 aangeschaft en wou deze gebruiken om in het buitenland Tv (telenet) te kunnen kijken.
De Slingbox heb ik via SCART op de Digicorder aangesloten. De digicorder is via HDMI verbinden met een TV.

Wanneer ik via de computer (Mac en windows) wil kijken krijg ik enkel het geluid door.
de foutmelding is : "Niet-ondersteund videosignaal"
Voor te testen heb ik ook geprobeerd met de HDMI niet aangesloten, maar het resultaat blijft hetzelfde.
De Slingbox is met de Digiorder verbonden via de compositet kabels (rood-wit-geel)
Als ik de Xbox 360 aansluit via de gele kabel (video) krijg ik wel beeld in de slingplayer op de computer.
Ik zie dat er een aantal forumleden (laroyj ) Telenet succesvol gebruiken met een Slingbox, maar vind nergens een gelijkaardig probleem ivm enkel audio en geen video.
Alle hulp is dus van harte welkom :-)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

de firmware van de digibox is al een tijdje aangepast waardoor er maar 1 enkel videosignaal meer naar buitengaat.., dwz wanneer je hdmi gebruikt om tv te kijken je spijtig genoeg geen videosignaal op je scart hebt...omwille van die reden heb ik special voor de slingbox een extra digibox moeten aanschaffen die stond ingesteld op scart ipv hdmi, op die manier werkt het wel, wil je gelijktijdig ook tv kijken, tja dan heb je maar uw beperkte rgb kwaliteit in het beste geval, en op een 42" tv of groter is dat niet echt aan te zien....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is dat zo? Ik heb gisteren mijn Digicorder (AD2200) via scart aangesloten op een DVR in test, en dat werkte simultaan met de TV die op HDMI is aangesloten. Menu's zijn wel enkel zichtbaar via HDMI, en de aspect ratio van de scart is ook fout. Maar 't werkt wel.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

mss dat dit op de 2200 alweer werkt op een bepaald moment werkte het in elk geval niet meer en zou het in de verdure softwareupgrades ook niet meer werken, ik heb toen special een extra digibox moeten aankopen die ik ingesteld heb op scart enkel en alleen voor de slingbox...het heeft waarschijnlijk ook nog eens te maken met de videodetectie....was jou DVR in test aangeslotn via een volledig bekabelde scart of enkel een scart-adapter met dan een video-out cinch kabel, of viedo-out scart zonder een aangesloten pin8 etc... dit maat allemaal een verschil...als het terug werkt..zoveel te beter...:)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
wim.stals50
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2015, 08:38

Ik heb een slingbox 500 werkt perfect samen met mijn digicorder via hdmi zelfs opnames bekijken en tv Gids werkt wereld wijd achter mijn digicorder staat een hdmi splitter merk hd view mini besteld via amazon voor het hdcp signaal te omzeilen
Vragen mijn e mail adres is xxx

[Mod Edit]
Dit is een Forum waar gebruikers mekaar helpen.
Als er dus vragen zijn, horen deze thuis in de topic, en niet per mail.
mail-adres verwijderd voor privacy redenen.
Laatst gewijzigd door philippe_d 04 mei 2015, 17:42, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: zie mod break
Pilsor
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2016, 20:11

Wim,
Als ik het goed begrijp, gewoon die HDMI splitter (input) achter (in ons geval) de digibox , en output 1 naar slingbox en output 2 naar tv ... correct?
had al gelezen dat deze HDCP truc ook werkt met de component out (3 kabel + 2 audio) ... edoch geen enkele digibox bezit dit.
Dus mocht de splitter werken is dit fantastisch nieuws :-)

Misschien nog een domme vraag, maar als je een ander kanaal/tv zender vanuit het buitenland kiest , kan men dan thuis/in België nog steeds naar het oorspronkelijke kanaal kijken ... t.t.z. waarschijnlijk is er iemand thuis/Belgie op het moment als wij in't buitenland vertoeven :?

Mvg,
Phil
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Pilsor schreef:Misschien nog een domme vraag, maar als je een ander kanaal/tv zender vanuit het buitenland kiest , kan men dan thuis/in België nog steeds naar het oorspronkelijke kanaal kijken
Zoals je zelf aangeeft, inderdaad een beetje een domme vraag :-D .
Het spreekt toch vanzelf dat, als je met 2 toestellen (een TV thuis en een toestel in het buitenland) naar dezelfde digicorder kijkt, en één van de twee zapt naar een ander kanaal, de thuiskijker ook het andere kanaal op zijn TV krijgt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Cathy2016
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2016, 18:50
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Beste,

