Bhaalu : de toekomst van televisiekijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Dat is inderdaad een deel van vertrouwen, maar... Ik kan een Telenet mailbox aanmaken, en daarmee heeft gmail nog steeds mijn login niet. Daar heb je alsnog de keuze of je dat wil doen of niet, de mail dienst van Google op zich blijft werken. Dat is niet zo bij Bhaalu. Geen Telenet login en wachtwoord is gelijk aan geen tv kijken. Nu ja, je hebt gelijk, het is een vorm van vertrouwen, alleen vond ik persoonlijk de vorige optie beter.

MaT, er zijn nadelen aan, maar ook voordelen. Eerlijk zijn, de Telenet webmail is nog zo slecht nog niet. Als je morgen vergeet uw domein te betalen heb je ook geen mail meer he, of als je betalende of gratis dienst sluit... Andere gratis en betalende maildiensten zijn ook niet zaligmakend.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Daarbij, moest je bhaalu verdenken van verdacht activiteiten in uw telenet account is het maar een kwestie van je paswoord te veranderen. Het is niet zo dat je hen voor eeuwig toegang geeft.

Ik zie eigenlijk geen voordelen van de mail van je provider tegenover pakweg gmail, integendeel.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Even iets anders.

Mobile Vikings geeft je de mogelijkheid om een gratis account aan te maken bij hen, zonder het nemen van een SIM-kaart.
Eens je deze login hebt gevalideerd, kan je doorgaan naar het registreren van een bhaalu account. Mocht je er al 1 hebben, dan kan je die gewoon gebruiken.
Je krijgt daarna 1 gratis lidmaatschap/mobiele licentie (extra).

Waar? Daar ! https://mobilevikings.be/nl/bhaalu
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Iemand een idee of de gratis Bhaalu subscription ook zal werken op de Bhaalu box?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

MaT schreef:Daarbij, moest je bhaalu verdenken van verdacht activiteiten in uw telenet account is het maar een kwestie van je paswoord te veranderen. Het is niet zo dat je hen voor eeuwig toegang geeft.

Ik zie eigenlijk geen voordelen van de mail van je provider tegenover pakweg gmail, integendeel.
Je moet hen maandelijks toegang geven als je Telenet klant bent. :oops:

Ik zie wel voordelen voor de provider mail, maar bon, dat is de discussie hier niet en heb ook geen zin in oeverloos gezwam over details.

@ygeffens, ik heb een nieuw account aangemaakt. Ik kon dat ook koppelel aan mijn betalend account maar heb er bewust voor gekozen om dat niet te doen. Weet niet wat er precies gaat gebeuren als het ene afloopt en het andere niet. Ik zie ook het voordeel niet van dat te koppelen aan een bestaand account, het werk immers ook op een nieuw account even goed.

We zijn wel in twee topics bezig over hetzelfde eigenlijk...
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

@Slafes
Ik zie het voordeel wel. Je kunt dezelfde profielen gebruiken. Dus je hebt toegang tot je favorieten, je kan verder kijken daar waar je gestopt bent bij een vorige sessie, ...
En dat voor alle profielen.
En het loopt ook niet af, het is volgens mij lifetime. Ik ben gebruiker van 't eerste uur, en bij mijn licenties die ik al had staat ook enkel een begindatum en geen einddatum. Bij deze nieuwe mobile licentie is dat precies hetzelfde. Ik zie er dus geen problemen in.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik ben geen gebruiker van het eerste uur en bij mij staat er wel degelijk een einddatum voor mijn betalend profiel!

Bij het Viking account staat inderdaad geen einddatum.

Dat is dus wel degelijk de reden dat ik het risico niet genomen heb om deze samen te voegen.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Bhaalu box lijkt niet te werken op de LCD TV in onze andere gite. De hdmi van deze TV lijkt het probleem te zijn. Iemand dat ook al voorgehad?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het zou handig zijn als je dan opgeeft over welk merk/model TV het precies gaat.
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2005, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

bartman schreef:Bhaalu box lijkt niet te werken op de LCD TV in onze andere gite. De hdmi van deze TV lijkt het probleem te zijn. Iemand dat ook al voorgehad?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Indien nog niet getest: probeer zeker eens van de box & tv volledig uit te zetten, de box op een hdmi-aanput van de tv aan te sluiten, de tv aan te zetten op de correcte input, en dan de box aan te zetten. De "hdmi-detectie" lijkt enkel tijdens een bepaald deel van de opstart van de box te gebeuren: als op dat moment de tv (nog) niet aanstaat en/of niet op de juiste input zit, krijg je geen beeld!
i will live forever.... or die trying!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

