Ik ga alleen gaan wonen en ga een nieuwe tv kopen (waarschijnlijk een Samsung LED tv). Nu beschikken de meeste tv's over DLNA en hebben alle recente tv's zeker een HDMI ingang + ethernet ingang.
Ik zou ook graag bij mij thuis een NAS / Media server installeren. Ik zal dit zelf in elkaar botsen met wat apparatuur die ik nog liggen heb. 2 Harde schijven in raid zodat bij een crash van de ene ik niet alles kwijt ben. Mijn vraag is nu eigenlijk hoe ik best alle media van op de NAS/Media server (muziek, foto's, films,...) best op tv krijg? Maak ik gebruik van DLNA om dit alles via het netwerk door te sturen naar mijn tv (draadloos of bekabeld) of sluit ik de NAS/Media server via HDMI aan op de tv?
Mijn redenering: ik zou liever via DLNA werken omdat ik dan via de afstandsbediening van de tv door de Media server kan browsen en zo mijn muziek/foto's/films kan opvragen. Ik heb echter bedenkingen bij de snelheid hiervan. Als je een HD film wil bekijken via het netwerk vrees ik dat dit niet haalbaar zal zijn ofwel dat het volledige netwerk Gigabit is? Maar ik weet niet als de ethernet poort van de TV Gigabit is of 100Mbit.
Mocht ik via HDMI moeten werken dan zal er nog een toetsenbord en muis moeten aangesloten worden op de computer en bij de tv liggen om dan de desbetreffende media aan te klikken en te laten bekijken op de tv.
Zie ik iets over het hoofd, heeft iemand bemerkingen of tips?
Groeten
Edit: Mocht een MOD hier een betere subforum voor vinden, gelieve deze topic te verplaatsen