Bhaalu : de toekomst van televisiekijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
ringlord
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer

http://www.bhaalu.com/
Ontdek de toekomst van televisiekijken, schrijf je nu in voor de commercial beta.
gbmed
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Is blijkbaar geregistreerd door Ribrain NV. Meer bepaald door Philippe Vandormael (ex-COO van Metris). Heb mij in ieder geval ingeschreven.

Gevonden door een tooltje met de naam SmartWhois (Tamosoft) en de bron is deze: whois.rrpproxy.net
Afbeelding Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Die over-the-top-aanbieders blijven maar als paddenstoelen uit de grond schieten...
Het gaat niet lang duren of de focus verschuift naar die spelers om daar weer problemen van te maken...

Nog een interessant uitleg over OTT-aanbieders à la Netflix was trouwens vandaag te lezen, biedt wel enkele interessante inzichten waar ik niet bij stilgestaan had. Ging over het feit dat Netflix met 10 dollar per maand flink beterkoop is dan een cable-subscription:
Netflix may well get more expensive, as they signed their first round of content contracts early on, when no one expected Netflix to boom. Those contracts were comparatively cheap. (Here's a graph of how their content costs are rising fast.) They are somewhat protected now by their large number of subscribers.
Cable operators, on the other hand, have to buy content by the channel, and channels are bundled together by contract and contractually placed in their tiers. For example, you probably pay $4/mo for ESPN. In this case, the channel model is established, and content providers do not want to move to a la carte bundling (where you pay for only the channels you want). Cable also covers current events that Netflix can't (you can't get news coverage, live sports, etc.), though these outlets are finding competition (to varying degrees) by the internet.
Finally, Netflix gets to offer the cool shows after cable and the content providers have already funded their creation. Netflix can't exist in its current format without cable (hence why they are funding their own shows). Netflix is still somewhat priced as a value add-on for content creators, though new content contracts show that future pricing will be based as part of the total value expectation for content (so movie income will be based on its ability to draw viewers at theatres, buyers of DVDs, eyeballs on cable, as well as downloads on Netflix.
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer

Je kan bijvoorbeeld tot 60 minuten reclame doorspoelen, terwijl het bhaalu-netwerk bijhoudt welke reclame je doorspoelt, zodat je die op een later tijdstip terug kan bekijken of ‘inhalen’

Dat lijkt mij nog erger :-D En hoeveel is 60 minuten... 2-3 films?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 677 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Als je dat tijdstip dan ook zelf kan kiezen, zet je de reclame toch 'snachts op :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

eerst afwachten maar of "stievie" van de grond raakt...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:Die over-the-top-aanbieders blijven maar als paddenstoelen uit de grond schieten...
Yeps... en ieder heeft zijn stukje content van de globale koek... een ramp voor de consument dus.

Zoals je voetbal bij BGC had en Prime bij TN krijg je hier algemene content die bij diverse spelers zit :bang:
MJ
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

[vimeo]64233599[/vimeo]

Ook een mailtje gehad vandaag :

Hallo daar,

Hier zijn we dan met iets meer informatie rond je inschrijving op bhaalu.be.

Eerst en vooral willen we iedereen bedanken voor de enthousiaste reacties van de afgelopen dagen. We zijn blij om te mogen melden dat de bhaalu gemeenschap ineens honderden leden rijker is, en dat is nog maar het begin van de (r)evolutie in het TV landschap!

Zoals je kon zien tijdens je inschrijving, gaat het op dit moment om een limited commercial bèta release. Dit wil zeggen dat er momenteel slechts een beperkt aantal bakjes beschikbaar zijn die we kunnen verdelen onder onze leden.

In de loop van volgende week krijg je van ons een mailtje met concrete stappen hoe je tijdens deze commerciële bèta release een bakje kan te pakken krijgen. Ben je ondertussen benieuwd naar meer? Volg ons dan zeker via Twitter of Facebook, ook via die kanalen houden we je op de hoogte van nieuws en leuke weetjes.

Heb je ondertussen nog vragen of opmerkingen? Je kan ons altijd bereiken via Twitter, Facebook of e-mail. We helpen je graag verder en antwoorden sowieso binnen de 24u. Onze contactgegevens kan je hieronder terugvinden.

