Ubiquiti UniFi AP-AC LITE + Unifi AC Mesh

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Hallo,

Mijn ouders hebben op heden een Unifi AC Lite in huis staan. Nu willen ze in de tuin ook wifi. De tuin is +- 100m diep en er ligt een Ethernet kabel tot ongeveer in het midden van de tuin. Nu vroeg ik mij af of de Unifi AC Mesh perfect kan samenwerken met de reeds in gebruik zijnde Unifi AC Lite?

Ik vermoed van wel daar ze in dezelfde product range"Unifi" zitten. Op zich zal ik het Mesh gebeuren dus niet gebruiken, maar zal het gewoon fungeren als AP.

Het toestelletje zal dus buiten hangen in weer en wind, volgens wat ik kan terugvinden op hun website is dit geen probleem daar het weatherproof is. Iemand al reeds zoiets hangen buiten?

Bedankt!
Olli
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 dec 2018, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Werkt onder dezelfde controller software en is geschikt voor buitengebruik

De Pro versie is evt wel aan te raden voor zo een lange tuin, maar die is echt wel héél groot...
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Nu, de plaats waar hij zal komen te hangen is ongeveer in het midden en het is open gebied. Dus geen struikgewas, serres, muren, ...
Ik vermoed in open lucht dat 50meter dan wel geen probleem zal vormen?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

De AP zal het probleem niet zijn.
Het zal de wifi antenne aan de ontvangende zijde zijn die mogelijks een probleem zal vormen.
Die moet immers ook kunnen zenden tot aan de AP; ik betwijfel of een smartphone wel 50 meter ver zal geraken bijvoorbeeld.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ik gebruik ook Ac mesh en kan zonder problemen iPhone surfen in het midden van de tuin. Ongeveer 60m diep ook.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”