Alternatief voor Baahlu

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
webberig
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2014, 17:13

Ik vrees dat ik binnenkort mijn Baahlu box mag opbergen, dus ben op zoek naar een alternatief. Jammer genoeg kom ik tot de vaststelling dat het niet zo simpel gaat zijn, elk alternatief heeft een dealbreker:

- Telenet: Om Yelo TV te gebruiken heb je een Telenet internet-verbinding nodig. Ik heb internet en telefonie bij Dommel en heb geen zin om Telenet hiervoor in huis te halen. Het zal dus ook zowiezo niet werken op mijn Proximus 4G verbinding, of als ik bij mensen op bezoek ben...
- Belgacom TV: Uitgesteld TV kijken gaat maar 36u terug, dat is belachelijk weinig.
- Netflix: Is geen alternatief voor uitgesteld kijken, we kijken regelmatig naar vlaamse actuele programma's.
- Snow: Weinig info op de website, maar TV is in elk geval niet apart verkrijgbaar
- Stievie: Werkt niet op TV, dus moet zowiezo combinatie zijn met digicorder wat wel prijzig wordt... Uitgesteld TV kijken is 6 dagen, wat wel een pak minder is dan Baahlu

Zal terug aanpassen worden aan de 20e eeuw vrees is... :(
jeffke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

TV-vlaanderen ?
hiermee kan je 4 kanalen tegelijk mee opnemen en kan je met je opnames doen wat je wilt (online streamen,op een NAS bewaren.)
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Stievie met een android box?
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

jeffke schreef:TV-vlaanderen ?
hiermee kan je 4 kanalen tegelijk mee opnemen en kan je met je opnames doen wat je wilt (online streamen,op een NAS bewaren.)
Ik heb hier ondertussen 2 DVB-S2 Pcie kaarten liggen en heel wat mee gesukkeld. Maar niet werkende gekregen voor betalende zenders...
Mijn ervaring is dus dat je toch al behoorlijk gevorderd moet zijn om dit te doen werken. Uiteindelijk was Bhaalu dan de oplossing...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
ronron261
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

@kamiel

Ik zie dat je het niet gelukt om TVHeadend werkend te krijgen.
Ik heb hier nu Mythbuntu 12.04 + TVVlaanderen reeds een 3 tal jaar draaien op een ion330 zonder problemen.
TVHeadend heb ik uitgeprobeerd maar het lukte me niet o de juiste instelling te vinden voor meerdere satellieten te ontvangen.
De ene keer werkte de switch in TVHeadend, de andere keer niet. Mythtv nooit problemen mee gehad voor meerdere sat's.
Al was het wel eens zoeken voor de juiste decodeer-software/instellingen te vinden.

pm met gerust voor meer info.

Ronald
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

En oplossingen buiten tv vlaanderen? Voor mensen die geen schotel kunnen zetten :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

kamiel schreef:Stievie met een android box?
Of stievie met een chromecast.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
dredalious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 nov 2013, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Geen rommel kijken, dan blijkt dat ge heel dat TV gedoe niet nodig hebt, TV abbo opzeggen, merken dat je bij BGC veel goedkoper uit zijt voor inet only.
Met de opbrengst 1 of 2 keer naar de cinema gaan om een goeie film te zien.
Met de extra tijd: Sporten, zelfstandig in bijberoep worden, huis verbouwen, ...
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