Beestachtige groeten,

bhaalu
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Dat Filmke ziet er goed uit.

Bij het inschrijven lukt het me echter niet om die mail te bevestigen !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

hardyscript schreef:Dat Filmke ziet er goed uit.
Het idee ziet er inderdaad goed uit... maar weer de kassieke vragen... welke zenders doen mee, op hoeveel TV's kan je kijken (en is er een decoder), ... en wat kost het.
MJ
Pro Member
Pro Member

Ik denk dat ja al wat informatie kan halen uit het bloginterview : http://bhaalu.com/bhaalu_interview.pdf

Hans: Wanneer komt bhaalu uit?
Bart:
“We wilden eigenlijk nog twee maanden wachten om het publiek aan te
kondigen, maar als Terzake en het Vlaams Parlement erover publiek beginnen te
praten, moeten we ook ons zegje doen. Mensen die mee willen testen in het beta-
programma, kunnen zich inschrijven op de website. We hebben voorlopig maar een
beperkt aantal plaatsen beschikbaar en het beta-testprogramma is net zijn
commerciële fase ingegaan; het is dus betalend. Maar je kan je ook gewoon
inschrijven en beginnen testen op de iPad, tegen een schappelijke prijs per maand.”

Hans: Wat zal de prijs zijn van bhaalu?
Bart:
“Voor de iPad-versie zal je 10 euro per maand betalen, voor de TV PC die je als
smart TV box aansluit via hdmi op je TV-scherm betaal je eenmalig 300 euro,
zonder maandelijkse kosten, dezelfde prijs als de vroegere videorecorder of de
huidige set-top box met ingebouwde videorecorder.”
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 601 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

op je TV-scherm betaal je eenmalig 300 euro, zonder maandelijkse kosten
heu... waarom geloof ik daar dus niks van?
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik vermoed dat het eerder iets zoals dit zal zijn:

€10/maand
€300 aankoop van de box (ipv het huren dat je nu vaak ziet) en je kan dan verder gratis gebruik maken van je abonnement.
wied
Elite Poster
Elite Poster

@Splitter

omdat dit ongeloofwaardig is natuurlijk! Wat zij een TV box noemen moet wel één of andere vorm van android stick zijn met hdmi interface. En die kosten ergens tussen 65 en 99 €, maar beslist geen 300 €...
gbmed
Erelid
Erelid

Hebben ze die leugen niet gejat van Telenet die beweert dat een digicorder hen eigenlijk 300 € kost ? Ik weet wel dat je de R&D moet meerekenen, maar toch ...
Afbeelding Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster

zo is dat, en ik dacht zelfs dat TN sprak over 400 €!
gbmed
Erelid
Erelid

En de story van bètatesters van WeepeeTV herhaalt zich: het zal voor een zachte prijs zijn :bang: Sorry, om je tijd vrijwillig te steken in een Bètatest betaal ik nooit of te nooit ! Denken die nu écht dat wij idioten zijn ?
Afbeelding Afbeelding
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Het klopt gedeeltelijk, de "zachte prijs" van Weepee werd uiteindelijk een harde 10-12 euro per maand. Ik vrees alleen dat het niet goedkoper kan, maar het is wel jammer dat voor die prijs niet alle "vlaamse" zenders zijn inbegrepen. Het duurt ook lang voor er zenders worden toegevoegd dus vrees dat nog een ander alternatief ongeveer dezelfde prijzen zullen hanteren.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hallo,

Het is zover: jij kan als één van de eersten in België een bhaalu-box reserveren!

Een bhaalu-box in huis, dat is op een intuïtieve manier tot meer dan 60 dagen terug in de tijd televisie kijken. Je kan alle populaire Vlaamse en ook een selectie van de meest bekeken buitenlandse zenders opnemen.

Onze voorraad bhaalu-boxes is op dit moment wel nog beperkt. Concreet willen we vanaf midden mei 200 bakjes verdelen onder onze 'limited commercial bèta' community. Maar om dat te realiseren hebben we wel jullie hulp nodig.

Bhaalu is een product gemaakt voor en door de community, we werken altijd vanuit het standpunt van de consument. Ook om bhaalu te financieren rekenen we op het enthousiasme van onze community. Dit principe heet crowdfunding, een concept waarbij vele enthousiastelingen en/of belanghebbenden bereid zijn om te investeren in projecten waarbij ze zich betrokken voelen.