raf1 schreef:
Slafes schreef:Mijn account en wachtwoord zomaar doorgeven aan een firma?
Niet zomaar, op het moment dat je je tv-logingegevens doorgeeft, is er tussen jou en Bhaalu reeds een overeenkomst gesloten waarin Bhaalu belooft om deze logingegevens geëncrypteerd op te slaan en uitsluitend te gebruiken om éénmaal per maand jouw tv-abonnement automatisch te verifiëren.
Je handelt toch in vertrouwen? Of niet soms? (Bedenk maar eens welke firma's over jouw creditcardgegevens beschikken, da's krak hetzelfde.)
Ik keek net nog eens naar de plek waar die instelling staat... Ondanks dat ik mijn Mijn Telenet login had doorgegeven staat nu dat m'n(TV-abonnement nog niet gevalideerd is en dat ik een PDF-factuur moet sturen vanaf het mailadres waarop ik geregistreerd ben op Bhaalu...
Moet ik elke maand m'n factuur gaan inscannen en doormailen of wat is de bedoeling? Waarom krijg ik geen mail van deze wijziging? Ik kan niet eens uitgaand mailen vanuit het mailadres dat ik gebruik (ik doe overal à la [email protected]).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

hier kan je uw email veranderen : https://benl.bhaalu.com/s/user/manage
en inderdaad een pdf van je factuur mailen naar [email protected]
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Maar ik wil m'n mailadres niet veranderen :). Ik wil dàt mailadres gebruiken.
Maar goed, die Mijn Telenet-methode is met stille trom en onaangekondigd verdwenen?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Voor mijn betalend account werd mij gevraagd om regelmatig een factuur door te sturen. Ondertussen is dat al 6 maand geleden.

Nu ik net met mijn MV gratis account inlog om even na te kijken of die optie bij mij er nog staat kreeg ik de melding om me opnieuw te activeren. Als ik klik op volgende kan ik wel gewoon tv kijken en is mijn account wel actief. Vreemd.

Ik denk dat er ergens een foutje in hun systeem zit...
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

De TV is van het merk Proline. We ontvangen hier ook zowel gewone als HD zenders via het dvb-t systeem maar zet ik bijv TF1-HD op hoor ik enkel klank en verschijnt op het scherm video formaat niet ondersteund. De gewone TF1 gaat wel

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

http://www.tijd.be/r/t/1/id/9517127.
Amerikaanse zenders winnen proces van tv-distributeur Aereo
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

..denk dat er toch wel een groot verschil is, bij Bhaalu moet je reeds klant zijn van een Telenet, Belgacom of Tv vlaanderen...
In het Amerikaanse verhaal betaalde je een maandelijks bedrag zonder een officieel abbonnement bij een provider te hebben.....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Iemand enig idee hoe het nu zit met die klacht van de omroepen? Had gelezen dat er in mei meer nieuws zou komen

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik heb ergens gelezen dat de rechtzaak uitgesteld is tot in september.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

Vandaag hebben we een eerste beta versie van bhaalu voor linux vrijgegeven.
Voorlopig exclusief via userbase.

Meer info vind je hier.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Ik zie niks
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Zoals je weet, heb je om bhaalu te kunnen gebruiken, een geldig TV abonnement nodig. Je hebt tijdens het registratieproces ervoor gekozen om dit niet meteen aan te tonen door je login-credentials van je tv-operator in te geven maar om dat later te doen. Aangezien de authenticatie op basis van login-credentials niet optimaal werkte, zijn we ondertussen terug overgeschakeld naar authenticatie op basis van de e-invoice van de operator.
Ik denk dat er daar toch iets serieus misloopt, ik heb wel degelijk mijn telenet login gegeven en dit werd ook goedgekeurd.

Terug over naar het oude systeem dus. :)

Is het trouwens normaal dat ik elke keer de melding krijg dat ik nog niet geactiveerd ben? Heb me nu al meermaals geactiveerd en toch...
stijnkoppelmans
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 jun 2014, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 8 keer

bhaalu schreef:Vandaag hebben we een eerste beta versie van bhaalu voor linux vrijgegeven.
Voorlopig exclusief via userbase.

