Bitrates bij Telenet, Belgacom TV en TV Vlaanderen

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 13 keer

Heeft er iemand een idee wat de bitrates zijn van de meeste posten op BGC,TN enTVV

bvb :
éénHD
canvasHD
VTMHD
...
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Belgacom en Telenet 9mbps, TVV variabel.
Vergelijken kan je dus beter door ze allemaal naast elkaar te bekijken op dezelfde tv.
Ik heb dat ooit eens gedaan, naar mijn mening kwam dit op 1 TN 2 TVV 3 BCG. (Op de satelliet zijn er andere zenders die in hogere bitrates uitzenden, als je dan bv een live wedstrijd bekijkt op SporzaHD en BBCHD dan is er nog een wereld van verschil)
Conclusie ? Het grootste probleem is bandbreedte. Het volgende probleem zijn de Crappy ontvangers.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Telenet en Belgacom hebben dezelfde bitrate.
De decoder zelf maakt ook veel uit, en denk dat de decoder van belgacom toch van betere kwaliteit is.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

iceke schreef:Belgacom en Telenet 9mbps, TVV variabel.
Vergelijken kan je dus beter door ze allemaal naast elkaar te bekijken op dezelfde tv.
Ik heb dat ooit eens gedaan, naar mijn mening kwam dit op 1 TN 2 TVV 3 BCG. (Op de satelliet zijn er andere zenders die in hogere bitrates uitzenden, als je dan bv een live wedstrijd bekijkt op SporzaHD en BBCHD dan is er nog een wereld van verschil)
Conclusie ? Het grootste probleem is bandbreedte. Het volgende probleem zijn de Crappy ontvangers.
en waarom zenden de engelsen uit aan 16mb en tvv maar 8a10??
in zuid korea & japan is dit zelfs 36mbs
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Omdat de transponderhuur te duur is natuurlijk, daarom ook dat TVV/Canaaldigtaal hun zenders op 2 satellieten zitten.
Hoe meer zenders je op 1 transponder kan proppen hoe goedkoper natuurlijk, en de prijs van een transponder op de 19.2 is duurder dan die op 23.5.
De 28.5 is bijna exclusief op de Engelse markt gericht, die is of goedkoper of de BBC heeft gewoonweg een groter budget.

De decoder maakt inderdaad veel uit, als ik m'n Dreambox wissel met m'n Kathrein zie ik ook duidelijk verschil.(Kathrein is beter).
Maar eigelijk feitelijk is de belangrijkste factor hier het gebruiksgemak, de verschillen in kwaliteit zijn marginaal.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Als ik het beeld van tvvlaanderen en BelgacomTV vergelijk dan vind ik dat Belgacom op niks trekt, telenet valt ook nog goed mee.
Ga maar eens in een winkel kijken waar demotoestellen opstaan, dan zie je direct het verschil.
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 13 keer

ik lees hier uiteenlopende opmerkingen.
is er ergens een test te vinden waar dat objectief wordt getest?

in de winkel gaan zien is niet echt een handig iets want welke tv wordt er gebruikt, welke afstand heeft de kabel,...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

malinwa001 schreef:in de winkel gaan zien is niet echt een handig iets want welke tv wordt er gebruikt, welke afstand heeft de kabel,...
Ook al bestaan er verschillen in de kwaliteit van LCD/Plasma, je mag ervan uitgaan dat het beeld goed moet zijn.

Trouwens BGC en TN zijn digitaal... afstand van de kabel is op zich geen probleem (vanaf dat het wel een probleem is krijg je blokjes, maar dergelijke problemen herken je meteen).
iceke
Elite Poster
Elite Poster

]Ik heb dit vorig jaar getest op een regenachtige zondagmiddag bij een klant die overgestapt was van Telenet naar Belgacom (Voetbal weet je wel).
Heb snel een digitenne en een dreambox 800 opgesteld om dat eens te vergelijken, tv was een Panasonic 42" plasma van de vorige genreatie HD ready.
Mijn bevindingen waren dus 1 TN 2 TVV 3 BGC, maar er zat echt niet veel verschil op (mischien dat TVV iets beter is tijdens het nieuws bv. soms zenden ze in hogere bitrates uit, soms weer in lagere), toch niet zo'n verschil dat ik daarvoor TN zou kiezen of zeker geen BGC zou aanraden als je naar de voetbal wil kijken.
Andere factoren spelen een veel grotere rol. (bv. zenderaanbod, gebruiksgemak & het aantal tv's in huis)
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

De bitrate bij Belgacom voor HD kanalen zoals Eén HD, Canvas/Ketnet HD, VTM HD is 9 Mbps. Voor de SD kanalen zoals 2BE, VijfTV, VT4 is dat 3 Mpbs. Bij Telenet zijn de bitrates voor de meest bekeken kanalen (dus o.a. de 3 laatst vermeldde) óók 9 Mbps. Die gaan ze dan wel "stelen" bij andere SD kanalen zoals TVE of RAI en dergelijke. Het is dus niet verwonderlijk dat als je in een winkel naar VT4 via Belgacom kijkt en je ziet datzelfde VT4 via Telenet dat het beeld duidelijk beter is bij Telenet, niet omdat het meer details bevat (ze zijn beiden in SD) maar de compressie is een stuk minder bij Telenet.