ddd schreef:
kamiel schreef:Stievie met een android box?
Of stievie met een chromecast.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Stievie met AppleTV werkt ook perfect
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Voor een vriendin die 50% van het jaar in Zuid-Frankrijk verblijft zoek ik ook een goede oplossing
  • TV Overal, met een VPN naar België heeft een tijdlang gewerkt, maar
    • a) telkens de VPN opstarten is wat omslachtig, en kan alleen op de PC ?
      b) Je kan de GEO locatie check niet (meer) omzeilen met een Belgacom IP te gebruiken. TV Overal checkt jouw echte locatie?
  • Nu gebruikt ze met tevredenheid Bhaalu (betalend), maar daar komt nu ook een einde aan
Wat zijn goede alternatieven buiten TVV (op het appartement aan de Cote d'Azur mag ze geen schotel hangen)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Stievie al getest?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Met een deftige VPN oplossing (gewoon op je router) moet dit volgens mij perfect werken.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als iedereen massaal naar Stievie gaat dan halen de mensen van de zenders deels hun gram, ik vind persoonlijk stievie niet top. Beeld wel, maar heb al voorgehad dat ineens de aflevering stopt omdat volgens de tv-gids om dat uur een ander programma begint die er niet in zit. Bij bhaalu was het kijken zonder zorgen en moest je niet vrezen dat er een stuk van je aflevering was gekapt, deze ging namelijk gewoon verder, je zag alleen de naam veranderen. Bhaalu had echt een goed product. Een goed alternatief vinden gaat zeer moeilijk zijn :(
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Grootste probleem is dat geen van de alternatieven op PC werkt. :bang: Ondanks dat Stievie al vanaf het begin claimt dat het kijken op de pc er ook aan zou komen is dat tot nu toe een dode letter gebleven. Het maakt ons ook niet uit hoeveel het kost, voor dit ene jaar Bhaalu hebben we ook 99 euro betaald.
webberig
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2014, 17:13

TV vlaanderen is voor mij geen optie omdat ik geen marginale schotelantenne aan de gevel wil hangen van mijn pas gebouwde woning. Ik heb een ADSL telefoonlijn en coax-kabel die via de grond mijn huis bereiken, waarom moeten we dan terug naar satellieten grijpen ? :cry:
Het bied ook geen echt "uitgesteld kijken".

Ik vind al die dingen bijzonder frustrerend. Alle technologie waarvan we het bestaan afweten, maar niemand die het kan of wil gebruiken om de eindconsument een superieure kijkervaring te bieden. In dit apenland is de wetgeving zo conservatief dat we jaren mogen wachten op diensten zoals Spotify en Netflix en worden andere producten gewoon door de rechter verboden... Belachelijk!
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik ben Bhaalu klant van het eerste uur (bij de eerste 200 users, sinds juni 2013).
Meteen 300 euro geïnvesteerd in een box, TV-Vlaanderen abonnement aangegaan (toen moest dat nog), en ik betaalde geen maandelijkse bijdrage aan Bhaalu. (voordeel van de eerste users)
We hadden Basic Internet van Telenet (26 euro) en TVV Light (11,90 euro), dus maandelijks een comfortabele kleine 38 euro.
Met de komst van Netflix was het nog eens 9 euro per maand erbij, maar Telenet Basic internet was plots wel een probleem, gezien we niet meer toekwamen met de 100GB limiet.

Sinds een maand hebben we Scarlet Trio in huis, was ons 39 euro per maand kost (slechts 1 euro meer dan tevoren).
Nu geen limiet meer, tv abonnement met Belgacom decoder, 30Mbit down en 2Mbit up, en nog eens een vaste lijn erbij.

Ik was dus tot het vonnis van Bhaalu eindelijk content over de "tv situatie" bij ons thuis, maar nu is het een domper op de feestvreugde.
Een alternatief lijkt niet meteen in de maak, gelukkig hebben we die (toch wel trage en lelijke) BGC V3b decoder, zodat we toch iets van Vlaamse tv kunnen blijven kijken.

Iemand die Bhaalu stick al eens terug naar Android gebracht? (ik had er zo eentje gewonnen met de FB wedstrijd)
Want Stievie via zo'n stick zou iets van de wonde kunnen helen, al geven we dan wel toe aan de "kl**tzakken* die Bhaalu ten val brachten.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ik heb (voorlopig althans) een "hybride" oplossing: lineair kijken naar VRT (DVB-T) en FTA satelliet, beiden gratis. Mijn TVV abo is vervangen door Netflix en gratis VTM zenders, om niet-linear mijn avonden te vullen naar keuze. Bijkomend voordeel is dat mijn maandverbruik onder de 100 GB blijft...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Netflix kan toch nooit een alternatief zijn voor een "Collaboratieve Video Recorder". Er is voorlopig maar 1 alternatief die 10€/maand kost en niet alles opneemt.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Helaas kan ik bovenstaande alleen maar bevestigen. En dat kan je zelfs nog niet fatsoenlijk op een tv bekijken...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