Meer info vind je hier.
Hier: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=41557


Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Kan je Bhaalu in Amerika bekijken? Volgens een vriend die daar zit krijg hij de melding: deze service is niet beschikbaar in dit gebied.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Volgens mij zou Bhaalu in Amerika evengoed moeten werken als elders tenzij ze heel recent dit gewijzigd hebben.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Sinds kort Canvas in HD. kan iemand nagaan hoeveel de stream is? Ikzelf weet niet hoe je dat doet
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Hun PDF verificatie werkt toch ook niet goed... Ik krijg een mail dat ik 10 dagen de tijd heb om mijn abo te verifiëren. (was oorspronkelijk reeds in orde met de Telenet login door te geven) Dit kan online, of versturen naar het gekende mail adres. Ik kies voor de online upload. We zijn ondertussen al een week verder en de actuele status staat nog steeds op verwerken. Krijg al meldingen dat mijn opnames niet meer bewaard gaan worden... Heb net maar een mailtje gestuurd met de pdf in attach. In tegenstelling tot vroeger moeten ze deze nu ook verwerken precies als ik op het standaard antwoord mag afgaan.
Gebruikersavatar
bhaalu
Official
Official
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2013, 21:40
Bedankt: 61 keer

bartman schreef:Sinds kort Canvas in HD. kan iemand nagaan hoeveel de stream is? Ikzelf weet niet hoe je dat doet
Hallo Bartman,

De HD stream is 5mbit gemiddeld.
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Thanks Bhaalu, dit betekent dus 1 GB per half uur HD tv kijken.
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 30 keer

Blij te lezen dat er een eerste HD stream is :) nu hopen dat de rest snel volgt.

Met de onbeperkte abonnementen is 2gb per uur geen enkel probleem.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

-etienne- schreef:Thanks Bhaalu, dit betekent dus 1 GB per half uur HD tv kijken.
Telenet gebruiker zeker ? :-D

Belgacom start : optie unlimited voor 7,5euro
Alle andere Belgacom abo's standaard unlimited
kleinere operatoren (snow,scarlet,edpnet,dommel,...) geven al heel lang unlimited.

Bij Telenet moet je wel Internet 160 of whoppa hebben. Toch ongelooflijk eigenlijk, standaard abo geven ze amper 150Gbyte per maand.

Misschien de moment om te switchen.

Telenet: de Electrabel van het internet..
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

bhaalu schreef:De HD stream is 5mbit gemiddeld.
Is dit uitsluitend op de Bhaalu Box beschikbaar of komt HD-kwaliteit ook naar Bhaalu Mobiel aangezien tablets, smartphones, pc's en Macs tegenwoordig toch allemaal over een HD-scherm beschikken?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op de website staat dat enkel de box hd ondersteunt

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Didymus schreef:Comfort is enkel unlimited in een pack hoor. :)
Ok, maar het gaat hier over een videorecorder in de cloud waarvoor je een geldig TV abonnement nodig hebt. Waarom zou je dat dan niet in een pack nemen, maar apart...
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Ik vind niet meteen de pagina op hun website waar je je telenet login kan doorgeven voor bewijs.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

zeratul schreef:Ok, maar het gaat hier over een videorecorder in de cloud waarvoor je een geldig TV abonnement nodig hebt. Waarom zou je dat dan niet in een pack nemen, maar apart...
Ik zou de gezinnen die om historische redenen hun TV bij Telenet hebben en internet/telefoon bij Belgacom de kost niet willen geven.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Didymus schreef:Ik zou de gezinnen die om historische redenen hun TV bij Telenet hebben en internet/telefoon bij Belgacom de kost niet willen geven.
Als je nooit nadenkt over je abonnement dan zit je nog op een ADSL 3mbit en stelt zich het HD probleem niet.
Ik denk dat dat steeds minder mensen zijn, zeker in doorsnede met de bhaalu gebruikers.

Zodra je contact opneemt met Telenet of Belgacom proberen ze je een pack aan te smeren. En het is effectief goedkoper.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

bartman schreef:http://www.tijd.be/r/t/1/id/9517127.
Amerikaanse zenders winnen proces van tv-distributeur Aereo
Vandaag in De Tijd een interview met Bhaalu-CEO Bart Van Coppenolle waarin hij de strijd nog eens op scherp zet en argumenteert dat de beslissing van het Amerikaanse Hooggerechtshof de overtuiging van Bhaalu bevestigt: distribueren zonder akkoord mag niet, maar een videorecorderservice zoals die van Aereo is an sich niet onwettig. Hij gebruikt een vergelijking van het Hooggerechtshof om te verduidelijken dat Bhaalu een 'valet parking service' is en géén 'car dealership'. Er is met andere woorden geen sprake van overdracht van eigendom of rechten wanneer je je autosleutel afgeeft om iemand anders te laten parkeren.

http://www.tijd.be/nieuws/archief/We_he ... 6-1615.art
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”