Wij wonen al sedert enige jaren in het buitenland en kijken al jaren via de slingbox en een digicorder naar de Vlaamse televisie.
Wij hebben sinds kort het volgende probleem:
Als ik op de virtuele afstandsbediening van telenet op de 'home' knop klik, gebeurt er niets; ik zie gewoon de live TV. Ik kan enkel het volume controleren en de kanalen.
Mijn pa (onze digicorder staat bij mijn ouders in Belgie) ontdekte het volgende:
- TV, aangesloten op onze digicorder, staat aan
- website slingbox op de laptop.
Wanneer hij op de virtuele afstandsbediening (op de laptop) op de home knop klikt, komt er geen info op de laptop, dus geen lijst van opnames. De info verschijnt echter wel op de TV. Het signaal wordt dus wel doorgegeven, maar niet de tekst.
Mijn pa heeft zelf ook een digicorder en heeft die al eens verwisseld met onze digicorder; zelfde resultaat. Hij heeft ook al een reset gedaan. Ook dit hielp niet.
De kabels heeft hij al gecontroleerd, die zitten goed.

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Cathy
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik dacht dat ze (maar ik dacht dat dat al een hele tijd geleden was) ervoor gezorgd hadden dat de menu's niet tegelijk op SCART en HDMI komen.
Ik veronderstel dat die slingbox via die geel/rood/witte kabels aangesloten is?
Dat is dus composiet uitgang, eventueel met nog een SCART verloopstukje.
Ik denk dat het zou opgelost zijn mocht je de digicorder op SCART zetten, maar ja, dan heb je geen HD beeldkwaliteit meer op je locaal toestel.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Komt dat niet omdat HDMI signaal copy protected is ? (HDCP)
Ik heb even zitten zoeken, in deze video wordt dat gezegd.
Je moet dan composiet of s-video gebruiken.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Abusimbal schreef:Komt dat niet omdat HDMI signaal copy protected is ? (HDCP)
Ik heb even zitten zoeken, in deze video wordt dat gezegd.
Je moet dan composiet of s-video gebruiken.
Neen, dit kan niet de reden zijn, en wel hierom :

1) de Slingbox 350 heeft geen HDMI aansluiting.
Dus het is al onmogelijk dat er nu rechtstreeks via HDMI gewerkt wordt (als de HD digibox een recent model is, kan het wel vertrekken vanuit HDMI, en met een HDMI --> component omvormer werken).

2) men zegt dat het live TV beeld wel verschijnt, maar de menu's niet.
HDCP die actief is zou na een aantal seconden gewoon geen beeld meer geven.

Vermits dat niet het geval is, is het geen HDCP.

Best eens mijn suggestie checken dus.

Edit : Ik heb nog eens naar de eerste posts van deze draad gekeken, en daar werd al hetzelfde probleem, dezelfde oorzaak en dezelfde oplossing gerapporteerd.
Eerst eens lezen voor je een vraag post zou ook wel helpen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Cathy2016
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2016, 18:50
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dankjewel voor jullie reacties.
Via scart werken lukt niet, zo was onze digicorder al aangesloten op de slingbox. Na enig opzoekwerk heb ik een HDMI converter besteld (aangezien de menu's blijkbaar enkel doorgegeven worden via HDMI). Nu werkt het opnieuw ! :-)

Mvg,

Cathy
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

Even dit oud topic terug activeren,
Ik heb een slingbox 350 gekocht met laatste ibood aanbieding,
ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven, wel beeld maar geen home menu via de Video aansluiting (niet HDMI)

welke HDMI convertor is aan te raden?
Want ik zie er van 15 euro en ook van 60 euro...
iemand ervaring hiermee?.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

speciall schreef:Even dit oud topic terug activeren,
Ik heb een slingbox 350 gekocht met laatste ibood aanbieding,
ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven, wel beeld maar geen home menu via de Video aansluiting (niet HDMI)

welke HDMI convertor is aan te raden?
Want ik zie er van 15 euro en ook van 60 euro...
iemand ervaring hiermee?.

Ik ben ook van plan dit te gebruiken en heb aan user Cathy, die hetzelfde probleem had, reeds een PB gestuurd enkele weken geleden, maar nog geen antwoord gekregen. Ben ook wel benieuwd welke HDMI convertor we moeten gebruiken in dit geval. Er zijn er veel verschillende op de markt, maar het is belangrijk dat je één hebt die HDCP verwijdert, anders heb je geen beeld...
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

De HDMI splitter van View HD laat je beeld hebben op 2 schermen en kan je ook helpen bij andere problemen ;)
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Kenniey schreef:De HDMI splitter van View HD laat je beeld hebben op 2 schermen en kan je ook helpen bij andere problemen ;)

Heb je ook het exacte model of een link waar ik deze kan aankopen (eventueel in PM)?
Ik heb vroeger redelijk wat problemen gehad met die splitters... en eigenlijk nog geen enkele werkende in handen gekregen.
Daarom gebruikte ik component kabels, maar de enige decoders met component worden niet meer geactiveerd door Telenet...
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”