Sta jij te popelen om een bhaalu-box bij je thuis te hebben? Dan bieden we je hieronder een aantal mogelijkheden aan.

Je kan bhaalu tijdens deze commerciële bèta steunen op drie verschillende manieren:

Je kan een bhaalu-box reserveren door €300 vooraf te betalen, meteen ook de totaalprijs. Je krijgt dan nog eens een jaar gratis de bhaalu iPad licentie (van zodra die beschikbaar komt) ter waarde van €100 als bedankje voor je vroege steun aan bhaalu!
Je kan ervoor kiezen om een zelfgekozen bedrag (minimum €50 of een veelvoud) vooraf te betalen en zo je bhaalu-box te reserveren. Daarbij krijg je tijdelijk de iPad licentie gratis (van zodra die beschikbaar komt) tot het moment dat je een bhaalu-box ontvangt. Het restbedrag betaal je net voor we je bhaalu-box verzenden. Op dat moment krijg je nog de keuze om de bestelling te annuleren en eventueel het reeds betaalde bedrag te gebruiken om verder bhaalu te kijken op iPad (mits geldig TV abonnement).
Je betaalt niets op voorhand en reserveert toch een bhaalu-box. Wanneer er een box beschikbaar komt, kan je de totaalsom van €300 overmaken. Natuurlijk krijgen crowdfunders voorrang bij het toewijzen van een bhaalu-box en kan het dus enige tijd duren alvorens je aan de beurt komt. Ondertussen kan je, mits een geldig TV abonnement, wel genieten van de iPad licentie.

Momenteel kan bhaalu enkel werken met het Basic Light TV-abonnement van TV Vlaanderen (geen schotelantenne nodig, je kijkt via je internetverbinding). Een abonnement op TV Vlaanderen Basic Light kost €11,90 per maand maar vervangt natuurlijk je huidige digitale televisie- en/of kabelabonnement. Wij regelen de overstap en na de eerste zes maanden kan je trouwens maandelijks opzeggen, ook dat doen we zelf voor jou als je dat wil. Later zullen ook andere TV Vlaanderen abonnementen en/of andere TV-operatoren beschikbaar komen, wanneer het technisch mogelijk is en er voldoende bhaalu-leden zijn die samen voor zo'n aanbod willen kiezen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
Bedankt: 96 keer
Te Koop forum

Net mail gekregen met volgende link (uitleg in mail is identiek aan deze op die pagina). Blijkbaar wil men een soort van crowdfunding doen. Alles is blijkbaar ook gebaseeerd op het TV Vlaanderen Basic Light abonnement aan €11,90 per maand. Deze moet je ook betalen dus (zij het wel dat je geen schotel meer nodig hebt).

Edit: Krisken was me dus net voor :-D
MJ
Pro Member
Pro Member

Dus TOCH maandelijkse kosten... :x
krisken
userbase crew
userbase crew

sirWard schreef:Ik vermoed dat het eerder iets zoals dit zal zijn:

€10/maand
€300 aankoop van de box (ipv het huren dat je nu vaak ziet) en je kan dan verder gratis gebruik maken van je abonnement.
En je hebt (ongeveer) volledig gelijk :)

Telefonie = EDPnet + OVH
adeprol
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

het is mij niet geheel duidelijk welke TV zenders er dan wel degelijk in zitten.
de informatie die ze geven is ook vrij vaag.

wat met 2 tv's? 2 boxen = 600 euro + 2 keer abo?
(geen idee hoe TV vlaanderen werkt).

Als het de TV zenders zijn van Tv vlaanderen light, dan is dit in ieder geval al in orde.

Al vrees ik voor die aankoopprijs, als die box na een jaar of 2 kapot gaat is het toch een dure TV ervaring.
krisken
userbase crew
userbase crew

300 euro geef ik er in elk geval niet aan...

Telefonie = EDPnet + OVH
Rke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Daar geef ik ook geen 300€ aan uit.. Jammer maar helaas in dit geval!

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

daar gaat de interesse, 300€ kan ik wel beter besteden
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Heeft iemand hier meer informatie over?
Wat voor box is dat?
Heb je een CI module + smartcard van TVV nodig?