TiTanium schreef:Netflix kan toch nooit een alternatief zijn voor een "Collaboratieve Video Recorder". Er is voorlopig maar 1 alternatief die 10€/maand kost en niet alles opneemt.
deze "video recorder" beschouw ik als overkill: alles opnemen om misschien hier en daar terug iets op te pikken :nono:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Heb je t op Bhaalu? Want dan vind ik het geen overkill...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Waarom zou dit overkill zijn? Als je iets vergeet op te nemen dan ben je toch blij dat je een programma als Bhaalu hebt. Ik zie daar persoonlijk ook geen overkill in. Ik dacht dat alles op 1 cloud/server stond en ieder kan het zijne zien.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ik verkondig alleen mijn eigen mening! Ik hoop dat bhaalu terug levend wordt voor diegene die deze vorm verkiest, zelf echter wens ik niet doelloos te zitten afwachten...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

philippe_d schreef:Voor een vriendin die 50% van het jaar in Zuid-Frankrijk verblijft zoek ik ook een goede oplossing
  • TV Overal, met een VPN naar België heeft een tijdlang gewerkt, maar
    • a) telkens de VPN opstarten is wat omslachtig, en kan alleen op de PC ?
      b) Je kan de GEO locatie check niet (meer) omzeilen met een Belgacom IP te gebruiken. TV Overal checkt jouw echte locatie?
  • Nu gebruikt ze met tevredenheid Bhaalu (betalend), maar daar komt nu ook een einde aan
Wat zijn goede alternatieven buiten TVV (op het appartement aan de Cote d'Azur mag ze geen schotel hangen)?

Ik zit zelf 50% van de tijd in Zwitserland en heb al enkele oplossingen gezocht hiervoor.
YeloTV via VPN lukt bij mij ook, maar beeldkwaliteit is redelijk pover. Ik gebruik dat alleen nog om voetbal te kijken.
Voor de rest gebruik ik Stievie met AppleTV, vind ik persoonlijk beter dan Bhaalu.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Heeft iemand ervaring met de Slingbox?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Bestaat er trouwens een gratis vpn waarmee niet Telenet klanten gratis kunnen kijken naar Yelo TV? Dat zou al een mini alternatief kunnen zijn voor Bhaalu als we al live zouden kunnen kijken...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Gratis weet ik niet, en weet ook niet of we zomaar gratis of tegen betaling een vpnservice mogen gaan aanbieden...mss wel via een telenet Business abonnement?

Ik heb een aparte router voor Telenet vpn en voor Belgacom vpn die ik gebruik wanneer nodig voor dergelijke zaken en waar niks anders aanhangt...
Bij mij is zijn het particuliere abonementen dus doorverhuren kan volgens mij niet...en mocht het kunnen zou ik het uiteraard niet gratis doen dan want ik moet ook mijn abonnementsgelden maandelijks betalen..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Ik heb ook een slingbox solo,(ook al is deze geen HD, toch kan je de HD zenders streamen en bekijken) kwaliteit samen met de digibox vind ik redelijk goed...je hebt natuurlijk langs de ontvangstzijde nog de betalende apps nodig voor IOS,
en je moet zowel voor Iphone als Ipad apart betalen, op Android is het iets goedkoper...

Ik heb ook een boxeebox en daar staat de slingplayer app GRATIS op en de kwaliteit is er goed van + het voordeel van een echte afstandsbediening :)

Je streamt life...in theorie moet het ook lukken met opnames maar dit werkt niet via de digicorder en Telenet dacht ik, dit werkt enkel via US providers...

Wat ik ook gebruik is voor mijn sateliettelevisie, mijn dreambox 800HD Se of elke Enigma2 ontvanger samen met een gratis app voor ios "IstreamGate" of "Blackbox".
Hiermee kan je life naar de SD zenders kijken (HD geeft problemen) en ook naar je opnames...heel goede kwaliteit
Enige NADEEL is dat je niet kan streamen naar een appletv of iets anders , echter werkt op pc of laptop ook via "OpenWebif" en via je HDMI out kan je het dan wel op tv bekijken :)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

vanavond Telenet eens gebeld , van kastje naar de muur , zoals gebruikelijk...
Blijkbaar zou vpn op termijn ook niet meer gaan werken voor Yelo tv....
Reden , er wordt teveel mee gefraudeerd, men heeft nochtans onlangs al ingevoerd dat er max 5 toestellen kunnen worden geregistreerd..
Heeft allemaal te maken met onze vrienden van sabam en hun auteursrechten....