Je moet dus om goed te kunnen vergelijken op beide platforms naar een HD kanaal kijken. Een straffe die er verschil in kan zien.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

quistnix schreef:De bitrate bij Belgacom voor HD kanalen zoals Eén HD, Canvas/Ketnet HD, VTM HD is 9 Mbps. Voor de SD kanalen zoals 2BE, VijfTV, VT4 is dat 3 Mpbs. Bij Telenet zijn de bitrates voor de meest bekeken kanalen (dus o.a. de 3 laatst vermeldde) óók 9 Mbps. Die gaan ze dan wel "stelen" bij andere SD kanalen zoals TVE of RAI en dergelijke. Het is dus niet verwonderlijk dat als je in een winkel naar VT4 via Belgacom kijkt en je ziet datzelfde VT4 via Telenet dat het beeld duidelijk beter is bij Telenet, niet omdat het meer details bevat (ze zijn beiden in SD) maar de compressie is een stuk minder bij Telenet.

Je moet dus om goed te kunnen vergelijken op beide platforms naar een HD kanaal kijken. Een straffe die er verschil in kan zien.
Wel, nog geen maand geleden heb ik iemand overgeschakeld van TVV naar BelgacomTV.
De TV was nog een klassieke CRT, ik vond het beeld van TVV niet schitterend, maar dat van BelgacomTV vond ik toch nog een pak minder goed.
Het was athletiek (vraag mij niet waar, want ik volg dat niet echt), en ik zag precies van die naijleffecten.
Het was of één of Canvas, en ik heb toen eens omgeschakeld naar de HD versie, en ik zag geen enkel verschil.

Natuurlijk niet, zul je zeggen, omdat het een SD TV is, maar met 9 Mbps in H264 ter beschikking zou dat beeld toch beter mogen zijn.
En eergisteren was ik in mijn favoriete frietkot, waar een klein LCD schermpje staat met BelgacomTV (voor het voetbal natuurlijk).
Het VTM nieuws speelde, en opnieuw, ik vond het zeer onscherp.

Ik vind de volgorde dus toch : 1. TN, 2. TVV, 3. BelgacomTV.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

boulder schreef:Wel, nog geen maand geleden heb ik iemand overgeschakeld van TVV naar BelgacomTV.
De TV was nog een klassieke CRT, ik vond het beeld van TVV niet schitterend, maar dat van BelgacomTV vond ik toch nog een pak minder goed.
Het was athletiek (vraag mij niet waar, want ik volg dat niet echt), en ik zag precies van die naijleffecten.
Het was of één of Canvas, en ik heb toen eens omgeschakeld naar de HD versie, en ik zag geen enkel verschil. Natuurlijk niet, zul je zeggen, omdat het een SD TV is, maar met 9 Mbps in H264 ter beschikking zou dat beeld toch beter mogen zijn.
Dat je geen verschil ziet tussen de SD en HD versie is pertinent onwaar. Er zijn hier op dit forum genoeg mensen die dit kunnen bevestigen.
boulder schreef:En eergisteren was ik in mijn favoriete frietkot, waar een klein LCD schermpje staat met BelgacomTV (voor het voetbal natuurlijk).
Het VTM nieuws speelde, en opnieuw, ik vond het zeer onscherp.
boulder schreef:Het VTM nieuws speelde, en opnieuw, ik vond het zeer onscherp.
Dan zal het de SD versie van VTM geweest zijn in je frietkot. Als je naar de HD versie van VTM kijkt is er geen verschil te merken.
Laatst gewijzigd door quistnix 10 sep 2010, 10:06, in totaal 1 gewijzigd.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Ik zie toch een verschil bij een crt tv, mijn vader heeft op zijn slaapkamer nog een crt tv staan en het verschil tussen sd en hd is goed merkbaar. Hij kijkt via tvvlaanderen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Bij dvb-t is het verschil tussen gewoon en HD toch groot hoor. Ik kijk dan nog op een 32" lcd scherm... De Franse Tv (dvb-t) zendt bv. FR2, M5 2x uit : 1 x gewoon dvb-t en 1x HD, die 2 posten vergelijken is een wereld van verschil ! En de gewone Franse dvb-t zenders vind ik van beeldkwaliteit ook al beter dan de dvb-t uitzendingen ned, vrt of rtbf.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

AnD schreef:Ik zie toch een verschil bij een crt tv, mijn vader heeft op zijn slaapkamer nog een crt tv staan en het verschil tussen sd en hd is goed merkbaar. Hij kijkt via tvvlaanderen.
Ja, bij TVV en bij Telenet zie ik ook een duidelijk verschil tussen SD en HD, zelfs op een CRT TV, maar bij BelgacomTV merkte ik daar niet echt iets van.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”