Want ik vind het straf dat men verwacht dat early adaptors zomaar 300 euro + 11,90 per maand moeten neerleggen voor iets waar men zo weinig over weet...

EDIT: net even via Facebook gevraagd, en geen CI of smartcard van TVV is vereist om aan te kopen.

Nu bedenkt ik me net, dat ze weldegelijk WeepeeTV hier een snee voor zijn: prijs ongeveer hetzelfde, maar WEL met VIER/VIJF en Discovery/Nat Geo, en meteen een settopbox waar ze mee uitpakken. Oke, hij kost misschien 300 euro, maar een degelijke STB komt toch ook minstens uit in die prijsklasse, en wie weet wat Weepee gaat vragen voor zijn box!

Nu maken ze me toch nieuwsgierig naar hun technologie en hoe ze TVV gaan streamen naar elke klant individueel.
En zou dit werken in het buitenland...? Byby expat-formule WeePee?
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Ik wil gerust -als die-hard gebruiker van internet, satelliet-TV, software allerhande, ... - een beta testen, maar ga hier echtwaar geen 300 euro voor neertellen...

Als ze mij erin willen, ik hoor het wel, anders blijf ik wel lekker tevreden met mijn TV-vlaanderen en VU+duo setup...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Geen andere meningen? Ik vind 300 euro om de box aan te schaffen wel een erg hoge prijs zonder enige verdere garantie... Als je 6 maand zou klant worden ben je een fortuin kwijt...

Wat met de limieten van nog zeer veel klanten? Kostelijke zaak volgens mij om dit beestje te gaan testen en gebruiken.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1951 keer
Recent bedankt: 17 keer

Als je intekent op Bhaalu evalueer je best eens heel je telecomsituatie. Voor 32,45 euro/maand heb je onbeperkt internet. Voor 1,18 euro/maand heb je de goedkoopste vaste lijn van België.

Quasi onbeperkte triple play kost dus maar 32,45 euro + 1,18 euro + 11,90 euro /maand = 45,53 euro/maand
Bij Telenet kost de goedkoopste triple play 46,25 euro/maand + 15,20 euro/maand kabelabonnement = 61,45 euro/maand

Als je dan 300 euro moet uitgeven voor een Bhaalu-box ben je na 18 maanden reeds goedkoper dan bij Telenet.
svenska
Elite Poster
Elite Poster

Het probleem is dat Bhaalu nog van grond moet geraken, en wat als dit niet gebeurd?
Dan heb je een settupbox gekocht voor 300 euro die (misschien) voor niets anders nog kan dienen, en je hangt minstens 6 maanden vast aan een TVV abonnement.
Voor hetzelfde geld bestaan ze binnen 4 maanden niet meer.

Je hebt geen enkele garanties bij zo een nieuwe en niche speler.

Volgens Twitter zouden ze binnenkort meer technische specs lossen op hun website... Nog even wachten dus.
Maar toch al 26 boxen afgehaald op dit moment volgens hun website.. Waarschijnlijk journalisten/testers.
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

Toen Telenet van start ging was de startup kost ook 11000 bef. Wat toen meer geld was dan nu...
svenska
Elite Poster
Elite Poster

Telenet was toen enkel internet en telefonie, en was gesteund door de Vlaamse overheid (wat toch een soort garantie en zekerheid was).
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1951 keer
Recent bedankt: 17 keer

Klopt, als early adopter geef je bijna per definitie een pak geld uit aan een nieuw en onbekend product dat voor de uitvinder zeker nog geen winst genereert.

De onderneming achter Bhaalu is ondertussen wel al 3 jaar bezig met software-ontwikkeling en de juridische uitklaring van eventuele auteursrechtenproblematiek rond hun collaboratieve videorecorder. Ik geloof écht niet dat ze nu binnen 6 maanden gaan stoppen.

Heel handig gezien ook van Bhaalu dat de auteursrechten worden geregeld via de aanschaf van een bestaande abonnementsformule zoals TV Vlaanderen Basic Light.