Ze gaan zeker geen support geven op vpn toepassingen, en zouden nu reeds zgz aan het loggen zijn wie via vpn naar Yelo-tv kijkt, en owee wie zelf geen telenet heeft , login van iemand anders gebruikt en aldus fraudeerd...

Realiteit of loze woorden ?????

Denk niet dat iemand die op vakantie , al dan niet in het buitenland naar zijn eigen yelo kijkt de wet overtreed?
In elk geval ze wilden er geen positief antwoord of toelating voor geven, zat in de grijze zone, zelfde vraag gesteld aan de businessklantendienst
maar ook daar moesten ze me het antwoord schuldig blijven....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heeft allemaal te maken met onze vrienden van sabam en hun auteursrechten....
Ik zou het voor 1 keer niet op onze vrienden van sabam willen steken.
Het zijn de omroepen en distributeurs die baahlu willen nekken.Een produkt zoals baahlu maakt hun betalende diensten zoals yelotv,stievie, net gemist, tv replay,tv overal..... overbodig.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Het probleem bij mij is voornamelijk: ik heb een TN abo, ik zit op een TN netwerk maar dat heeft binnen het bedrijf waar ik zit een andere naam en wordt dusdanig niet als Telenet herkend. Maw, ik kan geen Yelo kijken. Ik denk dat praktisch alle studenten van verschillende universiteiten precies hetzelfde probleem hebben.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

laroyj schreef:vanavond Telenet eens gebeld , van kastje naar de muur , zoals gebruikelijk...
Blijkbaar zou vpn op termijn ook niet meer gaan werken voor Yelo tv....
Slim... dit is hetzelfde als aan de politie gaan vragen hoe je radardetector nu eigenlijk werkt.
Slafes schreef:Het probleem bij mij is voornamelijk: ik heb een TN abo, ik zit op een TN netwerk maar dat heeft binnen het bedrijf waar ik zit een andere naam en wordt dusdanig niet als Telenet herkend.
Wat versta je onder "andere naam van je netwerk"... het enige wat telt is of je een TN IP-adres hebt of niet, en dat heb je normaal als je een TN abo hebt (ongeacht wat je bedrijf daar verder mee doet).
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

@r2504 da kan mss nie slim zijn maar wil ook geen miserie door iemand te helpen, heb ooit al eens enkele 100.000den bfr mogen betalen aan onze vrienden van sabam..
Wanneer je iemand via jouw eigen internetabonement op jouw router of apparatuur via vpn toegang verschaft tot een Telenet ip, en die persoon zit ermee op yelo tv en heeft zelf geen telenet digitale televisie maar gebruikt logingegevens van iemand anders dan ben je medeplichtig en pleeg je fraude !

En Telenet maakt er blijkbaar niet echt een probleem van dat je diensten al dan niet gratis zou leveren maar op yelo tv ea staat er nu eenmaal copyrighting en moet er auteursrecht betaald worden en wij zijn geen providers he, men kon zelfs geen positief antwoord geven of we het wel voor onszelf mochten gebruiken...

En ze weten heus wel welke trucken van de foor er toegepast worden hoor, vandaar in een 1ste fase die beperking met registratie tot max. 5 toestellen.