Ik denk trouwens dat ik weet over welke boxen het gaat: zoek de 5 verschillen:

Afbeelding
Afbeelding
svenska
Elite Poster
Elite Poster

Als het zo een Zbox is, dan is het een kleine mediacenter pc.
Benieuwd wat voor software ze daar voor hebben gemaakt!

https://www.testbhaalu.com/order-bhaalu

http://be.hardware.info/reviews/2669/8/ ... cificaties

Deze kostte vorig jaar nog 349 euro...

Hiermee is mijn schrik dat je achteraf met die STB niets meer kunt doen al kleiner, want je kan hem waarschijnlijk gewoon formateren en naar eigen believen installeren.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Wat mij opvalt is dat ze zowel in het filmpje als op de website nogal verwarrende taal spreken:
filmpje schreef:Met Bhaalu neem je heel eenvoudig alles op, tot meer dan 60 dagen.
website schreef:Een bhaalu-box in huis dat is op een intuïtieve manier tot meer dan 60 dagen terug in de tijd televisie kijken.
Ben ik de enige die dit een absurde zinsconstructie vind? Een normaal mens zou dan toch spreken over onbeperkt opnemen? Of zou er toch een addertje onder het gras zitten?

Enfin, ik vraag mij af hoe ze dit gedaan hebben. Gewoon een partnership aangegaan met TV Vlaanderen en voor de rest niet met de zenders moeten onderhandelen? Ik kan het mij moeilijk voorstellen dat het zo simpel is. De vraag is dan waarom zij als onbekende startup dan direct met meer zenders afkomen dan WeePeeTV, want we weten allemaal dat Vier/Vijf daar nogal moeilijk heeft gedaan. Ik tel in de zenderlijst van TV Vlaanderen zo'n 22 unieke zenders in het Basic Light abonnement, dus dat is al niet slecht om mee te beginnen, maar anderzijds denk ik niet dat ze het hele FTA-aanbod gaan uitzenden. Zoiets lijkt me technisch nogal moeilijk. Edit: Zenders staan toch op de site van Bhaalu.

Ik vraag mij af of het "extra kaart"-principe van TV Vlaanderen hier ook van toepassing is. De prijs zou daardoor zakken naar € 2,50/maand.
Laatst gewijzigd door Kenw00t 09 mei 2013, 16:13, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Kenw00t schreef:Ben ik de enige die dit een absurde zinsconstructie vind?
Waarom absurd ?
Kenw00t schreef:Een normaal mens zou dan toch spreken over onbeperkt opnemen? Of zou er toch een addertje onder het gras zitten?
Onbeperkt zou ik zeker niet gebruiken als provider... je weet toch hoe mensen ondertussen zijn. Binnen de kortste keren zou het forum vol staan met postings dat het schandalig is dat ze geen 61 dagen hebben opgenomen.
Kenw00t schreef:De vraag is dan waarom zij als onbekende startup dan direct met meer zenders afkomen dan WeePeeTV
Misschien omdat ze een ervaren management hebben met een business model waarover goed is nagedacht... ik heb het gevoel dat het bij WeePeeTV eerder opportunisme was (zoiets van het is gelukt met VoIP dus zal het met TV ook wel lukken).
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

De definitie van "tot" is "niet meer dan", en zij volgen dat woord direct op met "meer dan", wat het dus vrij verwarrend maakt. Misschien is onbeperkt inderdaad niet de juiste formulering, maar het is en blijft een vaag woordgebruik. Ken je voorbeelden waar ze dat nog toepassen misschien?

De citaten uit het filmpje en de website vallen trouwens anders te interpreteren. In het filmpje interpreteer ik dit als "je mag maar maximum 60 dagen aan cumulatieve inhoud in je opnames hebben staan", terwijl dit op de website te interpreteren valt als "je opnames vallen alleen te raadplegen 60 dagen na de uitzending".
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

Voor meer info mbt Bhaalu, luister naar Tech45 van deze week: http://tech45.eu/2013/05/08/152-uitgest ... me-kijken/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Kenw00t schreef:De definitie van "tot" is "niet meer dan", en zij volgen dat woord direct op met "meer dan", wat het dus vrij verwarrend maakt.
"Tot meer dan 60 dagen" lees ik als minimum 60 dagen en eventueel meer.

"Tot en met vandaag" is een gelijkaardige constructie... de "en met" geeft aan dat vandaag ook inbegrepen is wat bij "tot vandaag" niet het geval zou zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”