Het Sabam probleem is ook de oorzaak van de melding "U heeft hier geen rechten " via yelo-tv op uw ipad of iphone om bvb naar vtm opnames te kijken, u kan ze enkel via de digibox opvragen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

laroyj schreef:@r2504 da kan mss nie slim zijn maar wil ook geen miserie door iemand te helpen, heb ooit al eens enkele 100.000den bfr mogen betalen aan onze vrienden van sabam..
Die vraag hoefde je daarvoor heus niet aan TN te stellen... in je voorwaarden staat dat jij verantwoordelijk bent voor jou aansluiting.
laroyj schreef:Wanneer je iemand via jouw eigen internetabonement op jouw router of apparatuur via vpn toegang verschaft tot een Telenet ip
Dan ben je in fout met de regel hierboven.
laroyj schreef:En Telenet maakt er blijkbaar niet echt een probleem van dat je diensten al dan niet gratis zou leveren
Dan doen ze wel... alléén kunnen ze zoiets moeilijk controleren.
laroyj schreef:Het Sabam probleem is ook de oorzaak van de melding "U heeft hier geen rechten " via yelo-tv op uw ipad of iphone om bvb naar vtm opnames te kijken, u kan ze enkel via de digibox opvragen...
Volgens mij is dit puur een keuze van de zenders.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:Wat versta je onder "andere naam van je netwerk"... het enige wat telt is of je een TN IP-adres hebt of niet, en dat heb je normaal als je een TN abo hebt (ongeacht wat je bedrijf daar verder mee doet).
Naar goede gewoonte heb je dus net dat stuk weggeknipt waar het antwoord reeds in werd gegeven. :) Universiteit (van Leuven)! We hebben zelfs Telenet medewerkers in het gebouw naast het onze zitten, maar het netwerk binnen de unief heeft GEEN TN IP. Ik veronderstel dat dit ook voor het gros van de universiteiten hetzelfde zal zijn, net zoals de residenties die op kotnet zitten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Naar goede gewoonte heb je dus net dat stuk weggeknipt waar het antwoord reeds in werd gegeven.
Naar goede gewoonte vertel je ook niet alles.
Slafes schreef:maar het netwerk binnen de unief heeft GEEN TN IP
Mijn netwerk binnen "mijn huis" heeft ook geen TN IP... da's ook totaal niet belangrijk... wel de gateway waar je uiteindelijk via naar buiten gaat (wat je kan testen via WhatsMyIP.org).

Nu is het ondertussen duidelijk dat het hier niet gaat over een normaal business abonnement (want daar kan je volgens mij wel Yelo op bekijken)... de regels kunnen hier dus totaal anders zijn (maar dat kon ik niet besluiten uit je eerste post).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Voor de goede lezer was dat anders ook wel duidelijk hoor... Ik heb immers 2 keer hetzelfde geschreven, het staat er zelfs letterlijk, maar bon, naar goede gewoonte is het zeker niet uw eigen fout -> je hebt gelijk, het is mijn fout. :roll:

Denk je nu echt dat ik nog geen Whatsmyip gedaan heb op mijn werk? Dat is geen TN IP, maar ik blijf in herhaling vallen... Gooi maar eens 134.58.64.12 in je browser. :)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Kulnet dus. Zoals ik gedacht had.
Kotnet, of echt kulnet op de studentenresidenties?
Either way, dat werkt samen met telenet maar zal niet als telenet beschouwd worden. Is wel goedkoper dan vol telenet, iirc.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:Either way, dat werkt samen met telenet maar zal niet als telenet beschouwd worden.
Het netwerk is wel TN... maar de gateway dus duidelijk niet... is dus gewoon een virtuele provider.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

webberig schreef:TV vlaanderen is voor mij geen optie omdat ik geen marginale schotelantenne aan de gevel wil hangen van mijn pas gebouwde woning.
Daar zou toch een te aanvaarden oplossing moeten mogelijk voor zijn. Zo'n schotel die geen schotel is. Dat is een zo'n witte rechthoek, wel enige dikte maar valt nog mee. Geen stok met de koppen zoals de gewone schotels. Die kan men eventueel schilderen of beplakken met fotostickers van de achtergrond. Die kunnen erg discreet zijn. En zelfs als men het zou zien; mensen gaan het niet identificeren als een schotelantenne. Als de oriëntatie goed is kan het misschien doorgaan als een klein zonnepaneel of zonneboiler indien op het dak geplaatst.

Of een transparante schotel, eventueel in de tuin op de grond. Beetje beplanting. Misschien een putje graven om die wat dieper te plaatsen.

http://www.sqish.co.uk/ dit ziet er aardig uit.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”